نوشته شده توسط : جعفر

همه چیز درباره نور دید در شب دوربین مداربسته IR

 

ویژگیهای پروژکتورهای پیشرفته دید در شب (IR)

همانطور که در مقالات قبلی سی سی تی وی آنلاین عنوان کردیم، از ایرادات پروژکتورهای نور IR این بود که با کاهش فاصله اجسام از منبع نور، با شدت نوری روبرو می شویم که جزئیات غیر قابل نمایش می شوند. به همین منظور شرکتهای سازنده دوربینهای مدار بسته و سیستمهای نور IR بفکر ساخت پروژکتورهایی افتادند که بتواند "سیستم نور IR هوشمند" را بر روی دوربینهای مدار بسته پیاده سازی نماید.

Smart IR (سیستم نور IR هوشمند دوربین مداربسته)

بعضی از مدلهای دوربین مدار بسته با اسامی IRAdoptive یا Smart IR تولید می شوند که می تواند بر اساس فاصله اجسام در صحنه شدت تابش نور دید در شب (IR) را بصورت دینامیکی و پویا کاهش یا افزایش دهد تا از مشکلات Overexposure یا نورزدگی تصویر جلوگیری نماید.

سیستم نور IR هوشمند از یک یا دو تکنیک یا ترکیبی از آنها برای رفع مشکل استفاده می کند :

  • تنظیم توان ال ای دی های منبع نور IR : بعضی از دوربینهای مدار بسته با کاهش توان مصرفی پروژکتورهای IR بر اساس شرایط صحنه و اهداف سعی می کنند شدت نور بهتری برای اجسام نزدیک دوربین مهیا کنند. اما با کاهش توان مصرفی هر جسمی که در فواصل دورتر صحنه وجود دارد شدت نور بسیار کمی دریافت می کند و تقریبا جزئیات تصویر آن هدف قابل مشاهده نیست.
  • سیستم تابش خودکار سریع (Auto-exposure) : بعضی شرکتهای سازنده "سیستم نور IR هوشمند" دارای سرعت تنظیم exposure بالاتری هستند و بسرعت در صحنه با توجه به دور بودن(یا دور شدن) اجسام سعی در تامین نور بیشتر خواهند کرد. دوربینهای مداربسته معمولا میزان AE (تابش خودکار) را بر روی مقادیر کندتر تنظیم می کنند تا میزان تغییرات exposure که در زمان مشاهده تصاویر مثل فلاش دوربین عمل می کند مرتفع شوند. اما زمانی که از پروژکتورهای نور دید در شب قدرتمندتر استفاده می کنیم این تنظیمات مطلوب تر است(سرعت بالاتر نسبت به سرعت پایین گذشته).

فهم اینکه دقیقا کدام روش یا روشها در دوربین مدار بسته بکار گرفته شده اند کمی سخت است و معمولا نیاز به اندازه گیری شدت نور و توان پروژکتورهای نور IR دارد. اغلب شرکتهای سازنده هم خبری از عنوان این نکته که ال ای دی های IR چطور کار می کنند نیست.

البته توجه داشته باشید که معمولا این قابلیتها در دوربین مدار بسته مجهز به نور IR قابل اجراست و قابلیت سازگاری با پروژکتورهای نور IR مجزا از دوربین مدار بسته هنوز ممکن نشده است. علت هم واضح است، باید پردازش و تشخیص جای اجسام و اهداف در صحنه بصورت کاملا داخلی توسط دوربین مدار بسته صورت پذیرد و سپس توان نور IR تنظیم می شود.

تنظیم خودکار زاویه تابش نور IR

شرکتهای سازنده دوربین مدار بسته اخیرا دست به تنظیم زاویه تابش سیستم نور در دوربینهای مدار بسته با نور IR داخلی زدند. یعنی دوربین مدار بسته، زاویه تابش نور IR را بگونه ای تنظیم می کند که بیشترین تطابق را با زاویه دید لنز از میدان دید (FoV) دوربین مدار بسته داشته باشد. یعنی با استفاده از چندین سری LED مختلف و با تنظیم توان هر کدام یا استفاده از یک لنز موتورایز و متحرک میزان زاویه تابش ال ای دی های نور IR را تغییر می دهند.

عملکرد این روش در دوربینهای مدار بسته ثابت و مدل دوربینهای مدار بسته PTZ مجهز به نور IR در ویدئوی زیر نشان داده شده است :

همانطور که در ویدئو مشاهده می کنید برای فواصل دور بصورت مجزا از ال ای دی هایی با تابش متمرکز و توان بیشتر استفاده شده و برای صحنه و عرض میدان دید هم از ال ای دی هایی با نور گسترده بهره برده شده است. با افزایش فاصله اجسام ال ای دی های دور برد روشن شده و با افزایش فاصله پرتوانتر می تابند و ال ای دی های نور گسترده با برد کم خاموش می شوند  و در فواصل نزدیک عملکرد عکس صورت می گیرد.

افت شدید مصرف پهنای باند با سیستم نور IR

بطور معمول، دوربینهای مدار بسته مجهز به نور IR در تاریکترین ساعات شب، استفاده از پهنای باند را نسبت به مدلهای بدون نور IR بشدت کاهش می دهند. زیرا استفاده از نور IR باعث کاهش نویزی می شود که قابلیت Gain در تصویر بوجود می آورد. (به مقاله DNR مراجعه نمایید.)

برای مثال در بررسیهای سی سی تی وی آنلاین درمورد رابطه بین پهنای باند و شرایط نور کم، مشاهده کردید افزایش مصرف پهنای باند در دوربینهای مدار بسته مجهز به نور IR در شب تقریبا 176 درصد افزایش می یابد و در مقابل دوربینهای مدار بسته بدون نور IR در حالات دید شبانه/روزانه (Day/Night) باعث افزایش 500 درصدی مصرف پهنای باند می شوند!!!

با همه این تفاصیر دو محدودیت اصلی همواره وجود دارد :

  • تابش نور IR دید در شب باید تمام صحنه نظارتی را پوشش دهد. اگر محیط معینی کاملا تاریک باشد، دوربین مدار بسته با روشن کردن قابلیت gain سعی می کند اجسام آن منطقه را روشنتر نشان دهد و این یعنی مصرف بالاتری از پهنای باند دوربین مداربسته بر حسب این تغیرات نیاز خواهد بود.
  • برای کاهش راحت تر مصرف پهنای باند در نور کم، باید از قابلیتهای VBR/MBR در لحظه استفاده شود. یعنی میزان نرخ پایینتر انتقال بیتها بر روی اثرات توهمی نویزها در تصویر تاثیری نمی گذارد. اثراتی که باعث می شود با انکد بیشتر روی نویزهای تصویر (حاله ها و جلوه های بصری نامفهوم نویز) چیزی جز افزایش مصرف پهنای باند نصیب کسی نشود!
  1. دوربین مدار بسته در بانک ها
  2. پیش بینی بازار دوربین مداربسته / رشد 21 درصدی بازار فروش محصولات نظارتی
  3. دوربین تحت شبکه / نصب آسانتر دوربین مدار بسته
  4. سرعت شاتر در دوربین مداربسته

دستگاه DVR هیبرید چیست ؟



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

آموزش کامل کابل کشی شبکه دوربین مداربسته

با اینکه هیچ دستورالعمل کلی ویژه یا عمومی / خاص برای نوع کابل کشی شبکه دوربین مدار بسته وجود ندارد اما BICSI با تدوین یکسری دستورالعملهای توصیه ای و پیشنهاد روشهایی برای طراحی و نصب کابل شبکه می تواند کمک کننده باشد. معمولا زمانی که کار به بیان مشخصات کابل کشی دوربینهای مدار بسته می رسد استانداردی با بیان کد مشخص در BISCI بعنوان معیار یا دستورالعمل کار ارائه می شود. این سند یا دستورالعمل بیان می کند که باید نحوه نصب به چه صورت انحام شود و معمولا توصیه می شود که 5 نکته مهمی که در مقاله قبلی آموزش کابل کشی دوربین مدار بسته گفتیم مد نظرتان قرار گیرد و بعنوان بخشی از پروژه نصب کابل شبکه انجام گیرد. در زیر لیستی از مشخصات و کدهای بسیار رایج قید شده است :

  • NECA/BICSI 607-2011 : استانداردی برای ارتباطات داخلی و مطمئن و نقشه کشی پلان (زمین) و روشهای نصب کابل شبکه برای ساختمانهای تجاری
  • BICSI 002-1011 : بهترین توصیه های عملی برای طراحی و نصب و راه اندازی کابل شبکه در دیتا سنترها
  • ANSI/BICSI 001-2009 : استاندارد طراحی سیستمهای انتقال اطلاعات برای موسسات دانشگاهی و آکادمیک K-12
  • ANSI/NECA/BICSI 568-2006: استاندارد کابل کشی ارتباطات از راه دور محدود داخلی ساختمانهای تجاری
  • دستورالعمل رفرنس طراحی امنیتی و حفاظتی الکترونیکی (ESSDRM)
  • دستورالعمل روشهای اجرای ارتباطات از راه دور گسترده و اشتراکی (TDMM)

حتی اگر پروژه ها کاملا بر اساس این استانداردها یا صرفا بر اساس این مشخصه ها اجرا نشوند، بازهم این دستورات و توصیه ها می توانند راهنمای خوبی برای تکنسینها و طراحان کابل کشی شبکه محسوب شوند تا از گرفتار شدن به مشکلات بعدی جلوگیری کرده باشد.

تاثیر طول کابل شبکه بر روی دوربینهای مدار بسته چقدر است؟ 

بررسی و آزمایش صحت کابل کشی

نصب صحیح کابلهای شبکه بخش کلیدی برای داشتن یک سیستم نظارت تصویری بدون اشکال خواهد بود.

البته تست و بررسی کابل کشی درواقع کاری پیش گیرانه است تا مشکلات بعدی دوربین مدار بسته را قبل از اتفاق حل نماید و نیازی به رفع مشکلات و عیب یابی مشکل دوربین مداربسته نباشد یا کارکرد نادرست برطرف شود و به نصب و راه اندازی مجدد دوربینهای مداربسته منجر نشود. تسترهای کابل شبکه متوسط و معمولی بسیاری در بازار وجود دارند که براحتی بدون صرف وقت بیشتر، عیب یابی یا تست کابل کشی شبکه را انجام می دهند.

سه نوع اصلی ابزارهای تست کابل کشی شبکه دوربین مدار بسته

انتخاب از بین 3 نوع ابزار Verifier، Qualifier و Certifier (تعیین کننده کارایی، کیفیت سنج، بررسی کننده استاندارد) بصورت زیر است :

Certifier ها تنها وضعیت EIA/TIA568B را بررسی می کنند تا مطمئن شوند خطوط بخوبی کار میکند و با بهترین کارایی قابل استفاده هستند. جنبه منفی اصلی آنها این است که قیمت بسیار بالایی در حدود 10 هزار دلار دارند و چیزی بیش از 4 یا 5 برابر یک دستگاه Qualifier یا کیفیت سنج هزینه دارند.

Qualifier ها هم جزئیات فنی بررسیهای انجام شده را ارائه می دهند و با هیچ استاندارد خاصی سازگار نشده اند تا در فضای عملی با قیمتی کمتر از Certifier ها وضعیت زیرساخت شبکه را بررسی کنند.

Verifier ها هم تنها به بررسی ساده و پایه ای کابلهای شبکه می پردازند و نمی توانند مشکلاتی مثل Crosstalk(تداخل اعوجاجی)، افت سیگنال یا قطع ارتباط منطقی را پیداکنند. مثبت ترین جنبه آنها معطوف به قیمت بسیار کم آنهاست.

برای کابل کشی شبکه دوربین مدار بسته با زیر ساخت PoE چه باید کرد؟! چه محدودیتهایی را باید در نظر گرفت.

بررسی کننده های کابل شبکه(Cable Verifiers)

Verifier ها بیشترین تستهای مورد نیاز ممکن را برای اطمینان از کارکرد اصلی کابلها انجام می دهند و قابلیتهای آنها عموما از شرکتی به شرکت دیگر فرق می کند. Verifier ها از تستهای دستی و غیر خودکار هم برخوردارند و میتواند توسط چندین دستگاه ریموت یا متصل تا انتهای دیگر کابل را تست کنند. برخی از انواع Verifier ها قابلیت تست کابلهای کواکسیال با اتصالات F را نیز دارند.

تست و عیب یابی شبکه دوربین مدار بسته

قابلیتهای رایج Verifier های شبکه

  • Wiremap : Wiremap معلوم می کند که آیا کابل UTP بخوبی به دستگاهی متصل شده یا نه و اینکه زوج سیمها بدرستی در سوکت زنی متصل شدند یا خیر (بر اساس استاندارد EIA/TIA 568A/B). این تستر ممکن است وضعیت را بصورت گرافیکی، توسط ال ای دی های تعیین وضعیت یا کدهای تعیین شده به تکنسین ارائه دهد. Wiremap گرافیکی برای استفاده افراد مبتدی و غیر حرفه ای بسیار راحت تر است و بخوبی نشان می دهد که کدام پینها یا زوج سیمها در کابل مشکل دارند یا چطوری دچار crosstalk شده اند. در مورد کابلهای کواکسیال براحتی نشان می دهد که آیا اتصال کوتاهی بین شیلد و سیم اصلی بوجود آمده یا نه.
  • چک طول کابل یا مسافت حداکثری : Verifier نشان می دهد که آیا طول کابل شبکه بیش تر از حد استاندارد است یا اینکه کابل UTP بیشتر از 100 متر نباشد. این قابلیت نشان می دهد که حداکثر مسافتی که با این کابل می توان کابل کشی کرد چه میزان است و تا کجا سالم و بقیه کابل که به مشکل خورده است یا شکسته کدام بخش است. بنابراین تعمیرکار براحتی بخش ناقص را تشخیص می دهد.
  • تشخیص کابل : هر بخش ریموت دارای یک دستگاههای متمایز است که کاربر می تواند با اتصال کابلهای متعدد یا سوکتهای مختلف در یک لحظه متوجه شود وضعیت اتصال فیزیکی چطور است. یعنی مثلا زمانی که کابلها ارتباط را بر قرار نمی کنند براحتی می توان تشخیص داد که آیا کابلها به سویچ وصلند یا نه؟ یا اصلا تداخل Cross با خطوط تلفن رخ داده یا نه.

دستگاههای Verifier معمولا نتیجه بررسیها را ذخیره نمی کنند در حالی که این قابلیت جزء مزیتهای دستگاههای Qualifier و Certifier محسوب می شود. در قسمتهای بعدی مقالات سی سی تی وی آنلاین به Qualifier ها و Certifier ها می پردازیم.

  1. معرفی تکنولوژی تشخیص حرکت PIR در دوربین مدار بسته
  2. معرفی چیپ تصویر DIS در دوربین مدار بسته
  3. دوربین مداربسته ضد نور
  4. مقالات مفید در زمینه دوربین های مداربسته

شرکت دوربین مدار بسته

 



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی

نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی : نصب دوربین های مداربسته در مکان های مختلف تجاری و خدماتی یک امر ضروری به حساب می آید و مطب های پزشکان نیز در سالهای اخیر اقدام به نصب تجهیزات نظارتی مانند دوربین مداربسته در فضاهای خدمات بهداشتی خود کرده اند تا از این طریق امکان هر گونه سواستفاده احتمالی را بگیرند.

 

نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی و موسسات بهداشتی و در مانی به پرسنل درمان و همچنین بیماران امکان می دهد که خدمات بهتری ارائه دهند و در صورت بروز مشکلاتی در حین درمان بتوان به تصاویر ضبط شده توسط دوربین ها مراجعه کرد. برای مثال در مطب دندان پزشکی نصب دوربین مداربسته حین درمان باعث می شود که در صورت بروز مشکلات حین درمان به این دوربین ها برای بررسی و برطرف کردن مشکل مراجعه کرد.

 

مزایای دوربین های امنیتی کلینیک

 

محافظت از بیماران

سوابق پزشکی بیماران در موسسات درمانی به صورت پرونده های کاغذی یا در سیستم های کامپیوتری نگهداری می شود تا از این طریق خدمات و امکانات بهتر و متمرکز تری به بیماران ارائه شود. اطلاعات درج شده در این اسناد می تواند مورد سواستفاده سارقان یا طرف های همکار موسسه بهداشتی قرار گیرد و در نتیجه ایجاد یک سیستم امنیتی و نظارت تصویری برای ممانعت از سرقت و سواستفاده از این اسناد لازم و ضروری است.

بنابراین نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی و موسسات درمانی امنیت دوره درمان بیماران را تضمین می کند.

 

 

محافظت از لوازم

همه ما هنگام مراجعه به بیمارستان ها، موسسات بهداشتی و مطب پزشکان متوجه وجود تجهیزات گران قیمت موجود در این فضاها شده ایم. از تجهیزات ارزان قیمت مانند سواپ پنبه تا تجهیزات پیشرفته مانند دستگاه های تصویربرداری و یا داروهای کمیاب ممکن است مورد سرقت اشخاصی هم در داخل پرسنل این مکان ها و هم افراد مراجعه کننده قرار گیرد و در نتیجه باید تدابیری در جهت ممانعت از سرقت این تجهیزات داشته باشیم. نصب دوربین مدار بسته برای نظارت به همراه سیستم های امنیتی هشدار سرقت می تواند تا حد بسیار زیادی از سرقت و صرف هزینه های بالا برای موسسه بهداشتی جلوگیری کند.

 

 

نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکیبیشتر بخوانید:    دوربین هایک ویژن   دوربین مداربسته تی وی تی

 

 

مانیتورینگ از راه دور

در حال حاضر در مطب های پزشکی و درمانگاه ها و بیمارستان ها افراد زیادی در قسمت های مختلف همکاری می کنند تا خدمات بهتر درمانی به بیماران ارائه شود با این حال ممکن است برخی پرسنل به هر دلیل از ارائه خدمات مناسب سرباز بزنند و در نتیجه وجه کل یک درمانگاه و یا بیمارستان را خدشه دار کنند. مدیران بیمارستان ها و درمانگاه ها و مطب های پزشکی می توانند با ایجاد یک سیستم نظارت تصویری پیشرفته بر نحوه عملکرد پرسنل و ارائه خدمات درمانی به بیماران نظارت دقیق از راه دور داشته باشند.

 

 

خطرات نظارت بر مراکز بهداشت و درمان

نصب دوربین های نظارتی در مکان های بهداشتی و مطب پزشکان مسئولیت هایی نیز بر روی دوش مدیران و پزشکان فعال در مکان ها می گذارد. حفظ حریم خصوصی بیماران و مراجعه کنندگان باید اولویت نصب چنین سیستم هایی باشد. بر اساس قانون سلامت افراد و موضوعاتی که بین بیمار و پزشک مطرح می شود باید به صورت مخفی باقی بمانند و در نتیجه نصب دوربین های نظارتی تنها باید در مکان های عمومی فضاهای بهداشتی و درمانی نصب شود. این موضوع برای ایجاد حس اعتماد و امنیت بین بیمار و پزشک لازم و ضروری است.

 

بهترین مکان ها برای ایجاد امنیت بهتر در فضاهای درمانی را باید بررسی کنید. برای مثال بهتر است که دوربین ها را در نزدیکی ورودی ها و محل های خروجی قرار دهید تا از هر بازدید کننده ای که وارد کلینیک بهداشت می شود تصویر دریافت کنید و دوربین هایی  را در جلوی اتاق های مطب و راهرو ها استفاده کنید تا از امنیت تجهیزات اطمینان حاصل کنید.

 

نصاب دوربین مدار بسته مطب

اگر پزشک هستید و قصد دارید که در مطب خود یا فضاهای درمانی که خدمت می کنید اقدام به نصب دوربین مداربسته کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که پیش از هر چیز از مشاوره کارشناسان خبره این حوزه بهره مند شوید تا بی جهت متحمل هزینه های مالی و زمانی ناشی از عدم تخصص نصب دوربین ها نشوید. پیشنهاد ما تماس با مشاوران شرکت مهر تجارت است تا از این طریق در اسرع وقت کارشناسان ما بهترین راهکارهای امنیتی را به شما پیشنهاد دهند.

 

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

  1. نصب دوربین مدار بسته در جایگاه سوخت
  2. پورت SATA و ESATA در دوربین مدار بسته
  3. تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته
  4. فناوری BLC در دوربین مداربسته
  5. استاندارد IP و IK در دوربین مداربسته


:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها

 

نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها : دنیای جدید از ابهامات و نا امنی های بسیاری تشکیل شده است که حفاظت از اموال در هر شغل و هر مکانی را الزامی می کند. شهرهای چند میلیونی با ازدحام زیاد باعث شده است که از تکنولوژی های جدید در جهت نظارت و حفاظت از اموال با ارزش بیش از گذشته استفاده شود. ادارات و سازمان های کوچک و بزرگ نیز هر روز تمایل بیشتری به استفاده از فناوری های نوین نشان می دهند تا از طریق تکنولوژی های امنیتی جدید هم از اموال سازمان خود حفاظت کنند و هم امنیت بیشتری را به پرسنل و مشتریان و مراجعه کنندگان خود هدیه کنند. در این مطلب به لزوم نصب دوربین مداربسته در ادارات و سازمان ها پرداخته ایم و نکاتی در خصوص نصب دوربین مداربسته در این مکان ها برای شما بیان می کنیم.

 

دوربین های مدار بسته اداری

حریم خصوصی شرکت ها و حفاظت از اطلاعات و فناوری های موجود در هر شرکت به حدی در دنیای پر رقابت امروز اهمیت یافته است که بسیاری از سازمان ها و ادارات هزینه های هنگفتی در طول سال برای جلوگیری از هک سیستم ها و نفوذ افراد غریبه به سازمان خود متحمل می شوند. در خصوص دوربین های مداربسته باید تاکید داشت که یکی از ابزار نظارت بر فضاهای مختلف ادارات و سازمان ها نصب دوربین های مداربسته است و در این میان باید به حفظ حریم شخصی کارمندان و مراجعه کنندگان نیز توجه ویژه داشته باشیم. بر اساس قانون تا زمانی که نصب دوربین های مداربسته بر حریم شخصی افراد تاثیر منفی نگذارد ، استفاده از دوربین ها در هر فضایی منع قانونی ندارد. سوال دیگر این است که آیا نصب دوربین در ادارات بدون اطلاع پرسنل قانونی است؟

 

از نظر قانونی پرسنل و مراجعه کنندگان به ادارات باید از وجود سیستم های تصویر برداری دوربین های مداربسته در این مکان ها آگاهی داشته باشند و به همین دلیل در تمام ادارات متنی با این عنوان که این مکان مجهز به دوربین مداربسته است را مشاهده می کنید. نکته مهم دیگر در خصوص دوربین های مداربسته این است که در فناوری های نوین دوربین های مداربسته امکان ضبط صدای محیط نیز وجود دارد. بنابراین اگر قصد دارید که در ادارات و سازمانی  دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا را نصب کنید باید رضایت پرسنل فعال در این سازمان ها نیز جلب شود.

 

به طور کلی با نصب اعلامیه هایی در سرتاسر ساختمان مبنی بر این موضوع که تمام مکالمات و حرکات افراد ضبط می شود، مسئولیت قانونی نصب دوربین های مداربسته محدود شود.

 

مزایای نصب دوربین در ادارات

نصب دوربین مداربسته در مکان های مختلف برای بالا بردن امنیت و بهبود نظارت انجام می شود. با این حال هر مکان ، سازمان و اداره ای ممکن است با اهداف متفاوتی اقدام به نصب دوربین مداربسته کند. در ادامه مزایای مختلف نصب دوربین های مداربسته در ادارات و سازمان ها را برای شما بیان می کنیم.

 

حفظ امنیت کارکنان در برابر خشونت و سرقت

در نگاه اول ممکن است به نظر برسد که ادارات و دفاتر اداری به اندازه واحد های تجاری عمومی در معرض سرقت و خطرات امنیتی نیستند اما در شرایط واقعی این مکان ها ممکن است بیشتر از هر واحد تجاری هدف سرقت سارقان باشند. در ادارات و سازمان هایی که اسناد مهمی از شهروندان نگهداری می شود و یا فناوری ها و ابزارالات تکنولوژیک با ارزشی نگهداری می شوند، ضروری است که از سیستم های دوربین مداربسته برای نظارت دقیق تر استفاده شود.
موضوع مهم دیگر در سازمان های اداری این است که افراد مختلفی برای دریافت خدمات به این مکان ها مراجعه می کنند و در نتیجه امکان برخوردها و خشونت های فیزیکی و لفظی میان مراجعه کنندگان و کارمندان بسیار بالا هست. بنابراین استفاده از دوربین های نظارتی می تواند از کارمندان در مقابل چنین خشونت هایی حفاظت کند.

حفظ اسناد مالی و حقوقی ادارات

اسناد مالی وحقوقی شرکت ها و ادارات مهمترین رکن ادامه حیات هر شرکتی به حساب می آید و در نتیجه تمام مدیران شرکت ها برای حفاظت از این اسناد از روش های مختلفی استفاده می کنند. نصب دوربین های مداربسته برای نظارت بر افرادی که در شرکت حضور دارند باعث می شود که امنیت این اسناد افزایش یابد. همچنین در صورت وقوع سرقت با مراجعه به تصاویر این دوربین ها می توانید پیگیری سارقان را از مراجع قضایی انجام دهید.

بهبود عملکرد کارکنان و ارتقاء بهره وری

کارمندان در شرکت های مختلف ممکن است از بهره وری کافی برخوردار نباشند و در نتیجه در ساعت هایی که مدیران توانایی نظارت بر عملکرد آنها را ندارند میزان راندمان کلی کارمندان کاهش پیدا می کند. نصب دوربین های نظارتی می تواند تا حدودی الزام کارمندان در جهت اجرای قوانین کاری شرکت ها را افزایش دهد.

 

 

نظارت از راه دور بر کسب و کار
مدیران شرکت ها به دلیل مشغله زیاد ممکن است در روزهایی از ماه امکان حضور در شرکت ها و ادارات را نداشته باشند. با نصب دوربین های مداربسته امکان نظارت بر اتفاقات درون شرکت از راه دور امکان پذیر شده است و در نتیجه مدیران می توانند فعالیت نظارتی خود را به صورت آنلاین از راه دور انجام دهند.

انتقال احساس امنیت و اعتماد به نفس به مشتری

 

بر اساس پژوهش های انجام شده مراجعه کنندگان به سازمان ها و ادارات مختلف با مشاهده دوربین های مداربسته نظارتی نصب شده در این مکان ها احساس امنیت بیشتری می کنند. در بسیاری موارد اگر مراجعه کنندگان احساس کنند حقی از آنها ضایع شده است، تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته به مدیران کمک می کند که موضوع را بازنگری کنند و تصمیماتی در جهت بهبود خدمت رسانی اتخاذ کنند.

 

 

نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها

انتخاب نوع سیستم نظارتی در ادارات

سیستم های مداربسته در چند سال گذشته به شدت متنوع شده اند و قابلیت های منحصر به فردی در این دوربین ها می توانید مشاهده کنید. انتخاب بهترین و کاربردی ترین سیستم مداربسته نیاز به مشاوره تخصصی دارد و ما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از هر چیز با مشاوران شرکت مهر تجارت تماس بگیرید تا در اسرع وقت با مراجعه به شرکت شما راهنمایی های لازم در جهت نصب بهترین سیستم مداربسته با کمترین قیمت را دریافت کنید.

اگر هدف شما تنها نظارت عمومی بر کارکنان شرکت خود باشد بهترین گزینه استفاده از دوربین های آنالوگ HD است و اما اگر شرکت شما از حساسیت های امنیتی بالایی برخوردار است باید از سیستم های پیشرفته تر تحت شبکه استفاده کند که البته هزینه های بیشتری نیز برای شما خواهد داشت.

 

معمولا در بخش های اداری از برندهای معتبر استفاده می گردد. از این رو توصیه می شود برای جلوگیری از مشکلات احتمالی و کاهش هزینه های آتی از برندهای معتبر استفاده شود. چرا که برندهای بدون نام و متفرقه ممکن است ارزان باشد ولی در آینده مشکلات و خسارات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

همچنین برندهای مختلفی از دوربین های مداربسته در بازار ایران وجود دارد که عموما ساخت کشور چین هستند و در میان برندهای پر طرفدار و کاربردی موجود در بازار ما به شما برند  هایک ویژن و داهوا را پیشنهاد می کنیم.

 

انتخاب محل نصب دوربین مداربسته در سازمان ها

نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها نیاز به بررسی و تخصص کافی دارد و در نتیجه برای اجرای درست و دقیق پروژه نصب دوربین های مداربسته بهتر است با شرکت های مجرب فعال در این زمینه تماس بگیرید. بررسی تعداد و نوع دوربین مداربسته مورد نیاز به همراه جانمایی دقیق مکان نصب دوربین های مداربسته به حدی مهم است که در صورت عدم توجه کافی به این موضوعات هزینه های مالی و زمانی بیهوده به شرکت و سازمان خود تحمیل می کنید. در ادامه به مهمترین مکان هایی که در پروژه های نصب دوربین مداربسته ادارات باید اقدام به نصب دوربین کنید اشاره هایی می کنیم.

 

مقابل درب ورودی

از مکان های مهم در هر ساختمان از جمله ساختمان های اداری درب ورودی است. چرا که مسیر ترددهاست و نصب دوربین مداربسته برای نظارت و کنترل روی رفت و آمدهای اداره، شرکت و… ضروری است. علاوه بر درب ورودی، ناحیه ای از ورودی به سالن اصلی مجتمع نیز مکان مناسبی برای نصب دوربین اداری است. در صورتی که محوطه وسیعی در این بخش وجود دارد می توان از دوربین هایی با لنز متغیر موتورایز بهره برد. به این ترتیب در مواقع لازم می توان روی سوژه های مورد نظر زوم نمود.

 

راهروها و محل رفت و آمد مراجعه کنندگان

راهروها و سالن های مجتمع به دلیل رفت و آمد و گاهاً ازدحام جمعیت مراجعه کنندگان از نقاط حساس یک اداره به شمار می آیند. نیاز به نصب دوربین مداربسته در این نقاط ضروری است. نصب دوربین در این ناحیه علاوه بر آن که امکان نظارت بر تردد مراجعین را فراهم می سازد، به نحوهی عملکرد پرسنل و شرایط بهداشتی محوطه نیز تحت نظارت خواهد بود. در نظر داشته باشید طبق قوانین باید افراد مراجعه کننده از نصب دوربین مطلع شوند.

 

اتاق و محل رفت و آمد کارکنان

اتاق کارکنان  و پرسنل از مکان های رایج برای نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها است. هدف از نصب سیستم نظارت تصویری در این ناحیه، مشاهده عملکرد کارکنان و بهبود راندمان کاری است. گرچه مزیت این موضوع را فقط به بالابردن کیفیت کارکرد کارمندان نباید دانست. زیرا وجود دوربین در اتاق کارکنان ابزاری بازدارنده از وقوع برخی جرایم در زمان عدم حضور کارکنان نیز است. براساس قوانین نصب دوربین مداربسته کارمندان از نصب دوربین در اداره باید مطلع باشند.

 



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

آشنایی با دوربین مداربسته هایک ویژن (Hikvision)

آشنایی با دوربین مداربسته هایک ویژن (Hikvision)

هایک ویژن

شرکت هایک ویژن (Hikvision) یک شرکت چینی فعال در زمینه تولید تجهیزات مداربسته

است. این شرکت کار خود را در سال ۲۰۰۱ در شهر هانگ ژو آغاز کرد و مسیر پیشرفت را

سرعتی بالا طی کرد بطوری که در سال ۲۰۱۴ به عنوان سومین تولید کننده بزرگ تجهیزات

حفاظتی و امنیتی و اولین تولید کننده تجهیزات مدار بسته در جهان شناخته شد. کمپانی

هایک ویژن یکی از معتبرترین تولید کنندگان محصولات نظارتی به شمار می رود و

دوربین مدار بسته هایک ویژن سهم عظیمی از فروش در بازارهای جهانی را به خود

اختصاص داده است. کیفیت بالا در کنار قیمت مناسب محصولات باعث شده تا این

کمپانی در سال ۲۰۱۵ به عنوان دومین فروشنده برتر جهانی در زمینه تجهیزات نظارتی

دست یابد.

محصولات هایک ویژن

رشد روند فروش محصولات هایک ویژن در سالیان اخیر بسیار چشمگیر بوده است.

بطوریکه در سال ۲۰۱۰ هایک ویژن را در بین ۱۰ برند برتر می دیدیم و امروزه با اختلاف

کمی به نسبت برند مطرح امریکایی Honeywell در جایگاه دومین برند پر فروش تجهیزات

مدار بسته استاده است. شرکت هایک ویژن در سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۳۰۰۰ نفر را بصورت

مستقیم به اشتغال در آورده که با داشتن تیم تحقیق و توسعه ۴۰۰۰ نفری دارای

بزرگترین تیم تحقیق و توسعه جهان محسوب میشود. این شرکت دارای ۳۰ نماینده محلی

در چین و بیش از ۱۶ نماینده بین المللی در جهان است که تجهیزات این شرکت را به طور

فعال توزیع میکنند.

جوایز هایک ویژن

جایزه ملی zubr روسیه در سال ۲۰۱۳

جایزه طراحی محصول erd dot در سال ۲۰۱۲

جایزه طراحی بهترین دوربین ip در secutech در سال ۲۰۱۲

جایزه golden excellence award در cpse سال۲۰۱۱

جایزه fsdays در سال۲۰۱۰

راهنمای خرید دوربین هایک ویژن

معمولا مردم در خرید هر محصولی به دنبال قیمت ارزان هستند اما باید در نظر داشته

باشید که در مورد محصولی مانند دوربین مدار بسته کیفیت حرف اول را میزند و البته

اعتبار محصول که مربوط به برند آن است. هایک ویژن، برندی معتبر در عرصه تولید

دوربین مدار بسته هایک ویژن و پکیج دوربین مدار بسته هایک ویژن است. قیمت

دوربین مدار بسته هایک ویژن و خرید آن قطعا به صرفه خواهد بود زیرا دوربین هایک

ویژن کاملا با کیفیت است و قابلیت های زیادی دارد و قطعا برای مصرف کننده، به صرفه

خواهد بود. پکیج دوربین  با قیمتی کاملا ارزان، مناسب خریداران است که نیاز به تعدادی

دوربین دارند اما خرید تک تک این محصولات جداگانه برای آنها به صرفه نیست.

 

پکیج دوربین مداربسته  دوربین مداربسته   نصب دوربین مداربسته  نمایندگی هایک ویژن

 

آموزش تنظیمات ضبط دستگاه DVR و NVR

دستگاه-DVR-هایک-ویژن-Hikvision,,
تنظیم درست دستگاه DVR یا NVR برای ضبط، یکی از بخش های مهم نصب دوربین مداربسته است. در این مطلب بخش های مختلف تنظیمات ضبط دوربین مداربسته را بررسی می کنیم و با طریقه درست تنظیم دستگاه ضبط کننده دوربین مداربسته آشنا می شوید.

مراحل کار

تنظیمات ضبط دستگاه DVR را به دو بخش تقسیم می کنیم:
  • تنظیمات زمانبندی دستگاه
  • تنظیمات کیفیت ضبط دستگاه

توجه داشته باشید که این آموزش بر روی منوی دستگاه DVR دوربین هایک ویژن نوشته شده است و ممکن است بر روی برندهای دیگر منوها دارای تفاوت هایی جزئی باشند.

تنظیمات زمانبندی ضبط
مراحل کار را با تصویری از منوی ضبط دستگاه DVR شروع می کنیم:
02-منوی-دستگاه-DVR-Hikvision,,منوی ضبط دستگاه دی وی آر هایک ویژن Hikvision
منوی ضبط دستگاه دی وی آر هایک ویژن Hikvision

به بخش های مختلف منوی دستگاه با دقت نگاه کنید. در قسمت بالای صفحه می توانید دوربینی که میخواهید تنظیمات ضبط آن را انجام دهید انتخاب کنید. در حال حاضر دوربین شماره 1 (A1) برای انجام تنظیمات انتخاب شده.
بخش Enable Schedule مشخص میکند که آیا زمانبندی برای این دوربین فعال باشد یا نه. پس پیش از انجام تنظیمات حتما این بخش را فعال کنید.
در قسمت وسط صفحه می توانید جدول زمانبندی ضبط تصاویر برای دوربین ها را مشاهده کنید. این جدول دارای ستون هایی است که با ساعات روز مشخص شده و ردیف هایی که هر یک معرف یک روز هفته است. به این ترتیب شما میتوانید برای هر ساعت از هر روز تنظیمی متفاوت را انتخاب کنید.
حال به بخش سمت راست از صفحه دقت کنید. در این بخش میتوان حالت های مختلف ضبط را برای دستگاه انتخاب کنید. حال هر یک از حالت ها را به صورت جداگانه بررسی می کنیم:
  • Continuos: این حالت به منزله ضبط دائمی برای دوربین است. دوربین ها در این حالت بدون توجه به شرایط یا المان های معرفی شده به ضبط تصاویر ادامه می دهند.
  • Event: این حالت به منزله ضبط در صورت فعال شدن یکی المان های تعریف شده برای دستگاه است. در بخش Event از میتوانید حالت هایی را تعریف کنید که با اتفاق افتادن آن یک Event فعال می شود (برای مثال در صورت قطع شدن یک دوربین یا خطای هارد دیسک).
  • Motion: این حالت به منزله ضبط در صورت حرکت در تصویر است. در صورتی که حرکتی در تصویر اتفاق بیوفتد دستگاه به صورت خودکار شروع به ضبط تصاویر می کند. این ضبط معمولا شامل 5 ثانیه پیش و 5 ثانیه پس از حرکت هم می شود.
  • Alarm: این حالت در صورتی اتفاق می افتد که یکی از ورودی های Alarm پشت دستگاه فعال شود. شما میتوانید از این ورودی ها استفاده های مختلفی کنید. برای مثال دستگاه دزدگیر را به ورودی Alarm دستگاه وصل کنید تا در صورت فعال شدن دستگاه، دوربین ها شروع به ضبط کنند.
  • M|A: این حالت به معنای فعال شدن یکی از آلارم یا موشن دستگاه است. با فعال شدن هر المان ضبط صورت خواهد گرفت.
  • M&A: این حالت به معنای فعال شدن همزمان آلارم و موشن دستگاه است. در این صورت تنها در حالتی که هر دو فعال شوند دستگاه ضبط می کند و با فعال شدن یکی به تنهایی اتفاقی نمی افتد.
  • None: در این حالت دستگاه ضبط نمی کند.

برای تنظیم زمانبندی ضبط دستگاه میتوانید المان مورد نظر خود را انتخاب کرده و روزها و ساعتهایی که میخواهید دستگاه با این المان ضبط کند را روی جدول علامت گذاری کنید. کار تنظیم زمانبندی دستگاه به همین سادگی امکان پذیر است.
پس از تنظیم دلخواه دستگاه با انتخاب کلید Copy از پایین صفحه میتوانید تنظیمات انجام شده برای یک دوربین را برای هر تعداد دوربین دلخواه نیز کپی کنید تا مجبور نباشید هر دوربین را جداگانه تنظیم کنید.
پس از انجام کلیه تنظیمات کلید Apply را در پایین صفحه انتخاب کنید.
تنظیمات کیفیت ضبط دستگاه
مراحل کار را با تصویری از منوی دستگاه شروع می کنیم. این بخش منوی Recording Parameter از دستگاه است:
01-منوی-دستگاه-DVR-Hikvision,,منوی ضبط دستگاه DVR هایک ویژن Hikvision
منوی ضبط دستگاه DVR هایک ویژن Hikvision

در این صفحه هم در قسمت بالای صفحه میتوان دوربینی که میخواهید تنظیمات را روی آن انجام دهید انتخاب کنید. بقیه قسمت ها را مرحله به مرحله بررسی می کنیم:
  • Encoding Parameter: این بخش نشان می دهد که تنظیماتی که انجام می دهید برای کدام یک از Streamهای دستگاه است. دستگاه های معمولی دو Stream دارند. Main Stream که برای نمایش زنده تصاویر از دستگاه است و Sub Stream که برای نمایش تصویر در انتقال تصویر است.
  • Stream Type: در این بخش مشخص می کنید که دستگاه تصویر را با یا بدون صدا ظبط کند.
  • Resolution: در این بخش می توانید رزولوشن ضبط دستگاه را مشخص کنید. هرچه روزولشن بالاتر باشد کیفیت ضبط تصاویر بالاتر است اما زمان ضبط تصاویر کاهش می یابد.
  • Bitrate Type: (در قسمت BiteRate به صورت جداگانه بررسی می کنیم.)
  • Video Quality: در این بخش میتوانید میزان کیفیت تصاویر را مشخص کنید. هر قدر کیفیت در این بخش را بالاتر در نظر بگیرید فشرده سازی کمتری روی تصویر انجام می شود پس در نهایت به افزایش ظرفیت تصاویر نیز منجر می شود.
  • Frame Rate: تعداد فریم های تصویر ضبط شده در هر ثانیه را در دوربین مداربسته هایک ویژن مشخص می کند. هرچه فریم ها بالاتر باشد تصویر زنده تر به نظر می رسد. اصطلاح Fullframe در دستگاه ها به معنای 25 فریم در ثانیه خواهد بود.
  • Pre-Record: این المان مشخص می کند که در صورت وجود حرکت در حالت Motion دستگاه چند ثانیه قبل از حرکت تصویر ضبط شود.
  • Post-Record: این المان مشخص می کند که در صورت وجود حرکت در حالت Motion دستگاه چند ثانیه بعد از حرکت تصویر ضبط شود.
  • Expired Time: میتوانید در این بخش مشخص کنید تصویر دوربین را میخواهید تا چه مدت نگه دارید. در صورتی که این بخش را تعریف نکنید دستگاه پس از پر شدن به صورت خودکار اولین فیلم را پاک کرده و آخرین فیلم را بر روی آن می ریزد.

تنظیمات Bitrate
BitRate یکی از المان های مهم کیفیت تصویر است که کمتر به آن پرداخته می شود. Bitrate یک تصویر در واقع میزان ظرفیت هر فریم را نشان می دهد (در مقابل روزولشن که تعداد پیکسل را نشان می دهد) زمانی که بیت ریت یک تصویر را پایین در نظر بگیریم تصویر به شدت فشرده سازی می شود و از کیفیت آن کاسته می شود. با توجه به اینکه قدرت محاسبه دستگاه های DVR محدود است میزان Bitrate کل دستگاه عددی محدود است که شما میتوانید به شکل دلخواه بین دوربین های خود تقسیم کنید.
از آنجا که نحوه انجام تنظیمات Bitrate در این مطلب نمی گنجد توضیحات و نحوه انجام آن را به مطلب دیگری موکول می کنیم.
 
پکیج دوربین مدار بسته  خرید دوربین مدار بسته   قیمت نصب دوربین مدار بسته  دوربین مداربسته هایک ویژن


:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

آشنایی با برند دوربین مدار بسته داهوا (Dahua)

آشنایی با برند دوربین مدار بسته داهوا (Dahua)

کمپانی Dahua Technology در سال ۲۰۰۱ بنیانگذاری شد و فعالیت های خود را در عرصه

تولید سیستم های نظارت تصویری و امنیتی آغاز نمود. در آمد شرکت در سال

۲۰۱۶ بالغ بر ۲٫۱ میلیون دلار بوده و حدود ۱۱۰۰۰ کارمند و تعداد ۳۵ شرکت وابسته در

سراسر جهان دارد. محصولات کمپانی شامل دوربین مدار بسته HDCVI، دوربین مدار

بسته تحت شبکه، راه حل های HDCVI (پکیچ آماده analog-to-HD)، دستگاه DVR و

NVR، دوربین مدار بسته چرخشی PTZ یا اسپیددام، دوربین مدار بسته فیش آی (

Fish-eye) و غیره است. شرکت داهوا تکنولوژی بر اساس گزارش IHSدر سال ۲۰۱۵، دومین

سهم بزرگ بازار دوربین مدار بسته را داشته و دارد. راه حل های داهوا از دوربین های مدار

بسته با کفیت و پیشرفته گرفته تا نرم افزار نظارت تصویر و انتقال تصویر، کیفیت،

اطمینان و ثبات بی نظیری ارائه می دهد.

محصولات شرکت داهوا

با اینکه محصولات شرکت داهوا مبتنی بر پلتفرم باز طراحی شده اند، محصولات داهوا

انعطاف پذیری بالایی داشته و به راحتی با دیگر سیستم ها ادغام می شوند. محصولات

داهوا قابل نصب و استفاده در مراکز، صنایع و کسب و کارهای زیادی مانند بانک ها و

موسسه های مالی اعتباری، فروشگاه های زنجیره ای و مغازه های خرده فروشی، کارخانه

ها، هتل ها و مسافر خانه ها، مراکز تفریحی، سالن ها و استادیوم های ورزشی، ورزشگاه

ها، جاده ها و شهر ها، صنعت حمل و نقل و بسیاری صنایع دیگر هستند. شرکت داهوا با

تولید محصولات پیشرفته و پیشگام در صدد ایجاد ارتباط طولانی مدت با شرکا و شرکت

های وابسته خود در سراسر جهان است. داهوا برای دستیابی به این مهم از تیم R&D

(تحقق و توسعه) شامل ۳۰۰۰ متخصص بهره می برد و تا کنون حدود ۶۰۰ ثبت اختراع

(پتنت) داشته است.

کمپانی داهوا

بعد از گذشت حدود ۲۰ سال، اکنون کمپانی داهوا تکنولوژی نامی آشنا در صنعت نظارت

تصویر و بازار دوربین مدار بسته است و در ۱۷ کشور دنیا نماینده دارد. محصولات این

شرکت دارای استاندارد و گواهینامه های معتبر بین المللی مانند: FCC,CE,ISO9001 و UL

است. محصولات داهوا در چین دارای ۳ سال ضمانت رسمی می باشد و این خود نشان

دهنده کیفیت بالای این محصولات می باشد. این شرکت علاوه بر دفتر فروش رسمی خود

در کشور چین دارای دفاتر متعدد در آمریکا,آسیا,آفریقا,اروپا و اقیانوسیه می باشد.

دوربین مدار بسته Dahua ساخت کدام کشور است؟

دوربین های مدار بسته و تجهیزات نظارت تصویری داهوا ساخت کشور چین می باشد.

شما می توانید محصولات این شرکت را که برای کارایی های مختلف طراحی شده اند را

توسط مراکز فروش دوربین مدار بسته تهیه کنید. با توجه به افزایش جنس های تقلبی از

این برند پیشنهاد می شود محصولات این شرکت را فقط از طریق مراکز فروش معتبر تهیه

کنید.

پکیج دوربین مداربسته     دوربین مداربسته   نصب دوربین مداربسته  نمایندگی هایک ویژن

سرعت شاتر در دوربین مداربسته چیست؟

سرعت-شاتر-دوربین-مداربسته,,سرعت شاتر دوربین مداربسته
سرعت شاتر دوربین مداربسته (Shutter time) یکی از مشخصه های دوربین مداربسته است که معمولا به اندازه کافی مورد توجه قرار نمی گیرد.

شاتر چیست؟

دوربین های عکس برداری قدیمی، از نوار یا فیلم برای گرفتن عکس استفاده می کردند. برای گرفت عکس محیط باید برای مدت مشخصی این فیلم در معرض نور محیط قرار می گرفت. اگر مدت زمان برخورد نور به فیلم از زمان مورد نظر کمتر می بود عکس کم نور و تاریک می شد و اگر برخورد نور از زمان مورد نظر طولانی تر می شد عکس اشباع می شد (کاملا سفید رنگ می شد). برای تنظیم زمان برخورد نور به فیلم از دریچه ای به نام شاتر استفاده می کردند.
برای گرفتن عکس در این دوربین ها پس از فشار دادن دکمه، شاتر برای مدت زمان مشخصی باز شده و سپس دوباره بسته می شد. به مدت زمان باز بودن شاتر، زمان شاتر یا shutter time می گفتند.

مدت زمان شاتر چه تاثیری بر روی عکس می گذارد؟

مدت زمان باز بودن شاتر بسته به نوع فیلمی داشت که شما برای عکاسی انتخاب می کردید. فیلم های حرفه ای تر معمولا مدت زمان شاتر کمتری داشتند. اما این زمان شاتر بر روی برخی خصوصیات عکس هم تاثیر می گذاشت.
زمانی که شاتر باز می شد، اگر جسمی در عکس تا پیش از بسته شدن شاتر حرکت می کرد در تصویر تار به نظر می رسید. پس هرچه زمان شاتر کمتر باشد امکان تار شدن اجسام متحرک در تصویر کمتر است. این مشخصه برای عکس برداری از مسابقات ورزشی، حیوانات و اتفاقات فیزیکی خاص بسیار با اهمیت بود.

آیا دوربین مداربسته هم شاتر دارد؟

دوربین مداربسته شاتر فیزیکی ندارد. در واقع چیپ تصویر دوربین همیشه در معرض نور است. اما همانطور که میدانید دوربین فیلم متحرک را از طریق گرفتن تعداد زیادی فریم در یک ثانیه می سازد. هر یک از این فریم ها در حقیقت یک عکس هستند. پس دوربین مداربسته دائم در حال گرفتن عکس از محیط است، در نتیجه با وجود اینکه شاتر فیزیکی ندارد اما زمان شاتر دارد.
زمان شاتر یک دوربین مداربسته، به مدت زمانی گفته می شود که برای دوربین طول می کشد تا یک تصویر را بسازد.

سرعت شاتر دوربین مداربسته به چه المان هایی وابسته است؟

سرعت شاتر دوربین مداربسته به دو مشخصه اصلی وابسته است:
  • حساسیت چیپ تصویر به نور: هرچه حساسیت چیپ تصویرچیپ تصویر دوربین مداربسته به نور بیشتر باشد زمان کمتری لازم دارد تا یک تصویر را بسازد.
  • میزان نور محیط: هر چه نور محیط بیشتر باشد، چیپ تصویر می تواند در زمان کمتری تصویر را بسازد.

با توجه به اینکه نور محیط می تواند بر روی زمان شاتر دوربین تاثیر بگذارد، سرعت شاتر را معمولا به صورت یک بازه نشان میدهد. این بازه حداقل زمان و حداکثر زمان ساختن یک تصویر را نشان میدهد (مثلا 1/25 ثانیه تا 1/50000 ثانیه).


:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

معایب استفاده از دوربین مداربسته بی سیم

معایب استفاده از دوربین مداربسته بی سیم

دوربین مدار بسته بی سیم

امروزه سیستم های وایرلس یا بیسیم در تمامی بخش های زندگی ما رسوخ پیدا کرده اند

و استفاده از این سیستم ها روز به روز رو به افزایش است. میتوان گفت تمامی سیستم

های مورد استفاده بشر علاوه بر مزایای فراوان همیشه دارای معایبی هر چند اندک میباشند

که ما در شرکت الکامپ در این مقاله سعی داریم معایب استفاده از سیستم های

مدار بسته وایرلس را خدمت شما عزیزان گرامی ارائه دهیم.

معایب استفاده از دوربین های مدار بسته وایرلس

دلایل فراوانی برای استفاده از دوربین های مدار بسته وایرلس وجود دارد که این نوع

دوربین مدار بسته را نزد مشتریان این سیستم ها محبوب کرده است. از این دلایل می

توان به کم شدن میزان کابل کشی، در نتیجه کم شدن کابل ها زیبایی بیشتر، امکان

استفاده از این دوربین ها در نقاط سخت و غیر قابل کابل کشی زیاد، کم شدن برخی

هزینه ها و… اشاره نمود. اما معایبی هم در استفاده از این سیستم ها وجود دارد.

مثلا بیشتر خریداران فکر می کنند که با خرید این نوع دوربین مدار بسته دیگر بطور کامل

از کابل کشی راحت می شوند و می توانند دوربین را در هر مکانی که دوست دارند نصب

نمایند، اما این فکر اشتباه است زیرا حتی این نوع دوربین های مدار بسته نیز به کابلی

برای تغذیه برقشان نیاز دارند. ممکن است بگویید از دوربین هایی با باطری استفاده می

کنیم اما استفاده از باطری ریسک شما را بسیار افزایش می دهند.

استفاده دوربین مدار بسته از باطری

حتی اگر شما بتوانید باطری با کیفیت خیلی خوب پیدا کنید و از اینکه هیچ مشکلی

نداشته باشد اطمینان داشته باشید باز هم هر باطری ای عمر مفیدی دارد و پس از این

دوره دیگر دوربین مدار بسته شما کار نخواهد کرد و شما باید باطری آن را عوض کنید و

فکر کنید این اتفاق زمانی بیفتد که شما در سفر هستید یا به هر دلیلی دسترسی به آن

ندارید. با توجه به نکات گفته شده در خرید این نوع دوربین های مداربسته دقت بیشتری

داشته باشید و فقط مواقعی که واقعا به آن نیاز داشتید نسبت به خرید آن اقدام کنید.

مشکلات امنیتی دوربین های مداربسته بیسیم

همه خریداران دوربین مدار بسته اولین و مهمترین عاملی که آنها را به سمت خرید سوق

داده است مسائل امنیتی و بالا بردن ضریب امنیت محل مورد نظرشان است. بزرگترین

مشکل سیستم های مدار بسته وایرلس امکان از کار انداختن این سیستم ها به راحتی و با

یک دستگاه نویز میباشد. امروزه استفاده از این نوع سیستم در مکان های امنیتی ممنوع

میباشد و فقط جهت مصارف نظارتی از این سیستم استفاده می شود. دلیل دیگر ضعف

امنیتی این نوع سیستم ها ذات خود سیستم وایرلس و بیسیم است که به عنوان مثال

شما گوشی های موبایل خود را به عنوان کاربردی ترین سیستم وایرلس در نظر بگیرید که

با همه پیشرفت ها در گوشی های هوشمند و آنتن های مخابراتی باز هم به دلیل نقص

یکی از اینها ممکن است برای دقایقی یل لحظاتی آنتن شما از بین برود، شما همین

موضوع را به سیستم دوربین های مدار بسته وایرلس بست دهید و متوجه خواهید شد

که همین دقایق نیز برای شما در بر دارنده ریسک خواهد بود. تمامی نکات گفته شده در

این مقاله دال بر نخریدن سیستم مدار بسته بیسیم نمی باشد و ما فقط سعی داریم

اطلاعات کافی به شما عزیزان بدهیم تا در هنگام خرید دوربین مدار بسته بهترین انتخاب

را داشته باشید.

پک دوربین مداربسته  دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بسته  hikvision  هایک ویژن

دیافراگم دوربین مداربسته چیست؟

دیافراگم-دوربین-مداربسته,,دیافراگم دوربین مداربسته
لنز دوربین است که وظیفه تنظیم نور دوربین را برعهده دارد.

دیافراگم چیست؟

در تعریف بسیار ساده دیافراگم مانند یک دریچه است. دریچه ای که میزان عبور نور از لنز را تنظیم می کند. ساختار دیافراگم دوربین ها با تقلید از ساختار عنبیه چشم انسان ساخته شده. در طول شبانه روز، میزان نور محیط بسیار تغییر می کند. چیپ تصویر دوربین ها نمی تواند این تصویر را در چنین بازه بزرگی از سطح نور بسازد. برای برطرف کردن این مشکل از دیافراگم استفاده می شود. دیافراگم دوربین مداربسته به یک حسگر متصل است که با دریافت نور محیط دریچه را بزرگ یا کوچک می کند.
اگر نور محیط زیاد باشد دریچه کوچکتر می شود و اگر نور محیط کم باشد دریچه بزرگ می شود تا نور بیشتری را جذب کند. از طریق این مکانیزم ساده می توان بدون مشکل تصویر دوربین را یک بازه نوری بسیار وسیع ساخت.

رابطه دیافراگم با فوکوس دوربین

میزان باز و بسته بودن دیافراگم دوربین تنها بر روی نور ورودی تاثیر نمی گذارد. باز بودن دیافراگم، میزان فاصله فوکوس دوربین را نیز تحت الشعاع قرار می دهد. هر قدر دیافراگم دوربین بازتر باشد فاصله فوکوس دوربین کمتر است. برای درک بهتر فرض کنید شما و دوستان در فاصله های مختلفی از یک دوربین قرار گرفته اید. دوربین بر روی شما فوکوس کرده، اما در حالت اولیه (دیافراگم بسیار بسته) دوست شما را هم با وضوح خوبی نشان میدهد. حال هرچه دیافراگم دوربین را بازتر کنیم دوست شما تارتر به نظر می رسد.
تاثیر دیافراگم بر روی فوکوس دوربین های مداربسته باعث شده استفاده از دیافراگم اتوماتیک در دوربین های مداربسته بسیار محدود باشد. تولید کنندگان دوربین های مداربسته سعی می کنند، دیافراگم دوربین را تا جای ممکن کوچک نگه دارند تا از این طریق بتوانند در بازه بزرگی از تصویر فوکوس را حفظ کنند. تقریبا هیچ یک از دوربین های لنز ثابت دیافراگم قابل تنظیم ندارند. دیافراگم اتوماتیک را تنها می توانید در دوربین های مداربسته باکس با لنزهای قابل تنظیم ببنید.
دیافراگم-دوربین-مقاله,,
تاثیر دیافراگم بر روی فاصله فوکوس دوربین

دیافراگم دوربین مداربسته را چطور نشان میدهند؟

بازه دیافراگم دوربین مداربسته را معمولا در کنار مشخصه های نور (حداقل نور مورد نیاز / min. iluustration) می نویسند. بیشتر دوربین های مداربسته دیافراگم f1.2 یا f1.4 دارند. بعضی از انواع دوربین با چیپ تصویر بزرگتر ممکن است دیافراگم های بزرگتری هم داشته باشند.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

انتخاب-مکان-مناسب-برای-نصب-دستگاه-dvr-و-nvr,,
تجهیزات امنیتی به مثابه چشم و گوش یک مکان به حساب می آیند. وقوع هر اتفاق و رخدادی در مکان مورد نظر توسط دوربین های مداربسته ثبت و در دستگاه های ضبط (NVR یا DVR) ضبط می گردد و در صورت نیاز هشدار های لازم توسط این سیسیتم به کاربر می رسد. به همین دلیل باید مکان مناسبی را برای نصب این تجهیزات در نظر بگیرید که از نظر سارقین، افراد خرابکار و یا هر عامل بیرونی دیگری در امان باشد.
این مقاله راهکارهایی را برای نصب ادوات سیستم مداربسته در بهترین جای ممکن در مکان مورد نظر ارائه می دهد.
در ابتدا باید بدانید که چه از یک سیستم مداربسته آنالوگ استفاده می کنید و چه از دوربین های IP یا تحت شبکه هر دو این سیستم ها می توانند در معرض خطر دستکاری و تخریب قرار بگیرند. بنا بر یک تصور اشتباه عده ای از کاربران تصور می کنند که در نصب دوربین های دیجیتال از سیم و کابل کشی استفاده نمی گردد. پس خطر قطع و دستکاری کابل ها و سیم ها در این سیستم ها وجود ندارد. اما این تصور کاملا غلطی است و در نصب دوربین های تحت شبکه نیز از کابل های شبکه و کابل برق نیز استفاده می گردد.
همانطور که میدانید دستگاه DVR برای ضبط تصاویر ویدئویی مورد استفاده قرار می گیرد و به طور کلی محل ذخیره سازی و مدیریت کلیه اطلاعات ارسالی از دوربین ها است. به همین دلیل از حساسیت بالایی برخوردار است و باید در جای مناسبی دور از دسترس افراد متفرقه و سایر عوامل فیزیکی قرار گیرد. در ادامه به معرفی مکان هایی که جهت نصب ان مناسب هستند می پردازیم:
دستگاه های ضبط ویدئویی همچون NVR یا DVR اجزای اصلی ذخیره سازی فیلم ها بوده و به عنوان یک مرکز نظارت عمل می کنند. این دستگاه ها همواره هدف بسیاری از سارقین و افراد خرابکار قرار می گیرند؛ پس لازم است که حتما در مکان مناسبی جای بگیرند:

1. استفاده از باکس ها و محفظه های قفل دار

بعضی از کاربران از محفظه های قفل دار استفاده می کنند که می تواند روش جالبی باشد. اما این مسئله نیز وجود دارد که خود این محفظه باید در کجا قرار بگیرد که در این رابطه باید نکات زیر را در نظر گرفت:
  • نقطه ای را انتخاب کنید که برای کابل کشی ها مناسب باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که نقطه مورد نظر دارای تهویه مناسبی باشد.
  • مکان مورد نظر به دور از مواد اشتعال زا باشد.

2. DVR یا NVR را در اتاق زیر شیروانی یا سقف قرار دهید

مکان دیگری که می توانید دستگاه خود را در آن قرار دهید سقف اتاق یا استفاده از اتاق های زیر شیروانی است(در صورت وجود). در این حالت ممکن است کمی کابل کشی های مربوطه دشوار به نظر بیایند و یا حتی برای دسترسی به اطلاعات موجود در دستگاه مجبور به استفاده از نردبان شوید اما دسترسی سارقین به اطلاعات شما تا حدود زیادی کاهش می یابد.

3. مخفی کردن آنها در داخل دیوار یا سقف کاذب

سقف ها و دیوار های کاذب نیز می توانند مکان مناسبی برای سیستم مداربسته شما باشند و حتی می توانید پس از قرار دادن دستگاه خود درون آنها با وسایل تزئینی مانند قابل عکس ساعت دیواری یا آویزهای تزئینی سقفی آنها را بپوشانید که جلب توجه نکند.

4. از کمد(لباس، اسناد و مدارک و ...) یا قفسه های کتاب استفاده کنید

اگر سیستم مداربسته در منزل است می توانید از یک کمد بی اهمیت که کمتر از آن استفاده می کنید برای مخفی کردن سیستم خود استفاده کنید و یا می توانید آن را در قفسه های کتاب قرار داده و اطرافش را با وسایل دکوری بپوشانید که در معرض دید نباشد.
در پایان لازم به ذکر است که ممکن است سارقین به سراغ ردیابی سیم و کابل کشی های دوربین رفته و از این طریق اتصال دستگاه ها با یکدیگر را قطع کنند پس بهتر است از وسایلی برای پنهان سازی سیم ها کابل ها استفاده کنید. برای مثال می توانید آنها را در داخل دیوار ها یا قرنیز ها کار گذاری نمایید.
  1. EOC در دوربین مدار بسته
  2. فناوری SenseUp در دوربین مداربسته
  3. فناوری Digital noise reduction) DNR) در دوربین مداربسته
  4. دوربین مداربسته وریفوکال
  5. 10 تکنولوژی جدید در دوربین های مداربسته
  6. دوربین مداربسته برای خانه
واترمارک دوربین مدار بسته


:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

تفاوت مادون قرمز IR با تکنولوژی EXIR در دوربین مدار بسته: دوربین های مدار بسته با

استفاده از تکنولوژی جدید Exir قادرند تصاویر را با کیفیت بهتری نسبت به دوربین های

IR قدیمی ارائه دهند. دوربین های مدار بسته با قابلین اکسیر عملکرد بسیار خوبی در نور

کم داشته و در هر دو محیط های داخلی و خارجی تصاویر با کیفیتی را ارئه میدهند.

برخی از مزایای فناوری EXIR

۱- منبع نور بسیار قوی و قدرت نور LED بهبود یافته

با استفاده از تکنولوژی پیشرفته در نحوه انتشار نور و قطعات الکترونیکی بسیار کم

ضخامت در حد میکرومتر، میتوان تا ۳۰ درصد شاهد افزایش بهره وری در کیفیت

روشنایی ایجاد شده در محیط باشم. علاوه بر این نسبت به تکنولوژی موجود در دوربین

های قدیمی تر که دارای خروجی نور ۷۵۰mv بودند، تکنولوژی اکسیر دارای خروجی ۱۰۵۰mv

است و میتواند نور قوی تری را در مسافت و بردهای بیشتر منتشر کند.

۲- استفاده از LED های پیشرفته با ابعاد مستطیل شکل برای استفاده بهینه از نور

برای دست یابی به حداکثر بهره وری از نور مادون قرمز منتشر شده، دوربین های مدار

بسته با قابلیت EXIR،میتوانند نور را در فرم های مستطیل شکل منتشر کنند. این مزیت

منجر به بهبود و افزایش بهره وری و کاهش آلودگی های نوری موجود در محیط میگردد.

۳- ایجاد روشنایی یکنواخت

با استفاده از تکنولوژی EXIR روشنایی نور IR به صورت یکنواخت در محیط منتشر می

گردد. وجود این مزیت باعث شده تا مسائل و مشکلات مربوط به LED های قدیمی تر

مانند تمرکز بیش از حد نور در مرکز تصویر و تاریک ماندن گوشه های تصویر را از بین

میبرد. علاوه بر این، این مزیت باعث میگردد تا دوربین های مدار بسته از دوام و طول عمر

طولانی تری بر خوردار بوده و صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی صورت پذیرد.

مزایای استفاده از تکنولوژی EXIR در دوربین مدار بسته
  • در استفاده از تکنولوژی EXIR در مقابل تکنولوژی معمولی دید در شب، کلیه اشیاء به شکل یکنواخت نور رسانی میشوند، لذا تصویر بصورت یکنواخت روشن شده و جزییات آن قابل مشاهده می باشد.
  • در تکنولوزی EXIR نور پردازی زمینه تصویر ۳۰ درصد بهبود یافته به عبارت دیگر در این تکنولوژی نور مادون قرمز بیشتری به سمت اطراف تایید شده و باعث روشن تر شدن زمینه تصویر و افزایش میدان دید میشود.
  • در فناوری EXIR دوربین های دید در شب استفاده از لنز های مستطیلی شکل باعث ارسال طیف مادون قرمز بصورت یکنواخت میشود از این رو هر چقدر میدان دید دوربین بیشتر باشد اندازه این لنز مستطیلی شکل تابش نور مادون قرمز بزرگتر است، برخی از مزایای این تغییر عبارتند از کاهش نویز تصویر در شب، افزایش باز دهی و رزولیشن دوربین، کاهش آلودگی نوری و … هستند.
  • دوربین مدار بسته دد در شب با قابلیت EXIR گرمای چندانی تولید نمی کند لذا حشرات به سمت آن جذب نمی شوند و محدودیت های دوربین های دید در شب معمولی را ندارد.

 دوربین مداربسته ضد نور

یو پی اس دوربین مدار بسته

استاندارد IP و IK

فناوری EIS و OIS

دوربین مداربسته HD و FULL HD

دستگاه  دی وی ار هیبرید

دوربین مداربسته پلاک خوان چیست ؟



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

پورت-ESATA-در-دوربین-مدار-بسته-چیست-؟,,

دستگاه های ضبط تصاویر دوربین مدار بسته مانند DVR و NVR دارای پورت های متفاوتی هستند. به منظور انتقال و استخراج اطلاعات از این دستگاه ها پورت های مختلفی بر روی آنها تعبیه شده است. از انواع آنها می توان به پورت های SATA و ESATA اشاره نمود که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

به زبان ساده از لحاظ کاربردی این درگاه ها به منزله پورت های موجود بر روی مادر بورد های معمولی کامپیوتر ها هستند که برای سهولت استفاده از دستگاه های جانبی مانند انواع هارد (غیر اکسترنال) مورد استفاده قرار میگیرند .

به منظور ذخیره اطلاعات بر روی هارد های نصب شده در دستگاه های ضبط DVR و NVR، از درگاه های SATA و ESATA استفاده می شود. سرعت ذخیره سازی داده ها از طرق این پورت ها، بسیار بالاست.

تفاوت SATA و ESATA

SATA مخفف عبارت (Serial Advanced Technology Attachment)به معنای تکنولوژی ارتباطی پیشرفته است. از این تکنولوژی به منظور انتقال داده ها از مادربرد به درایو ها و یا هارد دیسک ها استفاده می گردد.
ESATA (external SATA) در واقع همان تکنولوژی SATA است با این تفاوت که در آن انتقال اطلاعات بر روی هارد دیسک های اکسترنال انجام می گردد. در تکنولوژی ESATA به دلیل آنکه اطلاعات کد گذاری و ترجمه نمی گردند، سرعت ذخیره اطلاعات در آنها بسیار بالاتر و نسبت به USB 2 سریع تر است.
در پایان در هنگام تصمیم برای انتخاب و استفاده از هر کدام از این پورت های ارتباطی باید به دو نکته توجه نمایید:

  • ابتدا باید توجه داشته باشید که هر دو پورت SATA و ESATA تنها وظیفه ی انتقال اطلاعات را بر عهده دارند و به هیچ عنوان تامین کننده ی برق درایورها نیستند.
  • نکته دیگر اینکه هارد های اکسترنال خارجی External و یا ESATA برای ضبط تصاویر دوربین مناسب نیستند و تنها می توان از آنها برای پشتیبان گیری استفاده نمود.

سرعت شاتر در دوربین مداربسته

نحوه محاسبه یو پی اس برای دوربین مدار بسته

نصب دوربین مداربسته در رستوران ها

قیمت دوربین خودرو

دستگاه DVR هیبرید

دوربین پلاک خوان



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 مهر 1400 | نظرات ()