نوشته شده توسط : جعفر

 

برای شناخته شدن در بازار رقابتی رستوران ها وکافی شاپ ها طراحی سایت راهی عالی به شمار می آید. در صورت طراحی سایت رستوران و کافی شاپ به شیوه ای استاندراد و اصولی و همچنین مدیریت صحیح سایت، می تواند نقش موثری در جلب مشتریان جدید و حتی حفظ مشتریان قدیمی داشته باشد. داشتن سایتی متمایز از دیگر سایت ها می تواند به صورت چشمگیری در جلب مشتری و رونق رستوران یا کافی شاپ تاثیر گذار باشد. بسیاری از افراد خصوصا جوانان اوقات فراغت و یا قرارهای دوستانه و حتی ملاقات های کاری را در رستوران یا کافی شاپ مناسب می گذرانند.

ساخت وب سایت

طراحی سایت رستوران و کافی شاپ

این روزها که اینترنت و دنیای مجازی جزء جدایی ناپذیر زندگی ها شده است به سادگی با جستجو در دنیای وب سایت ها می توان بهترین گزینه ها را برای صرف غذایی خوشمزه در محیطی زیبا و آرام پیدا کرد. با توجه به سبک زندگی جوامع امروزی و نفوذ و گسترش تکنولوژی در تمام ابعاد زندگی بشر نقش طراحی سایت برای کسب و کارهای گوناگون مانند طراحی سایت رستوران و کافی شاپ ها را در شناخته شدن و موفقیت بیشتر نمی توان نادیده گرفت. سایت های مرتبط با تغذیه و خوراکی ها معمولا طرفداران خاص خود را دارند فقط کافی است با طراحی جذاب، ویژه و مطابق با تکنولوژی و پیشرفت های روز دنیا و همچنین اهمیت دادن به بحث سئو، تعداد بازدیدکنندگان از سایت افزایش یابد که مطمئنا این افراد خدمات شما را به سایر دوستانشان نیز معرفی خواهند کرد که در نهایت با ارائه خدمات با کیفیت و ایجاد فضایی دلنشین توانسته اید در بازار رقابتی جایگاه ویژه ای به دست آورید.

تعرفه طراحی سایت

نکات کلیدی برای طراحی سایت رستوران و کافی شاپ

برای طراحی سایت رستوران و کافی شاپ توجه داشته باشید هر چه گرافیک سایت بهتر باشد و از تصاویر و عکس های واقعی و با کیفیت استفاده شود در جلب توجهات تاثیرگذارتر خواهد بود. بکارگیری ایده های نو و خلاقیت در طراحی سایت نقش بسزایی دارد.

طراحی سایت تالار رستوران و کافی شاپ

بخش معرفی یا درباره ما در طراحی سایت رستوران و کافی شاپ می تواند به اختصار به معرفی مجموعه شما، سابقه تاسیس و فعالیت، اهداف و چشم اندازها بپردازد تا مخاطبین آشنایی کلی با شما پیدا کنند. اگر رستوران یا کافی شاپ شما به صورت زنجیره ای بوده و دارای چندین شعبه می باشد در طراحی سایت رستوران و کافی شاپ بهتر است بخشی با عنوان شعب در منو قرار دهید که در این قسمت اطلاعاتی در مورد آدرس، شماره تماس ها، ساعات فعالیت، ظرفیت رستوران یا کافی شاپ و محدوده سرویس دهی قرار دهید.

طراحی سایت رستوران و کافی شاپ

از مهم ترین بخش ها در طراحی سایت رستوران و کافی شاپ سفارش اینترنتی است که در این قسمت منوی کامل را به همراه قیمت را قرار دهید و اماکن پرداخت اینترنتی برای این بخش در نظر بگیرید تا افراد به راحت سفارش را ثبت کرده و پرداخت را انجام دهند می توانید امکان ثبت نام در سایت را برای کاربران در نظر بگیرید تا اطلاعات را بار اول ثبت کرده و به هنگام ثبت سفارش مجدد نیازی به ورود اطلاعاتی مانند نام، آدرس و اشتراک نباشد. امکان رزرو آنلاین میز و غذایی خاص و پرداخت اینترنتی جهت رزرو از دیگر قابلیت های سایت شما می تواند باشد. در بخش اخبار سایت نیز می توانید اخبار مربوط به رستوران مانند تخفیفات، برنامه های ویژه، تغییرات در ساختار و یا منوی غذایی، شعب جدید و. را قرار دهید. در بخش گالری تصاویر نیز می توانید تصاویر خاطره برانگیز رستوران و کافی شاپ و تصاویری از غذاها و نوشیدنی ها را قرار دهید.

طراحی سایت پزشکی

 

طراحی سایت رستوران و کافی شاپ

در قسمت تماس با ما آدرس و شماره های تماس، پست الکترونیکی و راه های ارتباطی قرار می گیرد که در این بخش در نظر گرفتن ارتباط آنلاین برای پرسش و پاسخ می تواند پیشنهاد مناسبی باشد. هم چنین شماره تماس مخصوص پیشنهادات و انتقادات و قسمتی برای نظرسنجی و درج نظرات افراد در مورد کیفیت خدمات مانند کیفیت غذاها و خوراکی ها، رفتار پرسنل، بهداشت محیط، خدمات آنلاین و نحوه ارسال سفارشات در طراحی سایت رستوران و کافی شاپ می تواند از نقاط قوت سایت به شمار آید و حس اعتماد را در مخاطبین افزایش دهد. بخش با عنوان مقالات که در آن مطالبی پیرامون خواص مواد غذایی، دستور پخت انواع مختلف غذا و مواردی اینچنینی قرار دارد می تواند از دیگر قسمت های جالب توجه در طراحی سایت رستوران و کافی شاپ به شمار آید. بخش بازدید مجازی از رستوران یا کافی شاپ به صورت ویدئو و یا استفاده از تصاویر سه بعدی در طراحی سایت رستوران و کافی شاپ می تواند بر جذابیت سایت و ایجاد حس اطمینان در مشتریان و مخاطبین بیفزاید.

طراحی سایت تالار رستوران و کافی شاپ

اهمیت پنل مدیریت در طراحی سایت رستوران و کافی شاپ

داشتن پنل مدیریتی حرفه ای و مناسب از نیازهای اساسی در طراحی سایت رستوران و کافی شاپ به شمار می آید. نیاز به مدیریت پرداخت ها و حساب کاربری مشتریان و مدیریت مطالب داخل سایت نیازمند پنل مدیریتی قوی می باشد. برای موفقیت از طریق دنیای مجازی طراحی سایت گام اول می باشد گام بعدی اهمیت به بحث بهینه سازی یا همان سئو سایت می باشد. برای اثرگذاری طراحی سایت رستوران و کافی شاپ در جلب مشتریان می بایست سایت شما هنگام عباراتی مانند رستوران، کافی شاپ و موارد مرتبط در صفحات اولیه موتورهای جستجوگر قرار گیرد تا تعداد بازدیدها از سایت بیشتر شده و به دنبال آن مخاطبان بیشتری با شما آشنا شده و از خدماتتان استفاده نمایند. با توجه به گستردگی استفاده از تلفن همراه و تبلت برای جستجو در سایت ها بحث ریسپانسیو بودن سایت برای نمایش سایت به صورت درست و مناسب از دیگر موارد قابل توجه در طراحی سایت رستوران و کافی شاپ به شمار می آید.

طراحی سایت وردپرس





:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
 
 
تضعیف سئو
 

هنگامی که سایت در مقابل تهدیدهای سایبری قرار می‌گیر باید اقدامات پیشگیرانه برای سایت انجام شود، اکثر کارشناسان سئو وب سایت این کار را به بخش فناوری اطلاعات سایت محول می‌کنند، زیرا ساده‌ترین راهکار همین روش است. اما این حمله ها چگونه به تضعیف سئو سایت منجر می‌شوند.

گرچه این مورد، موضوع بحث‌های فراوانی است، اما عبارت زیر قطعاً صحیح است:

ایمن بودن یا نبودن یک سایت می‌تواند تأثیری مستقیم و حیاتی بر سایت و به تبع آن بر کارایی ارگانیک آن داشته باشد.

به همین دلیل، در حین انجام برنامه‌ریزی‌های تجاری، نباید امنیت وبسایت را نادیده گرفت.

اما پیش از هر چیز، بیایید نگاهی عمیق‌تر به مفاهیم هک داشته باشیم تا مطمئن شویم که هیچ نکته‌ای را نادیده نخواهیم گرفت.

هک چیست؟

وقتی فردی بدون اجازه و به شکل غیرقانونی به یک سایت یا شبکه‌ رایانه‌ای دسترسی پیدا کند، هک روی داده است.

اغلب اوقات هک زمانی روی می‌دهد که افراد سعی می‌کنند به اطلاعات حساس و خصوصی دسترسی پیدا کنند و یا کاربران را به سایتی خاص بفرستند.

معمولاً از چه ابزارهایی برای هک کردن استفاده می‌شود؟

بدافزارها

بدافزارها به طور خاص برای آسیب زدن یا از کار انداختن شبکه‌ای خاص با هدف درز اطلاعات از آن طراحی می‌شوند.

تأثیرات ناشی از بدافزارها می‌تواند بسیار شدید باشد و منجر به هزینه‌های گزافی برای هر سازمانی شود.

هرزنامه نویسی Spamming

هرزنگاری در سایت‌ها معمولاً به این صورت مشاهده می‌شود که رخنه‌گر (هکر) یک لینک به صفحه‌ای از سایت اضافه می‌کند. در این صورت وقتی کاربران روی این لینک کلیک می‌کنند، به مقصد مورد نظر او خواهند رفت.

افزودن لینک‌های هرزنگاری به یک وبسایت می‌تواند منجر به افزایش ترافیک سایت لینک شده و رتبه آن را در موتورهای جستجو افزایش دهد.

در واقع این روش، میانبری غیراخلاقی برای بهبود سئو است.

اثرات هک شدن

آثار هک ممکن است بسیار قابل توجه و عمیق باشند. اما چند مورد رایج را می‌توان نام برد که عموماً پس از هک شدن یک سایت مشاهده می‌شود.

سئوی اسپمینگ یا هرزنامه نویسی

بر اساس نتایج پژوهشی که GoDadddy چند سال پیش انجام داده است، ۷۳ درصد از سایت‌های هک شده با هدف سئوی اسپمینگ انجام شده‌اند.

چنین اتفاقی زمانی روی می‌دهد که هدف از هک افزایش رتبه و بازدید سایت با سوءاستفاده از یک وبسایت بزرگ و معتبر است.

در اکثر موارد، سایت‌های معتبر به مرکزی برای لینک‌ها تبدیل شده و بازدیدکنندگان به صفحات فیشینگ و یا بدافزارها منتقل می‌شوند.

گاهی هم هکرها از روش تزریق به SQL استفاده می‌کنند. در این حالت سایت به کلی تغییر حالت می‌دهد و بازگرداندن آن به شرایط عادی هم بسیار سخت‌تر است.

کدهای مخرب

اگر گوگل این کدها را شناسایی کند ممکن است سایت شما را جریمه و حذف کند.

اگر گوگل چنین کدهایی را در سایت شما شناسایی کند، به کاربران هشدار می‌دهد که سایت شما آلوده است و آن‌ها را به استفاده نکردن از سایت شما ترغیب می‌کند.

همچنین ممکن است گوگل برای محافظت از کاربران، سایت شما را به طور کلی از نتایج حذف کند.

هر دوی این موارد به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر سئوی شما اثر دارند:

  • بازدیدها: ترافیک ارگانیک کلی شما کاهش قابل توجهی خواهد یافت.
  • شاخص‌های تعاملی Engagement metrics: شاخص‌هایی نظیر زمان حضور در سایت، بازدید از صفحات و نرخ پرش یا بانس ریت با کاهش مواجه می‌شوند که نشانه‌ای منفی از نظر رابط کاربری برای گوگل است.
  • بی‌اعتمادی: اگر سایت شما یک یا چند مشکل امنیتی داشته باشد، کاربران تمایل کمتری به بازدید مجدد از آن خواهند داشت،‌ موضوعی که موجب کاهش ترافیک و آسیب دیدن شهرت سایت می‌شود.

ریدایرکت‌های برنامه‌ریزی نشده

اکثر اوقات رخنه‌گرها سعی می‌کنند که پس از نفوذ به سایت، کاربران را به صفحه مورد نظر خودشان هدایت کنند.

در این حالت کاربران سایت، در هنگام بازدید از سایت شما به سایتی دیگر فرستاده می‌شوند.

وقتی کاربران به یک صفحه دیگر ریدایرکت‌ می‌شوند به طور معمول با موارد زیر مواجه  می‌شوید:

  • انواع مخربی از محتوا مثل مطالب غیر واقعی و دروغین.
  • انواع دیگری از کلا‌هبرداری‌های اینترنتی نظیر فیشینگ که با ورود کاربر به صفحات هرزنگاری منجر به از دست رفتن اطلاعات حساس او خواهند شد.

اگر گوگل سایت شما را دنبال کند و متوجه ریدایرکت آن به صفحاتی سؤال برانگیز شود، ممکن است بر نمایش سایت شما در نتایج جستجو و ترافیک ارگانیک شما اثر منفی داشته باشد.


تضعیف سئو با بک‌لینک‌ها

موتورهای جستجو به دقت شهرت و اعتبار دامنه و لینک‌هایی که به هم پیوند یافته‌اند را ارزیابی می‌کنند.

هنگامی که یک سایت هک می‌شود، در اکثر موارد تعدادی لینک، که عموماً ارزش پایینی دارند، به سایت افزوده می‌شوند که موجب تضعیف سئو سایت می‌شود.

در این باره در مقالات سئو منفی نوین مارکتینگ به خوبی صحبت کرده‌ایم.

در نهایت ممکن است سایت شما پر شود از بک‌لینک‌های که به منابع سؤال برانگیز پیوند یافته‌اند. چنین بک‌لینک‌هایی میزان اعتماد گوگل و سایر موتورهای جستجو به سایت شما را کاهش می‌دهند.

 

قرار گرفتن در لیست سیاه

هک شدن ممکن است منجر به تخریب شدید اعتبار سایت در نظر گوگل شود. این موضوع می‌تواند بر حضور سایت در نتایج جستجو اثر گذاشته و به کاربران در مورد سایت شما هشدار دهد و همچنین ممکن است گوگل با اعمال جریمه‌های دستی  و اعلام آن در کنسول جستجو، سایت شما را مجازات کند.

مشکل این است که در اکثر موارد گوگل از جریمه‌های دستی استفاده نمی‌کند. همین موضوع باعث می‌شود که سایت در معرض حملات بیشتری از جمله حملات بدافزاری قرار بگیرد. آن هم در شرایط که مالک سایت از این مشکلات بی‌خبر است. این وضعیت می‌تواند منجر به مشکلات بیشتری در ترافیک و درآمد سایت و تضعیف سئو هرچه بیشتر سایت شود.

نمایش هشدار برای سایت و قرار گرفتن در لیست سیاه به دلیل وجود بدافزار به طور مستقیم بر میزان بازدید و دیده شدن سایت اثر می‌گذارد. حداقل تا زمانی که سایت را بررسی و پاکسازی کرده و پس از آن جریمه‌های گوگل حذف شوند.

اما اگر هشداری برای سایت شما اعلام نشود و سایت به بدافزار آلوده باشد، منتج به خطر و مجازات‌های شدیدتری خواهد شد.

خطرات رایج و روش‌های پیشگیری از حملات

چند مورد رایج برای سایتی که را در معرض هک شدن با هدف تضعیف سئو است:

  • نصب افزونه‌ها یا سایر ابزارها از منابع غیرقابل اعتماد یا عدم به‌روزرسانی آن‌ها
  • بسیاری از افزونه‌های مورد استفاده در سامانه‌های مدیریت محتوا نظیر وردپرس کاملاً ایمن نیستند.
  • هکرها به طور مداوم در حال بررسی آن‌ها و یافتن راه‌هایی برای سوء‌استفاده از این افزونه‌ها هستند.

بهترین راهکاری که توصیه می‌شود بررسی دقیق افزونه و مطالعه نقدهای کارشناسان پیش از نصب آن است.

استفاده از سرورهای اشتراکی می‌تواند عامل خطرات امنیتی برای سایت باشد.

دلیل این مورد هم بسیار ساده است، ممکن است یکی از کاربران سرور فایل‌های مخرب یا هرزنگاری را در سرور بارگذاری کند و یا دسترسی سرور را به هکرها بدهد.

گواهی‌نامه‌های ناامن ممکن است امنیت داده‌ها را به خطر بیندازد

به همگان توصیه می‌شود که از گذرواژه‌های قدرتمندی که قابل حدس زدن نباشد، برای حساب‌های کاربری خود استفاده کنند.

یک روش عالی دیگر برای جلوگیری از حملات، انجان آزمایش نفوذ است. این آزمایش، امنیت شبکه و نقاط ضعف آن را بررسی و مشخص می‌کند.

نتیجه‌گیری

همه باید به امنیت وب توجه داشته باشند. سئوکاران حرفه‌ای در هنگام راه اندازی یک وبسایت و یا همکاری با سایر سایت‌ها باید از مباحث امنیتی اطلاع داشته باشند و بتوانند به مشتریان خود توصیه‌های لازم را ارائه دهند.

اگر شما مسئول سئوی یک سایت هستید، بخشی از نقش شما حصول اطمینان از رعایت شاخص‌های امنیتی برای حفاظت از سایت در برابر حملات هک با هدف تضعیف سئو است.

منابع بیشتر برای مطالعه:

http://elektrohikvision.royablog.ir/

http://etc-electronic.royablog.ir/

http://kvn-electronic.royablog.ir/

http://mehr-electronic.royablog.ir/

http://tejaratelectronic.ratablog.com/

http://tejaratfarda.ratablog.com/

http://rima-marketing.ratablog.com/

http://digital-marketing.ratablog.com/

 



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

دوربین مداربسته برای منزل یکی از بحث هایی است که برای افزایش امنیت محیط های مسکونی در میان ساکنین یک ساختمان یا یک مجتمع مسکونی اتفاق می افتد. سوال اصلی چنین جمع هایی این است که کدام یک از انواع دوربین مدار بسته برای استفاده در منزل مناسب است؟ اگر تا به حال وسیله ای از حیاط منزل شما دزدیده شده است! رانندۀ سر به هوایی با ماشین شما که جلوی در خانه خود پارک کرده‌ بودید، برخورد و فرار کرده باشد! به احتمال زیاد الان در زمره افرادی هستید که برای ارتقای امنیت محل سکونت به دنبال دوربین مدار بسته برای منزل خود میباشید و در عین حال چیز زیادی از آن نمیدانید. مسلما داشتن شاهد صادقی مانند دوربین مدار بسته برای منزل ارزش سرمایه گذاری کردن را دارد و بنابراین در این مقاله میخواهیم به شما کمک کنیم تا بهترین دوربین مدار بسته برای منزل خود انتخاب کنید.

این دستگاه های کوچک که هر روز هوشمندتر میشوند طوری طراحی شده اند که در شرایط آب و هوایی مختلف مانند برف، باران، دمای هوای بالا یا پایین مقاومت کافی را داشته باشند و این موارد تاثیر بر عملکرد آنها نداشته باشد. به طور کلی نوعی از دوربین مدار بسته برای منزل مناسب است که در وهلۀ اول بی سیم بوده و علاوه بر آن قابلیت ارسال تصویر از طریق اینترنت را داشته باشد. از آنجایی که امروزه وجود شبکه های وای فای در منازل امری عادی به حساب می‎آید؛ وجود چنین قابلیتهایی در دوربین مدار بسته برای منزل شما این امکان را فراهم میکند که به صورت زنده و آنلاین شرایط حاکم بر محل سکونت خود را بررسی کنید.

دوربین مداربسته برای منزل

دیگر ویژگی مهمی که میتواند در انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل شما تاثیر به سزایی داشته باشد، قابلیت ارسال هشدار به تلفن همراه شما است. بر اساس این ویژگی و تنظیمات انجام شده هنگامی که شی یا فردی در منطقۀ تنظیم شده و در محدودۀ دید دوربین حرکت کند پیام هشداری برای شما فرستاده میشود یا در بعضی دوربین ها قابلیت ضبط ویدیویی صحنه وجود دارد. در دستگاههای پیشرفته‌تر حتی این امکان وجود دارد که با استفاده از میکروفن و بلندگوهای تعبیه شده در فضای بیرونی محل سکونت شما هنگامی که پیام هشدار را دریافت کردید توسط تلفن هوشمندتان با فردی که در آن محوطه قرار دارد و سنسور هشدار را فعال کرده صحبت کنید.

بدین ترتیب با انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل خود میتوانید به آسانی و با خیال راحت بر اتفاقات جاری در خانه و حوالی آن مسلط باشید، بدون اینکه حتی نیاز به حضور فیزیکی در خانه باشد. توجه داشته باشید که بعضی از دوربین ها صرفا برای استفاده در محیط داخلی و سربسته مناسب هستند و بعضی دیگر برای فضای بیرونی طراحی شده اند. در این بین دوربین هایی وجود دارند که میتوان آنها را هم در منزل و هم در محیط بیرونی آن استفاده کرد.

دوربین های مدار بسته که در فضای بیرونی قرار دارند چطور کار میکنند؟

اگر به دنبال دوربین مداربسته برای منزل و به خصوص فضای بیرونی محل سکونت خود هستید. شاید بد نباشد که با طرز کار آنها آشنایی داشته باشید. بیشتر دوربین های مدار بسته امنیتی که در فضای بیرونی خانه یا ساختمان نصب میشوند بی‌سیم بوده و از شبکه رادیویی وای فای استفاده میکنند تا به شبکه خانگی شما متصل شوند. با این کار و با استفاده از اپلیکیشنی که بر روی تلفن همراه شما نصب میشود این امکان را فراهم میکنند تا از هر جایی که هستید که تصاویر آنها دسترسی داشته باشید. اما علاوه بر این مدلها موارد دیگری هم هستند که به کابل و سیم نیاز داشته و از فناوری‌های دیگری مانند اترنت، بلوتوث، اینترنت مرکزی ساختمان و مانند آن برای اتصال به اپلیکیشن و تلفن همراه شما استفاده میکنند.

در انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل خود باید به شرایط نصب آن هم توجه داشته باشید. همانطور که از نامش پیداست دوربین نصب دوربین‌های بی سیم  از همتاهای سیم دار آنها ساده تر است. بدیهی است که برای نصب این دوربین ها نیاز به کابل کشی ندارید. از سوی دیگر مجبور نیستید آنها را نزدیک پورت اترنت نصب کنید بنابراین در جانمایی این دوربین ها با مشکل کمتری مواجه خواهید شد. در مقایسه با انواع دیگر دوربین مدار بسته برای منزل، نصب دوربین های وای فای که با باتری کار میکنند از همه ساده تر است. تا وقتی که در محدوده پوشش دهی روتر شما قرار دارند میتوانید به راحتی آنها را هر جایی نصب کنید؛ بدون آنکه نگران کابل کشی یا اتصال آنها به منبع برق باشید. این دوربین ها معمولا از باتری های قابل شارژ استفاده میکنند که به راحتی قابل تعویض شدن هستند. از سوی دیگر این نقطه قوت آنها در عین حال نقطه ضعف هم به حساب می‌آید، زیرا دانما نیاز به تعویض و شارژ باتری ها دارید و در نظر داشته باشید که این باتری ها در هوای سرد سریعتر تخلیه میشوند. نصب دوربین هایی که با بلوتوث کار میکنند هم ساده است اما مشکل اینجاست که برای اتصال آنها باید در شعاع 13 متری آنها باشید.

توجه داشته باشید که اگر انتخاب نهایی شما در مورد دوربین مدار بسته برای منزل دوربین بی سیم است؛ دوربینی را انتخاب کنید که یا به باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز یا 5 گیگا هرتز متصل شود. اگر سیگنالهای شبکۀ وای فای خانگی شما ضعیف است بهتر است از یک تقویت کننده سیگنال یا wireless range extender استفاده کنید.

کیفیت تصویر

اگر کیفیت تصویر دوربین مدار بسته برای منزل شما به قدر کافی خوب نباشد و تصویر واضحی از آنچه که پیرامون محل زندگی شما میگذرد نشان ندهد، عملا بلا استفاده است. دوربینی که کیفیت تصویر آن 720p است تصویر مناسبی را ارائه میکند. اما مشخصا دوربینی که کیفیت تصویر آن 1080p باشد علاوه بر اینکه تصویری با کیفیت بالاتر نمایش میدهد، جزئیات بیشتری را هم فراهم میکنند. میتوان گفت کیفیت تصویر 1080محبوب ترین رزولوشنی است که معمولا افراد در مورد دوربین مدار بسته برای منزل خود انتخاب میکنند. به علاوه نیاز به فضای ذخیره سازی خیلی زیادی ندارد و با کیفیت خوبی از طریق تلفن، تبلت، مانیتور کامپیوتر شخصی و تلویزیون دیده میشود.

دوربین های پیشرفته تری هم هستند که کیفیت تصویر 4K ارائه دهند. اما در وهلۀ اول برای اینکه به خوبی کار کنند باید شبکۀ اینترنت خانگی شما سرعت بالا و سیگنالهای قوی داشته باشد. در غیر اینصورت تصویر دریافتی  شما با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد. از دیگر نقاط ضعفی که ممکن است با انتخاب این دوربین مدار بسته برای منزل خود داشته باشید نیاز به فضای ذخیره‌سازی بسیار زیاد و متعاقبا هزینه بالایی که بابت آن متحمل میشوید است.

بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته   هایک ویژن ،       نمایندگی هایک ویژن    ،     پشتیبانی هایک ویژن

دوربین مداربسته منزل

ویژگی های مهم دیگر

علاوه بر کیفیت تصویر هنگام انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل، باید به زاویه دید آنها هم توجه داشته باشید. همچنین قابلیت دید در شب از ویژگی‌های مهم و مفید دوربین مدار بسته برای منزل به شمار می‌آیند. بیشتر دوربین‌ها از ال ای دی‌ های IR یا مادون قرمز برای ارائه تصویر سیاه و سفید در شب استفاده میکنند. اما تعداد دیگری هم هستند که با استفاده از نور سفید حتی در شب و نور کم هم تصویر تمام رنگی ارائه میدهند. بهتر است دوربینی انتخاب کنید که در هنگام تاریکی و نور کم تا شعاع حداقل 12 یا 13 متری دوربین را پوشش بدهد.

تشخیص صدا و حرکت

هنگام انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل باید نیازهای خود را به طور کامل شناسایی کنید تا بتوانید بهترین مورد را خریداری کنید. برخی از دوربین‌هایی که در فضای بیرونی محل سکونت نصب میشوند به حسگرهای حرکت و صدا مجهز هستند. هر گونه حرکتی که در محوطۀ تنظیم شده صورت بگیرد موجب تحریک این سنسورها میشود. در ادامه این حسگرها به دوربین دستور ضبط ویدیو و گاها ارسال پیام هشدار را میدهند. این پیام هشدار میتواند از طریق پیامک، ایمیل یا زنگ زدن به تلفن همراه شما صورت بگیرد.

اگر بخواهید لایه امنیتی دیگری به سیستم امنیتی محل سکونت خود اضافه کنید. میتوانید دوربین مدار بسته برای منزل با قابلیت تشخیص صدا تهیه نمایید. با این ویژگی اگر شخصی بیرون از محدودۀ لنز دوربین یا سنسورهای حرکتی باشد، با استفاده از حسگرهای صدا باز هم متوجه حضور آنها می‌شوید. توجه داشته باشید که میزان حساسیت این سنسورها باید به گونه‌ای تنظیم شود که صدای حیوانات خانگی مانند سگ یا گربه، ماشین‌های پر سر و صدا و صداهای تصادفی دیگر موجب تحریک سنسور نشوند. در بیشتر موارد وقتی دوربین مدار بسته برای منزل شما مجهز به میکروفن و سنسور صوتی باشد، به بلندگو هم مجهز بوده و امکان برقراری صدا را به صورت دوطرفه فراهم میکند. بدین ترتیب میتوانید با فرد یا افرادی که در آنجا حضور دارند گفتگو کنید.

 

فضای ذخیره‌سازی

از دیگر نکات مهمی که هنگام انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل باید به آن توجه کنید، فضای ذخیره‌سازی است. کاملا مشخص است که ویدیوهای ضبط شده نیاز به فضایی برای ذخیره شدن دارند تا امکان دسترسی مجدد به آنها فراهم باشد. راه‌های زیادی برای ذخیره‌سازی این ویدیوها وجود دارد. به صورت معمول برای صرفه‌جویی در هزینه این ویدیوها تا مدت مشخصی مثلا 30 روز نگهداری میشوند و پس از آن ویدیوهای قدیمی پاک شده و ویدیوهای جدید بر روی آنها ضبط شده یا به اصطلاح overwrite میشوند.

در بعضی از دوربین‌ها امکان تعبیۀ کارت حافظۀ SD وجود دارد. اما مشخصا ظرفیت این نوع حافظه محدود است. هاردهای اکسترنال محبوب‌ترین نوع فضای ذخیره‌سازی در زمینه دوربین مداربسته برای منزل به شمار میروند.

البته باید بدانید که در انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل و ذخیره‌سازی تصاویر آن، معمولا به NVR یا DVR هم نیاز دارید. NVR  شکل کوتاه شدۀ عبارت Netwrok Video Recorder به معنای ضبط کننده ویدیو تحت شبکه میباشد. ضبط کننده NVR  با استفاده از شبکۀ اینترنت، تصاویر ویدیویی را به صورت مستقیما و با استفاده از کابل Cat5 یا Cat6 ضبط می‌کنند. NVR همراه با دوربین‌های مداربسته تحت شبکه IP  به کار می‌رود. به علاوه دو نوع NVR وجود دارد. PoE ، که عموماً با پورت های اترنت (Ethernet) به دوربین‌های PoE متصل میشوند. NVR وای فای (WiFi) که قابلیت اتصال به درگاه NO  را دارند تا امکان اتصال دوربین به صورت بی‌سیم فراهم شود.

نوع دیگر ضبط کننده‌های دیجیتال،DVRها هستند. DVR شکل کوتاه شدۀ عبارت (Digital Video Recorder) است. DVRها به وسیلۀ کابل‌ها و اتصالات کواسیکال تصاویر ویدیویی را ضبط کرده و پیش از ارسال از طریق سیگنال دیجیتال آنها را فشرده می‌کنند. ضبط کننده دیجیتال DVR با دوربین مدار بسته آنالوگ سازگار است.

هزینه

مسلما هزینه از عوامل مهم دیگر در انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل به شمار میرود. بهتر است بدانید که دوربینهای مدار بسته که قابلیت نصب در محیط خارج از منزل را دارند، نسبت به همتایان خود که در محیط سربسته نصب میشوند، گرانتر هستند. مشخصا دوربین ها با ویژگیهای مختلف در بازۀ قیمتی مختلفی وجود دارند که هر یک از آنها میتوانند خدمات مناسبی را ارائه دهند. اما در نظر داشته باشید که هر چقدر دوربین مدار بسته برای منزل شما هوشمندتر باشد، نیازمند پرداخت هزینۀ بیشتری خواهید بود. مجهز بودن دوربین به ویژگی‌هایی مانند  حسگر حرکتی یا صوتی، تشخیص چهره، اتصال سلولی، ضبط ویدیو به صورت time-lapse ، ویژگیهای مربوط به فضای ذخیره‌سازی، قابلیت اتصال باتریهای شارژی و مانند آنها موجب بالاتر رفتن قیمت و هزینۀ پرداختی شما میشوند.

کلام آخر

اولین گام انتخاب بهترین دوربین مدار بسته برای منزل، شناسایی نیازها و خواسته‌هایتان است. سپس با اندکی آشنایی با ویژگیهای مختلف دوربینهای مدار بسته، مانند مواردی که در این مقاله ذکر شد؛ میتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید. یکی دیگر از روشهایی که سریع و مطمئن تر شما را به انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل هدایت میکند، کمک گرفتن از متخصصان و نمایندگان فروش این محصولات میباشد. بسیاری از شرکت‌ها مانند مهرتجارت به صورت رایگان در این زمینه به شما مشاوره میدهند و شما تا رسیدن به گزینۀ مورد نظرتان همراهی میکنند.

بیشتر بخوانید :  دوربین مدار بسته   ، دوربین مداربسته اصفهان،   دوربین مداربسته شیراز  ،  دوربین مداربسته برای منزل



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()