نوشته شده توسط : جعفر

 

در ده سال اخیر شرکت ها تا حد بسیار زیادی به تولید محصولات و خدمات ساده روی آورده اند. طراحی مینیمالیسم، در دهه 2000 میلادی در آی پاد اپل و کادر جستجوی گوگل و پس از آن در وب 2 به خوبی خود را نشان داد.
در ده سال اخیر شرکت ها تا حد بسیار زیادی به تولید محصولات و سرویس های ساده روی آورده اند. طراحی مینیمالیسم که توسط دیتر رامس (Dieter Rams) قهرمان این عرصه، از دهه 1960 میلادی در ساعت های زنگدار و توسترها رواج یافت، در دهه 2000 میلادی در آی پاد اپل و کادر جستجوی گوگل و پس از آن در وب 2 به خوبی خود را نشان داد.
 
از اصول شناخته شده وب 2 می توان به دکمه های بزرگ، متن کمتر، تصاویر بیشتر و کاربران شادتر اشاره کرد. اکنون استارت آپ ها و طراحان سرشناس همگی به مبلغان «سادگی» و رها بودن از تکلف و پیچیدگی تبدیل شده اند.
 
از سوی دیگر رشد سریع استفاده از ابزار همراه (موبایل، تبلت و ...) در پنج سال اخیر، فضایی ایجاد کرده که در آن تولید محصولاتی که بتواند به خوبی بر صفحه نمایش های کوچک کارآیی داشته باشد، به یک ضرورت تبدیل شده است.
 
برخی از محبوب ترین اپلیکیشن ها و وب سایت های امروزی – از قبیل توییتر، Snapchat و اینستاگرام – از طراحی کاملاً ساده ای برخوردارند.
 
چرایی وقوع
سوالی که می تواند اینجا خود را مطرح کند این است که اصولاً چرا این رخداد انقلاب گونه روی داد، آن هم عمدتاً در ده سال اخیر؟
 

اگر کاربران با شگفتی بگویند: «بسیار خوب، آیا این محصول کار کرد؟» در واقع شما شکست خورده اید. شما باید نظرات کاربرانی را که با محصول و یا سرویس شما کار می کنند، به صورت آنی دریافت کنید و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

برخی می گویند «فناوری» عامل اصلی پیدایش طرح های ساده بوده است.  برخی نیز به تکامل دستگاه ها و گجت های مورد استفاده کاربران و نیز محیط آنها، به عنوان عامل اصلی این دگردیسی اشاره می کنند.
 
فارغ از بحث و مناقشاتی که در این باره بین اهل فن جریان دارد، به اعتقاد من علت روی آوردن به سادگی، نسبتاً روشن و ساده است:
در سال 2000 تعداد کاربران دنیای اینترنت 50 میلیون نفر بود ولی این رقم در حال حاضر به 2 میلیارد نفر رسیده است. پیش بینی می شود با توجه به اقبال کاربران به ابزار همراه (موبایل)، طی چند سال آینده این رقم به 5 میلیارد نفر برسد. این جمعیت انبوه عمدتاً کسانی هستند که در وسط منحنی استفاده از فناوری قرار دارند.
 
به عبارت دیگر از آنجا که اغلب این افراد جزو طراحان محصول، برنامه نویس های رایانه ای و وبلاگ نویس ها نیستند، لذا شدیداً به ساده بودن محصول و سرویسی که با آن کار می کنند، تمایل دارند.
 
جنبه های مختلف سادگی
«سادگی» ابعاد مختلفی دارد. ما با تکیه بر عواملی چند، می توانیم محصولات ساده ای تولید کنیم. این عوامل عبارتند از:
  • به حداقل رساندن تعداد مراحل کار
  • به حداقل رساندن زمان مورد نیاز
  • به حداقل رساندن تعداد ویژگی های بصری
  • به حداقل رساندن عناصر موجود در هر صفحه
 
با این حل مهمترین موضوع در این حوزه «سادگی ادراک» (Cognitive Simplicity) است، و این همان چیزی است که در عین اهمیت، اغلب نادیده گرفته می شود.
 
من این تکنیک را آرام آرام در تولیدات شرکت خودم – که Bump نام دارد – وارد کرده ام. خوشبختانه اکنون Bump در نزد کاربران و به ویژه حرفه ای ها بسیار محبوبیت دارد.
 
به نظر من سازندگان محصول باید پیش از هر چیز، «افزونگی ادراک» (Cognitive Overhead) را در محصولات خود به حداقل برسانند.
 
اما افزونگی ادراک چیست؟
در این خصوص، مطالب زیادی توسط صاحب نظران نوشته نشده است و این موضوع هنوز قدری مبهم است. با این حال بهترین تعریفی که می توان از «افزونگی ادراک» به دست داد، همان چیزی است که David Demaree یک مهندس و طراح وب در شیکاگو عنوان می کند.
 
وی می گوید: افزونگی ادراک یعنی تعداد ارتباطات منطقی یا جهش هایی که مغز شما برای درک یا زمینه نمایی (contextualize) آنچه که بدان می نگرد، ایجاد می کند.
 
اصولاً «افزونگی ادراک» مقوله ای است که در نظام های پیچیده اطلاعاتی و بصری رخ می دهد که در نتیجه آن، کاربر با نوعی سردرگمی و آشفتگی حاصل از افزونگی حجم حافظه کوتاه مدت و دشواری ایجاد مدل ذهنی از فضای اطلاعاتی پیش رو مواجه می شود.
 
در طراحی هایی که برای مخاطبان انبوه انجام می شود، به حداقل رساندن «افزونگی ادراک» یکی از ضروریات است. زیرا بسیاری از افراد، معمولاً فاقد الگوی توسعه یافته ای هستند که در درک و فهم آنچه که از مشاهده محصول (اپلیکیشن های طراحی، پیام رسانی، آنچه که از دوستان و آشنایان خود می شنوند و غیره) در می یابند، کاربرد دارد.
 
بر این اساس، ما به عنوان سازندگان محصول می کوشیم با کاستن از «افزونگی ادراک»، کار با تولیدات مان را برای کاربران تسهیل نماییم.این امر به ویژه برای کاربران پرشمار محصولات موبایلی از اهمیت زیادی برخوردار است.
 
مردم معمولاً برای کاستن از «افزونگی ادراک» مجبورند قوای ذهنی خود را بیشتر به کار اندازند. حال تصور کنید که این افزونگی در یک محیط پرزحمت – مثلاً در یک اتوبوس شلوغ یا در صف یک رستوران معروف – رخ دهد. در این صورت اوضاع بغرنج تری را شاهد خواهیم بود.
اگر در سال 1999 کاربران در یک اتاق خواب ساکت و آرام می نشستند و وب سایت ها را در یک مانیتور بزرگ و در حالی که موسیقی دلخواه آنها از سایت نپستر دانلود می شد، تماشا می کردند، اکنون شرایط کاملاً تغییر کرده است.
 
در این دوره کاربران در حالی که در کوچه و خیابان قدم می زنند و در فضاهایی پرسر و صدا به کارهای دیگر مشغولند، از تبلت خود استفاده می کنند.
 
ساده یا پیچیده؟
برای توضیح تفاوت موجود بین سادگی عام (generic simplicity) و سادگی ادراک (cognitive simplicity) اجازه دهید به دو محصول نگاهی بیاندازیم؛ محصولاتی که ممکن است استفاده از آنها ساده به نظر برسد ولی بجاست که آنها را جزو محصولاتی با بیشترین «پیچیدگی ادراک» دسته بندی کرد:
 
QR Code
 کیو آر کد روشی است برای کدگذاری مطالب مختلف که حاصل آن یک تصویر است. این تصویر برای اکثر گوشی های دوربین دار قابل فهم و رمزگشایی است و به همین دلیل شرکت های زیادی بر روی محصولات خود از این کد استفاده می کنند.
این تکنیک که قرار است کارها را آسان کند، خود یک ابزار پیچیده تلقی می شود.
آیا کیو آر کد یک «بارکد» است؟ - خیر
آیا کیو آر کد یک «وب سایت» است؟ - بله؛ عجیب است، من وب سایت های مورد نظرم را با مرورگر اینترنتی باز می کنم نه با دوربین موبایلم.
بنابراین من از آن عکس می گیرم؟ - خیر
من با استفاده از یک اپلیکیشن از آن عکس می گیرم؟ کدام اپلیکیشن؟!
 
iCloud
آی.کلود نام سرویس آنلاین شرکت اپل است که به شما اجازه می دهد آیفون، آیپد، آیپاد و محتویات آیتونز خود را خودکار کرده و از آنها لذت ببرید.
وقتی ما شنیدیم که استیو جابز از آرمانشهری سخن می گفت که در آن تمام تصاویر و داده ها می توانست در تمام ابزارهای مورد استفاده ما، با هم یکپارچه و همگام شود، به وضوح بوی سادگی را از اپل می شنیدیم؛ اما در عمل آی.کلود مملو از «افزونگی ادراک» است، زیرا این سرویس اولاً فقط از تصاویر اخیر شما پشتیبان می گیرد و ثانیاً با برخی برنامه های خاص کار می کند، و نه با همه آنها.
شما برای همگاه سازی (synchronization) ایمیل ها و یادداشت های خود – و نه چیزهای دیگر – باید یک حساب ایمیلی در icloud.com ایجاد کنید.
ضمناً این سرویس در مدل های جدید آیفون و آیپد و نیز مک هایی که بر آنها نسخه 10.7.4 یا بالاتر سیستم عامل OX نصب شده کار می کند ولی با رایانه رومیزی و تبلت آندرویدی شما سر ناسازگاری دارد.
بکوشید این موضوع را برای مادر مسن تان توضیح دهید!
 
نمونه های موفق
کدام محصول واقعاً بر سادگی عام متمرکز است؟ در ذیل به چهار نمونه اشاره می شود:
 
Shazam
شازم یک اپلیکیشن جادویی است که می تواند با شنیدن قسمتی از یک آهنگ در حال پخش، آن را برای شما پیدا کند.  
به نظر بسیار پیچیده است و آنچه که در عمل رخ می دهد نیز همین گونه است ولی شازم به گونه ای تحسین برانگیز، بار ادراک (cognitive burden) کاربران را کاهش می دهد.
در این برنامه، کاربر با کلیک بر دکمه start listening بازخورد آنی را مشاهده می کند. سپس بر صفحه مشخص می شود که برنامه در حال گوش دادن به آهنگ است.
هنگامی که شازم پاسخ را یافت، با یک زنگ هشدار، به کاربر اطلاع رسانی می کند.
 
Nintendo Wii
از جهات مختلف، پیچیدگی «نینتندو وی» بسیار بیشتر از کنسول های سال 2006 است. در این کنسول بازی از شتاب سنج ها، IR blasterها و آشکارسازهایی که مستلزم نصب و کالیبراسیون است استفاده شده و لذا با مدل ذهنی بسیاری از کاربران که پیشتر با بازی های ویدئویی سابق خو کرده اند، متفاوت است.
اما نتیجه همه این ترکیبات، تولید سیستمی است که «افزونگی ادراک» آن کمتر شده است. شما می توانید به نرمی کنترلر دستگاه را به چپ و راست حرکت دهید، و به دنبال آن یک آواتار در صفحه نمایش بر اساس جهت های شما بازی و حرکت می کند.
 
Dropbox
در دراپ باکس می توان فایل های روی چند رایانه مختلف یا بین چند کاربر مختلف را از طریق اینترنت همگاه سازی (synchronization) کرد.
من دراپ باکس را دوست دارم: از یک سو همه فایل های من در دراپ باکسم است و از سوی دیگر این سرویس در همه گجت های من نصب است. بنابراین من می توانم به همه فایل هایم در همه گجت هایم دسترسی داشته باشم. یک تجربه ادراکی عالی!
با این حال در دراپ باکس می توان از موانع ادراکی بالقوه ای نیز سراغ گرفت و آن هم عبارت است از انرژی و تلاش شناختی مورد نیاز برای رسیدن به سادگی و شمول کارکرد نرم افزار.
دقت کنید: آیا دراپ باکس یک فولدر در رایانه شماست؟
آیا دراپ باک یک وب سایت ذخیره سازی در فضای ابر است؟
آیا دراپ باکس برنامه ای است که من باید بر رایانه خودم نصب کنم؟
در دراپ باکس چه وقت از فایل ها باید نسخه پشتیبان تهیه کرد؟ چگونه؟
 
فیس بوک
 فیس بوک کار خود را با یک «افزونگی ادراک» بسیار کم آغاز کرد.  
سایت فیس بوک در واقع نسخه دیجیتالی فیس بوک های کاغذی است که برای افزایش تعامل و ارتباط بین دانشجوها مورد استفاده قرار می گرفت.
یک سوال: از وقتی که مخاطبان فیس بوک تا این حد افزایش یافته است، «افزونگی ادراک» سایت افزایش پیدا کرده یا کم شده است؟
چه نوع موانع ادراکی – که قبلاً در فیس بوک وجود نداشت – اکنون به این سایت افزوده شده است؟
آیا این امر را می توان یک نگرانی برای فیس بوک تلقی کرد؟
 
چگونه محصولاتی ساده تولید کنیم؟
 
1. کاری کنید که مردم بیشتر کار کنند نه کمتر
کاربر را در وسط ماجرا قرار دهید. آنها را به فشردن یک دکمه اضافی یا پر کردن برخی فیلدها مجبور کنید.
بگذارید آنها به بخشی از اکوسیستم سرویس تبدیل شوند نه این که در کنار گود، فقط تماشاچی و شاهد ماجرا باشند. در این صورت آنها نسبت به موضوع حساس تر می شوند و دیدگاه شان نیز نسبت به کل قضیه بهبود می یابد.
 
خودکارسازی (Automation – اتوماسیون) فرایندی است عالی، اما لایه ای از پیچیدگی ادراک (Cognitive complexity) محسوب می گردد و باید با دقت فراوان به کار گرفته شود.
 
نمونه: Bump کاربران را به طور کاملاً فیزیکی در وسط گود قرار می دهد.
 
اگر چه ما راه های دیگری نیز برای ایجاد یک سولوشن مقیاس پذیر در اختیار داشته و داریم ولی معتقدیم که تعامل فیزیکی، یکی از بهترین روش ها برای فهماندن رویداد جاری به کاربر است.
 
2. از کاربران بازخوردهای لحظه ای بگیرید
اگر کاربران با شگفتی بگویند: «بسیار خوب، آیا این محصول کار کرد؟» در واقع شما شکست خورده اید. شما باید نظرات کاربرانی را که با محصول و یا سرویس شما کار می کنند، به صورت آنی دریافت کنید و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.
 
3. سرعت محصول خود را کند کنید
همه ما داستان های زیادی در مورد تلاش های بی وقفه گوگل برای بالا بردن سرعت ارائه نتایج جستجو در این سایت شنیده ایم ولی گاهی اوقات لازم است که به کاربران خود اجازه دهید آنچه را که کالا و سرویس شما برای آنها انجام می دهد را درک و لمس کنند. بعضاً این کار با کاستن از سرعت اجرای امور صورت می گیرد.
 
مطالعات انجام شده نشان می دهد که در سایت های جستجوگر مربوط به خدمات سفر، کاهش عمدی سرعت پاسخگویی سایت ها می تواند ارزش درک شده (Perceived Value) نزد کاربران را ارتقاء بخشد. در واقع افراد متوجه می شوند که این سرویس در تمام پایگاه های داده مختلف مربوط به سفر، در حال جستجوی مفاهیم مورد نظر آنهاست.  کاربران این موضوع را تحسین می کنند.
 
4. از گروه های خاص کمک بگیرید
نوجوانان و افراد بسیار پیر، معمولاً حساسیت بیشتری نسبت به «افزونگی ادراک» دارند، زیرا مغز این دو گروه سنی، به ایجاد یک جهش منطقی (logical leap) نسبت به محصولات - به هنگام نیاز - عادت نکرده است.
 
بر این اساس، پدربزرگ ها، مادربزرگ ها و کودکان، تشخیص دهنده های خوبی برای وجود یا فقدان «افزونگی ادراک» به شمار می روند. اگر شما به این گروه های سنی دسترسی ندارید، می توانید از افراد مست کمک بگیرید.
 
ما به هنگام ساخت Bump 3 تیمی از طراحان و مهندسین خود را به میخانه هایی در سان فرانسیسکو و پالو آلتو می فرستادیم و نحوه استفاده افراد از Bump را به دقت بررسی می کردیم و به دنبال آن، برای بهبود عملکرد سرویس، تغییراتی جزئی در آن اعمال می نمودیم.
 
5. از مصرف کنندگان نمونه کمک بگیرید
محصول تان را در اختیار افراد قرار دهید تا از آن استفاده کنند، سپس از آنها بخواهید که در مورد محصول و عملکرد آن، به شما توضیح دهند. شاید آنها تصور کنند که شما خودتان نمی دانید چه تولید کرده اید و لذا احتمالاً مشاعرتان را از دست داده اید!
 
این مهم نیست زیرا چیزهایی که شما از مصرف کنندگان نمونه کالای خود می شنوید می تواند بخشی از موانع ادراک را که شما از قلم انداخته اید، یاداوری کند.
 
یکی از شیوه هایی که ما برای رفع مشکلات و نواقص Bump مورد استفاده قرار دادیم این بود که در داخل برنامه، پرسش نامه ای تعبیه کرده بودیم که پس از تمام شدن کار افراد با این سرویس، ظاهر می شد.
 
این پرسش نامه که ما آن را در اختیار بخش کوچکی از کاربران برنامه قرار داده بودیم، این سوالات را مطرح می کرد: «Bump چه می کند؟» یا «شما چگونه از Bump استفاده می کنید؟». پاسخ هایی که دریافت کردیم، به ما در حذف آن دسته از موانع ادراکی که هنوز باقی مانده بود، کمک کرد.
 
سخن پایانی
سادگی ادراک هیچگاه به اندازه امروزه اهمیت نداشته است. موج جهانی استفاده از ابزار همراه، در پنج سال آینده به اوج خود خواهد رسید و جهان به احتمال زیاد شاهد سریع ترین نرخ تولید فناوری ها و تکنیک های مورد استفاده در این عرصه خواهد بود.
 
محصولات و سرویس هایی که برای انبوه مخاطبان این حوزه تولید می شود، از یک سو باید کاربران قدیمی دره سیلیکون را هدف قرار دهد و از سوی دیگر جوانان پرجنب و جوشی که سوار بر اسکوترهای موتوردار به ویگردی می پردازند را راضی نگه دارد.



:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

سایت تاک تیک همان طور که میدانید خلاصه به بازی های پیش بینی نمی شود و شما می توانید یک کازینو حرفه ای را هم در دسترس داشته باشید . این کازینو بازی های زیادی را از قبیل انفجار ، مونتی ، رولت ، پوکر ، بلک جک وچندین بازی دیگر را پوشش داده است . شما میتوانید تمام بازی های کازینویی را یک جا داشته باشید . بازی انفجار در سایت تاک تیک بسیار محبوب و شلوغ است.

ابتدا از همه می دانید که بازی انفجار امروزه جز بازی های محبوب می باشد و همه دیگر تا حدود زیادی با شرایط آن اشنا هستید . در این مورد جالبست بدانید که سایت شرط بندی تیک تاک برای این بازی خود یک الگوریتم آپدیت شده را به کار گرفته است که توانسته امروز برای شما علاقه مندان ضرایبی به مراتب بالاتر را تولید کند .

https://bazienfejar.com/4271367-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%da%af%d8%a7%d8%af-%d8%a8%d8%aa-%d9%86%db%8c%d9%84%db%8c-%d8%a7%d9%81%d8%b4%d8%a7%d8%b1-2.html

ای بی تی 90 انفجار

یکی از برترین مواردی که شما را مجاب به انتخاب این سایت می کند در واقع بازی انفجار abt90 میباشد . شما حتی اگر بازی انفجار و شرایط موجودش را آموخته باشید باز هم می توان در آموزش بازی انفجار ای بی تی 90 نکاتی جدید و فوق العاده را برای رسیدن به نتیجه های بهتر در دسترس داشته باشید . پس بدون توجه به هر فاکتوری فیلم آموزش مربوط به سایت ای بی تی 90 انفجار را مشاهده و بعد اقدام به شرط بندی کنید .

برای بازی انفجار ای بی تی 90 شما می توانید پیش روی خود شرایط واقعا فوق العاده را مشاهده کنید که خب مهم ترین آن ها همین الگوریتم استفاده شده است . در موارد کمی می توان شرایطی را پیدا کرد که سایت شرط بندی شرایطی را به وجود بیاورد که الگوریتم تعیین شده اش به مراتب ضریب های بالاتری را تولید کند . وجود این الگوریتم ضریب بالا برای بازی انفجار می تواند برگ برنده شما در انتخاب ای بی تی نود یا ای بی تی 90 انفجار باشد . البته شما موارد دیگری را هم از قبیل کاربران حرفه ای ، ترفند بازی انفجار ساشا سبحانی ، اپلیکیشن اختصاصی بازی انفجار ، واریز سود آنی ، درگاه بانکی و ..... را در دسترس دارید که هر کدام می توانند برای شما سود های بی نظیری را به همراه داشته باشند .

https://bazienfejar.com

 

سایت بازی انفجار تاینی بت

از انجایی که بازی جذاب انفجار یک بازی پر طرفدار و پر درآمد می باشد سایت تاینی بت این بازی را به عنوان اصلی ترین بازی خود معرفی کرده و این بدین معنی نیست که سایت پیش بینی تاینی بت بازی های دیگری ندارد . بلکه شما در این مورد با یک سایت کامل رو به رو هستید . از بازی های پیش بینی گرفته تا بازی های کازینو همه و حتی بازی مونتی هم در این سایت ارائه شده است که می توان از آن هم دیدن کنید . برنامه نویس این دو بازی یک نفر می باشد که خب این نوید را به شما میدهد که در آن بازی هم سود های خوبی برای شما وجو دارد . پس باید متوجه شده باشید که بازی انفجار تاینی بت را ازدست نباید بدهید .

 

https://bazienfejar.com/427-%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d8%a7%d9%be%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d9%86%d9%81%d8%ac%d8%a7%d8%b1.html



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

بسیاری بر این باروند که وبلاگ نویسی کار ساده ای است . ولی واقعا اینگونه نیست و در اصل بسیار دشوار است .در هنگام ایجاد وبلاگ ، باید وبلاگی را ایجاد نمائید که با وبلاگ های دیگر متفاوت باشد ، حرفی جدید داشته باشید ، قالب و محتوای منحصر به فردی باید داشته باشید.در دنیای اینترنت ، هر کسی می خواهد حرفی برای گفتن داشته باشد ، بهترین راه برای این کار استفاده از وبلاگ ها می باشد .

 

زمانی که مخاطبان وارد وبلاگ شما می شود ، همواره به سراغ مطالب بروز و جذاب می گردند ، بنابراین شما هم باید بروز باشید . مهمترین هدف یک وبلاگ باید جذب مخاطبان باشد . شما در این مقاله یاد خواهید گرفت که چگونه کاربران خود را جذب نمائید .

آیا وبلاگ شما دارای محتوای با کیفیت پائین است؟

سعی کنید محتوایی که در سایت خود منتشر می کنید دارای نگارش درست و بدون غلط املائی باشد ، در این صورت مطمئن هستید که کاربران هدف محتوای شما را احساس می کنند و هچنین شما را به عنوان مرجعی قابل اعتماد قبول خواهند داشت . اما اگر شما در ارائه محتوای با کیفیت تجاربه خاصی ندارید ،

article_image_one_159.jpg

نکته های زیر را رعایت فرمائید:

  • در نوشتن و تحقیق و بررسی مهارت پیدا کنید : سعی کنید در نحوه نگارش متون تمرین کنید . هر کاری با تمرین آسان می شود ، سعی کنید کتاب های ادبی را مطالعه نمائید تا بیشتر با طریقه دستور زبان نوشتاری آشنا شوید . همچنین بحث دیگر در مورد محتوای با کیفیت ، محتوای می باشد که دارای بار علمی است . سعی کنید محتوایی که در سایت خود درج می کنید ، قابل اعتماد باشند.
  • از دیگران تجربه بگیرید : بسیاری از افراد با دیدن بعضی از وبلاگ ها ، قصد پیدا می کنند که خودشان هم یک وبلاگ راه اندازی نمایند . این کار ، کاری اشتباهی نیست! ، بلکه کار خوبیست! .شما می توانید با مشاهده دیگر وبلاگ ها برای خود تجربه کسب کنید و همچنین برای شروع وبلاگ نویسی ، سعی کنید بهترین سیستم وبلاگ نویسی را انتخاب نمائید مثلا :وردپرس .
  • نویسنده استخدام کنید : اگر شما زمان کافی برای درج محتوا یا ویرایش محتوای سایت خود ندارید می توانید نویسندگانی مجرب برای اینکار استخدام نمائید ، در اینصورت نویسنده استخدام شما می تواند به طور منظم سایت شما را بروزرسانی کند. اما راهی دیگر به غیر از استخدام نویسنده نیز می باشد و آن هم استفاده از پست مهمان می باشد . سعی کنید امکان پست مهمان را به سایت خود اضافه نمائید اینکار باعث جذابیت در بین کاربران می شود.

شاید شما از تبلیغات زیادی استفاده می کنید ؟

زمانی که یک کاربر وارد سایت شما می شود ، آنها از شما محتوای بروز و جذاب می خواهند و دوست ندارند به جای محتوای خوب ، تبلیغات زیادی را ببینند . در اینصورت آنها از سایت شما فرار خواهند کرد! ، این به این معنا نیست که اصلا در وبلاگ خود تبلیغ نکنید ، اتفاقا تبلیغ کار خوبیست ولی اینطور نباشد که تمام سایت خود را به تبلیغات اختصاص دهید . از تبلیغات به صورت هوشمندانه و منطقی استفاده نمائید.

رعایت این موارد می تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد . تنها هدف گوگل ، براورده کردن نیازهای کاربران است ، اگر کاربران به سایت شما جذب شوند .تنها حرفی که گوگل به آنها می زند این است : فرمانبردارم سرور!



:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
تاریخ انتشار : شنبه 21 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

فونت در طراحی سایت یکی از مهمترین موضوعات در فرایند طراحی به حساب می آید. طراحان خبره و آنهایی که سالهاست دستی در آتش طراحی سایت دارند می دانند که جزییات طراحی گاهی آنقدر مهم می شود که کل فرایند طراحی را تحت تاثیر قرار می دهد. بسیاری از طراحان وب در مراحل مختلف طراحی خود تنظیمات تایپی وبسایت از قبیل سایز فونت ها، فاصله گذاری ها، رنگ و غیره را با دقت هر چه تمام تر مورد بررسی قرار می دهند تا تاثیر مثبت این بخش بر ذهن مخاطب را در آینده مشاهده کنند.

طراحان یک جمله بسیار معروف دارند با این مفهوم که فونت واسط بین طراح و کاربران نهایی سایت به حساب می آید. هدف نهایی هر فونت هم همین ارتباط موثر برقرار کردن با کاربران نهایی است تا بدین شکل طراح بتواند مدت زمان باقی ماندن هر شخص در وبسایت را افزایش دهد.

فونت در طراحی سایت

بیایید در خصوص طراحی فونت ها همین جا چند نکته بنیادی را با هم بررسی کنیم، اولین و مهمترین نکته در طراحی فونت این است که فونت های مشا باید خوانا و واضح باشند تا خواننده متن وبسایت شما برای درک مطلب شما دچار مشکل نشود. بنابراین همزمان که به زیبایی و جذابیت فونت طراحی شده فکر می کنید فاکتور خوانا بودن را نیز در نظر داشته باشید.

 

اگر با خواندن این متن به دنبال این هستید که من به شما فونتی خاص را پیشنهاد کنم کاملا در اشتباه هستید. در سال های گذشته فونت های زیادی به طراحان معرفی شده اند و برخی بسیار موفق عمل کردند و برخی نیز کاملا از صحنه محو شدند. اما یادتان باشد که برای هر وبسایتی ممکن است یک فونت خاص با شرایط خاص فرمی آن فونت مناسب به نظر برسد. بنابراین یک فونت خاص که شاه کلید طراحی شما باشد در دنیا وجود ندارد و چنین فونتی هم بوجود نخواهد آمد. طراحی وبسایت دنیای فوران کردن خلاقیت هاست و شما باید با خلاقیت خود در جزییات ورود کنید.

زیبایی فونت ها

زیبایی فونت ها و اصرار به طراحی یک فونت جدید اصل بنیادین طراحی فونت است. به طور کلی طراحی فونت با توجه به نوع طراحی و سلیقه صاحب سایت و حتی موضوع وب سایت ها انتخاب می شوند، این کار به این دلیل انجام می شود که طراحی منحصر به فرد یک وبسایت به دلیل فونت های نا مانوس ظرفیت های خود را از دست ندهند. بنابراین سعی کنید که همزمان که به زیبایی فونتها توجه می کنید، یک فونت خوانا انتخاب کنید که کاربران برای خواندن متون سایت با مشکل روبرو نشوند. این تجربه خود من در فرایند های طراحی وبسایت بوده است؛ فونت ها را به شکلی طراحی کنید که زیبایی، خوانایی و انعطاف بصری مناسبی در مطالب ایجاد کنند.

عوامل موثر برانتخاب فونت ایده آل

لحن متن شما وابستگی بسیار زیادی به انتخاب نوع فونت شما دارد. طراحان وبسایت روایت کننده داستان وبسایت هستند، شما با انتخاب رنگ پس زمینه وبسایت، فرم و اشکالی که در سایت قرار گرفته اند و همچنین فونت و دیگر اجزای وبسایت یک داستان برای مخاطب روایت می کنید. برای مثال محتوایی که شما روایت می کنید، می تواند طنزآمیز، تجاری، کودکانه، جدی، آموزشی یا …. باشد. بنابراین شما باید رنگ ها، فرم ها و فونت سایت را به شکلی در کنار هم قرار دهید که مخاطب شما در یک نگاه به بنیان وجودی محتوای سایت پی ببرد.

 

هزینه های خرید فونت

بعد از آنکه شما با اصول طراحی چند فونت را برای وبسایت خود انتخاب کردید با معضل اصلی پرداخت هزینه ها روبرو می شوید. در دنیای امروز ما هر چیزی بهایی دارد و بدون پرداخت هزینه های آن امکان استفاده ازآن چیز وجود نخواهد داشت. فونت ها نیز به همین شکل هستند. برخی از فونتها رایگان و برخی هزینه های زیادی را به شما تحمیل می کنند.

– پرکاربرد ترین فونت های فارسی وب سایت

Tahoma

  • Yekan – B Yekan
  • Nazanin – B Nazanin
  • Roya – B Roya
  • Mitra

بزرگ و کوچک بودن فونت ها

خب به مرحله آخر انتخاب فونت در طراحی سایت رسیدیم. فرض می کنیم که شما با اوج خلاقیت طراحانه خود یک فونت بسیار مناسب برای وبسایتتان طراحی کرده اید و یا با صرف هزینه هایی یک فونت منحصر به فرد برای این وبسایت خریداری کرده اید. در مرحله آخر شما باید اندازه فونت ها را برای استفاده در وبسایتتان انتخاب کنید. این خلیل مهم است که فونت شما نه آنقدر بزرگ باشد که چشم کاربران را بزند و نه آنقدر کوچک باشد که برای مطالعه کاربر مجبور به زوم کردن بر روی مطلب بشود. بر اساس یک اصل همگانی دقت کنید که فونتها در تیترها باید بزرگ باشند و در مطالب عمومی این ابعاد کاهش پیدا می کند.

نکته پایانی در خصوص اندازه های فونت این است که حجم متن را در نظر بگیرید چرا که نوع فونت شما باید به شکلی باشد که در خواننده مطالب خستگی ایجاد نکند. به هر ترتیب هدف نهایی شما باید این باشد که به هر شکلی افراد را به مطالعه محتوای وبسایت ترغیب کنید.

فهرست بهترین فونت ها در طراحی سایت

برای انتخاب فونت در طراحی سایت، منابع زیادی وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. برخی از این وب سایت ها عبارتند از : Font Squirrel ، فونت وب گوگل (Google Web Fonts) و نرم افزار فونت وب Adobe Edge.

اما مشکل اصلی این است که بسیاری از این منابع فونت های ایرانی را ندارند اما شما به عنوان یک طراح وبسایت می توانید از این منابع برای الهام گرفتن در طراحی یک فونت جدید استفاده کنید.

  • فونت مونتسرات (Montserrat) : فونت مونتسرات از تایپوگرافی شهری منطقه Buenos Aires الهام گرفته شده است.
  •  Abril Fatface : یک فونت عالی در طراحی سایت برای جالب نمودن سرفصل ها است.
  •  Playfair Display : مناسب برای سرفصل های و فضاهای کم
  • GT Walsheim: GT Walsheim یک فونت مناسب برای طراحی وبلاگ است.
  • فونت Merriweather: یک انتخاب خوب برای خواندن طولانی در صفحه نمایش.
  •  Josefin Sans : Josefin الهام گرفته از سبک طراحی سوئدی است.
  •  Gravitas One: این فونت وب سایت برای هدر ها و تب ها ایده آل است.
  •  Jura: این فونت در چهار وزن متفاوت وجود دارد، بنابراین می توان از آن در بخش های مختلف طراحی سایت استفاده کرد.
  • League Gothic: این فونت نیز یکی از فونت های ستاره ای در طراحی سایت است.
  •  Fjord: یک فونت مناسب برای محتوا در طراحی سایت است.
  •  Amaranth: این فونت در بخش های مختلف طراحی سایت کاربرد دارد.
  •  Poly: این فونت وب رایگان در اصل برای زبان Wayuunaiki طراحی شده است.
  •  Gentium Basic: این فونت وب برای طراحی سایت چندزبانه کاربردی است. زیرا به صورت چندزبانه طراحی شده است.
  •  Open Sans: این وب فونت رایگان، مرتب و بهینه سازی شده برای وب و تلفن همراه است.
  •  Ledger Regular: این فونت مورد استاده در طراحی سایت دارای خوانایی عالی حتی بر روی صفحه نمایش با وضوح پایین است.
  •  Signika: وب فونت رایگان Signika با وضوح در ذهن طراحی شده است.
  •  Josefin Slab: ارتفاع حروف کوچک این فونت، نصف ارتفاع حروف بزرگ آن است.
  •  Forum: این وب فونت رایگان به ویژه برای سرفصل ها بسیار موثر است.
  •  Tikal Sans: این فونت مناسب برای طراحی سایت، نام خود را از شهر اصلی ماهایا گرفته است.
  •  Arvo: یک فونت وب بسیار عالی است.

 



:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

 

این روزها طراحی فروشگاه اینترنتی در زمینه های مختلف بسیار رواج پیدا کرده است و قطعا یکی از اصلی ترین دلایل طراحی فروشگاه اینترنتی افزایش فروش است. اما چگونه میتوان بازدید سایت را افزایش داد و مخاطبان را به مشتری تبدیل کرد ؟

نکته قابل توجه این است که مخاطبان برای اولین بار فقط به قصد مقایسه کالاها و برندها به جستجو می پردازند و ممکن است وارد سایت شما بشوند،در این مرحله طراحی سایت کاربرپسند و داشتن خدمات ویژه باعث جذب مخاطب میشود و در مراحل بعدی وی را به مشتری سایت شما تبدیل میکند. مطالعات نشان داده است که مخاطبان 9 ثانیه برای مطالعه ویژگی های برند و کالای شما زمان صرف خواهند کرد و 8 ثانیه از این 9 ثانیه صرف مشاهده ویژگی های بصری سایت شما می شود. از طرفی مطالعات نشان میدهد که 75 درصد از مخاطبان براساس طراحی سایت شما، برند شما را قضاوت خواهند کرد. در نتیجه شما با داشتن فروشگاه اینترنتی با طراحی مناسب به سادگی میتوانید مشتریان وفادار جذب کنید . در ادامه 10 گلچین طراحی سایت برای جذب مشتری را برایتان گردآوری کرده ایم، با ما همراه باشید.

1- رنگ
تغییر رنگ دکمه های Call-to-Action, CTA از سبز به قرمز می تواند به افزایش فروش سایت شما کمک کند. گزارش ها حاکی از 21 درصد افزایش فروش در نتیجه این تغییر رنگ است. در جای دیگر گزارش هایی از افزایش 6.3% میزان فروش با تغییر رنگ دکمه های CTA از سبز به زرد ارائه شده است. جالب است که بدانید رنگ قرمز و سبز برای افراد کور رنگ به سختی قابل تمایز می باشند. در هنگام انتخاب رنگ این موارد را نیز به خاطر داشته باشید: خانم ها به رنگ های آبی، بنفش، سبز، و مردان به رنگ های آبی، سبز و سیاه تمایل بیشتری نشان می دهند. رنگ های نارنجی و قهوه ای هم کمترین توجه را به خود جذب می کند.

2- ویدئوها
تولید ویدئو ها می تواند به افزایش فروش منجر شود. میزان افزایش فروش در سایت های مختلف متفاوت است ولی گزارش هایی از 144 درصد افزایش فروش در تجارت های B2B وجود دارد. توجه داشته باشید که ویدئو ها نیز مانند محتوای متنی باید جذاب و کاربر پسند باشد تا به تواند تاثیر مد نظر را بر مخاطب داشته باشد. با توجه به اینکه کاربران ایرانی اغلب از موبایل به تماشای وب می پردازند کد های ویدئو را با HTML5 که توسط گوشی های اندرویدی، IOS و ویندوزی قابل اجرا است درج کنید و حجم ویدئو را برای کاربران مشخص کنید.


 

3- سادگی استفاده
UX یا تجربه کاربری بسیار اهمیت دارد. کاربران باید بتوانند براحتی مطالب دلخواه خود را در سایت شما بیابند. منوی اصلی سایت باید براحتی قابل استفاده باشد. یک جستجوی حرفه ای داخلی می تواند به بهبود تجربه کاربری سایت کمک کند.

4- ایجاد مزیت رقابتی UVP
unique value proposition- UVP چیست؟ مزیت رقابتی یا UVP عبارت است از دلیلی که کاربران باید از بین تمام رقبا شما را انتخاب کنند. توجه داشته باشید که فروشگاه موفق فروشگاهی است که بتواند مشتری خود را نگه دارد. بنابراین کیفیت بالای کالا، تعهد در زمان تحول کالا، خدمات پس از فروش متعهدانه، در افزایش فروش شما موثر خواهد بود.

نکته: شما در طراح کسب و کار باید مزیت رقابتی خود را بنویسید. اینکار به سرمایه گذاران شما کمک می کند که به کسب و کار شما راحت تر اعتماد کنند.

5- نماد های اعتماد
ای نماد Enamad و سایر نماد های اعتماد الکترونیکی در صفحه اول سایت به مخاطبان شما کمک می کند که راحتتر به شما اعتماد کنند و از سایت شما خرید کنند. در کشور های خارجی برخی سایت ها بعنوان واسطه عمل می کنند و وجه پرداختی را نزد خود نگه داشته تا زمانی که شما کیفیت کالای دریافتی را تائید کنید و سپس این وجه به سایت مدنظر پرداخت می شود. در ایران شرکت های واسطه مسئولیت کمتری می پذیرند. یکی از بهترین شرکت ها در این زمینه در حال حاظر زرین پال است که بسیاری از سایت ها برای پرداخت آنلاین از خدمات آن استفاده می کنند.


 

6- خدمات رایگان
هنگامی که می خواهید در سایت خود خدمات رایگان ارائه دهید باید واژه رایگان را کاملاً واضح بیان کنید. یکی از دلایلی که مخاطبان سایت شما به خریدار تبدیل نمی شوند روشن نبودن خدمات شما است. شما باید خدمات خود را بطور واضح و مشخص بیان کنید و مشکلاتی که می توانید از مخاطبان خود برطرف کنید را تبلیغ نمایید.

7- فرم های کوتاه
هنگام ثبت نام از مخاطبان اطلاعاتی مانند شهر، استان، نام خانوادگی و یا سوالاتی مانند این ها را نپرسید. به جای آن اجازه دهید کاربان با کمک آدرس ایمیل و یک کد کپچا در سایت شما ثبت نام کنند. اگر کاربران سایت به مخاطب دائمی تبدیل شدند می توانید با ترفندهای آنها را به ثبت اطلاعات بیشتر در سایت ترغیب کنید.

8- گفتگوی آنلاین
وجود گزینه گفتگوی آنلاین حتی اگر کاربران از آن استفاده نکنند به افزایش اعتماد کاربران به سایت منجر خواهد شد. بسیاری از کاربران ترجیح می دهد که بجای تماس تلفنی با شما گفتگوی آنلاین داشته باشند.

9- سرتیترها
سرتیتر ها باید بیان کننده موضوع اصلی صفحات شما باشند، شما باید مخاطب بلقوه خود را با سرتیترها به سایت خود جذب کنید. راه حل های خود را بصورت سرتیتر در سایت درج کنید.

10- فضاهای تهی
عناصر وب سایت باید فاصله منطقی از هم داشته باشند در غیر این صورت سایت شما بیش از حد شلوغ به نظر می رسد. یکی از مواردی که بسیار با آن مواجه خواهید شد استفاده از masonry.js و عدم به کارگیری پدینگ در آن است.

  1. سئو سایت
  2. طراحی وب سایت
  3. طراحی سایت شرکتی
  4. طراحی سایت فروشگاهی
  5. طراحی سایت تهران
  6. طراحی سایت
  7. طراحی وب سایت
  8. طراحی سایت شرکتی
  9. طراحی سایت فروشگاهی
  10. طراحی سایت تهران

 



:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

بنر تبلیغاتی یکی از راههای تبلیغات در سایت های پرترافیک برای بیشتر دیده شدن وبسایت شماست. برای مثال ممکن است شما در سایت های خبرگزاری یا وبسایت های معروف حوزه کسب و کار خود اقدام به تبلیغات بنری کنید و در نتیجه رعایت یکسری نکات برای بیشتر دیده شدن در این روش تبلیغاتی می تواند برای شما مفید باشد. در این مقاله نکاتی ساده درباره طراحی بنر های تبلیغاتی برای شما بیان می کنم.

 

بنرها را مناسب سایت میزبان طراحی کنید

بعد از پیدا کردن یک وبسایت مناسب با فعالیت خود باید یک بنر متناسب با موضوع مورد تبلیغ طراحی کنید. این طراحی از یک طرف باید به بهترین شکل ممکن خدمات شرکت شما و یا محصول مورد نظرتان را به مشتری معرفی کند و از طرف دیگر باید سلایق و علاقه مخاطبان اصلی تبلیغات را در نظر گرفته و بر اساس معیارهای آنها بنر را طراحی کنید.

از سوی دیگر این طراحی باید با طراحی سایت میزبان نیز همخوانی داشته باشد. به طور کلی گفته می شود که بنر ها باید به شکلی طراحی شود که مخاطب تصور کند بنر مورد نظر جزیی از وبسایت میزبان است و به این طریق مقاومت کاربران نهایی برای کلیک بر روی بنر کاهش پیدا می کند.

استفاده ازتصاویر متحرک در بنرها

استفاده از انیمیشن های متحرک می تواند شانس شما را برای کلیک بیشتر کند. اما یادتان باشد از رنگ ها یا بنرهایی که با سرعت زیادی تغییر می کنند استفاده نکنید. چنین بنرهایی مخاطب را عصبانی می کند و ممکن است کل صفحه را هم ببندد. می توانید قسمتی از بنری که طراحی می کنید را به صورت متحرک تعریف کنید. به یاد داشته باشید که بنر شما نشان دهنده شخصیت وبسایت شما است در نتیجه با وسواس این کار را انجام دهید.

از یک گرافیست حرفه ای کمک بگیرید

همانطور که گفتیم طرح های گرافیکی در بنرها احتمال کلیک را بیشتر می کند. بنابراین برای طراحی نیازمند یک طراح گرافیست حرفه ای خواهید بود. شرکت های بسیاری هستند که در زمینه طراحی فعال هستند و شما با یک سرچ ساده می توانید بهترین شرکت ها را در محدوده فعالیت خود پیدا کنید. همچنین می توانید در صورت نیاز زیاد شرکت به طراحی های پی در پی یک گرافیست را به صورت دائم یا پاره وقت استخدام کنید. مطمئن باشید که درآمد شما از یک بنر حرفه ای به حدی خواهد بود که هزینه پرداختی شما را به راحتی پوشش می دهد.

بنری مختصر و وسوسه انگیز طراحی کنید

چندین نسخه بنر تبلیغاتی بسازید و آماده داشته باشید. بنر های تبلیغاتی که ریزه کاری های گرافیکی با ظرافت در آنها لحاظ شده است، بیشترین درصد بازدهی را دارند.

بنرهایی که ریزه کاری های گرافیکی با ظرافت در درون آنها طراحی شده است بیشترین بازدهی را برای شما به ارمغان می آورد.

بر اساس آمار بر روی بنرهای با جزییات گرافیکی ۷ تا ده درصد کلیک بیشتری انجام می شود. سعی کنید چندین بنر مختلف طراحی کنید تا دستتان برای انتخاب نهایی باز باشد. یکی از راهکارهای دیگر هم این است که در فواصل ۷۲ ساعته از بنر های با طراحی جدید استفاده کنید. این موضوع شانس شما را برای بیشتر دیده شدن افزایش می دهد. از سوی دیگر این کار به شما یک شناخت نسبی از عکس العمل مخاطب نسبت به هر طرح را نشان می دهد که در طراحی های بعدی می توانید از آن استفاده کنید.

حجم گرافیک بنر را متعادل کنید

با توجه به سرعت اینترنت بنر را با حجمی مناسب طراحی کنید. در کشور ما که معضل سرعت اینترنت وجود دارد بهتر است بنرهای با حجم کم را در نظر بگیرید که زمان لود شدن آن پایین باشد. معمولا حجم بین ۱۵ تا ۲۰ کیلو بایت برای شرایط امروز توصیه می شود. البته این حجم برای بنرهای تبلیغاتی با انیمیشن متحرک قاعدتا تا سه برابر هم می توان افزایش یابد.

کارایی بنر تبلیغاتی خود را ارزیابی کنید

به صورت میانگین و بر اساس آنالیز آمار ترافیک وبسایت مرجع و بنرهای تبلیغاتی آنها، حدود نیم درصد از بازدیدکنندگان یک وب سایت بر روی بنرهای تبلیغاتی کیلیک می کنند. بنابراین اگر با یک طراحی حرفه ای شما این رقم را به دو یا سه درصد برسانید کاری فوق العاده کرده اید. اما دست یافتن به چنین موضوعی کمی سخت است و در نتیجه شما باید با آزمون و خطا پیش بروید.

پیشنهاد من این است که اگر بعد از سه روز بنر شما بازدهی مناسبی نداشت یک بنر تبلیغاتی جدید طراحی کنید. این کار را تا ۳ مرحله در بازه های زمانی مختلف تکرار کنید تا به یک جمع بندی از بهترین طراحی برسید.

 



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

استفاده از شبکه های اجتماعی بین تمام افراد جامعه فراگیر شده است پس فکر خوبی است اگر شما هم از این مسئله به نفع کسب و کار و فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید و با قابلیت به اشتراک گذاشتن خدمات و یا محصولاتتان این امکان را به مشتریان خود بدهید که به سادگی به کمک شبکه های اجتماعی برای شما مشتری جذب کنند،برای درک بهتر این موضوع در ادامه با ما همراه باشید.

 

1. افزایش ترافیک
به محض به اشتراک گذاری مطالب شما در شبکه های اجتماعی توسط هر مشتری، دوستان و خانواده ی آنها قادر به دیدن مطالب سایت فروشگاهی شما هستند. آنها می خواهند ببینند این محصول جالب در چه فروشگاه اینترنتی ای عرضه می شود و به همین دلیل علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر می شوند. مصرف کنندگان مدرن همیشه دوست دارند جزو اولین کسانی باشند که محصول جدیدی را امتحان می کنند. مشتری های خود را تشویق کنید تا به صورت فعال مطالب فروشگاه اینترنتی شما را به اشتراک بگذارند و با انجام اینکار می توانید انتظار بازدیدهای جدید از دنبال کننده های جدید را داشته باشید.

2. توصیه ی دوستان به عنوان اهرم اصلی
استفاده از ابزارهای شبکه های اجتماعی در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی تان به مشتری های شما این امکان را می دهد که محصولات شما را با دوستان و خانواده ی خود به اشتراک بگذارند. وقتی دنبال کننده های شما (Followers) توصیه ی دوستان خود در مورد یک محصول را می بینند اعتماد بیشتری برای خرید پیدا می کنند. خریدارانی که محصولات شما را به اشتراک می گذارند در حقیقت به فروشگاه شما اعتبار می بخشند که همین مورد در میزان موفقیت بیشتر فروشگاه اینترنتی شما نقش مهمی دارد. بیشتر مصرف کنندگان، در هنگام خرید، توصیه ی دوستان و خانواده ی خود را در اولویت قرار می دهند. پس بهتر است از این فرصت طلایی استفاده کنید و روند به اشتراک گذاری مطالب در سایت خود را ساده تر کنید.

تاثیر چشمگیر شبکه های اجتماعی برای فروشگاه های اینترنتی

3. برندسازی
شبکه های اجتماعی به شما کمک می کنند تا نام برند خود را بر سر زبان ها بیندازید. استفاده از شبکه های اجتماعی باعث می شود که برند شما توسط افراد بیشتری دیده شود. نکته ی اساسی این است که هر دنبال کننده دوستانی با سلیقه ی تقریبا مشابه هم دارد و همین باعث می شود که آنها علاقه ی بیشتری برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و فروشگاه اینترنتی شما داشته باشند.

 

اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی را در فروشگاه اینترنتی خود فعال کنید

استفاده از ابزارهایی برای به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی باعث افزایش بازدیدهای شما و تبلیغات به شیوه ی دهان به دهان و در نهایت فروش اینترنتی بیشتر برای فروشگاه مجازی تان می شود. فروشگاه اینترنتی به شما امکان استفاده از ابزارهای قدرتمندی را برای به اشتراک گذاری مطالب می دهد. با استفاده از ابزاری به نام اضافه کردن خریداران به مشتری های خود این امکان را بدهید که مطالب سایت و محصولا فروشگاه اینترنتی تان را به راحتی با دوستان خود به اشتراک بگذارند. بیایید با هم چند مورد از ویژگی های این ابزار را مرور کنیم.

به اشتراک گذاری مستقیم محصولات به جای مطالب
برخلاف سایر ابزارهای موجود، شما قادر خواهید بود محصولات فروشگاه اینترنتی را به راحتی با دوستان خود به اشتراک بگذارید به طوریکه توضیحات محصول، قیمت و سایر ویژگی های آن به راحتی قابل رویت باشد.

تشویق مشتریان برای به اشتراک گذاری محصولات
با استفاده از این ابزار قادر خواهید بود برای مشتری های خود برنامه ای را در نظر بگیرید که با اشتراک گذاری محصولات تان، بتوانند از کوپن تخفیف فروشگاه اینترنتی شما استفاده کنند و به این ترتیب افراد بیشتری را تشویق کنید تا محصولات فروشگاه مجازی شما را به اشتراک بگذارند.

  1. سئو سایت
  2. طراحی وب سایت
  3. طراحی سایت شرکتی
  4. طراحی سایت فروشگاهی
  5. طراحی سایت تهران
  6. طراحی سایت
  7. سئو سایت
  8. طراحی وب سایت
  9. طراحی سایت شرکتی
  10. طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت تهران

 



:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

تجربه کاربری به نحوه برخورد مصرف کنندگان یا مخاطبان نهایی با یک محصول خاص اشاره دارد. طراحان UX فرآیندهای اجرایی و نوع عملکرد نهایی یک محصول را به شکلی همه جانبه در نظر می گیرند تا علاوه بر جذابیت های بصری طراحی UI آن محصول از نظر عملکرد نیز کاملا کاربردی باشد. این موضوع در طراحی صنعتی نیز به شدت مورد توجه قرار می گیرد. یادتان باشد، محصولی که بسیار زیبا باشد اما عملکرد مناسبی در رفع نیاز مشتریان و مخاطبان نهایی بازار شما نداشته باشد عملا شکست را به شما تحمیل خواهد کرد.

طراحی صرفا آن ایده اولیه ای نیست که در ذهن شما جاری می شود و حس شما را بر می انگیزد. طراحی UX عملکرد ها را ارتقا می دهد. بنابراین برای رسیدن به بهترین نوع عملکرد هر ایده و هر چیز باید رفتارهای کاربران نهایی را در نظر بگیرید.

 

تجربه کاربری

کاهش هزینه های میان مدت و بلند مدت 

در دوران اوج صنعتی شدن قرن بیستم شرکت های تولیدی محصولات خود را به صورت آزمون و خطا ارتقا می دادند. به عبارتی محصول اولیه با روانه شدن به بازار در مرحله دوم با یک باز طراحی و رفع نواقص دوباره به بازار عرضه می شد تا در نهایت بتواند فروش و سهم بازار را از آن خود کند. اما این روش بسیار هزینه بر است. شما بارها و بارها محصولی را تولید کرده اید که در نهایت هیچ فروشی در بازار ندارد و هزینه های زیادی به شرکت تولیدی شما تحمیل می کند.

امروزه شرکت های زیادی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی و اولیه محصولات خود به طراحی کاربردی یا همان طراحی UX قبل از تولید رو آورده اند. این موضوع باعث می شود که تغییرات در محصول نهایی در نرم افزارهای طراحی بارها و بارها اعمال شود و بسیاری از نواقص احتمالی توسط متخصصین این حوزه پیش از ورود به بازار گرفته شود.

طراحی UX در دونیای دیجیتال و بررسی فرآیند ها طراحی اپلیکیشن و طراحی سایت به کسب و کارها کمک می کند که یک فرآیند کاملا منطقی برای سایت و اپلیکیشن خود طراحی کنند. فرآیندی ساده، روان و بسیار کاربردی. این موضوع ممکن است در شروع کار به شما هزینه هایی را تحمیل کند اما احتمال شکست پروژه شما از این طریق به شدت کاهش خواهد یافت. به عبارتی دقیق تر در دراز مدت چنین روشی باعث خواهد شد که نرخ تبدیل بازدید کننده های وبسایت شما به مشتری افزایش داشته باشد.

افزایش تبدیل ( conversion)

تعداد وبسایت های شرکتی، فروشگاهی و .. به حدی زیاد شده است که در هر زمینه و حوزه ای می توانید صد یا حتی هزاران وبسایت را بیابید که کاربرد آنها کاملا مشابه است. با این حال از میان تعداد این وبسایت ها یک وبسایت نظر کاربران را جلب می کند، کاربا آن بسیار جذاب و راحت است و شما می توانید بدون کمترین تلاشی آنچه را که در جست و جوی ان هستید را بیابید. این موضوع به حدی برای شما مفید و جذاب بوده که به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی می کنید.

متاسفانه بسیاری از وبسایت های فارسی صرفا به ظاهری زیبا در گرافیک و رنگ سایت خود توجه می کنند و از نحوه کاربردی بودن فرآیند های اجرایی در درون وبسایت خود قافل می مانند.

به هر شکل زمان برای مخاطبان ما بسیار مهم است و سرعت انتقال اطلاعات باید به حدی باشد که در کمترین زمان ممکن مشتریان شما بتوانند به هدف نهایی خود برسند. بنابراین اکنون بیش از هر زمان دیگری چگونگی کاهش سطح تلاش کاربران برای به حداکثر رساندن تعداد تبدیل های محصول شما، چه در وب سایت و یا اپلیکیشن اهمیت زیادی دارد.

تقویت سئو سایت با طراحی UX مناسب

سئو سایت یکی از مهمترین موضوعات برای هر وبسایت به حساب می آید. اگر شما بهترین وبسایت را هم طراحی کرده باشید اما سایت شما در دنیای مجازی دیده نشود عملا هیچ کاری انجام نداده اید. یک فروشگاه فوق حرفه ای طراحی کرده اید در یک کوچه بن بست.

با این اوصاف یک طراحی سایت قوی از نظر UX میتواند نرخ تعامل مخاطبان با وبسایت شما را افزایش دهد و در نهاین بانس ریت وبسایت شما پایین می ماند. تجربه کاربر عامل مهمی در الگوریتم جستجوی Google است و اینجاست که به اهمیت UX پی می بریم. یک تجربه کاربری ضعیف در وب سایت ها می تواند در نهایت منجر به رتبه بندی سئوی ضعیف، یا در مورد تبلیغات رسانه ای(PPC)  منجر به یک کمپین تبلیغاتی نا مناسب شود.

اهمیت UX در زندگی

خلاقیت موتور محرک زندگی بشر است. ما همه چیز را ابتدا در ذهنمان ترسیم می کنیم، بر روی کاغذ آن را آنالیز می کنیم  و با اجرای دقیق طرح های ذهنی خود در دنیای واقعی زندگی واقعی خود و دیگران را دست خوش تغییر قرار می دهیم.

نمونه بارز این طراحی گسترش شبکه های اجتماعی در ده سال گذشته است. یک طراحی UX حرفه ای و ارائه درست آن به جامعه جهانی توسط فیسبوک در ۱۲ سال پیش کل چهره ارتباطات جمعی دنیای مدرن را تغییر داد. نکته در این است که  اگر اپلیکیشن یا وب سایت شما بتواند به کاربران در انجام وظایف یا حل مشکلات در اسرع وقت کمک کند، باعث ایجاد یک تاثیر ماندگار می شود؛ تاثیری که با خوشحالی با دوستان و خانواده خود درباره آن صحبت خواهند کرد.

تجربه کاربری

 



:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
 
 

 

ارزش برند با میزان اعتماد مشتری از یک برند اندازه گیری می شود. ارزش برند، ارزشی است که مشتریان و مشتریان بالقوه از یک برند درک می کنند. ارزش برند یک شرکت می تواند با مقایسه درآمد مورد انتظار آینده از یک محصول با نام تجاری با درآمد مورد انتظار آینده یک محصول بدون نام تجاری معادل با آن محاسبه شود. این تفاوت، که معمولاً همان سود حاصله است، به معنی میزان اعتماد مشتریان به این برند، و تمایل آنها برای پرداخت بیش از قیمت نسبت به برندهای رقیب با ادراک ارزش پایین تر است.

 

منتها این محاسبه بر اساس تقریب است. این ارزش می تواند شامل ویژگی های ملموس، کارکردی (مثلا قدرت پاک کنندگی دوبرابر یا میزان چاق کنندگی نصف)و ویژگی های غیر ملموس و احساسی (مانند برند از نظرافراد خوش سلیقه یا با سَبک) باشد.​ در ادامه تعدادی از روش های ارزیابی ارزش برند را ارائه می نماییم.

 

1- روش داموداران :

در این روش جهت ارزش گذاری دارایی های معنوی، این بخش از دارایی ها را در سه دسته طبقه بندی می کنیم

اولین گروه، آن دسته از دارایی های معنوی هستند که مربوط به یک محصول یا خدمت خاص می باشند و جریان های نقدی ایجاد می کنند. جهت ارزش گذاری این دسته می توان از مدل های تنزیل جریان های نقدی بصورت معمول استفاده نمود، که برآورد جریان های نقدی با توجه به همان محصول یا خدمت و با در نظر گرفتن چرخه عمر محدود آن صورت می پذیرد.article_image_one_652.jpg

دسته دوم از دارایی های معنوی، پیچیده تر بوده چرا که این دارایی ها به جای ایجاد جریان نقدی برای یک محصول یا خدمت خاص، به تولید جریان نقدی برای کل شرکت پرداخته و عایدات آن ها، کل شرکت را تحت تاثیر قرار می دهد. این دسته، نام تجاری شرکت است که تمام جنبه های شرکت از میزان فروش تک تک محصولات تا نرخ هزینه سرمایه شرکت را تحت تاثیر قرار می دهد.

دسته سوم، شامل آن دسته از دارایی های معنوی می شود که در حال حاضر هیچ گونه جریان نقدی ایجاد نمی کنند اما دارای این پتانسیل هستند که جریان های نقدی را در آینده، تحت شرایطی خاص به وجود آورند. این دسته نه تنها شامل ذخایر منابع طبیعی است بلکه همچنین شرایط قابل تغییر شرکت برای ورود به بازارها و کسب و کارهای جدید و رها نمودن تجارت فعلی را نیز شامل می شود. بهترین روش برای ارزش گذاری این دسته از دارایی های معنوی استفاده از مدل قیمت گذاری حق امتیاز معامله است.

2- روش اینتربرند (یا فایننشال ورد)

یکی از مشهورترین طبقه بندی نام های تجاری توسط فایننشال ورد ایجاد شده است. جهت ارزش گذاری و رتبه بندی نام های تجاری، فایننشال ورد از یک نسخه ساده شده روش اینتربرند استفاده کرد که عبارت است از اختلاف میان سودهای یک نام تجاری و سودهایی که اساساً باید آن محصول بدون هیچ نام تجاری مشهوری به دست آورد. به این اختلاف، سودهای خالص خاص نام تجاری گفته می شود. همچنین فایننشال ورد یک ضریب محاسبه شده را با توجه به توانایی نام تجاری به کار گرفت. حاصل ضرب این دو، ارزش نام تجاری است. اینتر برند ارزش نام تجاری را از طریق ضرب تفاوت سودهای نام تجاری در یک ضریب ارزیابی کرد. این ضریب به وسیله تشخیص عامل هایی که طبق نظر اینتربرند توانایی نام تجاری را مشخص می کند، به دست می آید.

این فرایند با محاسبه EBAT سه سال گذشته شرکت شروع می شود. نکته مهم در این مرحله کسر ای.بی.آی.تی های متناظر با فعالیتهایی است که نام تجاری در آنها نقشی ندارد. در مرحله بعد، پس از شناسایی شرکت های بدون نام تجاری خاص،بتواندEBAT آن ها نیز محاسبه گردیده و اختلاف بتواندEBAT دو شرکت به دست می آید. جهت تعدیل شدن بتواندEBAT های سال های گذشته، اثر عوامل خارجی همچون نرخ تورم بر آن لحاظ می شود. برای آنکه ارزیابی ما بتواندEBAT نام تجاری برای سال های آینده را بهتر پیش بینی نماید، باید از میانگین وزنی بتواندEBAT سال های گذشته استفاده نماییم. از آنجا که ممکن است این میانگین وزنی، از میزان پیش بینی سال آینده اختلاف بتواندEBAT دو نوع شرکت کمتر گردد، عنوانی با نام ذخیره کسری بتواندEBAT آتی در نظر گرفته می شود. در نهایت پس از کسر هزینه سرمایه و مالیات از میانگین وزنی، اختلاف سودها (بین شرکت با نام تجاری و بدون نام تجاری) به دست خواهد آمد
از طرف دیگر، اینتربرند ضریبی را با نام "توانایی نام تجاری" جهت برآورد ارزش نام تجاری، محاسبه می کند. این ضریب ترکیبی از هفت عامل زیر است:

  • رهبری: یک نام تجاری بانفوذ، بسیار با ثبات است و ارزش های بسیاری نسبت به نام های تجاری دیگر که سهم بازار کمتری دارند، را داراست.

  • ثبات و پایداری: نام تجاری که در طول زمان از درجه وفاداری بالای خریداران برخوردار هستند، بیشترین نمره را در این فاکتور به دست می آورند.

  • بازار: یک نام تجاری با ثبات، در بازاری که در حال رشد است، با ورود رقبای بسیار، بیشترین امتیاز را داراست.

  • بین المللی: نام های تجاری فعال در بازارهای جهانی ارزش بیشتری را نسبت به نام های تجاری ملی و منطقه ای دارند. البته، تمام نام های تجاری توانایی مواجهه با موانع و حصارهای ملی و فرهنگی را ندارند.

  • روند: توجه نام های تجاری به این که به روز و مناسب برای مصرف کننده باشند ارزش آنها را افزایش می دهد.

  • پشتیبانی و حمایت: نام های تجاری که از پشتیبانی (و به نوعی خدمات پس از فروش) برخوردارند می بایست از آنهایی که فاقد چنین فاکتوری هستند،ارزش بیشتری داشته باشند. البته کمیت و کیفیت این خدمات و پشتیبانی ها نیز باید مد نظر باشد.

  • حفاظت: قدرت و وسعت قوانین حمایتی از نام تجاری (قانون انحصار) یک عامل مهم و حساس در ارزش- گذاری است.

3- روش هولیهان :

طبق روش مشاوران ارزش گذاری هولیهان ، ارزش نام تجاری، ارزش فعلی جریان نقدی آزاد شرکت منهای ضرب هر یک از دارایی ها در بازده مورد انتظار آنها می باشد. جریان نقدی آزاد ناشی از نام تجاری تا حدی شبیه ارزش افزوده اقتصادی است.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

شرکت اپل با همه شهرت و بزرگی خود هنوز هم نکته ها و داستان هایی دارد که بیشتر ما از آن بی خبر هستیم. واقعیت این است که این شرکت و داستان های آن با مرگ استیو جابز فقید بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفت و اکنون چند سال بعد از مرگ وی، مسائل و نکته های جالبی در مورد شرکت اپل و شخص جابز مطرح میشود. به گزارش «تابناک» شرکت اپل در 1 آوریل سال 1976 پایه گذاری شد.

 

از زمان عرضه محصول Apple I در همان سال، تا کنون این شرکت پستی و بلندی های زیادی را طی کرده است و حتی امروز نیز این اوج و فرودها ادامه داشته است. از همین روی است که دانستن نکات و مسائلی که این شرکت طی این سالیان با آنها روبرو بوده است میتواند مانند همیشه جذاب و خواندنی باشد و این موضوعی است روزنامه «تلگراف» به آن پرداخته است.

1- استیو جابز نام Apple را به دو دلیل انتخاب کرد. اول آنکه وی اساسا یک خام خوار بوده است که میوه ها بخش اعظمی از وعده های غذایی وی را تشکیل میدادند و دیگر آنکه این نام تا حد زیادی از جدیتی که آن روزها دنیای رایانه داشت، متمایز بوده است. اما دلیل اصلی استیو جابز برای این انتخاب این بوده است که نام شرکت وی در کتابچه شماره های تلفن، جلوتر از نام Atari قرار بگیرد.

2- استیو جابز و استیو وزنیاک تنها بنیانگذاران اپل نبوده اند. در این میان شخص دیگری به نان «ران واین» نیز حضور داشته است که تنها 12 روز بعد از قرارداد تشکیل اپل، 10 درصد از سهام خود را به بهای 800 دلار فروخت! وی که اکنون 81 ساله است اذعان دارد که از فروش سهامی که امروز بیش از 60 میلیارد دلار ارزش داشت به بهای تنها 800 دلار پشیمان نیست.

3- سال گذشته شرکت اپل تعداد 201 میلیون و 529 هزار دستگاه آیفون به فروش رساند. این رقم برابر با 6.4 دستگاه آیفون در هر ثانیه است.

4- اولین محصول اپل یعنی Apple I به بهای 666.66 دلار فروخته میشد. دلیل این بهای عجیب و غریب این بود که اولا برابر با یک سوم مابه التفاوت هزینه و سود اپل از این دستگاه بود و دوم آنکه استیو وزنیاک علاقه زیادی به تکرار اعداد داشت. ظاهرا وی چندان به عدد شیطان اعتقاد نداشته است!

5- آیفون در اصل و در ابتدا با نام رمز یا اسم کد Project Purple طراحی و تولید شده است و طی زمان نهایی شدن محصول اسم های فراوانی برای آن انتخاب شده بود. اسم هایی از جمله: Telepod، Mobi، Tripod و حتی iPad.

6- سال گذشته درآمد کل شرکت اپل برابر با 235 میلیارد دلار بوده است. اگر این رقم را معادل با تولید ناخالص داخلی کشورها مقایسه کنیم از این نظر اپل در مکان 45 دنیا و جلوتر از کشورهایی نظیر قطر، پرتغال و نیوزلند قرار خواهد گرفت!

 

  1. سئو سایت
  2. طراحی وب سایت
  3. طراحی سایت شرکتی
  4. طراحی سایت فروشگاهی
  5. طراحی سایت تهران
  6. طراحی سایت
  7. طراحی وب سایت
  8. طراحی سایت شرکتی
  9. طراحی سایت فروشگاهی
  10. طراحی سایت تهران

 



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

ابزاری که به شما شهرت و اعتبارمی دهد و کمک می کند تا در میان رقبا شناخته شده باشید برندتان است و بین این که کسب و کار شما در چه زمینه ای است و چه چیزی به مشتریان ارائه می دهید، ارتباط برقرار می کند. عادات مشتریان روز به روز در حال تغییر است و گاهاً در بعضی از مواقع، کسب و کار شما فاکتور جذابیت را از دست می دهد و برندهای دیگر جذاب به نظر می رسند، در این مواقع کسب و کار شما به برندینگ مجدد (rebranding) احتیاج دارد. ریبرندینگ فرایندی است که اکثر شرکت های بزرگ جهان آن را انجام می دهند.

 

با انتخاب برند جدید، شما قادر خواهید بود تا رابطه خود را با مشتریان هدف بهبود دهید، آگاهی از برند را گسترش دهید و روابط عاطفی ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که برند بازتابی از آرمان هایتان است که به شما مزیت رقابتی می دهد و باعث رشدتان می شود. علاوه برآن، توسعه بلند مدت بازار و نوآوری را که هر دو ضامن سودآوری هستند، ترویج و گسترش می دهد. با این حال، برندسازی مجدد با وجود کسب و کارهایی که آن را تجربه کرده اند آسان به نظر می رسد، اما یک فرآیند پیچیده است. علاوه بر استخدام بهترین کارشناسان برای این کار، شما باید از 5 قانون طلایی زیر آگاه باشید تا از درست بودن این مسیر اطمینان حاصل کنید.

1. بر روی تصویر بزرگتر تمرکز کنید، امّا خاص باشید.

شما ممکن است نسبت به المان های کوچک لوگو خود حساس باشید به دلیل اینکه شرکت های مشهوری مانند آمازون، نایک و اپل لوگوهای جذابی دارند که به طور موثری برند آن ها را ارائه می دهند. با این حال، به همان اندازه که مخاطبان از داستان بیشتر لذت می برند، تلاش زیادی برای تجزیه و تحلیل لوگو شما نخواهند کرد. به جای توجه زیادی به لوگوی خود، اطمینان حاصل کنید که برند شما در میان دیگر رقبای موجود در بازار به راحتی قابل تشخیص است. برای دستیابی به موفقیت، بر روی مواردی که کسب و کار شما را خاص می کنند، محدود شوید و مشتریان و بازارهایی که می خواهید بر روی آنها تمرکز داشته باشید را مشخص کنید. برندی که به معنای همه چیز است، در واقع هیچ نیست. همچنین در برخی از صنایع لوگو چندان مهم نیست به عنوان مثال، اگر خدمات سلامت ارائه می دهید مشتریان توجه زیادی به لوگوی شما نخواهند کرد. در حالی که، اگر یک شرکت طراحی گرافیک دارید لوگوی شما باید جذاب باشد.

2. مخاطبان خود را در هر مرحله از راه مشخص کنید.

در حالی که شما در حال برندسازی مجدد هستید، این فرصت خوبی است که بدانید مخاطبانتان چه کسانی هستند. به عنوان مثال یک برند لباس که با فرهنگ لباس های اسپرت مرتبط بود، تلاش کرد تا نام خود را به عنوان یک لباس لوکس نشان دهد. برندسازی مجدد نتیجه تمایل این برند برای بدست آوردن مشتریان جدید بود. با این حال، تغییر برند می تواند از طریق احساس نیاز برای تحریک دوباره طرفداران قبلی تقویت شود. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که سر و صدا و همهمه زیادی برای احساس و نگاه جدید خود ایجاد کرده اید. اجازه ندهید که برند جدید با مشتریان کلیدی بیگانه باشد در حالی که آنها عامل سودآوری شما هستند. شما می توانید از طریق نظرسنجی و تحقیق نشان دهید که چه مقدار برای آنها در فرآیند ریبرندینگ ارزش قائل هستید.

3. همه چیز را به روز کنید

اطمینان حاصل کنید که همه چیز را تغییر داده اید و برند خود را از همه نظر به روز کرده اید. اگر مشتریان برند جدید شما را در برخی از مکان ها و برند قدیمی را در جاهای دیگر ببینند، تصور می کنند که شما بی برنامه هستید و آن ها فکر خواهند کرد که همه چیز اشتباه است. با افزایش رقابت مورد توجه قرارگرفتن سیاری از برندها سخت تر و سخت تر می شود و ایجاد تمایز حیاتی می شود.

4. کارمندان را از تصمیمات خود آگاه سازید.

افرادی که حقیقتاً برند شما را تشکیل می دهند باید بدانند که چه خبر است. رویکرد و چشم انداز جدید خود را با آنها به اشتراک بگذارید و با آموزش معنای ریبرندینگ به کارمندانتان، موقعیت خود را تثبیت کنید. آن ها باید درک کنند که چرا برند نیاز به تغییر دارد، در نتیجه آنها می توانند بر چیزی که نیاز به تغییر دارد، تمرکز کنند.

5. فراموش نکنید که استراتژی های جدید خود را اعلان کنید.

هم زمان با کار بسیار برای تغییر برند کسب و کار خود، به یاد داشته باشید که شروع دوباره خود را اعلان کنید. هر کاری برای رسیدن به این منظور انجام دهید. شما باید خصوصاً در این مورد که تغییر برند چه نتایج مثبتی بر تجربه مشتریان تان خواهد داشت، تأکید کنید. علاوه براین، شما باید از ترس های مشتریان خود آگاه باشید که در این صورت می توانید این ترس ها را با مواردی که آنها در مورد شرکت دوست دارند از بین ببرید. تنها پس از آن می توانید هم چشم انداز و هم مشتریان موجود را که در مورد مسیر جدید هیجان زده هستند، با هم حفظ کنید.

 

 

برند، متمایز چون اثر انگشت

 

احتمالا عامیانه ترین و دم دست ترین تعریف ممکن برای واژه برند این است: نامی که مستقیما دلیل فروش کالاها یا استفاده از خدمات مورد استفاده قرار می گیرد. مشخص است که برند فقط یک نام نیست بلکه یک نشانه یا سمبل یا آرم گرافیکی نیز دارد که منحصر به فرد است.قطعا اگر اندکی تامل کنید متوجه می شوید که هدف از ایجاد یک برند، چیزی فراتر از فروش کالا یا ارائه خدمات هدف است.

 

 

برند علاوه بر اینکه باید سهم بازار را زیر تسلط خود نگه دارد، برای رشد کسب و کار هم راه هایی را مطرح می کند و کارکنان ماهر و مستعد را جذب و حفظ می کند و ارزش خود را نزد سهام داران مجموعه هم ارتقا می بخشد. اما مسئله اینجا ست که حالا برند صرفا یک نام یا نماد نیست بلکه عناصر دیگری چون تجربه ها، شنیده ها، روایات و خاطره های ذهن افراد، ویژگی های خاص افراد مصرف کننده از آن و حتی موقعیت مکانی مراکز فروش یا ارائه محصولات و قیمت آن ها هم در این مجموعه در هم تنیده شده و همه آنها با هم مفهوم برند را بوجود آورده اند.

در مجموع یکی از بهترین تعریف های برند توسط گاردنر و لوی در سال 1955 ارائه شده است .برند مفهومی پیچیده است که دامنه متنوعی از ایده ها و ویژگی ها را در بر می گیرد. برند نه تنها با استفاده از آهنگ خود (و نیز معنی و مفهوم لغوی خود) بلکه مهم تر از آن با استفاده از هر عاملی که در طول زمان با آن آمیخته اند و در جامعه به صورت هویتی شناخته شده و نمود یافته است، با مشتری سخن می گوید.البته تعاریف دیگری هم در مورد برند مورد استفاده قرار گرفته از جمله تعریف استفن کینگ که معتقد است محصول چیزی است که در کارخانه ها ساخته می شود وبرند چیزی است که مشتری آن را خریداری می کند.از تعاریف بالا مشخص شد که برند مفهومی پیچیده است که جزئیات متعددی دارد.

فلسفه برند سازی امروزه گسترش فراوانی یافته است؛ به طوری که برای آن کمپین برند سازی ایجاد شده است، که این کمپین برای ایجاد یک برند به نکات زیادی توجه می نماید، از جمله جنبه های تصویری و حتی جنبه های شنیداری یک برند. حتی قسمت هایی بر روی تلفظ یک برند در زبان های مختلف مطالعه می نمایند تا برندی را انتخاب نمایند که در تمام زبان ها تلفظی یکسان داشته باشد. کارخانه کوکا کولا که دارای یکی از برند های معتبر در دنیاست، قبل از انتخاب برند خود روی بسیاری از این مسائل توجه کرده و یک برند با اعتبار برای خود و نام شرکت خود ایجاد نموده است.در دنیای امروز بسیاری از شرکت ها که فکر می کنند می توانند در زمینه تجارت موفق باشند، به دنبال نام و برندی برای خود می باشند که بتواند در سراسر جهان نام آنها را بر سر زبان بیندازد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

این روزها صنعت کالاهای لوکس یکی از سودآورترین بازارها را به خود اختصاص داده است؛ به طوریکه تحلیلگران بازار، رشد سالانه 12 درصد را برای این صنعت تخمین زده اند.این نرخ رشد خارق العاده توجه بسیاری از صنعت گران را به خود جلب کرده است امّا در عین حال این بازار پرسود و جذاب از پیچیدگی های بسیاری برخوردار است که نیازمند استراتژی قوی وآشنایی با تکنیک های برندینگ لوکس می باشد.در این میان بسیاری از استراتژیست ها به بیان فاکتورهای الزامی در صنعت کالاهای لوکس پرداخته اند ؛

 

1- Performance (عملکرد) :

سطح اول عملکرد به ویژگی ها، کاربرد و فایده ای که محصول یا خدمت برای مشتری ایجاد می نماید اشاره دارد. در واقع به بخش فیزیکی کالای لوکس می پردازد که شامل مواد تشکیل دهنده, کیفیت بالا، طراحی منحصربفرد، قابلیت فوق العاده محصول و فن آوری ویژه این نوع کالاها می شود. سطح دوم در واقع به تجربه مشتری اشاره دارد به عنوان مثال ارزش عاطفی که مشتری با خرید این کالا ها بدست می آورد بخشی از عملکرد کالاهای لوکس می باشد که بایستی مورد توجه قرار گیرد. برای مثال Rolex نمادی از دستاورد قهرمانانه می باشد و یا Tiffany نمادی از عشق و زیباییست.

2- Pedigree (اصالت وریشه) :

بسیاری از کالاهای لوکس دارای شجره نامه ای تاریخی هستند که بخشی از شخصیت و داستان برند لوکس را میسازد. وقتی مشتری به سراغ کالای لوکس می رود به اصالت آن نیز توجه دارد.بنابرین باید توجه داشته باشیم که مشتریانی که سراغ برند Cartier ویا Chanel می روند، فقط به دنبال عملکرد محصول نیستند بلکه به اصل و ریشه غنی این برندها اهمیت می دهند پس کالای لوکس به اصالت نیازمند است.

3- Paucity (کمیابی) :

عرضه کالاهای لوکس متفاوت از عرضه سایر کالاها می باشدو کمیابی یکی از تاکتیک هایی است که برای افزودن ارزش به این گونه کالاها مورد استفاده قرار می گیرد. این شیوه به این صورت عمل می کند که برخی از کالاها را فقط بصورت سفارشی و یا تعداد محدود تولید می نماید تا میل طبیعی افراد برای دستیابی به کالاهای ویژه را تحریک نماید.مشتریان لوکس ترجیح می دهند از کالایی استفاده کنند که صرفا فقط خود توان دستیابی به آن را داشته باشند.

4- Persona (شخصیت) :

برای برند لوکس باید شخصیت طرح ریزی بشود و به وسیله تبلیغات به آن شکل داده شود .شخصیتی که دارای رمز و رازها و ارزش های عاطفی باشد، بطوری که که هویت ایجاد شده با تصاویر, رنگ و یا حتی تن صدا قابل تشخیص و ترویج باشد. شخصیت ایجاد شده برند لوکس در عین حال که دارای شجره نامه ای اصیل است باید از تازگی نیز برخوردار باشد در واقع این هویت ساخته شده باید نسبتا پایدار بوده و در عین حال از پویایی برخوردار باشد. استفاده ازتبلیغات و ساخت فیلمهای تبلیغاتی برای ایجاد رابطه عاطفی مخاطب با شخصیت برند لوکس بسیار موثر می باشد.

5- Public figures (چهره های عمومی) :

استفاده از افراد مشهور, شخصیت های تاریخی و سرشناس جامعه همواره درجلب توجه عموم و دادن اعتبار به برند موثر بوده است، البته بایستی به شیوه ای درست از چهره ها استفاده گردد. به طور مثال نمایش این که خانواده های سلطنتی یا چهره های مطرح سیاست و سینما از برند لوکس استفاده می کنند می تواند در ایجاد انگیزه خرید مشتریان کالاهای لوکس بسیار موثر باشد زیرا مشتریان لوکس گرا علاقمندند زندگی به سبک کمال گرایانه داشته باشند. برگزاری مراسم فرش قرمز ها، دعوت از چهره های سرشناس در مراسم نمایش اولیه کالا شیوه های بسیار خوبی برای استفاده تبلیغاتی از چهره ها می باشد.

6- Placement (جایگاه) :

محل فروشگاه نقش ویژه ای در صنعت برندینگ لوکس دارد زیرا اولین ارتباط در آنجا صورت می پذیرد و مشتری در این مکان می تواند کالا را از نزدیک لمس کند .محل فروش کالا بایستی دارای تزئینات زیبا و مورد توجه باشد .استفاده از دعوتهای انحصاری و پیش نمایش های شیک ور محیطی مناسب تاثیر زیادی بر روی مشتریان لوکس دارد. همکاران و کارمندان بخشی از این فضا بحساب می آیند و باید از آراستگی و جلوه مناسبی برخوردار باشند.

7- Public relation (روابط عمومی) :

نقش بسیار بزرگی در گسترش برند دارد و از توان بالایی برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی برخوردار است.برای انتقال پیام ها و ویژگی های برند نیازمند روابط عمومی قوی هستیم که به ایجاد ارتباط برند با مشتری بپردازد. برند ما از طریق گفت و گوها, بحث ها و تبلیغات دهان به دهان گسترس می یابد.

8- Pricing (قیمت گذاری) :

از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا مصرف کنندگان کالاهای لوکس حاضرند ده برابر بیشتر پول بابت کالایی بپردازند که فقط سه برابر کیفیت بیشتری دارد. بنابر این این برند لوکس است که قیمت را تعیین می کند و نه کیفیت محصول.

استراتژی قیمت گذاری کالاهای لوکس همواره کانون بحث بسیاری از استراتژیست ها بوده است و نظر مشترک آنها این است که کالای لوکس نباید قیمتی منطقی داشته باشد زیرا قیمت بالای این کالاها می تواند حس خودنمایی را در مشتریان این کالاها افزایش دهد.

 

  1. سئو سایت
  2. طراحی وب سایت
  3. طراحی سایت شرکتی
  4. طراحی سایت فروشگاهی
  5. طراحی سایت تهران
  6. طراحی سایت
  7. سئو سایت
  8. طراحی وب سایت
  9. طراحی سایت شرکتی
  10. طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت تهران

 



:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

مدیریت برند موفق آسان تر از آن چیزی است که نشان می دهد اما مدیران اغلب دچار 7 شیوه اشتباه رایج می شوند و به سرعت ارزش برند و کسب وکار خود را نابود می کنند . در ادامه به شرح این شیوه ها می پردازیم .

 

1. عدم مسئولیت پذیری مدیران

برندهای با عملکرد ضعیف فاقد حمایت مدیریت ارشد می باشد . آنها توصیف کننده عملیات خدمات خود می باشد اما ارائه گرهیچ ارزش افزوده ای برای مشتری نمی باشد . آنها دارای کم نفوذی برای کسب وکار تلقی می شوند که هیچ جائی بین یک سوم ودوسوم دارائی های کل بنگاه ندارند . این بدان معناست که کسب وکار هایی که فاقد حمایت مدیر ارشد از برند می باشند ناکام خواهد ماند . آنها به مشتریان دلیلی برای خرید ارائه نمی کنند ومزیت رقابتی دربرابر رقیب از خود نشان نمی دهند . هدف ، تصمیم به خرید است. حتی درقراردادهایی کسب وکار، افزایش ریسک خرید یک تامین کننده برای بیشتر خریدارنی که به برندهای قوی دربازار خودرو می آورند بسیار بالاست.

2. زمینه برند خیلی دوراز حوزه فعالیت اصلی

این فرض ساده انگارانه است که ایجاد ضمائم برند اضافی، هزینه پایین وریسک کمی برای بهبود کسب وکار دارد. حقیقت این است که هزینه بالاتر وتمرکز ضعیف مدیریت به این معناست که بسیاری از برند یابرند های فرعی برای حداکثر برند سازی فرصت است.

3. نادیده گرفتن عصر دیجیتال

مدیریت برند مدرن از تکنیکهای کنترل مدیریت به سمت تکنیک های تاثیرگذاری وهمکاری حرکت کرده است.این مستلزم شفافیت بازبودن وحضور فعال دربین کاربران است.

 

 

4. تسخیر شدن به وسیله بازار

با یافتن یک برند قوی جالب است که همه پسند بودن وتغییرات بازار نادیده گرفته شود . درحالیکه مهم است که دربازار تغییر چندان سریعی نداشته باشی اما مصیبت آوراست که ورودیهای جدید رانادیده گرفته وسلیقه های مختلف مشتریان را نبینیم .

5. برند های تازه و خام سردرگم هستند.

تغییربسیاردربرند نه فقط مشتریان راسردرگم می کند بلکه برای کسب وکار نیز به شدت ناکاراست . برند های ضعیف به محلی سازی بسیار بدون تقویت مبنای برند کمک می کند . این بدان معناست که یک برند می تواند معنای متفاوتی با مخاطبین برای مخاطبین متنوع حفظ کند .

6. عدم توانایی دربررسی بازگشت سرمایه برند خود

تمامی تلاشهای بازاریابی یا مشتریان شما سودآور نیستند . بسیاری از بازاریابان نمی تواند پیوند سختی بین تلاشهای بازاریابی برند ایجاد نماید هزینه دستیابی به مشتری وحفظ آن وبازگشت سرمایه مطرح است این امر منجر به حفظ مشتریان غیر سودآور بسیار یا مشتریانی می شود که ارزش برند شما رااز بین می برند .

اسامی محصول همیشه خوب عمل نمی کنند . جهان برند سازی پراز لاشه های برند های موفق در یک بازاراست که نتوانستند درزمان صادرات به شکوری دیگر محصولی خوب ارائه کنند یا حتی درجائی به مردم آن کشور اهانت کرده اند .

7. شما نمی توانید همه چیز را به همه بدهید .

شما نمی توانید از جانب همه پذیرفته شوید . شجاع باشید ومخاطب هدف خود را انتخاب کنید.بسیاری از کسب وکارها تلاش می کنند تا مشتریان بسیاری از هدف گیری نمایند زیرا باور دارند محصول آنها جهان شمول است.

نتیجه گیری :

جهان مدیریت برند پیچیده وپیچیده ترمی شود ، فناوری زمانی فرصت یعنی درحالیکه خالق امکاناتی برای مدیر برند می باشد نیاز به مهارتهای جدید و نگرش متفاوتی رانیز به وجود می اورد . عوامل پیشروی مدیران برند موقتی نیستند .برند ها دربازار رقابتی دارای ارزش بوده ومهم تلقی خواهد شد و درنتیجه به وجود خواهند آمد .

ایرادات ویژه سازمانی تغییر می کند اما مدیریت برند خود به خود وفق یافته ودرهنگام پذیرش چالشهای جدید به وسیله بهبود قابلیت رقابتی ازسوی مدیران کامیاب می شود . با توجه به تغییرات شدید درماهیت رقابتی بازارمحصول وفناوری ونتایج آن درنقش هم توزیع کننده وهم سازمان های تسهیل کننده .

قابل فهم است که فرآیندهای فزاینده هماهنگی فعالیتهای برند چه داخل و چه خارج سازمان و فشار برای غیر متمرکز سازی تصمیم گیری وحذف لایه های مدیریت به امنیت کاهش هزینه ها مواجه می باشند . محققان تحول مدیریت برند رااز خاستگاه نخستین برندهای ملی تاکنون دنبال کرده اند . آنها یادآورشدند که مدیریت برند منطبق با محیط های بازاریابی می باشد .

 



:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()