نوشته شده توسط : جعفر

تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه و دوربین آنالوگ

 
 
 

در صورتی که تصمیم به نصب و راه اندازی یک سیستم امنیتی دارید یکی از تصمیماتی که باید اتخاذ بنمایید ، انتخاب نوع سلوشن می باشد که در این مقاله به بررسی و مقایسه دو سلوشن ip و آنالوگ خواهیم پرداخت . تصمیم گیری در مورد انتخاب دوربین های مداربسته IP در برابر آنالوگ ساده نیست زیرا مزایا و معایبی برای هر نوع وجود دارد .
پس از مطالعه ی این مقاله شما قادر خواهید بود به راحتی سلوشن خود را انتخاب کنید .

تفاوت دوربین آنالوگ و ip

تفاوت اصلی بین دوربین آنالوگ و IP چیست ؟

♦ تفاوت اصلی بین یک دوربین آنالوگ و آی پی نحوه ی ارسال سیگنال های ویدئویی می باشد . دوربین های آنالوگ سیگنال  ویدئویی را به یک فرمت تبدیل می کنند که می توانند توسط یک تلویزیون یا یک مانیتور دریافت شوند . در حالی که یک دوربین ip  ( تحت شبکه ) ، سیگنال های تصویر را توسط یک Encoder به شبکه ارسال می کند ، دوربین های شبکه دارای یک محیط کاربری تحت وب می باشند که میتوان از طریق شبکه به آن دسترسی داشت .

♦ بستر ارتباطی دوربین های آنالوگ کابل های کواکسیال می باشد ، در حالی که دوربین های شبکه از کابل های شبکه و در برخی موارد از فیبر نوری استفاده می نمایند . البته شایان ذکر است هر دو تکنولوژی آنالوگ و IP در نوع بی سیم نیز تولید شده اند .

ویژگی های خاص

دوربین های آنالوگ از ویژگی های خاص و هوشمند بسیار کمتری نسبت به دوربین های ip می باشد .
برای مثال می توان به ویژگی هایی مانند شمارش افراد ، تشخیص رها شدن فنی و فنی مجازی و … اشاره کرد .

به خاطر داشته باشید داشتن ویژگی های هوشمند می تواند نیاز بسیاری از مصرف کنندگان باشد که با آگاهی از وجود چنین ویژگی هایی فارغ از بحث هزینه دوربین های مداربسته تحت شبکه که دارای قابلیت های هوشمند و ویژگی های خاص می باشند را انتخاب کنند .

اگر نیازمند آپشن های پیشرفته هستید و تعداد دوربین های زیادی برای پروژه نیاز می باشد حتما از دوربین های ip  استفاده کنید ولی اگر سیستم آنالوگ دارید و فقط میخواهید تصویر بهتری داشته باشید و از سیم کشی جدید جلوگیری نمایید دوربین های AHD که تحت بستر آنالوگ می باشند استفاده کنید .

هزینه

♦ یک سیستم آنالوگ ارزان تر از دوربین های IP می باشد .

انعطاف پذیری

♦ دوربین های مداربسته IP دارای امکانات نرم افزاری بیشتری با قابلیت توسعه ی بیشتر هستند .
دوربین های IP دارای انعطاف پذیری بیشتری نسبت به دوربین های آنالوگ می باشند ، قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری دوربین های IP  به شما قدرت گسترش هر چه بیشتر را می دهد ، این در حالی است که اگر بخواهید یک دوربین آنالوگ به پروژه ی خود اضافه کنید میبایست یک سیم از دوربین جدید تا دستگاه DVR بکشید، ولی در دوربین های IP با نصب یک سوئیچ می توانید مقدار سیم کشی جدید را تا حد زیادی کاهش دهید .

 

 

کیفیت

♦ دوربین های ip و تحت شبکه به اقتضای بستر دیجیتال نویز در بستر ندارند یعنی اگر در مسیر بین دوربین و NVR کابل شبکه دچار مشکل باشد تصویر قطع می شود و اگر سالم باشد تصویر وصل می شود . در حالی که اگر در دوربین های آنالوگ مسیر بین دوربین و
DVR کمی زخمی باشد ، تصاویر با نویز دریافت می شود .

 

نتیجه گیری

دوربین های آنالوگ و تحت شبکه وابسته به نیاز شما انتخاب می شوند . قابلیت های هوشمند ، توسعه پذیری و کیفیت بهتر در دوربین های تحت شبکه بیشتر چشمگیر است ولی در صورتی که تعداد دوربین های کمتری مد نظرتان است و آپشن های هوشمند مورد نظرتان نیست دوربین های آنالوگ به لحاظ هزینه ی پایین تر توجیه بیشتری دارند .

 

دوربین مداربسته Wifi یا بی سیم چیست؟

امروزه تـکنولـوژی بی سیم (Wireless) بـسیار شـایع گـشته و این محبوبیت به دلیل آسان بودن استفاده از آن و عدم نیاز به سیم کشی می باشد .

تکنولوژی بی سیم در دوربین های مداربسته نیز ورود کرده و دوربین های مداربستـه ی بـی سیم با نـصب آسان روانه ی بازار گردیـده اند  . در این مـقاله به بحث و بررسی تـکنولوژی دوربـین های مـداربـسته بی سیم خواهیم پرداخت .

 
 

دوربـین های مداربسته بی سیم از طریق یک فرستنده ی رادیـویی سیگنال های صوت و تصویر را به یک گیرنده رادیویی مخابره می کنند . دوربـین های مداربسته ی بی سیم اکثرا دارای یک سیستم برای منبع تغذیه و تامین برق دوربین هستند و بی سیم بودن بیشتر مربوط به ارسال تصاویر و صوت می باشد ، البته به خاطر داشته باشید دوربین های مداربسته بی سیمی هم وجود دارند که با انرژی باتری کار میکنند.

 

دوربین های مداربسته ی بی سیم به جهت نصب آسان و همچنین قیمت پایین در بین مصرف کنندگان از محبوبیت بالایی برخوردارند . زیرا مصرف کنندگان را از کابل کشی فارغ می سازد .

دوربین های مداربسته بی سیم راه حل مناسب برای پـروژه های کوچک ، کنترل اتاق کودک و … محسوب می شوند و دلیل این امر نیز نصب آسان و قیمت پایین این دوربین ها می باشد .

مزایا

♦ دوربین های مدار بسته می توانند در مکان هایی که قبلا برای نصب دوربین های مداربسته سیمی ، شرایط سیم کشی نداشتند ، نـصب شود.

♦ علاوه بر سهولت استفاده ، دوربین های مداربسته بی سیم به کاربران اجازه می دهد با اینترنت بی سیم (wifi) بر انتقال تصویر یکپارچه بپردازند .

دوربین های مداربسته خانگی

دوربین های مداربسته ی بی سیم به دلیل ارزان بودن ، یک روش پر طرفدار برای کسانی که می خواهند برای خانه یا محل کارشان ( محیط های کوچک ) اقدام به تهیه ی سیستم نظارت تصویری کنند ، محسوب می شود ، از آنجایی که این دوربین ها نیاز به سیم کشی ندارند برای آپارتمان ها ایده آل هستند ، زیرا برای اجرای پروژه برای مستاجران اجازه ی صاحب خانه در برخی موارد امری دشوار بود .

Baby Cam – دوربین نوزاد

برای کنترل اتاق نوزاد یا کودک می توان از دوربین های مداربسته بی سیم استفاده کرد . کافیست دوربین را به منبع تغذیه اش متصل کنید و اپلیکشن مربوطه را در موبایل نصب کنید و تنظیمات آن را انجام دهید .

از این رو می توانید اتاق کودک را در هر جایی نظاره گر باشید .

معایب

در صورتی که دوربین مداربسته بی سیم All in one باشد یعنی هم منبع ذخیره سازی و هم ضبط تصاویر را به عهده داشته باشد  ، در صورتی که دوربین مداربسته به سرقت برود ،  شما تصاویر ضبط شده و کل سیستم خود را از دست خواهید داد .

دوربین مداربسته بی سیم به دلیل بهره بری از تکنولوژی بی سیم می تواند از امنیت کمتری نسبت به دوربین مداربسته ی سیمی برخوردار باشد و توسط مهاجمان هک شود .

 

نتیجه گیری

در صورتی که می خواهید نصب آسان و ساده ای در سیستم امنیتی داشته باشید می توانید دوربین های بی سیم را انتخاب کنید . توسط دوربین های بی سیم چشم ماهی می توانید با یک دوربین بدون سیم کشی کل فضای یک اتاق را در دسترس داشته باشید یا می توانید توسط یک دوربین گردان بی سیم کنترل از راه دور چرخش ۳۶۰ درجه ی به دور را در اختیار داشته باشید .

https://www.pinterest.com.mx/pin/917467755311487431/

https://www.pinterest.de/pin/917467755311487585/

https://www.pinterest.dk/pin/917467755311487755/

https://www.pinterest.it/pin/917467755311487802

https://www.pinterest.ca/pin/1067564286642355048/

https://www.pinterest.at/pin/1067564286642356149/

https://www.pinterest.cl/pin/1067564286642356202/

https://www.pinterest.pt/pin/1067564286642356322/

https://www.pinterest.se/pin/1067564286642356364/



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

برق اضطراری برای دوربین های مداربسته

 
 

قطع برق هر چند به ندرت اتفاقی است که اجتناب ناپذیر است .
اگر اتفاقی در زمان قطع برق رخ دهد و سیستم دوربین مداربسته ی شما به علت قطع برق قادر به ضبط تصاویر نباشد ، چه می شود ؟
اگر سارقان، قبل از سرقت برق ساختمان را قطع کنند چطور ؟ اگر مجبور باشید برای انجام کاری برق ساختمان را قطع کنید و دوربین های مداربسته نیز قطع شوند و در این لحظه اتفاقی رخ دهد چطور؟ در این مرحله ups های مخصوص دوربین مداربسته وارد عمل می شوند . در این مقاله به بحث درباره ی راهکار های برق اضطراری و ups های مخصوص دوربین مداربسته خواهیم پرداخت .

برق اضطراری دوربین مداربسته
 

بدیهی است که استندلون ها ( DVR / NVR ) اعم از بی سیم و سیمی بدون برق نمی توانند هیچ کاری انجام دهند . نه ضبط ، نه تشخیص حرکت ، نه دسترسی از راه دور و نه هیچ چیز دیگری .
خبر خوب این است که با قطع برق شما تنظیمات انجام شده در استندلون ها را از دست نخواهید داد و پس وصل مجدد برق نیاز به تنظیمات مجدد نمی باشد . ولی نکته اصلی و اساسی این است که سیستم دوربین مداربسته همیشه باید روشن و متصل به برق باشد تا دچار Video Loss یا از دست دادن تصاویر نشود و به صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته کار کند .

راه حل برق همیشگی برای دوربین های مداربسته

UPS ها تامین کننده برق برای دستگاه های برقی می باشند ، UPS ها دارای باتری هایی می باشند که می توانند تا مدت مشخص برق را در زمانی که برق قطع می باشد تامین کنند .

با استفاده از UPS های روشن ۲۴ ساعته ، دوربین های مداربسته خود را تضمین کنید و هرگز نگران قطعی برق نشوید .”  اگر UPS داشتم ، دوربین ها، دزد را شناسایی میکردند ”  این جمله حسرت آلود توسط افرادی که UPS استفاده نمی کردند به وفور شنیده شده است .

 

چگونه می توان زمان تامین برق UPS را مشخص کرد ؟

در ابتدا باید تعداد دوربین ها را مشخص نموده و میزان مصرف آن ها را در یک ساعت را حساب کنید . سپس میزان نیازتان را مشخص کنید و متناسب با آن باتری و UPS  خود را انتخاب کنید .

 

حتما بخوانید: پیشگیری از خرابی زودرس سیستم مداربسته

تفاوت باتری با ups چیست ؟

ups به مجموعه تامین برق در زمان قطع برق گفته می شود ولی باتری تنها قسمتی از ups  می باشد که محل ذخیره ی برق می باشد .

تفاوت ups دوربین مداربسته با سایر ups ها چیست ؟

♦ UPS های دوربین مداربسته متناسب با نیاز شما انتخاب می شود و خروجی ۱۲ ولت با تعداد خروجی مشخص دارد که هر خروجی تامین کننده یک دوربین خاص می باشد ولی UPS  های معمولی برق ۲۲۰ ولت می دهد .

♦  UPS های مخصوص دوربین مداربسته (برق اضطراری دوربین مداربسته) مقرون به صرفه تر از UPS های ۲۲۰V می باشد .

برق اضطراری

باتری UPS ها

♦ داخلی (اینترنال)
این نوع باتری ها داخل خود UPS قرار می گیرد .

♦ خارجی ( اکسترنال )
این نوع باتری ها به صورت خارجی در کنار UPS  ها قرار می گیرند .

♦ نکته : UPS های Internal به دلیل اشغال فضای کمتر، دارای قیمت بالاتری می باشند .

حذف آداپتور

آداپتور ها اغلب آسیب پذیر می باشند و در صورت از کار افتادن آداپتور دوربین مداربسته متصل به آن آداپتور قطع می شود .
استفاده از ups مخصوص دوربین مداربسته شما را از استفاده ی آداپتور ها فارغ می سازد .

نتیجه گیری

UPS ها تضمین کننده ی خوبی برای ثبت و ضبط تصاویر در زمان قطع برق می باشد . پارامتر هایی مانند نوع UPS و نوع باتری زمان برق رسانی همگی در قیمت UPS تاثیر گذارند. توصیه می شود برای انتخاب UPS مناسب حتما با کارشناسان مجرب (ارتباط با ما) مشورت نمایید .

 

معرفی دوربین مداربسته دید در شب

دید در شب برای مصرف کنندگان دوربین مداربسته یک آپشن مهم و کاربردی می باشد . در حال حاضر اغلب دوربین های مداربسته دارای قابلیت دید در شب می باشند . دوربـین های دید در شـب می تواند در تاریکی مـطلق نیز تـصاویر واضحی را نمایش دهند ، اما چـگونه ؟
در این مقاله به نحوه ی عملکرد و انواع دوربـین های مـداربسته دید در شب خواهیم پرداخت .

دید در شب با مادون قرمز نامرئی

اکثر دوربـین های مداربسته ی موجود در بازار از این تکنولوژی استفاده می کنند . کارکرد این نوع دوربین های مداربسته توسط LED های مادون قرمز می باشد و از طریق تابش نور مادون قرمز به اجسام تصاویر قابل نمایش می شوند .

بی شک تـصاویر این دوربین ها را که اغلب به صـورت سیاه و سفید و سبز هستند را در فـیلم ها دیده اید . دوربین هـای دید در شب رنگی نیز اخیـرا روانه ی بازار گردید که به Starlight
و Super Starlight موسوم هستند و تصویرشان در شب نیز رنگی می باشد .

نحوه ی کارکرد دوربین های دید در شب

اگر به دوربین های مداربسته با دقت نگاه کرده باشید متوجه تعدادی لامپ LED مادون قرمز در آن دوربین شده اید . زمانی که سنسور دید در شب موجود بر روی دوربـین ها کمبود نور در محیط را احـساس کند ، دوربین به حالت دیـد در شب تغییر حالت می دهد و چـراغ های
مادون قرمز آن روشن می شود . این چراغ ها برای دوربین نور سفید و برای چشم انسان نور قرمز تولید می کنند . پس از روشن شدن LED ها تصاویر در شب و تاریکی قابل مشاهده خواهند بود .

دید در شب رنگی

تکنولوژی دید در شب رنگی Starlight می تواند تصاویر رنگی را در نور کم ارائه کند . این دوربین ها اغلب دارای سنسور هایی با اندازه ی بزرگتر می باشند تا دیافراگم گسترده تری داشته باشند و همچنین سرعت شاتر را کاهش داده تا فرصت بیشتری برای جمع آوری نور کافی داشته باشد ، این دوربین ها توانایی فیلمبرداری به صورت رنگی در شب ، حتی زمانی که چشم انسان نمی تواند به خوبی ببیند را دارا می باشند.

انواع لامپ های مادون قرمز

لامپ های مادون قرمز دارای اندازه های متفاوتی می باشند که با توجه به نوع دوربین در دوربین ها استفاده می شوند . اندازه و تعداد LED ها در دوربـین های مداربسته در میدان دید دوربین ها در تاریکی بسیار موثر است . LED های کوچک در تعداد و بالاتر و LED های بزرگ که به Array LED موسوم هستند با تعداد کم در دوربین ها مرسوم هستند .
دوربین های Speed Dome بزرگ با تعداد Array – LED 10 می تواند میدان دید حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر را در شب بدهد.

دید در شب هوشمند

یکی از مشکلات و چالش هایی که وقتی شـخصی به دوربـین در حالت دید در شب نزدیک می شد به علت نور زیاد بر روی شخص ، چهره ی شخص غیر قابل تشخیص بود . در تکنولوژی دید در شب هوشمند زمانی که شخص یا شیء به دوربین نزدیک می شود به صـورت خودکـار نور LED ها کاهـش پیدا کرده و تـصویر شـخص قـابل تشخیص خواهد بود .

 

حتما بخوانید: بهترین دوربین مداربسته دید درشب​

 

نتیجه گیری

برای انتخاب بهترین دوربین مداربسته دید درشب با توجه به نیازتان از تصویر دریافتی، اقدام کنید . اگر می خواهید میدان دید بیشتری داشته باشید باید تعداد LED های بیشتری در دوربین انتخابیتان وجود داشته باشد . اگر می خواهید تصاویر رنگی در شب را تجربه کنید از دوربین های دید در شب رنگی یا Starlight استفاده کنید . تعداد و نوع LED در قیمت تاثیرگذارند پس اگر نیاز به دید وسیع در شب ندارید می توانید دوربین هایی با LED کمتر استفاده نمایید .

 

  1. https://www.alef.ir/news/4001019094.html?show=text
  2. https://www.alef.ir/news/3991209061.html
  3. https://www.alef.ir/news/3991209061.html?show=text
  4. https://www.alef.ir/news/4001019094.html
  5. https://www.alef.ir/news/4001019094.html?show=text
  6. https://www.aparat.com/v/mP5zu/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4_%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%84_%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1_%D8%A8%D9%87_%D8%B1%D9%88%D8%B4_P2P_%D8%AF%D8%B1_%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86_%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1_%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87
  7. https://www.aparat.com/v/mP5zu
  8. https://www.aparat.com/v/V0AdK/%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D9%86%D9%87%D8%A7%D8%AF_%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9_%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86_%D8%AC%D9%87%D8%AA_%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D8%AA
  9. https://www.aparat.com/v/Hz8JA/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87_%D9%BE%D8%B4%D8%AA%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%86_%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C_%D8%AF%D8%B1_%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%AA%DB%8C_%D9%88%DB%8C_%D8%AA%DB%8C

https://www.aparat.com/v/75rwG/%D8%AA%D8%B3%D8%AA_%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1_%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86_fisheye_%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9_%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

دوربین مقاوم در برابر خوردگی (Anti Corrosion) هایک ویژن از نوع دوربین بولت هایک ویژن می باشد و جهت تصویر برداری در محیط های مرطوب، نقاطی که خطر طوفان شن، طوفان نمک، مه شدید، بارش شدید باران و برف و… مناسب می باشد و با استفاده از استانداردهای فنی و مکانیکی خاص خود بهترین کیفیت تصویر را از صحنه ارائه می دهد.

برخی از مهمترین ویزگی های این دوربین عبارتند از:

  • ال ای دی دید در شب جهت تصویر برداری با کیفیت بالا در شب و محیط های کم نور.
  • طراحی شده بر اساس استاندارد روز دنیا به لحاظ مواد و کیفیت ساخت به گونه ای که در محیط های دارای فاکتورهای خورندگی مانند نمک، رطوبت، برف و مه و… کارایی خود را حفط می کند.
  • نصب و راه اندازی آسان توسط مشتریان.
  • تصویر برداری با کیفیت عالی در محیط مرطوب مانند محیط های ساحلی و دریایی در دراز مدت ( تست شده).
  • دارا بودن استاندارد های کیفیت مواد تشکیل دهنده جهت مقابله در برابر خوردگی هایی از قبیل گرد و غبار، شن، نمک، یخ، برف باران و مه.
  • رزولوشن دو مگا پیکسل فول اچ دی جهت تصویر برداری مناسب مطابق استاندارد های دوربین مدار بسته.
  • این دوربین در دو نوع لنز تهیه و تولید می شود، مدل اول با فاصله کانونی 8-16 میلیمتر و نوع دوم دارای فاصله کانونی 11-40 میلیمتر می باشد که یکی جهت تصویر برداری در محیط های کوچک و دیگری جهت تصویر برداری در محیط های وسیع کاربرد دارد.
  • برد ال ای دی دید در شب 100 متر برای لنز 11-40 میلیمتر و 50 متر برای لنز 3.8-16 میلیمتر( ال ای دی های دید در شب بصورت هوشمند بوده و تصویر برداری در شب را با بهترین کیفیت ممکن توسط دوربین امکان پذیر می نماید)
  • پشتیبانی از استاندارد IP67 جهت مقاومت در برابر گرد و غبار و رطوبت در بالاترین سطح ممکن برای یک دوربین مدار بسته.
  • سطح بیرونی این دوربین از استیل 316L تولید شده که بیشترین مقاومت در برابر مواد خورنده مانند نمک و رطوبت را دارا می باشد.

سایت هایک ویژن

سوئیچ شبکه 8 پورت

اسپلیتر دوربین مداربسته

دستگاه NVR



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

نرم افزار IVMS، یک نرم افزار مدیریت تصویر همه کاره است که جهت مدیریت کردن NVR هایک ویژن، DVR هایک ویژن و دوربین تحت شبکه هایک ویژن، انکودرها، دستگاههای کنترل دسترسی، پنل های کنترل امنیتی و… استفاده می شود. این نرم افزار بصورت همزمان چند فعالیت را با همدیگر انجام می دهد این فعالیت ها عبارتند از: نمایش تصاویر زنده، ضبط تصاویر دوربین، جستجو از راه دور، بازپخش تصاویر از راه دور، بک آپ گرفتن تصاویر ضبط شده در غالب فایل، دریافت و مدیریت آلارم های مدار بسته و… این فعالیت توسط نرم افزار IVMS-4200 روی کلیه تجهیزات متصل شده به آن در پروژه های کوچک و متوسط انجام می شود. ساختار منعطف و ساده این نرم افزار جهت استفاده باعث می شود تا از نرم افزار مدیریت تصویر بصورت گسترده ای در صنایع مختلف مورد استفاده قرار بگیرد از جمله می توان به امنیت عمومی، نظامی، ارتباطات، حمل و نقل، آموزش و پرورش، پروژه های صنعتی و …اشاره کرد.

 

برخی از ویژگی های اصلی نرم افزار مدیریت تصویر :

پخش زنده تصاویر دوربین:

  • مشاهده تنظیمات و پخش فوری.
  • صفحه اصلی/ کمکی جهت نمایش تصاویر زنده.
  • نمایش حداکثر 64 دوربین در صفحه نمایش استاندارد، نمایش حداکثر 48 دوربین در صفحه نمایش عریض.
  • پنجره شخصی سازی شده مطابق نظر کاربر.
  • پخش تصویر زنده در حالت دوربین فیش آی برای زمانی که دوربین فیش آی به سیستم متصل می باشد.
  • قابلیت تعقیب کردن سوژه در دوربین های نصب شده در حالت تصویر زنده.
  • پخش مجدد تصویر زنده پس از ریست کردن سیستم و بازگشایی مجدد نرم افزار IVMS.

ضبط تصاویر دوربین:

  • ضبط همزمان استریم اصلی و استریم SUB جهت استفاده در مواقع ضروری.
  • ضبط بصورت غیر اتوماتیک از راه دور.
  • ضبط بصورت پشت سر هم، ضبط زمانبندی شده، ضبط بر اساس آلارم و رخداد و…
  • ضبط تصاویر مهم در محل مجزا روی سرور جهت استفاده در مواقع ضروری.
  • ارائه تنظیمات مربوط به حافظه SAN و CVR بر روی سرور و نرم افزار.
  • ضبط مجدد روی تصاویر قدیمی و از بین رفتن تصاویر قدیمی دوربین ها به ترتیب زمان.

مدیریت آلارم:

  • ارتباط مستمر با دوربین از نوع یک و چند گانه جهت انجام امور مختلف از قبیل تنظیمات و…
  • پشتیباین از دوربین ها و استفاده از آلارم های جهت کنترل موارد مختلف.
  • تنظیم آلارم های مختلف برای دوربین جهت رخداد های مختلف، ورودی آلارم، منطقه ی رخداد آلارم و دستگاههای استثناء شده(یعنی به این دستگاه ترتیب اثری داده نشود)
  • جستجو و ارائه خروجی بر اساس گزارشات سیستم.
  • اعلام هشدار روی تصویر در صورت بوجود آمدن آلارم روی دوربینی که از قبل تنظیم شده است.
  • شخصی سازی کردن آلارم و صداهای سیستم.

بازپخش:

  • دسترسی به تصاویر ضبط شده بصورت محلی و یا از راه دور.
  • دسترسی به تصاویر ضبط شده بصورت فوری، بازپخش معمولی، بازپخش بر اساس ورودی آلارم، بازپخش بر اساس رخداد، بازپخش ATM، بازپخش بر اساس VCA و بازپخش تصویر دوربین فیش آی.
  • بازپخش تصاویر حداکثر 16 دستگاه دوربین بصورت همزمان روی مانیتور.
  • نمایش ساعت دقیق بازپخش روی تصویر.
  • ارائه تقسیم بندی های بزرگ تر از تصاویر ضبط شده در بازپخش VCA.
  • قابلیت جستجوی هوشمند بر اساس اطلاعات دستگاه POS.
  • ارائه فایل نصب پخش کننده جهت پخش فایل های بک آپ گرفته شده.
  • بهم چسباندن فایل های ویدیویی در هنگام دانلود از NVR.
  • دانلود کردن همزمان فایل بک آپ مربوط به چند دوربین با همدیگر در یک تاریخ.

دستگاه دی وی ار   بهترین دوربین مداربسته برای منزل    قیمت دستگاه ان وی ار    انواع سوییچ شبکه

 

Access Control و تجهیزات مربوط به Video Intercom:

  • مدیریت کردن دستگاههای Video Intercom و تجهیزات Access Control با یک ماژول.
  • نصب کردن ماژول مربوط به اثر انگشت و تشخیص چهره و دسترسی به تنظیمات دسترسی با قابلیت اضافه کردن اطلاعات افراد.
  • قابلیت هماهنگ شدن با دستگاه حضور و غیاب، با قابلیت اضافه کردن ساعات کاری و ایام تعطیل و…
  • مدیریت آنلاین آلارم دستگاههای Access Control اضافه شده به سیستم.
  • به اشتراک گذاشتن آلارم روی سیستم بصورت آنلاین.
  • هشدار آنلاین و ارائه تصویر از دوربین در هنگام وقوع آلارم.
  • اضافه کردن دستگاههای Access Control، روی نقشه شماتیک اضافه شده روی سیستم و در محل دوربین ها.
  • اضافه کردن کنترل کننده آسانسور جهت مدیریت و کنترل.
  • تنظیمات کامل دستگاههای Access Control، زمان و حضور غیاب.

پانل کنترل کننده حفاظتی:

  • مدیریت آنلاین آلارم پانل های کنترل کننده امنیتی.
  • هشدار آلارم آنلاین بلافاصله پس از بوجود آمدن هر گونه واقعه ای.
  • دریافت تاییدیه توسط سیستم در مورد هر آلارم همچنین مشاهده آن روی نقشه E-Map.
  • هشدار آلارم مربوط به هر دوربین و پاپ آپ شدن تصویر همان دوربین.
  • قابلیت اضافه کردن پانل کنترلی برند پایرونیکس جهت کنترل و مدیریت تجهیزات اعلام حریق و سرقت و…

آمار:

  • ارائه اطلاعات آماری در غالب نقشه حرارتی، شمارش افراد، شمارش تجهیزات، ترافیک جاده، تشخیص چهره، تشخیص شماره پلاک، تحلیل رفتاری، ضبط چهره و…
  • نمایش تصویر بزرگ جهت تشخیص چهره، تشخیص پلاک، آنالیز رفتاری و همه عکس های ضبط شده می توانند بصورت مستقیم روی حافظه جانبی بک آپ گرفته شود.

شبکه:

  • قابلیت نصب تجهیزاتی از قبیل انکودر ها، دی کودر ها، دستگاههایی که از طریق پروتکل Hik-Connect قابل اضافه شدن هستند، دستگاههای Access Control، پانل های کنترل امنیتی، دستگاههای Video Intercom، سرورهای ذخیره ساز، سرورهای استریم کننده تصویر و… از طریق شبکه.
  • چک کردن آنلاین کاربران و دستگاههای متصل بصورت لحظه ای.
  • پشتیبانی از پروتکل NTP جهت همزمان سازی سیستم و دستگاهها.
  • جستجو در میان تجهیزات فعال شبکه متصل به سیستم.
  • اضافه کردن سریع تجهیزاتی که از طریق پروتکل Hik-Connect در شبکه وجود دارند.
  • در اضافه کردن با پروتکل Hik-Connect در سیستم، تصویر زنده، بازپخش نرمال، کنترل دوربین های متحرک، قابلیت صدای دو طرفه، دریافت آلارم و… قابل دسترس می باشد.
  • اضافه کردن دستگاهها بر اساس HiDDNS و IP Server.
  • استفاده از بارکد جهت اضافه کردن دوربین روی کاربر موبایل.
  • صدای دو طرفه و قابلیت BroadCast.

عمومی:

  • قابل استفاده در شبکه های داخلی و شبکه های بزرگ (LAN , WAN).
  • پشتیبانی از فرمت های فشرده سازی 264, H.264+, H.265 و H.265+.
  • پشتیبانی از قابلیت E-Map.
  • تنظیمات تجهیزات از راه دور.
  • مدیریت ورود یوزرهای مختلف به سیستم.
  • ساختن پسورد جدید جهت اتصال به تجهیزات فعال متصل به سیستم.
  • قابلیت ریست و بازیابی کردن پسورد.
  • یکپارچه سازی سیستم های مدار بسته، اکسس کنترل، اعلام حریق و پانل های مدیریتی حفاظتی دیگر.

کنترل دوربین متحرک:

  • کنترل از راه دور دوربین های متحرک از قبیل کنترل و تنظیمات Preset، Patrol و Pattern.
  • فوکوس و تنظیم تصویر، دسترسی به کنترل برف پاک کن دوربین متحرک در صورت وجود.
  • دسترسی به تنظیمات دوربین متحرک آنالوگ.

پشتیبان گیری ( بک آپ):

  • بک آپ گرفتن تصاویر ضبط شده روی PC.
  • جستجو در گزارشات سیستم و همچنین در تصاویر بک آپ گرفته شده.
  • دریافت نسخه پشتیبانی از تنظیمات و همچنین آپلود کردن تنظیمات روی سیستم امکان پذیر می باشد.
  • ضبط بصورت اتوماتیک قابل تنظیم طبق یک برنامه از پیش تعیین شده.

در شماتیک زیر کلیه تجهیزات متصل شده به نرم افزار IVMS-4200 نشان داده شده است:

نرم افزار مدیریت تصویر

شماتیک زیر نحوه اتصال نرم افزار IVMS-4200 به تجهیزات مدار بسته و تجهیزات Video Intercom را نشان می دهد:

نرم افزار مدیریت تصویر

شماتیک زیر در مورد نحوه اتصال نرم افزار IVMS-4200 به دوربین مدار بسته و پانل کنترل امنیتی نمایش داده شده است:

نرم افزار مدیریت تصویر

شماتیک زیر در مورد نحوه اتصال نرم افزار IVMS-4200 به دوربین مدار بسته و پانل Access Control، نمایش داده شده است:

حداقل مشخصات فنی لازم جهت کامپیوتر مانیتورینگ جهت نصب نرم افزار IVMS-4200 ( کامپیوتر کلاینت):

نرم افزار مدیریت تصویر

Intel® Xeon® E3-1226 V3 @ 3.30GHz Processor حداقل مشخصات
.8 GB of RAM Memory
Microsoft® Windows 7 (64-bit) Operating System
Intel® HD Graphics P4600 Video Card
Intel® Core™ i7-6700K @ 4GHz Processor مشخصات بالاتر
.16 GB of RAM Memory
Microsoft® Windows 7 (64-bit) Operating System
NVIDIA GeForce GTX1070 Video Card

بیشترین تعداد دوربین ها قابل نمایش روی هر سیستم کلاینت به تفکیک سیستم: ( نرم افزاری)

بیشترین تعداد دوربین قابل پشتیبانی روی سیستم فریم ریت بیت ریت رزولوشن فرمت فشرده سازی
مشخصات بالاتر حداقل مشخصات
15 7 30 6 دو مگا پیکسل H.264
4 2 30 16 هشت مگا پیکسل
32 19 30 1 یک مگا پیکسل H.264+
15 8 30 3 دو مگا پیکسل
12 5 30 4 سه مگا پیکسل
28 12 30 1 یک مگا پیکسل H.265
11 5 30 3 دو مگا پیکسل
8 3 30 4 سه مگا پیکسل
30 14 30 0.5 یک مگا پیکسل H.265+
11 6 30 1 دو مگا پیکسل
9 4 30 2 سه مگا پیکسل

نرم افزار مدیریت تصویر

بیشترین تعداد دوربین ها قابل نمایش روی هر سیستم کلاینت به تفکیک سیستم: ( سخت افزاری)

بیشترین تعداد دوربین قابل پشتیبانی روی سیستم فریم ریت بیت ریت رزولوشن فرمت فشرده سازی
مشخصات بالاتر حداقل مشخصات
25 25 30 6 دو مگا پیکسل H.264
6 6 30 16 هشت مگا پیکسل
45 45 30 1 یک مگا پیکسل H.264+
30 23 30 3 دو مگا پیکسل
19 17 30 4 سه مگا پیکسل
45 N/A 30 1 یک مگا پیکسل H.265
23 N/A 30 3 دو مگا پیکسل
15 N/A 30 4 سه مگا پیکسل
45 N/A 30 0.5 یک مگا پیکسل H.265+
22 N/A 30 1 دو مگا پیکسل
15 N/A 30 2 سه مگا پیکسل

نرم افزار مدیریت تصویر

  • توضیح در مورد N/A: فیلد هایی که این مورد در جلوی آن آمده است به این معناست که فرمت فشرده سازی 265 و H.265+ را پشتیبانی نمی کند.
  • اعداد و رقم های بالا بصورت تخمینی می باشد و در مورد دوربین های مختلف از برندهای مختلف این اعداد می توانند تغییر کنند. علاوه بر آن فرمت فشرده سازی بین برندهای مختلف می تواند با همدیگر فرق می کند.

 

نمایندگی هایک ویژن

سوئیچ شبکه

اسپلیتر دوربین مدار بسته

دستگاهDVR

 

حداقل مشخصات فنی لازم جهت سرور که نرم افزار IVMS-4200 روی آن نصب می شود( سرور ضبط و سرور تنظیمات):

Intel® Core™ 2 Duo E6850 3.0 GHz Processor حداقل مشخصات
.4 GB of RAM Memory
Microsoft® Windows 7 (64-bit) Operating System
.80 GB Hard Drive HDD
.100/1000 Mbps Ethernet Network Interface Card NIC
Standard SVGA Video Card Video Card
Quad Core Intel® Xeon® E5640 2.66 GHz Processor مشخصات بالاتر
.16 GB of RAM Memory
.64-bit Operating System Operating System
.80 GB SATA II Hard Drive HDD
GbE Network Interface Card NIC
Standard SVGA Video Card Video Card

مشخصات فنی نرم افزار مدیریت تصویر :

iVMS-4200 Model
SQLite Database
Support up to 50 users and one super user User General Client
Support up to 256 maps E-map
Support up to 256 encoding devices Encoding Device
Support up to 64 decoding devices Decoding Device
Support up to 256 groupsSupport up to 256 channels for each group Group
Support up to 1024 channels for all groups Channel
Support up to 16 Storage Servers Storage Server
Support up to 16 Stream Media Servers Stream Media Server
Support up to 64-ch live view at a time Live View Video
Support up to 4 auxiliary screens for live view Auxiliary Screen Preview
Support up to 16-ch playback at a time Playback
Support up to 16-ch synchronous playback Synchronous Playback
Support up to 16 downloading tasks at a time Download
Support up to 10,000 persons/roomsSupport up to 5 cards for each person/room Person/Room Access Control
Support up to 10 hierarchies Organization
Support up to 10 fingerprints per person, and .100.000 fingerprints in total Fingerprint
Support up to 16 access control devices Access Control Device
Support up to 64 access control points Access Control Point
Support up to 255 templates Template
Support up to 16 access control permissions Permission

 



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

امروزه با در نظر گرفتن پیشرفت روز افزون تکنولوژی، انتخاب دوربین تحت شبکه هایک ویژن مناسب مطابق نیاز امری بسیار پیچیده است. در این مجال به بررسی امنیتی این دوربین ها با در نظر گرفتن مشخصات فنی شان می پردازیم. وجه مشترک این دوربین ها عدم نیاز به مرکز کنترل می باشد. کلیه این دوربین ها تصاویرشان روی فضای Cloud و یا فضای SD کارت روی خودشان تصاویر را ضبط می کنند. و عملیات آنالیز تصویر روی خود دوربین انجام می شود.

این دوربین ها قابلیت ارسال تصویر روی بستر WI-FI منزل را دارند و تصاویر آنها توسط گوشی های هوشمند قابل رویت و کنترل می باشند. با استفاده از گوشی های هوشمند، بسیاری از قابلیت های جدید قابل دستیابی می باشند به عنوان نمونه شما می توانید با استفاده از گوشی هوشمند فضای جلوی دوربین را می خواهید در آن عملیات ضبط با حرکت (Motion Detection)، ترسیم کنید و همچنین تنظیمات مربوط به آلارم هوشمند دوربین را کنترل نمایید.
برخی از این دوربین ها قابلیت تشخیص انسان از حیوان و وسایل نقلیه را دارا هستند و بدین ترتیب می توان بهترین استفاده را از تصاویر این دوربین ها جهت دستیابی به اهداف را انجام داد. همچنین جهت نصب این دوربین ها نیاز به نصاب حرفه ای نیست.در ادامه به ۱۰ نمونه از این دوربین های مداربسته اشاره می کنیم:دوربین Netatmo:دوربین مورد نظر دارای نور افکنی بالای خودش می باشد که با روشن شدن دوربین فعال شده  قابلیت تصویر برداری با کیفیت رنگی در شب را برای افراد فراهم می کند. این دوربین دارای رزولوشن ۲ مگا پیکسل بوده، قابلیت کارکرد در محیط بیرونی ( ضد آب و ضر ضربه) را دارد، همانگونه که شد تصاویر این دوربین بصورت محلی روی SD کارت و یا فضای اجتماعی Cloud ضبط می شود.

نقاط قوت:

  • پوشش تمام فلزی زیبا و مقاوم در برابر هر گونه خطری.
  • نور افکن دید در شب تاثیر گذار جهت بر طرف کردن اکثر تهدیدات شبانه در غالب روشن کردن کامل محیط.

 

 تی وی تی    اچ ار یو ای     داهوا     تیاندی   هایک ویژن

 

 

نقاط ضعف:

 

  • طراحی نامناسب برای یک دوربین مدار بسته تحت شبکه.
  • دوربین مورد نظر فاقد پورت شبکه و اینترنت می باشد.

قیمت این دوربین در وبسایت آمازون ۲۲۵ دلار در نظر گرفته شده است که معمولا برای یک دوربین در این تقسیم بندی قیمت بالایی به حساب می آید.شکل ظاهری خاص این دوربین بخاطر استفاده از نور افکن بزرگ دارای قیمت بالایی می باشد. اما دلایل دیگری نیز در مورد این وجود دارد که عبارتند از: تصویر برداری ۲۴ ساعته با رزولوشن فول اچ دی (Full HD)، قابلیت تشخیص بین انسان، حیوان و ماشین و ارائه آلارم های مختلف، جهت مدیریت.طراحی متمایز، ظاهر شیک و توانایی های به خصوص این دوربین باعث کم شدن میزان تهدیداتی از قبیل سرقت در مکان نصب این دوربین می شود.
دوربین مخصوص محوطه ی بیرونی Nest Cam:این دوربین از نوع دوربین بولت هایک ویژن و ضد آب می باشد که در تجهیز امنیتی خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.برخی از مشخصات این دوربین عبارتند از :نصب در محوطه ی بیرونی ( ضد آب)، رزولوشن دو مگا پیکسل، ضبط روی فضای Cloud، قابلیت صدای دو طرفه.

 
نقاط قوت:
  • سازگاری با پروتکل های انتقال تصویر تحت بستر شبکه هوشمند.
  • دارا بودن تیم خدمات پس از فروش قوی.

نقاط ضعف:

  • طراحی ضعیف و آسیب پذیری در مقابل ضربه و سرقت.
  • دستکاری جهت و زاویه دید دوربین توسط افراد غریبه.
  • هزینه اشتراک کمپانی جهت ارائه خدمات بسیار گران.

جهت مشاهده و مدیریت تصاویر این دوربین از نرم افزار مخصوص خود کمپانی دوربین باید استفاده کنیم. جهت نصب و استفاده از خدمات ارائه شده توسط این نرم افزار باید هزینه اشتراک این کمپانی را بپردازیم که متاسفانه بسیار گران می باشد. این هزینه اشتراک به صورت ماهانه بوده و با عدم پرداخت آن قابلیت دسترسی به تصاویر دوربین امکان پذیر نمی باشد.

دوربین Logi:این کره چشمی قابلیت ضبط و ارسال آلارم کلیه فعالیت های روزانه در یک محل را به بهترین نحو دارا می باشد.مشخصات فنی دوربین:مخصوص محوطه ی بیرونی ( ضد آب و ضد ضربه)، رزولوشن دو مگا پیکسل،  ضبط تصاویر روی محیط Cloud و قابلیت صدای دو طرفه ( میکروفن و اسپیکر).قیمت این دوربین در وبسایت آمازون ۱۲۹ دلار می باشد.نقاط مثبت:
  • دارا بودن باطری داخلی جهت تصویر برداری در شرایط قطع شدن برق سیستم.
  • نشان دادن سریع تصاویر روزانه و امکان مشخص کردن آلارم های سیستم که در طول روز اتفاق می افتد.

نقاط منفی:

  • عدم پشتیبانی از SD کارت جهت ضبط تصاویر بصورت محلی.
  • ضبط تصاویر تنها برای مدت ۲۴ ساعت روی محیط Cloud.

در صورتی که دنبال یک راهکار سریع و ساده جهت پوشش دادن دفتر محل کار یا مغازه خود هستید، این دوربین یک راه حل هوشمندانه می باشد. هرچند ارزانترین راهکار نیست. بخصوص اینکه با پرداخت هزینه ماهیانه جهت اشتراک کمپانی و استفاده از ویژگی های این دوربین می توانید خیال خود را بابت یک سیستم مدار بسته آسوده کنید.

از دیگر ویژگی های این دوربین و نرم افزار آن ساده بودن عملکرد آن می باشد که مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است.ظاهر جمع و جور  در هم تنیده آن کاملا مشهود می باشد. وجود باطری داخلی به دوربین جهت عملکرد مناسب، در مواردی که این دوربین بصورت بیسیسم نصب می شود را می کند.
با توجه به نکات مثبت گفته شده در این مقاله در مورد این دوربین توصیه می شود در صورتی که دارای پروژه بزرگتری هستید از راهکارهای بهتر و مستحکم تری جهت بکارگیری یک سامانه دوربین مدار بسته استفاده کنید.برترین برندهای دوربین مداربستهدوربین مکعبی Netgear:از این دوربین جهت ضبط تصاویر دوربین روی محیط Cloud برای مدت هفت روز استفاده می شود.
مشخصات فنی دوربین:مخصوص محیط های داخلی، رزولوشن دو مگا پیکسل، ضبط تصاویر روی محیط Cloud، قابلیت صدای دو طرفه ( میکروفن و اسپیکر).قیمت این دوربین در وبسایت آمازون ۱۵۹ دلار می باشد.
نقاط مثبت:
  • فضای صبط تصاویر روی Cloud رایگان می باشد.
  • طراحی زیبا و جمع و جور مخصوص فضاهای داخلی.

نقاط منفی:

  • عدم پشتیبانی از SD کارت جهت ضبط تصاویر بصورت محلی.
  • عدم دارا بودن پورت شبکه و اینترنت.

بخاطر ظاهر جمع و جور و عملکر هوشمند، این دوربین یک راهکار خوب و سریع برای تجهیز یک محل به دوربین مدار بسته می باشد. عملکرد راحت و آسان نرم افزار مدیریت این دوربین نیز جزو ویژگی های مثبت این دوربین به شمار می آید.

دوربین مینی پلاس هایک ویژن:این دوربین مینیاتوری و آهنربایی هایک ویژن می تواند تصاویر رو با رزولوشن دو مگاپیسکل ارسال کند.مشخصات فنی:مناسب برای محیط داخلی،  رزولوشن ضبط دو مگا پیکسل، ضبط روی محیط Cloud، قابلیت صدای دو طرفه ( میکروفن و اسپیکر).
نقاط مثبت:
  • دارا بودن میکروفن و اسپیکر داخلی.
  • دارا بودن قابلیت آلارم داخلی.
  • قابلیت ضبط بر روی Cloud و حافظه SD کارت بصورت Optional.

نقاط منفی:

  • قدرت آهنربایی ضعیف برای اتصال به پایه.
  • کنتراست پایین در محیط های با نور کم.

دوربین مورد نظر از نوع شکل ظاهری دارای شکل مناسبی می باشد، نصب و راه اندازی این دوربین بسیار ساده می باشد. شکل این دوربین کاملا ساده و ابتدایی به نظر می رسد اما در واقع این دوربین مدار بسته قابلیت تصویر برداری با کیفیت دو مگا پیکسل در شرایط نوری مختلف را دارد. قابلیت تنظیم میزان حساسیت به حرکت مطابق نظر مشتری و همچنین ضبط بصورت محلی روی دوربین بصورت Optional در این دوربین فراهم شده است. برخی دیگر از قابلیت های این دوربین می توان به، ضبط بر اساس گم شدن شی یا اشیایی از منظره ای که توسط دوربین پوشش داده شده است، همچنین تشخیص هوشمند بین اشیاء، انسان، خودرو و … می توان اشاره نمود.در این دوربین با اینکه، کیفیت تصاویر دارای کنتراست مناسب نمی باشد ولی جزئیات کاملی از تصویر حتی در شب قابل رویت می باشد. اما متاسفانه این دوربین باطری داخلی جهت استفاده بهتر از توانایی های این دوربین در مواقعی که برق قطع می شود وجود ندارد.برترین برندهای دوربین مداربستهدوربین فوسکامدوربین عجیب و اسپورت این کمپانی قابلیت تصویر برداری و ضبط مستقیم روی میکرو اس دی بصورت محلی را دارد.قابلیت های دوربین:مخصوص محیط های بیرونی، رزولوشن یک مگا پیکسل، محل ضبط تصویر بصورت محلی و یا روی Cloud، فاقد صوت.نقاط مثبت:

  • نصب با استفاده از یک کابل.
  • ساخت با استفاده از مواد سخت و با کیفیت جهت عملکرد در محیط های باز.

نقاط منفی:

  • کیفیت تصویر برداری محدود به رزولوشن یک مگا پیکسل.
  • رویت تصاویر تنها با استفاده از مرورگر Clunky unintuitive.

برای نصب در محل های بیرونی، و محل های پر خطری که نیاز به دوربین مستحکم جهت تصویر برداری داریم می توان از این دوربین استفاده نمود. ظاهر سخت و بی روح این دوربین معمولا پوشش دهنده استفاده این دوربین از تکنولوژی دوربین های تحت شبکه می باشد، اما استفاده از قابلیت های هوشمند دوربین مانند ضبط بر اساس حرکت در منطقه مورد انتخاب مشتری، تشخیص انسان و خودرو و…، نرم افزار قدرتمند جهت مدیریت آلارم همه و همه نشان از یک دوربین هوشمند را دارد. با این همه ظاهر قدیمی این دوربین و همچنین قیمت جزو نقاط ضعف آن نسبت به برندهای دیگر بازار می باشد.برترین برندهای دوربین مداربستهدوربین مستحکم سنگلد:یک ترکیب مناسب بین تکنولوژی دوربین مدار بسته و یک لامپ هوشمند و ارائه یک دوربین IP کارا.ویژگی های این دوربین: مناسب برای محیط های داخلی و خارجی، حداکثر رزولوشن دو مگا پیکسل، قابلیت ضبط بر روی محیط Cloud، قابلیت ضبط صدای دو طرفه ( میکروفن و اسپیکر).نقاط مثبت:

  • تنظیم هوشمند نور محیط توسط نرم افزار جهت فراهم نمودن نور مناسب محیط برای تصویر برداری دوربین مدار بسته.
  • قابلیت نصب ساده و متناوب در مکان های مختلف بخاطر نوع طراحی خاص پایه دوربین مدار بسته تحت شبکه.

نقاط منفی:

  • زمانی که دوربین در محیط تاریک حرکتی را آشکار سازی و شروع به ضبط می کند LED های دید در شب آن روشن نمی شود.
  • عدم قابلیت تنظیم نور لامپ هوشمند کنار دوربین توسط سوئیچ دیمر جهت کم یا زیاد کردن نور آن.

این دوربین با توجه به اینکه هم یک دوربین مدار بسته تحت شبکه هوشمند و هم یک چراغ هوشمند می باشد می تواند بهترین راه حل برای نگرانی های نظارتی و امنیتی شما باشد. چراغ های هوشمند آن به رغم ظاهی پیچیده اش یک راهکار صرفه جویانه جهت مصرف انرژی می باشد. بدین صورت که در صورتی که دوربین شروع به فعالیت توسط دستور نرم افزار خود می کند چراغ هوشمند روشن می شود.قیمت مناسب این محصول جزو نقاط مثبت آن است ولی این امر نمی تواند ما را پرداختن به نقاط ضعف آن بازدارد.  از جمله این موارد می توان به عدم پشتیبانی از پروتکل هوشمند IFTTT اشاره نمود اما مشکل جدی تر در مورد عدم روشن شدن LED های دید در شب دوربین زمان آشکار سازی حرکت توسط دوربین در شب، می باشد که می تواند یک نکته بسیار منفی در این زمینه به حساب بیاید. این نکته باعث می شود تا برخی از مشتریان از خرید این دوربین منصرف شوند. تعجب بر انگیز تر اینکه بدانیم جهت برطرف کردن این مشکل هیچ تلاشی از طرف کمپانی صورت نگرفته است و هیچ دوربین جایگزینی برای این محصول در سبد کالای شرکت سنگلد وجود ندارد.برترین برندهای دوربین مداربستهبرترین برندهای دوربین مداربستهدوربین هوشمند سامسونگ:کارایی مناسب بصورت انفرادی و نصب و راه اندازی هوشمند جزو ویژگی های این دوربین در نگاه اول می باشد.ویژگی های این دوربین:کارایی در محیط های داخلی، رزولوشن ضبط حدکثر دو مگا پیکسل، قابلیت ضبط بصورت محلی روی SD کارت و یا روی محیط Cloud، قابلیت صدای دو طرفه ( میکروفن و اسپیکر).قیمت در وبسایت آمازون: ۷۹ دلار.نکات مثبت:

  • اسلت میکرو اس دی جهت ضبط تصاویر دوربین بصورت محلی روی خود دوربین.
  • پورت مستقیم شبکه و همچنین پشتیبانی از آنتن وای فای داخلی جهت ارتباط با فضای بیرون.

نکات منفی:

  • تصاویر دوربین بصورت نویز دار و دون دون شده می باشد.
  • عدم پایداری دوربین در محل نصب بخاطر شکل ظاهری و تمایل به خم شدن سر دوربین به سمت جلو.

طراحی جذاب این دوربین، دارا اسلت SD کارت بر روی آن،  دارا بودن خروجی صدا بر روی بدنه دوربین و چند نمونه دیگر از ویژگی های بارز این دوربین می باشد. می توان گفت که ظاهر این دوربین برش کوچکی از یک دوربین تحت شبکه تمام عیار و حرفه ای است. اما کیفیت تصویر آن، با رزولوشن دو مگا پیکسل دارای کیفیت ابتدایی می باشد. اما با این همه کلیپ های تصویری این دوربین دارای تصاویر تقریبا واضح می باشد.با آنکه نصب و راه اندازی این دوربین آسان است ولی طریقه کار کردن با این دوربین اصلا ساده و راحت نیست و این جزو نقاط تیره این دوربین نزد مشتریان به حساب می آید. اما با این همه به خاطر شکل زیبا و منعطف خود، یک راهکار مناسب برای بسیاری از موقعیت های امنیتی و نظارتی به حساب می آید و می توان روی آن حساب کرد. همچنین به زغم اینکه این دوربین از برند معتبر سامسونگ می باشد توانایی سازگار شدن با برخی از شبکه ها از جمله SmartTHings، Google Alerts و Picasa را دارد.برای مشتریانی که می خواهند مبلغ متوسطی را سرمایه گذاری کنند، این سیستم دوربین مدار بسته پیشنهاد جالبی را ارائه می دهد، و آن استفاده از کابل شبکه جهت انتقال امن اطلاعات می باشد. چرا که استفاده از سیستم وای فای میتواند پیچیدگی های خاص خود را داشته باشد.برترین برندهای دوربین مداربستهدوربین D-Link:دوربینی که دید ۱۸۰ درجه از اتاقتان را به شما می دهد.ویژگی های دوربین:نصب در محیط های داخلی، رزولوشن حداکثر دو مگا پیکسل، ضبط بصورت محلی در دوربین و یا نصب روی محیط Cloud، قابلیت صدای دو طرفه ( میکروفن و اسپیکر).قیمت این دوربین در وبسایت آمازون: ۱۰۵ دلار می باشد.نکات مثبت:

  • پشتیبانی از اسلت SD کارت جهت ضبط روی خود دوربین با اشتراک رایگان نرم افزار.
  • تصویر برداری بصورت دائمی با زاویه دید ۱۸۰ درجه بدون هیچگونه اعوجاج و بهم خوردگی.

نکات منفی:

  • ساخته شده از جنس پلاستیکی با کیفیت پایین.
  • عملیات نصب دوربین کمی پیچیده می باشد.

این دوربین تحت شبکه به لحاظ قیمتی مقرون به صرفه بوده و راهکار ساده ای جهت برطرف نمودن نیاز امنیتی و حفاظتی مشتریان می باشد. ضبط تصاویر با نرم افزار رایگان روی SD کارت و نمایش آن در مواقع ضروری روی مانیتور باعث کامل به نظر آمدن این دوربین مدار بسته تحت شبکه به نظر می آید. همچنین زاویه دید ۱۸۰ درجه باعث می شود تا هیچ حرکتی از زاویه دوربین پنهان نماند و در مواقع ضروری آلارم خاص آن برای کاربر ارسال گردد.ساختار پلاستیکی این دوربین باعث آسیب پذیر شدن آن می شود. لذا توصیه می شود در صورتی که در بحث پوشش امنیتی محل مورد نظر خود جدی تر هستید با صرف مبلغ بیشتری راهکار هوشمندانه و حرفه ای تری را تهیه نمایید.

دوربین پاناسونیک:پکیج دوربین دو قلوی پاناسونیک به نگهبانی دادن از محل های داخلی و بیرونی کمک شایانی می کند.ویژگی های دوربین:مخصوص محیط بیرونی و داخلی، رزولوشن VGA، ضبط بصورت محلی بر روی SD کارت و یا محیط Cloud، قابلیت صدای دو طرفه ( میکروفن و اسپیکر)قیمت این دوربین در وبسایت آمازون: ۱۴۹ دلار می باشد.نکات مثبت:

  • طراحی جذاب و زیبا، بدنه ساخته شده از مواد با کیفیت.
  • اشتراک رایگان جهت ذخیره سازی تصویر در فضای Cloud.

نکات منفی:

  • فاقد نرم افزار تشخیص چهره جهت بهره برداری از تصاویر دوربین مدار بسته تحت شبکه.
  • رزولوشن پایین (VGA)، در این دوربین باعث عدم اقبال مشتریان نسبت به آن می شود.

این پیشنهاد به عنوان راهکار جامعه خانه امن پاناسونیک معمولا در بازار پیشنهاد می شود، سیستم پیشنهادی توسط این کمپانی (DECT)، جهت انتقال تصاویر و ضبط آن به گفته خودشان سیستم قابل اعتماد تری نسبت به سیستمهای وای فای می باشد. خانواده محصولات در حال رشد پاناسونیک به شما در انتخاب یک سامانه مناسب و هوشمند برای نیاز امنیتی و نظارتیتان کمک می کند و خیالتان را از این بابت راحت می کند.با این همه این دوربین ها دارای محدودیت های زیادی به لحاظ کیفیت تصویر و یا صدای محیط دارند که بدین وسیله می توانیم برندهای مختلف را با همدیگر مقایسه کنیم. به عنوان مثال زمانی که نرم افزار مدیریت تصاویر عامل مقایسه ی بین برندهای مختلف می باشد برندی مثل Nest، Netatmo و بقیه برندهای در بالای لیست هستند.

 

نرم افزار هایک ویژن

دوربین پین هول

بهترین سویئچ شبکه

ردیاب خودرو

 



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

از مشخصات اصلی دوربین اسپیددام قابلیت چرخش آن و زوم اپتیکال است که باعث حرفه ای شدن این دوربین ها شده است.

  • قابلیت چرخش اسپید دام

زاویه چرخش اسپید دام به صورت افقی و عمودی می باشد. این دوربین از نظر چرخش زاویه افقی، محدودیتی ندارد. از نظر عمودی نیز بیش از 90 درجه می چرخد. در کل زاویه چرخش اسپید دام طوری است که نسبت به سایر دوربین ها بیشترین منطقه را پوشش می دهد.

  • قابلیت زوم اپتیکال

قابلیت زوم اپتیکال اسپیددام کمک می کند تا در هنگام زوم کردن بر روی تصاویر کیفیت تصاویر حفظ شود. قابلیت اپتیکال اسپید دام باعث می شود تصاویر تا چند کیلومتری به خوبی قابل تشخیص باشند.

معمولا میزان زوم اپتیکال را با ضریب X نشان می دهند. بنابراین اگر در مشخصات دوربین مداربسته اسپید دام مثلا 12X را مشاهده کردید. این بدین معنی است که دوربین قادر است تا 12 برابر اندازه واقعی بر روی تصویر زوم کند.

دوربین اسپید دام
 

دوربین اسپید دام برای چه مکان هایی مناسب است؟

  • کاربرد اصلی دوربین های اسپیددام معمولا در محیط های بزرگ است. زیرا این دوربین ها اغلب دارای زوم یا بزرگنمایی قدرتمندی هستند که می تواند مسافت های دور را تشخیص دهد.
  • یکی از قابلیت های دوربین مداربسته اسپیددام امکان برنامه ریزی آنها است. به این ترتیب که می توان دستور های لازم را در قسمت پریست (PRESET) آن تنظیم نمود که در هر زمان چه قسمتی از محیط را تصویربرداری کند.
  • به دلیل اینکه این دوربین ها این قابلیت را دارند که در تمام جهات بچرخند. می توان از آنها در مکان هایی همچون معادن، کارخانجات بزرگ، چهارراه ها و میادین اصلی استفاده نمود.
 
 
 
 

قابلیت تعقیب خودکار (Auto Tracking)  دوربین PTZ

هایک ویژن در نسل جدید دوربین های چرخشی خود، قابلیت Auto Tracking یا ردیابی خودکار اضافه نموده است. با تنظیم این قابلیت می توان سوژه های مختلف در تصویر را ردیابی کرد.

نحوه عملکرد قابلیت تعقیب خودکار در دوربین مداربسته بدین شکل است که دوربین یک سوژه را بر اساس پارامتر های تعریف شده در خود، تشخیص داده و آن را در طول بازه دید خود، که معمولا بسیار گسترده است دنبال می کند. این قابلیت باعث افزایش کارایی دوربین های گردان می شود. زیرا همانطور که می دانید این دوربین ها با وجود امکان چرخش در جهات مختلف تنها می توانند یک محل یا هدف را نمایش دهند.

 
 
 
 

مزایای دوربین چرخشی اسپید دام

  • لنز تیره به کار رفته در دوربین مداربسته اسپید دام باعث شده تشخیص اینکه دوربین مداربسته در حال ضبط است یا خیر سخت شود.
  • این دوربین ها دارای قابلیت تنظیم نور سفید هستند. این ویژگی کمک می کند تا تصاویری که بسیار روشن و یا تیره هستند؛ بهتر دیده شوند.
  • طراحی منحصربفرد دوربین های PTZ و حبابی که به عنوان محافظ لنز به کار گرفته شده؛ عملکرد دوربین را بالا برده است.
  • از مزیت بسیار کاربردی دوربین های گردان قابلیت کنترل از راه دور آنها می باشد. شما می توانید، به راحتی با کمک نرم افزاری های کامپیوتری یا اپلیکیشن موبایل زاویه دوربین، میزان زوم و سایر تنظیمات دوربین را به راحتی انجام دهید.
  • هوشمند بودن این دوربین ها نیز یک ویژگی کلیدی مثبت است. شما می توانید با برنامه ریزی نرم افزار، دوربین را طوری تنظیم کنید تا در صورتی که شخصی یا وسیله نقلیه ای وارد محیط شد، دوربین شروع به فیلمبرداری کند. این عمل باعث می شود مدت زمان ذخیره فیلم توسط هارد افزایش یابد.
 
 
 
 

دید در شب دوربین اسپیددام

دوربین های اسپید دام دارای برد دید در شب بالایی هستند که برای هر مدل به طور جداگانه در کاتالوگ محصول آمده است. اما به تازگی نوع جدیدی از دوربین مداربسته اسپید دام در بازار یافت می شوند که به نام اسپید دام لیزری معروفند. این دوربین ها دارای برد دید در شب یک کیلومتر نیز می باشد.

 
 
 
 

نصب دوربین اسپید دام و راه اندازی آن

دوربین اسپیددام علاوه بر کابل تصویر و کابل برق دارای یک کابل اضافی به نام RS485 هستند. این کابل اضافی جهت کنترل دوربین اسپیددام است. به این ترتیب جهت اتصال و کابل بندی همانند سایر دوربین ها، کابل تصویر و برق را به دوربین وصل نمایید. پس از آن باید سیم های مربوط به کابل RS485 را وصل کنید. در این قسمت باید توجه کنید که سیم ها باید به پین های هم نام دوربین و دستگاه DVR وصل شوند.

به عنوان مثال؛ اگر یکی از سیم ها را به پین RS485+ روی DVR وصل کردید. باید سر دیگر همان سیم را به پین RS485+ دوربین وصل کنید. سیم دیگر را نیز همین طور؛ باید سرهای آن سیم را به پین های RS485- دوربین و دستگاه DVR وصل کنید.

 
دوربین اسپید دام
 

پس از نصب دوربین باید تنظیمات دوربین اسپید دام را انجام داد. دوربین های اسپیددام به دلیل کارکرد و قابلیت های متفاوتی که نسبت به سایر دوربین ها دارند؛ دارای تنظیمات خاصی نیز هستند.

 

تنظیمات دوربین اسپید دام

جهت آشنایی با تنظیمات اسپید دام مقاله تنظیمات PRESET در دوربین اسپیددام هایک ویژن را دنبال کنید.

 

دوربین اسپید دام بیسیم

دوربین اسپید دام بیسیم طوری طراحی شده اند که می توانند تصاویر و همچنین صدا را بر روی micro SD که بر روی دوربین تعبیه شده ضبط کنند. این دوربین ها تا 128 گیگ رم را پشتیبانی می کنند.

همچنین می توانید دوربین اسپیددام بیسیم را هم با سیم لن استفاده کنید. به این ترتیب می توانید در صورت تمایل با کمک کابل شبکه دوربین را به دستگاه NVR وصل کنید.

 
 
 
 

دوربین مینی اسپید دام چیست؟

دوربین های مینی اسپید دام نوعی از دوربین های گردشی هستند که همانطور که از نامشان پیداست سایز کوچکتری داشته و زوم های کمتر از 8x یا 10x دارند. با توجه به ابعاد کوچک آنها، این دوربین ها کاملا برای کاربری های مسکونی و یا تجاری مناسب بوده و دیگر لزومی به استفاده از دوربین های اسپیدددام بزرگتر با زوم 30x در این مکان ها نیست.

همانند تمام دوربین های PTZ این دوربین ها نیز می توانند در تمام جهت چرخش کنند و با توجه به دستورالعمل اپراتور، عمل بزرگنمایی و زوم را انجام دهند. آنها همچنین می توانند حرکات اتوماتیک از پیش تعریف شده انجام دهند.

 

سیستم های امنیتی    سیستم های ایمنی منزل     امنیت هوشمند    شاخص های شهر هوشمند



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

بسیاری از فروشندگان دوربین مداربسته به دنبال اخذ نمایندگی هایک ویژن می باشند. جهت گرفتن نمایندگی هایک ویژن و حفظ منافع خود و شرکت لازم است تعهداتی در زمینه فروش و نصب دوربین مداربسته هایک ویژن صورت بگیرد. لذا به منظور آگاهی از شرایط نمایندگی هایک ویژن اطلاعات مندرج شده را با دقت مطالعه نمایید.

 
 
 
 

چرا نمایندگی دوربین مداربسته هایک ویژن را بگیرم؟

سیستم نظارتی دوربین مداربسته بخصوص در سالهای اخیر بسیار پرطرفدار شده. به طوری که تقریبا بیش 90 درصد ساختمان های مسکونی، ادارات، مدرسه ها، بیمارستان ها، کسب و کارهای کوچک و بزرگ به منظور امنیت و کنترل اقدام به نصب دوربین مداربسته می کنند.

اما چرا نمایندگی دوربین هایک ویژن را انتخاب کنیم؟ در جواب این سوال باید گفت که دوربین هایک ویژن از نظر متخصصین حوزه سیستم های مداربسته از نظر کیفیت یکی از بهترین دوربین مداربسته در جهان است. دوربین های هایک ویژن در ایران نیز به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب و گارانتی معتبر بسیار پرطرفدار است.

هایک ویژن هر ساله بخش قابل توجه ای از سود سالانه خود را صرف تحقیق و گسترش فناوری دوربین مداربسته می کند. همین عامل باعث ماندگاری و تداوم برند هایک ویژن در عرصه رقابت شده است.

 

چطور از شما نمایندگی هایک ویژن بگیرم؟

اگر داوطلب اخذ نمایندگی هایک ویژن در شهر خود هستید لازم است به شرایط زیر متعهد باشید:

  1. فرد یا فروشگاه با اصالت از همان شهر مورد نظر باشد.
  2. دارای حداقل 3 سال سابقه کار مفید در زمینه دوربین مداربسته.
  3. از نظر خوشنامی و اعتبار کسب و کار در میان مردم آن شهر مورد قبول باشد.
  4. دارای محل ثابت کسب اعم از تجارتی یا اداری (در صورت استیجاری بودن ارائه قرارداد الزامی می باشد).
  5. مشخص نمودن حداقل حجم خرید در هر دوره
  6. عدم تخطی از قیمت گذاری های مصوب شرکت هایک ویژن و بی نظمی در بازار فروش دوربین

فرد یا مجموعه می تواند با دارا بود شرایط لازم و با پر کردن فرم درخواست که در پایین همین صفحه

آمده است نسبت به اخذ نمایندگی یا پخش محصولات هایک ویژن اقدام نماید.

 

تفاوت نمایندگی با فروشنده عادی در چیست؟

 
 

به طور کلی نماینده دوربین مداربسته البته در برابر تعهداتی که نسبت به شرکت پخش کننده دارد؛ می تواند از منافع بیشتری در فروش بهره ببرد. از سوی دیگر شرکت پخش کننده نیز متعهد خواهد شد یک حاشیه امن ایجاد کند تا رقابت را برای نمایندگی های هایک ویژن در برابر سایر برندهای دوربین مداربست راحت تر کند. در ادامه بیشتر راجع به تعهدات نماینده و پخش کننده صحبت می کنیم.
از این رو اگر مجموعه شما به صورت پیوسته و حرفه ای در این زمینه سیستم نظارتی فعالیت دارد. گرفتن نمایندگی دوربین مداربسته نه تنها توجیه پذیر است بلکه منافع قابل قبولی را برای شما فراهم می کند. چون مستقیما از پخش کننده، با قیمت همکار و پشتیبانی که هایک ویژن برایتان ترتیب داده دوربین را تهیه می کنید.
اما چنانچه به صورت موقت و دوره ای وارد این زمینه شده اید و هیچ هدف و برنامه خاصی در نظر ندارید گرفتن نمایندگی هایک ویژن غیرممکن می باشد.

 

 

تعهدات نماینده هایک ویژن چیست؟

 
 

تعهدات نمایندگی هایک ویژن در هر شهری با توجه به نوع قرارداد متفاوت است. البته این  قراردادها طوری  تنظیم خواهد شد که تعادل بین پخش کننده و نماینده برقرار باشد. از جمله مهمترین و رایج ترین شرایط اخذ نمایندگی هایک ویژن این است که:

  • اگر نماینده نتواند حداقل سقف فروشی را که متعهد شده را طبق قرارداد انجام دهد. نمایندگی او باز پس گرفته خواهد شد و قرارداد لغو می گردد.
  • نمایندگان هایک ویژن متعهد خواهند شد که تنها در محدوده جغرافیایی خود فروش انجام دهند.

اگر مشتری یا خریداری خارج از حوزه فعالیت این نماینده به او مراجعه کرد مطابق قرارداد و شرایط شرکت پخش کننده عمل کند.

 

 

تعهدات پخش کننده چیست؟

 
 

تعهدات پخش کننده هایک ویژن نیز می تواند با توجه قرار داد متفاوت باشند. اما مهمترین و رایجترین تعهدات پخش کننده در قبال نماینده عبارتند از:

  • پخش کننده متعهد خواهد شد در محدوه جغرافیای آن نماینده محصولات هایک ویژن را به هیچ مشتری دیگری نفروشد.
  • تعمیرات و خدمات پس از فروش برای کلیه تجهیزات هایک ویژن بر عهده پخش کننده خواهد بود.
  • همچنین پخش کننده برای نمایندگان خود با توجه به میزان کارکرد آنها در ماه اعتبار مالی تعیین می کند. به این صورت نمایندگان می توانند به صورت مدت دار محصولات هایک ویژن را دریافت کنند.
 


:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

یکی از مهمترین مسائلی که مردم را در هنگام خرید کالایی دچار سردرگمی می کند؛ قیمت متنوع یک نوع محصول است. دوربین مداربسته نیز از این قاعده مستثنی نیست. بسیاری از کاربران می خواهند بدانند آیا هزینه ای که بابت خرید دوربین پرداخت می کنند درواقع قیمت واقعی و مناسب است یا خیر. به همین دلیل ما در این مقاله 6 عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته را برمی شماریم. از جمله عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته شامل:

  1. برند دوربین مداربسته
  2. تکنولوژی دوربین مداربسته
  3. کیفیت تصویر دوربین مداربسته
  4. نوع لنز دوربین مداربسته
  5. جنس بدنه دوربین
  6. قابلیت های هوشمند دوربین مداربسته
 
 

1- برند دوربین مداربسته:

برند بیان کننده اعتبار آن کالا می باشد. این بدان معنا نیست که لزوما کالا یا تجهیزاتی که از برند مشهور نیستند، بی کیفیت و مشکل دارند. بلکه به این معناست وقتی از برند معتبری خرید می کنید، کیفیت و عملکرد آن محصول تضمین شده است.

مساله برند در لوازم الکترونیکی نقش بسیار پررنگی دارد. عموما شرکت های خوش نام و مشهور در زمینه دوربین مداربسته توجه بیشتری به کیفیت ساخت، طول عمر محصول، تکنولوژی آن دارند. حالا سوال اینجاست که بهترین برندهای دوربین مداربسته در ایران کدام است.

معتبرترین برندهای دوربین مداربسته موجود در ایران از نظر قیمت به سه دسته تقسیم می شوند:

  • برندهای گران قیمت دوربین مداربسته: سونی، پاناسونیک، اکسیس، دالمایر، بوش
  • برندهای با قیمت متوسط دوربین مداربسته: هایک ویژن، یونی ویو، داهوا
  • برندهای ارزان دوربین مداربسته: ژئوویژن، ویوتک، ای وی تک

قابل ذکر است؛ لزوما قیمت بالای یک برند نشان دهنده با کیفیت تر بودن آن برند نسبت به سایر برندها نیست. به عنوان مثال دوربین هایک ویژن از نظر تکنولوژی از برخی برندهایی مثل سونی و بوش پیشی گرفته است اما قیمت آن نسبت به این دو برند مناسب تر است.

عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته
 

2- تکنولوژی دوربین مداربسته

کلا دوربین های مداربسته از نظر تکنولوژی به دو دسته آنالوگ و IP تقسیم بندی می شوند. قیمت دوربین های تحت شبکه (IP) به دلیل کارایی بیشتر و قابلیت های هوشمندی که دارد، نسبت به دوربین های آنالوگ گرانتر است.

اگرچه دوربین تحت شبکه قابلیت های بیشتری دارد اما این بدان معنا نیست که دوربین IP برای شما مناسب تر است. شما باید بنا به نیاز کاربری که دارید نوع دوربین خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال در مکان های کوچک مثل اداره، ساختمان مسکونی و … دوربین های آنالوگ پاسخگو نیاز شما هستند و نیاز به صرف هزینه زیاد نیست.

بنابراین در مورد فاکتور تکنولوژی دوربین مداربسته شما باید در ابتدا نیاز کاربری خود را مشخص کنید تا بی جهت هزینه زیادی پرداخت نکنید.

 
 
 

3- کیفیت تصویر دوربین مداربسته:

 کیفیت تصویر به میزان قابل توجهی به رزولوشن دوربین بستگی دارد. هر چه قدر که رزولوشن دوربین مداربسته بیشتر باشد شما قادر خواهید بود جزئیات را با وضوح بالاتری ببینید. بالطبع قیمت دوربین ها با رزولوشن بالاتر، بیشتر خواهد بود.

اما یک مساله در مورد رزلوشن که به هنگام خرید دوربین مداربسته و دستگاه ضبط باید حتما به آن توجه کنید این است که رزولوشن دوربین و دستگاه ضبط باید با هم همخوانی داشته باشند.

به عنوان مثال اگر شما یک دوربین 5 مگاپیکسلی بخرید ولی دستگاه DVR شما نهایتا تا رزلوشن 3 مگاپیکسلی را پشتیبانی کند. در نهایت تصویری که مشاهده خواهید کرد دارای کیفیت 3 مگاپیکسلی است. در این صورت هزینه بالایی را بابت دوربین پرداخت کردید اما کیفیت بالایی را نمی توانید شاهد باشید.

برای فهمیدن این مساله که دستگاه DVR و دستگاه NVR تا چه کیفیتی را ساپورت می کند باید کاتالوگ هر محصول را مطالعه کنید.

 
 
 

4- نوع لنز دوربین مداربسته:

معمولا لنز دوربین مداربسته از نظر فاصله کانونی به دو دسته لنز ثابت (Fix)، وریفوکال (Vari-focal) تقسیم بندی می شوند.

  • لنز ثابت: دوربین هایی با لنز ثابت فاصله کانونی ثابتی دارند. بدین معنی که پس از نصب دوربین، زاویه دید ثابت است. به بیان دیگر لنز دوربین فیکس معمولا 2.8، 3.6 یا 6 می باشد. پس شما می توانید دوربین را یا بر لنز 2.8 فیکس کنید یا 3.6 و یا 6. خارج از این حالت ها ممکن نیست.
  • لنز وریفوکال (متغیر): در این لنزها امکان تغیر فاصله کانونی در بازه مشخصی مثلا بین 2.8 تا 12 امکان پذیر است. یعنی شما می توانید لنز دوربین را بین این دو بازه به صورت دستی تغیر دهید.

اگر در دوربین های وریفوکال موتوری برای تنظیم لنز دوربین تعبیه شده باشد به آنها وریفوکال موتوردار یا موتورایز می گویند. در این دوربین ها شما می توانید بدون دخالت دست و از طریق منوی دستگاه NVR زوم و زاویه دوربین را تغییر دهید.

انتخاب نوع لنز دوربین کاملا بستگی به نیاز کاربری شما دارد. به عنوان مثال در یک محیط کوچک که صرفا نظارت رفت و آمد بررسی می شود لنز ثابت پرکاربرد و مقرون به صرفه تر است و نیازی نیست که هزینه زیادی بایت لنز دوربین بکنید.

 
 
 

5- جنس بدنه دوربین مداربسته:

اصولا جنس بدنه دوربین های مداربسته فلزی است یا پلاستیکی هستند و یا ترکیبی از فلز و پلاستیک. جنس بدنه دوربین نیز از جمله عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته است. اصولا دوربین هایی با بدنه فلزی گرانتر می باشند. البته اگر بخواهید دوربین را محیط داخلی استفاده کنید جنس پلاستیکی مناسب می باشد. دوربین های فلزی معمولا در محیط های بیرونی بیشتر کاربرد دارد.

 
 
 

6- قابلیت های هوشمند دوربین مداربسته:

در سالهای اخیر بسیاری از کمپانی های معروف دوربین مداربسته بخشی از سود سالانه خود را صرف تحقیق و پژوهش می کنند تا با ارایه قابلیت های هوشمند دوربین نیاز کاربران را پاسخگو باشند. قابلیت های هوشمند مخصوص دوربین های IP است که امکان پردازش و آنالیز تصاویر را ممکن می سازد.

از جمله قابلیت های هوشمند دوربین مداربسته قابلیت شمارش افراد (People counting)، نقشه گرمایی (heat map)، تشخیص حرکت (Motion detection)، قابلیت تشخیص چهره (face detection) می توان اشاره کرد.

اگر چه قابلیت های هوشمند موجب افزایش قیمت دوربین مداربسته می شوند، اما تحلیل های مفیدی که آنالیز تصاویر به ما می دهند می توانند در مدیریت بهتر و کاهش ضرر و زیان موثر و مفید باشند. به عنوان مثال قابلیت هیت مپ به کاربر این امکان را می دهد تا محدوده های پر تردد و کم بازدید مکان تجاری خود را شناسایی کند. بر این اساس مدیریت می تواند بر اساس داده های هیت مپ چیدمان محصولات خود و نحوه قرارگیری نیروهای خود را تعیین کند.

 
 
 

نتیجه گیری :

با توجه به اینکه دوربین های مداربسته یک سیستم حفاظتی تخصصی هستند، تعمیر و پشتیبانی و خدمات آن نیازمند تخصص می باشد. بنابراین داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش تجهیزات الکترونیکی یک امتیاز فوق العاده مثبت در جهت تضمین کیفیت محصولات ارائه شده است.

لذا شما می توانید با در نظر گرفتن نیاز کاربری و عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته بهترین برند دوربین مداربسته را با قیمت متناسب خریداری کنید.

 

  1. قیمت پک دوربین مداربسته  قیمت دوربین مداربسته   شرکت نصب دوربین مدار بسته  هایک ویژن تهران
  2. قیمت جی پی اس حیوانات  هایک ویژن تهران  ردیاب سالمندان   آداپتور صنعتی


:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

تجهیزات سیستم مدار بسته اعم از  سوییچ، روتر، مودم، دستگاه های ضبط NVR ،  DVR و … به دلیل اینکه هر کدام در نقاط مختلفی نصب می شوند ممکن است به مرور زمان بر اثر شرایط جوی نامناسب دچار آسیب شوند. به همین دلیل برای جلوگیری از این آسیب های احتمالی از محفظه هایی با نام رک دوربین مداربسته استفاده می شود. رک ها محفظه های فلزی هستند که وظیفه محافظت از این تجهیزات را بر عهده دارند.

 
 

رک مونت (Rack Mount) به چه معناست؟

به تجهیزاتی از دوربین مدار بسته که دارای ابعاد متناسب و یکسانی با رک هستند و می توانند به راحتی داخل رک قرار بگیرند، اصطلاحا رک‌مونت گفته می شود.

 

اجزای تشکیل دهنده رک

 

(Blank panel) بلک پنل

صفحه هایی هستند که جهت جلوگیری از دسترسی به تجهیزات حساس طراحی و در جلوی آنها نصب می شوند. این صفحات در انواع 1، 2، 3 و 4 یونیت عرضه می شوند. (واحد اندازه گیری رک را یونیت می نامند. هر یونیت معادل 2 اینچ یا 5 سانتی متر است

 
رک دوربین مداربسته
 

لایت پنل

شامل یک لامپ فلورسنت است که در محفظه بالای رک جهت تامین روشنایی داخل رک نصب می شود.

درب رک

درب رک را می توانید به صورت تمام شیشه یا شیشه ای با فرم فلزی تهیه کنید. به دلیل شکستن راحت درب های شیشه ای استفاده از این درب ها توصیه نمی شود

 

سینی(Shelf)

وظیفه جدا سازی بخش های مختلف و همچنین قرار دادن وسایلی را که از عرض رک کوچکتر هستند (مانند سوﺋیچ و یا مانیتور) را به عهده دارد. سينی ها در دو نوع متحرک و ثابت بهمراه رک عرضه می شوند.

 
رک دوربین مداربسته
 

پاور ماژول

Power Module مانند یک چند راهی عمل می کند و شامل چند پریز است که برای تامین برق تمام اجزای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

 
رک دوربین مداربسته
 

فن

فن معمولا در سقف یا انتهای رک تعبیه می شود و نقش خنک کننده را به عهده دارد. در صورت نصب غیراستاندارد فن درون رک، جریان هوا به درستی درون رک منتقل نمی شود. از این رو ممکن است آسیب جدی به دستگاه های داخل رک مثل سوئیچ، nvr و یا dvr وارد شود.

پیچ و مهره رک

جهت نصب قطعات درون رک و سایر تجهیزات شبکه از پیچ و مهره مخصوصی استفاده می شود. این پیچ و مهره ها گالوانیزه هستند و به مرور زمان شکل صیقلی خود را حفظ می کنند.

 

انواع رک دوربین مداربسته

کلا دو نوع رک دوربین مداربسته داریم: رک دیواری و رک ایستاده که در ادامه هریک را توضیح خواهیم داد.

 

رک دیواری

این نوع رک ها معمولا در ارتفاع های ۵، ۶، ۷ و ۹ یونیت و عمق متفاوت (معمولا ۳۵، ۴۵ یا 60 سانتی متر) عرضه می شوند. روی دیوار نصب می شوند و مناسب برای شبکه های کوچک هستند. از این نوع رک برای قرار گیری سوئیچ های کوچک غیر رکمونت برروی دیوار استفاده می شود و عمق آن تنها ۲۹ سانتیمتر است. از رک های دیواری بیشتر در واحدهای کوچک استفاده می شود.

رک های 9 یونیت متنوع تر هستند. برخی پنل های بغل رک دیواری باز است و امکان دسترسی رک از بغل فراهم می کند.

 

رک ایستاده

این رک ها روی زمین قرار می گیرند و دارای فضای بیشتری برای نصب انواع پچ پنل، سوئیچ، سرور، یو پی اس و سایر قطعات رکمونت ۱۹ اینچی هستند. ارتفاع این رک ها می تواند ۱۶، ۲۱، ۲۸، ۳۶، ۴۰ و ۴۴ یونیت باشد و با عمق های ۶۰، ۸۰، ۱۰۰ سانتیمتر و بیشتر نیز تولید می گردند. دارای ورودی در قسمت بالا و پایین برای انواع کابل ها هستند و از هر 4 طرف نیز امکان دسترسی به داخل آنها وجود دارد.
جهت آرایش بهتر رک ایستاده برای وارد کردن کابل ها به داخل رک بهتر است ابتدا کابل ها را داخل باکس گلندخور کشیده سپس از طریق لوله فلکسی به رک انتقال داد. در این حالت وقتی که رک حرکت می کند به کابل ها فشار وارد نمی شود.
رک های ایستاده به صورت پیشفرض دارای یک فن هستند. اما امکان نصب تا 4 تا فن را دارند. پاور ماژول 8 پورت و 9 پورت افقی درون رک وجود دارد. اما در دیتاسنترها بسته به نوع و برند رک می توان از پاور ماژول عمودی نیز استفاده کرد.

 

 

عمق و عرض رک دوربین مداربسته چقدر باید باشد؟

رک های موجود در بازار دارای ابعاد مختلفی است. معمولا رک دوربین مداربسته دارای عرض 19 اینچی یا 48 سانتی متری است. زیرا تجهیزات دوربین مداربسته مثل سوئیچ شبکه، dvr و nvr تقریبا دارای عرض 48 سانتی متری هستند.

یک رک استاندارد چه خصوصیاتی باید داشته باشد:

  1. رک ها در اندازه های متفاوتی ساخته می شوند اما رایج ترین نوع رک ها، رک های 19 اینچی هستند که استفاده از آنها در تجهیزات مداربسته رایج است. فاصله 19 اینچ در ریلها می بایست مطابق با استاندارد کامپیوتری، مخابراتی و صوتی IEC60297 باشد.
  2. ورودی و خروجی برای انواع کابل ها از بالا و پایین رک وجود داشته باشند.
  3. سیستم تهویه یا فن مناسبی داشته باشد که معمولا در قسمت بالای رک قرار می گیرد.
  4. رک های ایستاده باید دارای پایه و چرخ جهت جابه جایی آسان باشند.
  5. دارای قفل امنیتی جهت جلوگیری از دسترسی افراد مختلف باشد.

دوربین پینهول

دوربین اسپید دام هایک ویژن

سویئچ شبکه

بهترین سویئچ شبکه

انواع سویئچ شبکه

سوئیچ شبکه 8 پورت

 



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

Iris دوربین مداربسته چیست ؟

Iris دوربین مداربسته یکی از مهمترین اجزای دوربین است. مکانیزم آیریس در دوربین همانند باز و بسته شدن عنبیه چشم انسان است تا میزان نور دریافتی را مطابق شدت منبع نور تنظیم نماید. دلیل نام گذاری آیریس را نیز می توان عملکرد مشابه آن به عنبیه چشم انسان دانست. عنبیه چشم نقش کنترل کننده میزان نور ورودی را دارد. به این ترتیب که در شرایط کم نور با تغییر در ساختار خود سعی دارد نور بیشتری را دریافت کند. در مواقع نور زیاد نیز این تغییر به صورت عکس رخ می دهد تا از ورود نور اضافی به چشم جلوگیری کند. در ادامه به معرفی انواع آیریس و مکانیزم هر یک می پردازیم.

 
 

آیریس چگونه کار می کند

همان طور که در بالا اشاره شد آیریس نقش عنبیه چشم را در دوربین مداربسته ایفا می کند. اگر آیریس دهانه و دریچه بزرگتری ایجاد کند، نور بیشتری می تواند از آن عبور کند. دریچه کوچک Iris اجازه عبور نور کمتر را می دهد. نوری که از آیریس عبور می کند به سنسور تصویر برخورد می کند. سپس آن نور به عنوان impulse های الکتریکی که فیلم را ایجاد می کند، ثبت می شود. ورود نور بیش از اندازه موجب خرابی تصویر و گاهاً سیاه شدن آن می شود. آیریس دوربین مداربسته براساس نوع تنظیمات دریافت نور انواع مختلفی دارد.

 
 
 

انواع آیریس (Iris):

  • آیریس ثابت ( Fixed Iris)
  • آیریس دستی ( Manual Iris)
  • آیریس اتوماتیک ( Auto Iris)
  • P-Iris
 
 
 

آیریس ثابت

در آیریس ثابت، شدت نور وارد شده به دوربین و چیپست همیشه ثابت خواهد بود. این به این معناست که آیریس ثابت، تغییری بر روی میزان نور ورودی به دوربین انجام نمی دهد. در واقع میزان نور برای دوربین قابل تنظیم نیست و تنظیمات آن توسط کارخانه سازنده صورت می گیرد. ضمن اینکه اغلب بخاطر سرعت پایین F-Stop، همیشه باز است. این نوع آیریس معمولاً در دوربین های کوچک مثل مینی دام ها استفاده می شود.

می توان گفت دوربین مداربسته با Iris ثابت گزینه مناسبی برای منزل است. به طور کلی تر از این دوربین ها بیشتر برای موقعیت هایی استفاده می شود که شدت نور ثابتی در طول شبانه روز دارند. به عنوان مثال محیط داخلی تجاری، مسکونی، ادارات که همواره شدت نور در آنها ثابت است.

 

رابطه بین روزنه، F-Stop  و عمق میدان

  • F-Stop زیاد = عمق میدان زیاد = نور کمتری لازم
  • F-Stop کم = عمق میدان کم = نور بیشتری لازم
 
 
 

آیریس دستی

در آیریس دستی امکان تنظیم دریچه آیریس آن هم به صورت دستی وجود دارد. بنابراین کاربر می تواند به صورت دستی هنگام نصب با توجه به شدت نور محیط دریچه آیریس لنز دوربین را تنظیم کند. در نتیجه این عمل کیفیت تصویر دوربین مناسب خواهد شد. این تنظیم در زمان نصب انجام می شود به این دلیل که دسترسی به دوربین ممکن است بعد از آن دشوار باشد.

اما چنانچه شدت نور در طول شبانه روز تغییر کند، کیفیت تصویر کم می شود. بنابراین لازم است Iris با هر بار تغییر شدت نور در محیط تنظیم شود. از سوی دیگر تنظیمات پیاپی آیریس دوربین باعث کاهش عمر مفید دوربین مداربسته نیز خواهد شد. زیرا دوربین مداربسته با تنظیمات مکرر دچار اختلال می شود.

 
 
 

آیریس اتوماتیک

در این مدل از آیریس که بر روی لنز قرار دارد امکان تنظیم نور به صورت اتوماتیک وجود دارد. این Iris دوربین مداربسته دارای موتور است و باز و بسته شدن به طور خودکار را ممکن می سازد. به این ترتیب دریچه آیریس با تغییر شدت نور به صورت خودکار باز و بسته می شود تا میزان شدت نور ورودی را کنترل کند. به این ترتیب کیفیت تصویر در آیریس اتوماتیک بسیار بهتر از حالت های قبلی است. به دلیل استفاده این نوع آیریس از فناوری پیشرفته تر نسبت به آیریس های دستی و ثابت اغلب گران تر هستند.

این نوع Iris در دوربین مداربسته برای مکان های بیرونی مناسب تر هستند. زیرا با تغییرات نور محیط در طی شبانه روز به طور خودکار تنظیم می شود. آیریس اتوماتیک دارای یک نقطه ضعف است. این هم آن است که وقتی دریچه دوربین مداربسته بیش از حد باز یا بسته می شود؛ امکان دارد زاویه دید و فوکوس دوربین به صورت جزئی تغییر کند.

 
 
 

Auto Iris (DC و Video)

دو نوع لنز آیریس خودکار وجود دارد: آیریس DC و آیریس video. هر دو دارای یک دریچه با قابلیت تنظیم خودکار که در تغییرات سطوح نور عمل می کند، هستند. هر دو از سیگنال آنالوگ برای کنترل دریچه آیریس استفاده می کند. تفاوت این دو درجاییست که مدار تبدیل سیگنال آنالوگ به سیگنال های کنترل موتور، در آن قرار دارد. در DV-Iris مدار در داخل دوربین قرار دارد، در حالی که در video-Iris داخل لنز است.

 
 
 

P-Iris

P-Iris مدل پیشرفته تری از آیریس های خودکار است. حرف P در کنار نام Iris مخفف Precise به معنی دقیق است. کنترل دریچه آیریس در این نوع با توجه به شدت نور محیط و توسط یک موتور الکتریکی بسیار دقیق انجام می شود. بنابراین معایبی که در آیریس اتوماتیک وجود دارد در پی آیریس وجود نخواهد داشت.

iris دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته ای که مجهز به این نوع آیریس هستند قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل ها دارند. دوربین های مداربسته مجهز به P-Iris برای محیط هایی که نور دائماً در حال تغییر است، مناسب ترند. با توجه به گران قیمت بودن آنها بهتر است از این دوربین ها فقط برای موقعیت های حساس استفاده شود.

 

انتخاب آیریس دوربین مداربسته براساس کاربری

حال که با عملکرد انواع آیریس در دوربین مداربسته آشنا شدید، نوع کاربری هریک را توضیح می دهیم تا متناسب با نیازتان خرید کنید:

  • اگر قصد دارید دوربین مداربسته را در یک محیط اداری نصب کنید و تنها ساعات اداری را نظارت داشته باشید، آیریس دستی و ثابت مناسب تر می باشد. لذا هم کیفیت تصویر مناسبی دارد و نیاز شما را مرتفع می کند و هم نسبت به سایر مدل ها ارزان تر می باشد.
  • اگر قصد دوربین مداربسته در محیط های بیرونی و یا پارکینگ را دارید بهتر است از آیریس اتوماتیک استفاده کنید. با توجه به تغییر شدت نور در این محیط ها آیریس خودکار بهتر جواب خواهد داد.
  • در صورتی که موقعیت های بسیار حساسی دارنید مثل صندوق مغازه یا فروشگاه، طلا فروشی ها، بانک ها و دیگر مراکز حساس و مهم حتما از پی آیریس استفاده کنید. در این مدل تصاویر دوربین دارای کیفیت بسیار خوبی می باشد و جزئیات به خوبی در آن مشخص است.

 

  1. سیستم امنیتی     محصولات خانه هوشمند    اسمارت سکیوریتی    شهر هوشمند ایران

 

آشنایی با AWB و اهمیت تعادل نور سفید در دوربین مداربسته

یکی از عواملی که در تصاویر ارائه شده توسط دوربین های مداربسته اهمیت ویژه ای دارد توانایی و نحوه ارائه رنگ ها و کیفیت آنهاست. هرچه رنگ ها زنده تر و واقعی تر به نظر برسند نشان دهنده کیفیت بالای دوربین شماست. در این راستا تولیدکنندگان دوربین های مداربسته دست به ابداع فناوری هایی برای تنظیم نور سفید در تصاویر زده اند که AWB یکی از آنهاست و در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

همانطور که می دانیم چشم انسان دارای قابلیت های شگفت انگیزی است. برای مثال می تواند در حضور منابع نوری مختلف به خوبی با محیط تطابق پیدا کرده و عمل تجزیه و تفکیک نور سفید را انجام دهد که نتیجه آن تولید رنگ هایی زنده و طبیعی است.

تا پیش از این قابلیتی در> دوربین های مداربسته وجود نداشت که قادر به تجزیه مناسب نور سفید و ارائه تصاویر با کیفیت رنگ بالا باشد و دوربین های مداربسته اغلب در تجزیه و تفکیک نور سفید دچار مشکل می شدند و حتی بعضا تصاویری با زمینه رنگی سبز، نارنجی و آبی ارائه می دادند. به خصوص اگر تصویر تحت تاثیر یک رنگ غالب بوده باشد و یا اینکه هیچگونه نور سفیدی با منبع طبیعی وجود نداشته باشد. بنابراین با الگو قرار دادن این قابلیت در چشم انسان قابلیتی با نام AWB ابداع گردید.

AWB در دوربین مدار بسته چیست؟

فناوری (AWB (Automatic White Balance برای ایجاد تعادل در رنگ سفید در دوربین های مدار بسته است که منجر به تفکیک پذیری صحیح نور سفید و در نتیجه بوجود آمدن رنگ های واضح و با کیفیت در تصاویر می گردد. با استفاده از این فناوری دوربین می تواند بالانس رنگ سفید را در حضور منابع نوری مختلف به خوبی تنظیم نموده و تصاویری عاری از رنگ های غیر طبیعی و ناموزون ارائه دهد.

شاید قابلیت AWB با نام تعادل اتوماتیک رنگ سفید نیز به گوشتان بخورد. لازم به ذکر است که امروزه این قابلیت در اکثر دوربین های مداربسته وجود دارد و به وسیله آن دوربین می تواند نور موجود در تصویر را پردازش نموده و بهترین تعادل رنگ سفید را در تصاویر ایجاد کند.

ATW و تفاوت آن با AWB

تکنولوژی جدیدتری با نام (ATW (Auto Tracking White Balance در دوربین های مدار بسته جایگزین AWB شده است. در این قابلیت برای دستیابی به تعادل رنگ سفید در تصاویر از یک الگوریتم از پیش تعیین شده استفاده می گردد. در این حالت حتی در صورت عدم وجود منبع نور سفید در محیط دوربین قادر به تنظیم و نمایش صحیح رنگ ها با استفاده از آن الگوریتم است. دوربین هایی با این قابلیت می توانند حتی در شرایط نوری نامساعد طرحی یکنواخت و با کیفیت از رنگ ها در تصویر ارائه دهند.

 

https://tiamcctv.com/product/td-9443e3d-az-pe-ar5/

7.9

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd2h45fwd-izs/

2.7

https://tiamcctv.com/product/دوربین-مداربسته-توربو-اچ-دی-دام-هایک-و-2/

3.2

https://tiamcctv.com/10-new-technologies-in-cctv/

15.5

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd1753g0-i/

11.9

https://tiamcctv.com/product/پکیج-اقتصادی-هایک-ویژن-کوچک-hikpach-eco-small/

16.7

https://tiamcctv.com/product/ds-2ce56d0t-irmm/

21.3

https://tiamcctv.com/معرفی-دوربین-مداربسته-استارلایت-starlight/

14.7

https://tiamcctv.com/price-list/

18.1

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd1743g0-i/

20.3

https://tiamcctv.com/product-category/package-hikvision/

60.2

 



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

تست هارد دوربین مداربسته

هارد دوربین مداربسته یکی از مهمترین قسمت های سیستم نظارتی جهت ذخیره اطلاعات است. لذا در برخی موارد ممکن است به دلایلی تصاویر دوربین مداربسته ضبط نشود. لذا اولین گام جهت رفع مشکل ضبط نشدن تصاویر تست هارد دوربین مداربسته است. لذا در ادامه به شما یاد می دهیم از کجا بفهمیم که هارد دوربین مداربسته سالم است.

 
 

علائم سوختن هارد دوربین مدار بسته

  • هیچگونه تصویری دیده نمی شود و سیستم نمی تواند هارد مورد نظر را شناسایی کند.
  • محتویات هارد بالا نمی آید
  • وجود برخی پیغام ها بر روی صفحه دوربین
  • روشن نشدن دوربین
 
 
 

مراحل تست هارد دوربین مداربسته به صورت دستی

در ابتدا باید وارد منوی دستگاه DVR شده و سپس وارد قسمت Maintenance شوید.

در قسمت  Maintenance زیر منوی  Detect HDD را انتخاب کنید.

سپس گزینه Bad Sector Detection را انتخاب نمایید.

پس از آن در بخش Key Area Detection گزینه Full Detection را فعال نمایید و بر روی گزینه Detect  کلیک نمایید تا وضعیت سکتورهای هارددیسک مشخص شود.

اگر هارد دوربین مداربسته دارای مشکل باشد در بخش بررسی رنگ قرمز نشان داده می شود، در غیر این صورت سبز است و هارد مشکلی ندارد.

 
 
 

نکات بررسی وضعیت هارددیسک دوربین

توجه داشته باشید که مراحل بررسی هارد با توجه به ظرفیت آن زمانبر می باشد. بنابراین باید صبور باشید تا تمامی مراحل تا انتها پیش رود.

در قسمت status می توانید روند پیشرفت بررسی را مشاهده نمایید. بعد از اتمام مراحل این گزینه به حالت complete در می آید. در این لحظه است که شما از طریق رنگ نمایش داده شده می توانید پی ببرید که هارد سالم است یا خیر.

 
 
 

دلایل صدای ناهنجار هارد دوربین

  • خرابی برد هارددیسک
  • ضربه خوردن هارد یا افتادن از ارتفاع: از آنجا که هارد ها قابل حمل و نقل هستند ممکن است گاها دچار ضربه فیزیکی شوند که بسیار برای هارد خطرناک است و ممکن است باعث بروز صدا در آن شود.
  • نوسانات برق: زمانی که برق دچار نوسان می شود هد هارد توقف می کند و دوباره شروع به حرکت می کند. تکرار شدن این مساله باعث می شود به مرور زمان هد هارد دچار مشکل شود و صدای ریزی را ایجاد کند. همچنین نوسان برق ممکن است باعث شود برد هارد بسوزد. بنابراین توصیه می شود نوسان برق را از طریق یک رابط استاندارد کنترل نمایید.
 
 
 

رفع مشکل عدم تشخیص هارد توسط DVR

1-دستگاه دی وی آر را خاموش کنید و آن را باز کنید. اتصال سکوت و منبع تغذیه هارد را بررسی کنید تا مطمئن شوید وصل است.

2-در صورتی که هارد و منبع تغذیه متصل هستند، سوکت هارد را جدا کنید و هارد را از دستگاه خارج نمایید.

3-دستگاه dvr را روشن نمایید و گزینه ریست فکتوری را بزنید تا دستگاه ریست شود.

4-در مرحله بعدی دستگاه را خاموش کنید و هارد را به دستگاه وصل کنید.

5-در مرحله آخر دستگاه را روشن کنید و به بخش تنظیمات دی وی آر بروید و بررسی کنید که دستگاه هارد را تشخیص می دهد یا خیر.

در صورتی که دستگاه dvr همچنین هارد را تشخیص نداد، آداپتور با جریان بالاتر استفاده کنید. اگر باز هم همچنین مشکل دارید این احتمال وجود دارد که هارددیسک شما سوخته باشد.

در صورت باقی ماندن مشکل می توانید با شماره نمایندگی هایک ویژن 88500020  بخش فنی تماس گرفته و درخواست خود را ثبت کنید.

 
 
 

عوامل موثر بر از کارافتادگی هارد دوربین مداربسته

یکی از علت های از کار افتادن هارد dvr مشکل پاور منبع تغذیه است. پاورهای سیستم های نظارتی در مدل های مختلفی طراحی شده است. لذا در بعضی مواقع پاوری که برای دستگاه dvr استفاده می شود ضعیف است و قادر نیست بیش از یک هارد را پشتیبانی کند.

در این مورد متخصصان توصیه می کنند از منبع تغذیه با ولتاژ 3 آمپر استفاده کنید تا توان الکتریکی کافی و لازم برای هارد دیسک را فراهم کند. بعضی از دستگاه های dvr ارزان از پاورهای 2 آمپر استفاده می کنند که قادر به پشتیبانی از 3 هارددیسک نمی باشد. لذا باید در هنگام خرید سیستم نظارتی به این مساله توجه خاص داشته باشید.

دلیل دیگر از کارافتادگی هارد دوبین، افزایش الکتریسیته ساکن و یا زنگ زدگی دستگاه است. لذا توصیه می شود سالانه dvr را بازکنید و با فرچه گرد و غبارها را پاک نمایید تا سیستم خنک تر شود.

عموما دی وی ار های ارزان نمی توانند تصاویر با نرخ فریم های بالا را پشتیبانی کند. به همین دلیل با مشکل ضبط مواجه خواهیم شد.

 

  1. آداپتور صنعتی دوربین مدار بسته    دوربین مداربسته تیاندی  دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بسته

آشنایی با محصولات و دوربین های مداربسته برند HILOOK

شاخه ای از محصولات شرکت هایک ویژن، تجهیزات برند HILOOK هستند. طراحی این دسته از محصولات به نحوی بوده است که با قیمتی مناسب و در عین حال با کیفیت بسیار بالا در اختیار مشتریان قرار گیرند. خرید محصولات برند های لوک بسیار مقرون به صرفه بوده زیرا در عین داشتن قیمت مناسب از کیفیت بسیار خوبی که مطابق با نیاز کاربران باشد نیز برخوردار اند. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کافی را در رابطه با این محصولات در اختیار خوانندگان بگذاریم.

آشنایی با محصولات تحت شبکه HILOOK

دوربین های تحت شبکه برند HILOOK با وجود قیمت ارزان قادرند تا با استفاده از آخرین فناوری های به روز در خدمت کاربران باشند و تمامی نیازهای آنان را برطرف سازند. از جمله می توان به قابلیت فشرده سازی کدک H.265+ اشاره نمود که در تجهیزات نظارتی و مداربسته بسیار محبوب و رایج بوده و امروزه نیز برای رزولوشن های 4k و حتی بالاتر مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این سیستم فشرده سازی به راحتی می توانید در مصرف فضای ذخیره سازی و پهنای باند صرفه جویی نمایید. همچنین ویژگی دیگر این محصولات وجود قابلیت WDR و EXIR در آنهاست  که به ترتیب برای مکان هایی با اختلاف سطح نور و تصویربرداری در شب مورد نیاز هستند. این دوربین ها قادرند تصاویری با کیفیت بسیار بالا و رزولوشن تصویر تا 4 مگاپیکسل ارائه دهند.

محصولات آنالوگ HILOOK

دوربین های سری آنالوگ HI-LOOK، از قابلیت فشرده سازی H.264+ به منظور فشرده سازی فایل های مربوط به تصاویر استفاده می کنند که به نوبه خود دارای کارایی مناسبی بوده و در نتیجه در مصرف بهینه پهنای باند و فضای ذخیره سازی نیز صرفه جویی می شود. این دوربین ها می توانند تصاویری با کیفیت بسیار بالا و رزولوشن تصویر تا 3 مگاپیکسل ارائه دهند. دوربین های آنالوگ های لوک نیز دارای نسخه 2.0 از قابلیت EXIR هستند به همین دلیل از جهت تصویربرداری در شب و یا شرایط نور کم دارای کارایی بالایی هستند.

با وجود دوربین های آنالوگ HiLook به راحتی قادر خواهید بود تا با صرف کمترین هزینه سیستم آنالوگ قدیمی خود را به یک سیستم مگاپیکسلی ارتقا دهید. همچنین دستگاه های ضبط DVR و NVR های لوک قابلیت پشتیبانی از دستگاه های HD-TVI، AHD، CVBS و IP را دارند. تمامی دستگاه های ضبط برند های-لوک از آخرین نسخه نرم افزار HiLook iVMS 4200 پشتیبانی می کنند و شما قادر خواهید تا به راحتی سیستم مداربسته خود را توسط آن مدیریت نمایید. این نرم افزار دارای ویژگی های متعددی از جمله قابلیت های پخش زنده، ضبط تصاویر، جستجو در تصاویر، پخش از راه دور، بک آپ فایل، مدیریت سیستم آلارم و … می باشد. از این نرم افزار اغلب در مدیریت پروژه های کوچک و متوسط استفاده می شود.

قیمت مناسب

محصولات برند های لوک دارای تنوع بسیار بالایی هستند و در حال حاضر نیز رنج وسیعی از آنها که شامل انواع دوربین مداربسته، دستگاه های ضبط NVR و DVR و… می شود، در اختیار کاربران قرار دارند. این محصولات مطابق با بالاترین و آخرین استانداردهای کیفیت و ایمنی طراحی و تولید شده اند. نسبت به قیمت آن این سیستم ها دارای کیفیت و کارکرد فوق العاده ای بوده و برای پروژه های کوچک و متوسط انتخاب مناسبی محسوب می گردند. با وجود این محصولات، دیگر بسیاری از محصولات ارزان ولی بی کیفیت از لیست خرید شما حذف خواهند شد.

موارد و قابلیت های زیادی در برد الکترونیکی این محصولات وجود دارد که به طور خلاص در زیر به آن اشاره می کنیم:

  • قابلیت WDR: بهبود کیفیت تصویر در مکان هایی با اختلاف سطح نوری زیاد
  • قابلیت 3D DNR: کاهنده نویز دیجیتالی تصویر
  • چند زبانه بودن نرم افزار: دارای منوی چند زبانه برای راحتی بیشتر کاربران در سرتاسر دنیا
  • خروجی/ ورودی صدای دو طرفه: قابلیتی که همزمان امکان ضبط و همچنین پخش صدا را فرآهم می کند(صحبت کردن از طریق دوربین)
  • پشتیبانی از کارت های حافظه: (امکان نصب SD کارت)
  • خروجی و ورودی های آلارم: (برای ایجاد هشدارهای لازم برای امنیت بیشتر)
  • نور مادون قرمز دید در شب IR: (برای تصویربرداری در شب)
  • تکنولوژی PIR: (سیستمی برای تشخیص ورود افراد)
  • و ..

H.265+ در HILOOK

H.265+ ورژن جدیدتری از فرمت قبلی آن یعنی H.265 است. با استفاده از فشرده سازی H.265+ نه تنها در مصرف پهنای باند صرفه جویی می گردد بلکه در بهینه سازی فضای ذخیره سازی نیز تاثیرگذار است و بطور کلی عملکرد و کارایی سیستم را تا 83 درصد افزایش می دهد. در مقایسه باH.265، کدک H.265+ می تواند زمان ضبط را تا دو برابر کاهش دهد و در مقایسه با H.264، می تواند تا چهار برابر تعداد دوربین های بیشتری را پشتیبانی کند.

“با Hi Look در زمان و منابع شما صرفه جویی می گردد”

WDR

همانطور که در مطالب قبلی به تفصیل صحبت کردیم دوربین های مداربسته در محیط های گوناگونی نصب می گردند. در این محیط ها اختلاف بین سطوح نوری که به دوربین می تابد وجود خواهد داشت . برای مثال اگر دوربین مدار بسته خود را در جلوی درب ورودی نصب کنید تابش اشعه نور خورشید به آن باعث سیاه و کدر شدن قسمت هایی از تصویر می گردد. اما با وجود قابلیت WDR روشنایی تصویر به خوبی تنظیم شده و این مشکل برطرف خواهد گردید. دوربین های مداربسته های لوک دارای 120db WDR هستند و به همین سبب تصاویری که به نمایش می گذارند بسیار واقعی و بدون هیچگونه تاری و روشنایی بیش از حد خواهد بود.

EXIR

دوربین مداربسته HILOOK بهترین گزینه برای تصویر برداری در شب است. زیرا از قابلیت EXIR نسخه 2.0 پشتیبانی می کنند. با وجود قابلیت اکسیر و با استفاده از تابش تقویت شده نور مادون قرمز کیفیت تصاویر در شب یا در نور کم بسیار  بهبود می یابد.

مکان یاب فارسی
مکان یاب آنلاین
مکان یاب گوگل
برنامه مکان یاب فارسی
نقشه مکان یاب
مکان یاب موبایل

 



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

سرور بهتر است یا NVR معرفی بهترین سرورها

در سیستم های مداربسته وجود دستگاهی برای ذخیره سازی، مدیریت و پردازش اطلاعات ضروریست. در گذشته با طراحی دوربین های مداربسته تحت شبکه ذخیره تصاویر توسط سرورها انجام می شد. چندی بعد دستگاه NVR تولید و به بازار عرضه شد. یک ضبط کننده ویدیوی شبکه ای با کیفیت (NVR)  و سرور هر دو کارایی بسیار خوبی در سیستم های مداربسته دارند. اما برای یک پروژه خرید سرور بهتر است یا NVR؟ سوالی که سعی داریم در این مقاله به آن پاسخ دهیم. وجود مزایا و معایب برای هر دو، موجب شده است به راحتی نتوانیم یکی از آنها را به دیگری برتری دهیم.

 
 
 
 

تفاوت بین سرور و ضبط کننده ویدئو چیست؟

کارشناسان نظارت تصویری در این زمینه نظرسنجی های زیادی انجام دادند: سرور بهتر است یا NVR؟ با توجه به تحقیقات انجام شده، دیدگاه در مورد این موضوع منحصراً به نتیجه ای که هر شرکت یا کاربر از آن گرفته بود بستگی داشت. تا همین اواخر افراد در ارتباط با استفاده از یک سرور ویدیویی قدرتمند برای پروژه و یا اکتفا کردن به یک ضبط کننده NVR ابهامات زیادی داشتند.

 در واقع از دستگاه های سرور در نصب دوربین های مداربسته تحت شبکه به جای NVR استفاده می شود. تنها در مواقعی خاص مثلاً در پروژه های بزرگ که نیاز به قابلیت های قدرتمند و پیچیده است، استفاده از سرور توجیه اقتصادی و عملکردی دارد. پیشنهاد ما قبل از انتخاب و هر اقدامی جهت خرید، با کارشناسان این حوزه مشورت کنید. شرکت تارتن دژ با ارائه مشاوره های کارشناسی و حرفه ای که به صورت رایگان است همراه شما عزیزان خواهد بود.

سرورها بزرگ و گران قیمت، NVRها کوچک و ارزان قیمت تر از سرور هستند. این تنها تفاوت دو دستگاه نیست و تفاوت های مهم تری نیز بین این دو وجود دارد.

 
 
 

مشخصات سرور

تا چندی پیش زمانی که صحبت از یک مجموعه خاص متشکل از یک پلتفرم سخت افزاری و یک مجموعه نرم افزاری چند جزئی می شد، از اصطلاح “Video Server” استفاده می کردند. نرم افزار سرور به دو بخش تقسیم می شود: نرم افزار منحصر به دوربین و دوم سیستم عاملی که عملکرد کل مجموعه را تضمین می کند. سیستم عامل ویندوز به علت ضعف هایی که دارد چندان مورد پذیرش هر سیستمی نیست. این سیستم عامل همچنان در برابر حملات شبکه آسیب پذیر است. ضمن اینکه به قدرت سخت افزاری و منابع محاسباتی زیادی نیاز دارد. برای تامین نرم افزارها نیز نیاز به خرید مجوزها و لایسنس وجود دارد.

با این حال، سیستم‌ عامل‌های ارزان‌تر و ایمن‌تر مبتنی بر لینوکس اغلب به مشکلات دیگر مدیریت تبدیل می‌شوند. به عنوان مثال برای بهره‌برداری کارآمد از آن‌ها، یک شرکت به کارکنان بسیار ماهر با انتظارات حقوقی سنگین نیاز دارد.

سرور مانند یک کامپیوتر شخصی خوب می ماند که آن را با آنچه برای کار با دوربین های مداربسته لازم دارید پر می کنید. هر چه قطعات قدرتمندتر باشد گرمای بیشتری تولید می شود. به دلیل وجود فن های خنک کننده، سرور ویدئویی پرقدرت همیشه پر سر و صداست که باید در یک اتاق جداگانه نصب شود.

 
 
 

NVR ضبط کننده ویدئو

برای پاسخ بهتر به “سرور بهتر است یا NVR” بعد از آشنایی با سرور اشاره ای به NVR می کنیم. ضبط ویدئوی شبکه یا NVR گزینه ای ارزان و ساده برای کار با دوربین های امنیتی و مداربسته است. روی یک NVR (دستگاه ضبط) همیشه نرم افزار منحصربفرد مناسب برای یک سیستم دوربین مدار بسته خاص وجود دارد. NVR ها یک دستگاه محافظت شده و آماده استفاده هستند. معمولاً به هیچ هزینه اضافی مانند هزینه اشتراک نیازی ندارند.

دستگاه ان وی ار یک دستگاه جمع و جور است. اجزای آن به گونه ای انتخاب می شود که نیازی به خنک کننده اضافی نداشته باشند. بنابراین NVR سر و صدایی ندارد و در مکان هایی مانند زیر میز نگهبان نیز قابل نصب است.

 
 
 

مزیت نصب دوربین مداربسته IP با استفاده از سرور

سرورها برای مدیریت و دسترسی به تصاویر دوربین های IP از نرم افزار استفاده می کنند. نرم افزارهایی در بازار با قابلیت پردازش تصویر برای سرورها وجود دارند. با استفاده از یک دوربین IP معمولی می توانید به قابلیت های هوشمند مانند تشخیص چهره دسترسی داشته باشید. در حالی با NVR باید این ویژگی ها در دوربین مداربسته وجود داشته باشد. به عبارت بهتر با استفاده از NVR معمولاً دوربین هوشمند برای این نوع پردازش ها مورد نیاز است.

فضای ذخیره سازی بیشتر در سرورها از دیگر مزیت های استفاده از سرور است. اکثر سرورهای موجود در بازار از هارد بیشتری پشتیبانی می کنند و یا به NAS استوریج متصل می شوند. این امکان شرایط ضبط تصاویر در مدت زمان بسیار طولانی را ممکن می سازد.

سیستم Raid در سرورها کمک می کند تا ذخیره تصاویر با اطمینان بیشتری انجام شود. در این سیستم اطلاعات در چند هارد به طور همزمان ذخیره می شود. تقسیم بندی اطلاعات بین هاردها موضوع پیچیده ایست. اما این را بدانید که خرابی در یک یا چند هارد از کل هاردهای سیستم منجر به از دست دادن تصاویر نمی شود. این ویژگی موجب بالا رفتن اطمینان ذخیره سازی در سرورها می شود. (این قابلیت در NVR های پیشرفته در حال گسترش است.)

 
 
 

معایب سرور برای دوربین مداربسته

گران قیمت بودن و هزینه نگهداری بالای سرور یکی از معایب این دستگاه محسوب می شود. نرم افزارهای مورد استفاده در سرورها اغلب رایگان نیستند. به ازای تعداد کانال مورد نیاز سطح خاصی از نرم افزار باید خریداری شود. بیشتر سرورها تحت ویندوز هستند. همین امر مشکلاتی از جمله کندی نرم افزار، هنگ کردن و… را به مرور زمان بوجود می آورد. با پریدن یا خرابی ویندوز نیز نرم افزار شما ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد.

 
 
 

مزیت NVR برای دوربین مداربسته

دستگاه NVR ابعاد کوچکتری دارند منحصراً برای سیستم های مداربسته ساخته شده اند. از جهت قیمت مقرون به صرفه تر هستند. کمتر دچار خرابی می شوند و هنگ نمی کنند. دستگاهی پایدار برای ضبط و مدیریت تصاویر دوربین مداربسته هستند. در پروژه های کوچک و متوسط غالباً استفاده از NVR توصیه می شود. البته با پیشرفتی که در ان وی ارهای کنونی رخ داده امکان استفاده از آنها در پروژه های بزرگ نیز امکان پذیر است.

در گذشته ضبط توزیع شده جریان های ویدئویی در همه هاردهای نصب شده به طور همزمان (Raid) تنها از طریق سرورهای ویدئویی امکان پذیر بود. در حالی که امروزه بسیاری از NVR های با تعداد کانال بالا و پیشرفته از فناوری RAID استفاده می کنند. در نتیجه عملکرد سیستم را بهبود می دهد و قابلیت اطمینان از ذخیره سازی داده ها را بالا می برد. با این قابلیت بروز اشکال در چند هارد NVR به معنی از دست دادن تصاویر دوربین مداربسته نیست.

رویکرد تجزیه و تحلیل ویدئو نیز تغییر کرده است. پیش از این، تجزیه و تحلیل ویدئو تنها به سرورها مرتبط می شد. در حالی که تشخیص چهره یا تشخیص پلاک برای یک NVR به راحتی ممکن شده است. برخی از مدل های NVR قادر به استفاده همزمان از 20 ماژول هوشمند هستند.

 

 

  1. آداپتور صنعتی دوربین مدار بسته    دوربین مداربسته تیاندی  دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بسته

 

آموزش ریختن فیلم دوربین مداربسته روی فلش

تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته بر روی هارد دستگاه ضبط کننده تصاویر DVR-NVR ذخیره می شود.برای نگهداری و آرشیو تصاویر از قبل ضبط شده نیاز به بک آپ گیری بر روی یک حافظه جانبی دارید. ریختن فیلم دوربین مداربسته روی فلش یکی از کاربردی ترین راهکارها در این زمینه است. اصلی ترین کاربرد آن برای ارائه مدرک برای پلیس، همسایه ها، آرشیو تصاویر و… است. در ادامه به آموزش ریختن فیلم دوربین مداربسته روی فلش می پردازیم. تصاویری که در این مقاله قرار داده ایم مربوط به دستگاه هایک ویژن است اما برندهای دیگر هم منوی مشابه با این برند دارند و تنها کافی است به دنبال گزینه های گفته شده باشید.


چگونه فیلم دوربین مداربسته را روی فلش بریزیم؟

برای آنکه بتوانید فیلم دوربین مداربسته را روی فلش بریزید باید دسترسی مدیریتی دستگاه ضبط کننده تصاویر را داشته باشید تا بتوانید از فیلم های دوربین مداربسته بک آپ بگیرید. اما چگونه فیلم دوربین مداربسته را روی فلش بریزیم؟ در ادامه به صورت گام به گام با قرار دادن تصویر توضیح داده ایم. در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید در انتهای مقاله برایمان پیام بگذارید تا کارشناسان ما در کمتر از 48 ساعت پاسخ دهند.

آموزش ریختن فیلم دوربین مداربسته روی فلش

در قدم اول باید دسترسی به سیستم ضبط کننده تصاویر DVR-NVR داشته باشید. پس از آن حجم فیلمی که قصد ذخیره کردن آن بر روی فلش را دارید را تخمین بزنید و بسته به میزان حجم فیلم فلش تهیه نمایید. در ادامه سعی کردیم با قرار دادن تصاویر و توضیحات تکمیلی شما را در امر ریختن فیلم دوربین روی فلش یاری کنیم. توجه نمایید که تصاویر و توضیحات برای دستگاه DVR هایک ویژن است.

 

1.بر روی دستگاه DVR پورت USB قرار دارد که از طریق آن می توانید فلش، ماوس، کیبورد و… را به دستگاه متصل کنید. پورت UDB می تواند پشت دستگاه و یا جلوی دستگاه قرار بگیرد.

2.پسورد دستگاه ضبط کننده تصاویر را وارد کنید. بر روی صفحه کلیک راست نمایید تا لیستی از گزینه ها برایتان نمایان شود. گزینه Menu  را انتخاب کنید و سپس وارد تنظیمات Play Back و یاExport  شوید. ( این دو گزینه هر دو خروجی یکسانی می گیرند و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.)

 
ریختن فیلم دوربین مداربسته روی فلش
 

3.پنجره ایی باز می شود که لیست تمام دوربین های مداربسته را نمایش می دهد. به صورت پیش فرض تمامی دوبین ها در حالت انتخاب هستند و شما می توانید برخی را غیر فعال نمایید. در صورتی که تمایل به بک آپ گیری از تمام دوربین ها داشتید اطمینان حاصل کنید که حجم فیلم سیستم مداربسته با فضای خالی فلش هم خوانی داشته باشد.

 
آموزش ریختن فیلم دوربین مداربسته روی فلش
 

4.در پایین صفحه بخشی به نام start time و End time قرار دارد که می توانید با استفاده از start time زمان و تاریخ شروع و با استفاده از End time  زمان و تاریخ پایان فیلم را تعیین کنید.

5.با انتخاب گزینه Search در پایین صفحه رکورد ها نمایش داده خواهند شد.

 
آموزش گام به گام ریختن فیلم دوربین مداربسته روی فلش
 

6.در این مرحله تصاویر مورد نظرتان را بررسی کنید در صورت مغایرت با فیلم مورد نظرتان می توانید زمان و تاریخی را اطلاح کنید. در صورت صحت تصاویر دکمه export را انتخاب نمایید. اطلاعات فلش و یا هارد دیسک متصل به دستگاه در قسمت Device name نمایش داده می شود. می توانید در قسمت Save Type فرمت ذخیره سازی فایل را انتخاب نمایید.

 
ریختن فیلم دوربین مداربسته روی فلش
 

7.در آخرین مرحله با انتخاب گزینه Export اجازه دهید مراحل بک آپ گیری شروع شود. در انتهای کار پیغامی مطابق شکل نمایش داده می شود که باید بر روی گزینه Ok کلیک نمایید. (در برخی از برندهای دیگر ممکن است به جای گزینهExport  با گزینه Backup  مواجه شوید.)

 
مراحل ریختن فیلم دوربین مداربسته روی فلش
 

پسوند فیلم دوربین مداربسته

به صورت پیش فرض پسوند فایل های فیلم دوربین مداربستهDAV است. اجرای فایل DAV ممکن است کمی با مشکل رو به رو شود بهتر است فایل فیلم دوربین مداربسته را با پسوند AVI و MP4 ذخیره نمایید تا هنگام اجرای آن با مشکل مواجه نشوید. اگر مایل به ذخیره سازی فایل بر روی کامپیوتر هستید توجه داشته باشید که تنها فایلی با پسوند .Dav را کپی کنید و به اشتباه . Play.exe را کپی نکنید.

 
 

نحوه کپی فیلم دوربین مداربسته روی فلش

برای کپی کردن فیلم دوربین مداربسته روی فلش ابتدا نیاز است که یک فلش با فضای خالی معادل فیلمتان داشته باشید تا هنگام کپی کردن با مشکل مواجه نشید. سپس باید نوع کاربریتان را چک کنید که حتما دسترسی مدیریتی داشته باشید تا بتوانید به آرشیو تصاویر ضبط شده دسترسی داشته باشید. در آخرین مرحله مراحلی که در بالا خدمتتان عرض کردیم را به ترتیب انجام دهید. در صورت بروز هر گونه مشکل با مشاوران متخصص ما تماس حاصل نمایید.

 
 
 

 

چگونه فیلم های دوربین مداربسته را روی فلش بریزیم؟

چگونه فیلم های دوربین مداربسته را روی فلش بریزیم؟ سوالی است که بعضاً برای افرادی که با منوها و دسترسی دستگاه ضبط کننده تصاویر آشنایی ندارند به وجود می آید. برای انتقال فیلم دوربین مداربسته روی فلش باید طبق مراحلی که در ابتدای مقاله آموزش ریختن فیلم دوربین مداربسته روی فلش خدمتتان عرض کردیم عمل کنید. در صورتی که سیستم مداربسته شما از یک برند متفرقه باشد و مراحلی مشابه مراحل گفته شده نداشته باشد بهتر است با واحد پشتیبانی شرکت فروشنده تماس بگیرید.

آیا می توانیم فیلم دوربین مداربسته را ذخیره کنیم؟

برای ذخیره سازی فیلم دوربین مداربسته مشکلی وجود ندارد و تنها کافی است یک حافظه جانبی به دستگاه ضبط کننده تصاویر وصل کنید.

می تونیم هارد اکسترنال را به DVR وصل کنم؟

برای افزایش فضای ضبط ، می توانید چندین هارد اکسترنال را به یک DVR متصل کنید. تنها مشکلی که وجود دارد این است که اگر هارد اکسترنال قطع شود، برنامه های ذخیره شده در آن تا اتصال مجدد به همان DVR قابل دسترس نخواهند بود.

چقدر می توانیم فیلم دوربین مداربسته را نگه داریم؟

در صورتی که قصد دارید فیلمی را جهت شکایت، بازنگری و… نگه دارید بهتر است قبل از 30 روز آن را ذخیره کنید زیرا به طور معمول فیلم های دوربین مداربسته 30 الی 90 روز در حافظه نگهداری می شود. مدت زمان نگهداری تصاویر ضبط شده به مواردی چون تعداد دوربین، وضوح تصویر دوربین ها و موارد دیگر بستگی دارد.

دستگاه ضبط کننده تصاویر دوربین مداربسیته (DVR,NVR) تا چند روز تصاویر ضبط شده را نگه می دارد؟

تعداد روزهای نگهداری تصاویر ضبط شده بستگی به موارد زیر دارد:

  • فضایذخیره سازی هارد دیسک چقدر است.
  • از کدام روش فشرده سازی ویدئو (MPEG، MJPEG، موجک،264و…) برای ذخیره تصاویر استفاده می شود.
  • نرخ فشرده سازی ویدئو – Kbps چقدر است.
  • پارامتر فریم در ثانیه را روی چه عددی تنظیم کرده اید.
  • رزولوشن فریم های ضبط شده (۹۶۰*۱۰۸۰ ، ۹۶۰*۷۲۰ و ….)چقدر  می باشد.
  • آیا ویدئو به صورت تمام وقت ضبط شده و یا تنها در زمان تشخیص حرکت ضبط کرده است.
  • چه تعداد دوربین در سیستم مداربسته در حالب ضبط تصاویر هستند.

روش پشتیبان گیری یا بکاپ گرفتن دوربین مداربسته به چه صورت است؟

بکاپ گرفتن از دوربین مداربسته بسیار آسان است و خودتان می توانید آن را انجام دهید. تنها کافی است که یک فلش به دستگاه متصل کنید و سپس وارد منوی دستگاه شوید و روی پشتیبان گیری (Backup) کلیک نمایید. کانال های مورد نظر، تاریخ و ساعت را انتخاب کنید. در قسمت Format  نیز نوع فایل را انتخاب کنید و در پایان روی شروع پشتیبان گیری (Start Backup) کلیک کنید.

حذف فوری فیلم از دوربین مداربسته ؟

در ابتدا باید بدانید که حذف قسمتی از فیلم دوربین مداربسته عملا غیر ممکن خواهد بود. اما در صورتی که مجبور به حذف فیلم دوربین مداربسته به هر دلیلی هستید باید تمامی فیلم ذخیره شده بر روی هارد دیسک و کارت حافظه را پاک کنید. برای فرمت فیلم دوربین مداربسته دو روش وجود دارد که می توانید از طریق آنها اقدام به پاک کردن فیلم دوربین مداربسته نمایید:

  1. حذف گام به گام فیلم دوربین مداربسته از طریق DVR و NVR
  2. حذف فوری فیلم دوربین مداربسته از طریق کامپیوتر
  1. سیستم امنیتی یکپارچه    خانه های هوشمند    فروشگاه اسمارت سکیوریتی   نمونه های شهر هوشمند

 

 



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته

با پدید آمدن فناوری دوربین های مداربسته کاربران آن را به عنوان یکی از راهکارهای امنیتی اماکن خود مورد استفاده قرار دادند. این تجهیزات کمک می کند تا به جای خرید قفل های بیشتر و هزینه بالاتر برای نگهبان و… به راحتی بتوانید امنیت مکان خود را بالا ببرید. اما مهمترین نکته ای که باید مورد توجه قرار داد این است که چگونه اقدام به خرید دوربین مداربسته کنیم و اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته شامل چه مواردی می شود. تماس با شرکت های نصب دوربین مداربسته و گفتگو با مشاورین می تواند بسیار ثمر بخش باشد. اما پیشنهاد ما این است قبل از این کار این مقاله را تا انتها بخوانید.

 
 
 
 

8 اشتباهی که هنگام خرید دوربین مداربسته باید از آنها اجتناب کنید

دیده شدن دوربین نصب شده معمولاً برای ترساندن سارقان احتمالی کافی است. به این ترتیب آنها را مجبور می‌کند تا از ملک شما دور شوند و از اقدام خود صرف نظر کنند. در ادامه 8 مورد از اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته را بررسی می کنیم:

 

1. خرید ارزان ترین دوربین مداربسته موجود در بازار

معمولاً برای خرید هر کالایی  مقدار بودجه ای معین را در نظر می گیریم. زمانی که خرید نهایی می شود و از بودجه ما مبلغی باقی میماند قطعاً خوشحال می شویم. اما عمر این خوشحالی چقدر است یا به عبارت بهتر این که آیا تا مدت زمان طولانی از خرید خود راضی خواهیم بود. عملکرد و کارایی آن محصول مورد تایید ما هست یا خیر. در ارتباط با خرید دوربین مداربسته نیز چنین سناریویی حاکم است. اگر می خواهید دوربین مداربسته با کیفیت و کارایی بالا تهیه کنید، نباید به دنبال ارزان ترین ها باشید.

در اغلب موارد بعد از مدت کوتاهی این گروه از دوربین های مداربسته دچار مشکل و خرابی می شوند. در چنین شرایطی آرزو می کنید ای کاش در زمان خرید کمی بیشتر برای گزینه‌ای با کیفیت‌تر هزینه می‌کردید.

 
 
 

2. خرید گران ترین دوربین مداربسته موجود در بازار

به همان اندازه که خرید دوربین مداربسته ارزان قیمت توصیه نمی شود و از رایج ترین اشتباهات در خرید دوربین مداربسته است. خرید دوربین مداربسته گران قیمت نیز توصیه نمی شود. علت این اجتناب چیست؟ دوربین های مداربسته ارزان قیمت عمر و کارایی کافی ندارند و در بیشتر مواقع دچار خرابی و اختلال می شوند. در مقابل معمولاً دوربین های گران قیمت با کیفیت و دوام بیشتری هستند. دلیل اصلی برای پرهیز از خرید دوربین های گران قیمت عدم تناسب قیمت دوربین با نیازهای کاربران و کاربری هاست.

قطعاً برای یک اتاق در منزل یا محل کار و یا مکان هایی نظیر آن یک دوربین هوشمند با قابلیت های حرفه ای نیاز نیست. یک دوربین مداربسته دام ثابت با لنز 2.8 می تواند بهترین انتخاب باشد. البته انتخاب های دیگری نیز وجود دارد که براساس نیاز تعیین می شوند و تماماً قیمتی مناسب تر از دوربین هوشمند خواهند داشت. همچنین دوربین از برندهای گران قیمت از کیفیت خوبی برخوردار هستند اما برندهای معتبر با قیمت مناسب تر که همان کیفیت و عملکرد را ارائه می دهند نیز وجود دارد. به عنوان مثال برندهای اکسیس، سونی، اویژیلون از برندهای گران قیمت هستند و برندهای هایک ویژن، داهوا، یونی ویو، تیاندی از برندهای رنج قیمتی متوسط محسوب می شوند.

شما به راحتی می توانید با توجه به نیاز و کاربری که موردنظر شماست دوربینی با کیفیت بالا و قیمتی پایین تر از برندهای رنج متوسط انتخاب کنید. حتی در هر برند نیز باز هم قیمت را معیار قرار ندهید.  به طور مثال قیمت دوربین مداربسته هایک ویژن نمی تواند معیار مناسبی برای انتخاب و خرید دوربین از این برند باشد. در برند هایک ویژن نیز مانند سایر برندهای معتبر جهان انواع دوربین های مداربسته مناسب با انواع کاربری ها و پروژه ها تولید می شوند.

 

برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان فروش حرفه ای با ما تماس بگیرید.

 
 

3. نادیده گرفتن برند دوربین های مداربسته

به موازات اشتباهات خرید دوربین های مداربسته ارزان و گران قیمت، اشتباه عدم آشنایی با برند دوربین وجود دارد. در خرید هر کالایی مانند لپ تاپ، تلویزیون، یخچال و… باید از برندهای موجود و معتبر بازار آگاه بود. تعریف برند در کالاهای الکترونیکی معنایی فراتر از لاکچری بودن محصول را در بر می گیرد. کیفیت و دوام محصول، سازگاری قطعات به کار رفته، در دسترس بودن نرم افزارهای اصلی، خدمات پشتیبانی و طرف پاسخگو همه از محاسن برندهای اصلی و معتبر است.

اگر از برندهای دوربین مداربسته اطلاعی ندارید پیشنهاد می کنیم مقاله 10 برند برتر دوربین مداربسته را مطالعه کنید. با کسب آگاهی از برندهای معتبر می توانید در میان انواع محصولات آنها مطابق با انتظارات خود و مکان مورد نظر دوربین مناسبی را انتخاب کنید.

 
 
 

4. دوربین مداربسته فاقد دید در شب

در مکان هایی که شما نیاز به تصویربرداری در شب و یا شرایط کم نور دارید لازم است دوربین به دید در شب مجهز باشد. از آنجایی که بیشتر سرقت ها در زمان تاریکی رخ می دهد؛ بنابراین دید در شب یک ضرورت برای دوربین های مداربسته است. استفاده از دوربین های معمولی برای ثبت تصاویر شب، موجب ارائه تصاویر دانه دانه می شود. این تصویر عملاً کاربردی ندارد بنابراین اگر نظارت بر مکان مورد نظر در شب برای شما مهم است دید در شب را فراموش نکنید.

 
 
 

5. خرید دوربین گردان برای محیط های وسیع

گردان بودن دوربین های مداربسته اسپیددام گزینه خوبی برای نظارت بر محیط های وسیع هستند اما نه به تنهایی. یکی از اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته این است که مشتریان به اطلاع دقیقی از عملکرد دوربین ندارند. فریب چرخش 360 درجه افقی یا 90-180 درجه عمودی دوربین های PTZ یا گردان را نخورید. این قابلیت کمک می کند تا تمام محیط را نظارت کنید اما نه در یک لحظه. در واقع زمانی که دوربین در یک جهت باشد جهت دیگر از دید دوربین خارج شده است. هر اتفاقی که در ان محدوده انجام شود توسط دوربین مداربسته ثبت نمی شود تا زمانی که دوربین به آن سمت بچرخد.

بنابراین برای پوشش گسترده، اگر اتاق یا محیط های کوچک باشد دوربین با لنز واید مناسب است. اگر محیط وسیع باشد از دوربین های مداربسته دیگری به عنوان پشتیبان استفاده خواهند کرد. برای اطلاعات دقیق تر می توانید با از کارشناسان این حوزه مشورت کنید.

 

 
 
 

6. خرید دوربین مداربسته قبل از تحقیق

یکی از رایج ترین اشتباهات در خرید دوربین مداربسته این است که مشتریان بعد از خرید، در مورد دوربین مداربسته شان تحقیق می کنند. تحقیق و کسب آگاهی در مورد کالایی که خریداری کرده اید کار شایسته ایست اما اگر بخشی از این تحقیقات قبل از خرید باشد بسیار مثمر ثمرتر خواهد بود. به این ترتیب قبل از این که کار از کار بگذرد تغییرات لازم در انتخاب خود خواهید داد.

برخی از نیاز به نگهداری تصاویر دوربین مداربسته تا مدت طولانی دارند بنابراین در ویژگی های دوربین و سیستم این موضوع باید لحاظ شده باشد. وجود فرمت های فشرده سازی قدرتمند یکی از این مشخصه هاست.

 
 
 

7. ویژگی های غیر ضروری دوربین مداربسته

برخی از مشتریان به قابلیت های زیاد دوربین مداربسته علاقمندند. این افراد تصور می کنند دوربین هر چه قابلیت بیشتر و جدیدتری داشته باشد بهتر است. از اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته بر گایه این تفکر رخ می دهد. از حق نگذریم جذابیت فناوری های جدید در دوربین مداربسته بسیار زیاد است.

اگر فقط براساس آن بخواهید دوربین مدار بسته را انتخاب کنید به این ترتیب باید دائماً در حال خرید دوربین مداربسته باشید. زیرا  هر بار یک شرکت از تولید کنندگان سیستم های نظارتی- حفاظتی، فناوری جدیدی را معرفی می کند. برای پیروزی در میدان رقابت نیز هر فناوری قابلیت جذابی را به دوربین مداربسته می افزاید. پیشنهاد می کنیم اصول اولیه خرید دوربین را رعایت کنید تا کار برای شما آسان شود.

 
 
 

8. خرید از شرکت یا فروشنده نامعتبر

انتخاب شرکت و فروشنده معتبر بسیار حائز اهمیت است. اگر فروشنده قابل اعتماد نباشد به طور حتم به کالاهایی که عرضه می کند نیز نمی توان اعتماد داشت. یکی از رایج ترین اشتباهات در خرید دوربین مداربسته سهل انگاری در انتخاب فروشنده و شرکت عامل است. یک شرکت معتبر دوربین های مداربسته باید بتواند بهترین قیمت ها را در کنار بهترین دوربین های موجود به شما ارائه دهد. همچنین اطمینانی واقعی برای مشتریان ایجاد کند یعنی متعهد باشد. اگر از آنها خرید می کنید اهداف نظارتی و حفاظتی شما به درستی برطرف می شود. به سوالات فنی و غیر فنی شما به درستی پاسخ دهند. بعد از خرید نیز باید پشتیبانی و ارائه خدمات داشته باشند.

 

  1. سیستم های امنیتی   هوشمند سازی خانه     اسمارت سکیوریتی     شهر هوشمند

 

شاتر در دوربین مداربسته

اصطلاح سرعت شاتر یا Shutter Time از دوربین عکاسی به وجود آمده است. شاتر یک پرده متحرک است که در مقابل لنز قرار می گیرید و مانع از رسیدن نور و تشکیل تصویر می شود. برای تصویر برداری به واسطه ی دوربین مداربسته باید برای شاتر در دوربین مداربسته یک بازه زمانی مشخص تعیین کنید. بازه زمانی شاتر در دوربین مداربسته به میزان کیفیت دوربین بستگی دارد. این زمان نشان می دهد که سرعت شاتر دوربین چقدر است. سرعت شاتر را با واحد زمان (ثانیه) نشان می دهند. سرعت شاتر معمولا کسری از ثانیه است و زمان لازم برای تشکیل یک تصویر در دوربین را نشان میدهد (مثلا 1/25 ثانیه).

 

سرعت شاتر چیست؟

 

سرعت شاتر مدت زمانی است که شاتر دوربین مداربسته باز است و نور روی سنسور می تابد و تصویر تشکیل می شود. مدت زمانی که دوربین مداربسته برای گرفتن عکس صرف می کند سرعت شاتر نام دارد.

در صورتی که از سرعت شاتر طولانی استفاده کنید حسگر برای مدت زمان طولانی در معرض دید قرار می گیرد و تصاویر به صورت تار به ثبت می رسند. ( اصطلاحا به سرعت شاتر طولانی، سرعت شاتر SLOW نیز گفته می شود.) از سرعت شاتر پایین برای تصویر برداری در شب و یا محیط های کم نور استفاده می شود. اگر شاتر شما سریع باشد سوژه های متحرک در عکس تار و در حال حرکت دیده می شوند. از سرعت شاتر سریع برای ثبت تصاویر تبلیغاتی ماشین و موتور استفاده می شود زیرا باعث می شود سوژه سریع و در حال حرکت به نظر برسد.

 

 

نحوه تنظیم سرعت شاتر

 

سرعت شاتر در دوربین مداربسته به دو صورت دتس و خودکالر قابل تنظیم است. در صورتی که این پارامتر روی حالت خودکار قرار بگیرد دوربین مداربسته با توجه به شرایط محیط مقدار آن را تعیین می کند به صورت پیش فرض این حالت فعال است. اگر به صورت دستی آن را تنظیم کنید و نور محیط تغییر کند ممکن است تصاویر خیلی روش و یا تاریک ثبت شوند.

با تنظیم دوربین روی حالت Shutter Priority سرعت شاتر را انتخاب می کنید و دوربین به طور خودکار دیافراگم را انتخاب می کند. با تنظیم دوربین روی حالت “دستی” ، سرعت شاتر و دیافراگم را باید به صورت دستی انتخاب کنید. در هر دو حالت می توانید پارامتر ISO را به صورت دستی یا خودکار تنظیم کنید. بهتر است به دوربین اجازه دهید سرعت شاتر مناسب را برای شما انتخاب نماید.

 

 

نحوه عملکرد شاتر در دوربین مداربسته

 

دوربین های مداربسته شاتر فیزیکی ندارند. هر فیلم متحرکی از چند تصویر ثابت تشکیل شده است که در بازه زمانی مشخصی پشت سر هم نمایش داده می شوند. در چنین شرایطی ما می توانیم تصاویر را به صورت متحرک ببین که به تصویر حس زنده بودن می دهد. هر یک از این تصاویر به یک زمان مشخص برای تشکیل نیاز دارند که به آن زمان شاتر می گویند.

 

 

سرعت شاتر چگونه اندازه گیری می شود

 

سرعت شاتر در دوربین مداربسته زیر یک ثانیه است. یه عنوان مثال وقتی سرعت شاتر 4/1 باشد به معنی یک چهارم ثانیه است. اگر 1/250 باشد به معنای چهار میلی ثانیه و یا یک دویست و پنجاهمین ثانیه است.

 

 

سرعت و نوردهی شاتر در دوربین مداربسته

 

یکی از تاثیرهای مهم سرعت شاتر در دوربین مداربسته بر نور تصویر است. اگر از شاتر طولانی استفاده کنید سنسور دوربین مداربسته شما نور زیادی را جمع می کند و عکس حاصل از آن کاملاً روشن خواهد بود. در مقابل اگر از شاتر سریع استفاده کنید سنسور دوربین مداربسته نور کمی را دریافت می کند و در نهایت عکس تاریک خواهد بود.

توجه داشته باشید که سرعت شاتر تنها عامل موثر بر روشنایی تصویر نیست و عواملی چون نور محیط، ISO و دیافراگم نیز بر روشنایی تصویر موثر هستند. در نتیجه برای انتخاب بهترین سرعت برای شاتر در دوربین مداربسته بهتر این عوامل را در نظر بگیرید تا تصاویر واضح و قابل قبول ثبت شوند.

 

 

سرعت های متفاوت شاتر در دوربین مداربسته

 

 

1.سرعت شاتر سریع

اگر شاتر شما سریع باشد سوژه های متحرک در عکس تار دیده می شوند. از سرعت شاتر سریع برای ثبت تصاویر تبلیغاتی ماشین و موتور استفاده می شود زیرا باعث می شود سوژه سریع و در حال حرکت به نظر برسد.

 

2.سرعت شاتر طولانی

در صورتی که از سرعت شاتر طولانی استفاده کنید حسگر برای مدت زمان طولانی در معرض دید قرار می گیرد و تصاویر به صورت تار به ثبت می رسند. ( اصطلاحا به سرعت شاتر طولانی، سرعت شاتر SLOW نیز گفته می شود.) از سرعت شاتر پایین برای تصویر برداری در شب و یا محیط های کم نور استفاده می شود.

 

 

سرعت شاتر در دوربین مداربسته چه زمانی اهمیت پیدا می‌کند؟

 

به طور کلی صورت شاتر از اهمیت بالایی برخوردار است اما زمانی که می خواهید از یک جسم متحرک فیلم برداری کنید اهمیت آن دو چندان خواهد شد. به عنوان مثال اگر سرعث شاتر 5 ثانیه باشد در طول این 5 ثانیه اگر شئ در تصویر حرکت کند به صورت تار ثبت خواهد شد. در نتیجه سرعت شاتر باید به صورتی تنظیم شود که اجسام متحرک در تصویر به صورت تار ثبت نشوند تا بتوان از فیلم دوربین مداربسته در مواقع لازم برای استناد استفاده کرد.

سرعت شاتر دوربین های مداربسته موجود در بازار به صورت پیش فرض روی کسری از ثانیه تنظیم شده اند. هر چقدر این عدد بزرگ تر باشد سرعت عمل شات بیشتر می شود. سرعت شاتر دوربین مداربسته برای ثبت وقایع در اتوبان ها، پارکینگ های عمومی، بیمارستان ها و…. که رفت و آمد در آن ها زیاد است از اهمیت زیادی بر خوردار است و باید روی حالت خودکار و یا سرعت شاتر سریع تنظیم بشود تا تصاویر تار ثبت نشوند.

 

 

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته   دوربین مداربسته تی وی تی          تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته

 

 

تاثیر سرعت شاتر بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته

 

با افزایش سرعت شاتر در دوربین مداربسته زمان برخورد نور به سنسور کاهش پیدا می کند و تصاویر تاریک خواهند شد. بعضا ممکن افزایش سرعت شاتر موجب برفکی و کرکره ایی شدن تصویر شود. برای مقابله با مشکلات این چنینی باید نور محیط را افزایش بدهید.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

وقایع زندگی افرادی به دلیل حساسیت و موقعیت شغلی و خانوادگی ممکن است برای دیگران  جذاب باشد. اما در این میان هستند کسانی که می خواهند با آگاهای از این وقایع در مسیر نادرستی بهره گیرند. به عبارت دیگر سوء استفاده کنند. این موضوع تنها شامل اشخاص مشهور، سیاستمدار، مدیران ارشد یا سلبریتی ها نمی شود. حتی ممکن است من و شما نیز سوژه شنود این گروه از افراد باشیم. این افراد برای رسیدن به مقاصد شوم خود از نصب دوربین مخفی مانند دوربین مداربسته مینیاتوری و میکروفن بهره می کیرند. اما در محل کار چگونه بفهمیم صدایمان ضبط می شود. در منزل و محل زندگی از کجا بفهمیم صدامون شنود میشه اینها سوالاتیست که در این مطلب به پاسخ آنها می پردازیم.

 
 
 
 

در چه مکان هایی صدامون شنود میشه

اولین موضوعی که باید مورد بررسی قرار گیرد این است که در چه محل و مکان هایی ممکن است صدایمان ضبط شود. به طور کلی می توان گفت در اماکنی که چندان عمومیت ندارد و صحبت های خصوصی در آن رد و بدل می شود. به عنوان مثال دفتر یک مدیر می تواند محل مناسبی برای شنود گفتگوهای مدیر و طرف قراردادهایش باشد. محل زندگی از اماکنی که حریم خصوصی افراد محسوب می شود و می تواند برای نصب دستگاه شنود در منزل گزینه مناسبی باشد. خودرو نیز از دیگر فضاهاییست که برای نصب میکروفن مخفی می تواند کاندید باشد.

بعد از مشخص شدن مکان های کلی برای نصب دستگاه شنود باید نقاط را مشخص کنیم. بیایید مانند افراد سودجو فکر کنیم، اگر ما می خواستیم میکروفن مخفی در منزلمان نصب کنیم کجا جای مناسبی بود. در منازل وجود مجسمه ها، تابلوها، شلف و طبقات دکور فضای مناسبی را برای نصب میکروفن مخفی در منزل ایجاد می کنند. برخی دیوارها و سقف دارای گچ بری هستند که خود لایه های پنهانی را برای مخفی کردن دستگاه شنود دارند. در حفره های پشت پریز و کلیدها و محل نصب لامپ، اشیائی که معمولاً جای ثابتی دارند و بندرت جابجا می شوند.

 
 
 

چگونه بفهمیم صدایمان ضبط می شود

بررسی تمام نقاطی که در بالا گفته شد و بسیاری از مناطق دیگر، کار زمان بری است. از کجا بفهمیم که صدامون شنود میشه تا این نقاط را جستجو کنیم. بررسی کلی محل کار، زندگی و خودرو این موضوع را تا حدی برای ما روشن می کند. بهم ریختگی، جابجایی وسایل از نشانه های ورود اشخاص به محل مورد نظر است. خواه این اشخاص مجاز و یا غیر مجاز باشند. در هر صورت آن را یک هشدار بدانید اگر سوژه خوبی برای شنود شدن هستید. شنیدن خش خش در صدای تلفن نشانه ای از وجود دستگاهیست که ایجاد نویز کرده است. این دستگاه ممکن است دستگاه شنود باشد. اطلاع برخی از اطرافیان از صحبت های محرمانه شما یک نشانه دیگر است. چگونگی اطلاع آنها می تواند به نصب دستگاه شنود در منزل شما ختم شود. دستگاه شنود را چگونه پیدا کنیم؟

یکی از راه های ساده و در دسترس برای شنود استفاده از تلفن همراه است. به راحتی با نصب بدافزارها می توان از طریق تلفن همراه شرایط شنود و جاسوسی را فراهم آورد. بنابراین برنامه های موبایل خود را از سایت ها و فروشگاه های معتبر تهیه کنید. چرا که نصب بدافزارها به صورت نامحسوس از طریق نصب نرم افزار دیگری انجام می شود. فروشگاه های معتبر معمولاً نرم افزارهای خود را برای ایمنی اسکن خواهند کرد و بعد در دسترس شما قرار می دهند.

 
 
 

از کجا بفهمیم صدامون از تلفن همراه شنود میشه

اگر در هنگام صحبت با تلفن همراه خود متوجه صداهای غیر معمول شدید و این صداها را مرتباً می شنوید. این احتمال وجود دارد که صدای شما شنود می شود. وجود آیکن یا آیکن های ناشناس در پنل نوتیفیکیشن های موبایل نیز می تواند نشانه ای از شنود شدن باشد. منشاً آن را بیابید چون ممکن است به علت وجود بدافزار در موبالتان باشد. خالی شدن زود به زود باتری، اجرای خودکار برنامه ها، فعال بودن برنامه های در پس زمینه، دریافت پیام یا نوتیفیکیشن عجیب و ناشناس، تغییر زبان به خودی خود، هنگ کردن کوشی به محض اتصال به اینترنت، تغییر تنظیمات موبایل و… همگی نشانه وجود یک یا چند مشکل در تلفن همراه است. یکی از مشکلات ممکن است شنود شدن صدای شما باشد.

برای بررسی بیشتر در منوی تنظیمات گوشی خود بروید. سپس در بخش مدیریت برنامه ها نرم افزارهای خود را بررسی کنید. مدیریت برنامه در موبایل های مختلف عناوین گوناگونی از جمله Apps  یا Manage Apps دارد. وارد قسمت Permission شوید. در این قسمت دسترسی های مختلف برنامه ها به امکانات تلفن شما دیده می شود. دسترسی برنامه ها را در این قسمت می توانید محدود کنید. انتخاب گزینه Deny روی امکان موردنظر دسترسی را مسدود می کند.

نرم افزار و برنامه های مشکوک را حذف کنید. اگر برنامه در موبایل شما نصب است که صدا و تصویر در آن قابل اشتراک گذاری نیست. به عبارت دیگر ارتباط صوتی و تصویری با آن ممکن نیست اما آن برنامه به میکروفن یا دوربین دسترسی دارد. این برنامه عملکرد روشنی ندارد و باید دسترسی آن را از میکروفن و دوربین مسدود کنید. روش بهتر و مطمئن تر این است که نرم افزار را حذف کنید و از نرم افزار های مشابه و از منبع معتبر استفاده کنید.

 
 
 

پیشگیری از شنود تلفن همراه

برخی از نرم افزارهای برای جلوگیری از شنود تلفن همراه طراحی شده اند. از این گروه نرم افزارها می توان به Micro Guard اشاره کرد. یک اپ برای جلوگیری از جاسوسی و شنود احتمالی موبایل است. این اپ با شناسایی و مسدود کردن اپ هایی که از میکروفن استفاده می کنند مانع از شنود شدن خواهند شد. سعی کنید از وای فای رایگان در مراکز تفریحی و تجاری استفاده نکنید. این شرایط می تواند برای تروجان و بدافزارهای امکان نصب روی تلفن شما را فراهم کند.

 
 
 

قانون شنود تلفن همراه دیگران

براساس قانون اساسی اصل 25 : بازرسی و نرساندن نامه‌ها، ضبط و فاش کردن مکالمات تلفنی، افشای مخابرات تلگرافی، تلکس، سانسور، عدم مخابره و نرساندن آن‌ها، استراق سمع و هرگونه تجسس ممنوع است. مگر به حکم قانون.” در نتیجه هر گونه شنود حتی شنود و ردیابی تلفن همراه همسر بدون کسب اجازه و مجوز غیر قانونی و ممنوع است. برای آگاهی از قوانین نصب دوربین مداربسته می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

 

  1. دوربین مداربسته تیاندی  دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بسته  hikvision  هایک ویژن

 

 

زوم اپتیکال چیست؟

زوم به معنای ساده بزرگ دیدن سوژه در یک قاب است. زوم در دو نوع زوم اپتیکال و زوم دیجیتال وجود دارد که هر یک برای کاربری های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند. بزرگنمایی لنز یا همان zoom تابعی از فاصله کانونی و میدان دید حاصل از آن است. هرچه فاصله کانونی طولانی تر باشد میدان دید کوچکتر است. در هر دو نوع ZOOM فاصله کانونی از اهمیت ویژه ایی برخوردار است اما هنگام خرید اکثر کاربران به آن توجه نمی کنند.

در ادامه می خوانید:

  1. زوم اپتیکال چیست
  2. کاربرد زوم اپتیکال چیست؟
  3. زوم دیجیتال چیست
  4. کاربرد زوم دیجیتال چیست؟
  5. تفاوت زوم اپتیکال و دیجیتال
  6. زوم با استفاده از فواصل کانونی مختلف
  7. نحوه محاسبه زوم اپتیکال
 

زوم اپتیکال چیست؟

زوم اپتیکال زمانی اتفاق می افتد که اجسام دورتر را بدون کاهش کیفیت بزرگنمایی می کند. در Optical zoom عناصر داخل لنز حرکت می کنند تا فاصله کانونی را کاهش و افزایش دهند. با کاهش فاصله کانونی میدان دید وسیع تر خواهد شد و جزئیات درون تصویر کمتر دیده می شوند. تنها دوربین هایی با لنز متغیر می توانند از Optical zoom پشتیبانی کنند. در کاتالوگ دوربین مداربسته این زوم را با ضریب X نمایش می دهند. به عنوان مثال 20X به معنی این است که دوربین می تواند تا 20 برابر بر روی سوژه زوم کند. زمانی که از Optical zoom استفاده می کنید دیدتان محدود می شود اما جزئیات بیشتری را بدون افت کیفیت می بینید.

به عنوان مثال تلسکوب مبتنی بر زوم اپتیکال عمل می کند. در صورتی که با کمک تلسکوب به ماه نگاه کنید آن را در اندازه بزرگتری می بینید. با استفاده از زوم اپتیکال بدون کاهش کیفیت اجسام را بزرگتر و با وضوحی قابل قبول می بینید.

 

مزایا و معایب زوم اپتیکال چیست؟

  • مزایا : جزئیات را با وضوح بالا نمایش می دهد.
  • معایب : بعد از ثبت تصویر امکان زوم اپتیکال وجود نخواهد داشت. زاویه دید در Optical zoom محدود خواهد بود.

کاربرد زوم اپتیکال چیست؟

رایج ترین کاربرد زوم اپتیکال برای دوربین های مداربسته جاده ها است. اگر دوربین مداربسته جاده به زوم اپتیکال مجهز باشد می تواند به سادگی پلاک خودرو را با وضوح قابل قبولی در حرکت ثبت کند.زوم اپتیکال برای کارخانه ها، مترو، خیبان های پر رفت و آمد و… مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند با زوم بر روی سوژه های مختلف تصاویر شفاف و واضحی را ثبت کند.

 
 
 

زوم دیجیتال چیست

در زوم دیجیتال قسمتی از تصویر که قصد بزرگنمایی آن را دارید بریده می شود و سپس با اضافه کردن پیکسل عکس را بزرگ می کند. زوم دیجیتال کیفیت تصویر را به شدت کاهش می دهد و جزئیات در آن به وضوح قابل مشاهده نیست. ZOOM دیجیتال تصاویر را بزرگ می کند بدون آنکه اطلاعات بیشتری در تصویر ثبت شود. در صورتی که جزئیات از اهمیت ویژه ایی برای شما برخوردارند زوم دیجیتال گزینه مناسبی نخواهد بود.

کاربرد زوم دیجیتال چیست؟

پیشنهاد می کنیم اگر مجبور به استفاده از زوم دیجیتال شدید هم از زوم دیجیتال دوربین مداربسته استفاده نکنید زیرا به شدت کیفیت تصویر را پایین میارد. می توانید از نرم افزارهای موجود برای بزرگنمایی تصویر استفاده کنید که به مراتب کم تر از زوم دیجیتال دوربین تصویر را تار و بی کیفیت می کنند.

 
 
 

تفاوت زوم اپتیکال و دیجیتال

اگر جزئیات تصویر برای شما مهم است بهتر است از زوم دیجیتال استفاده نکنید و به دنبال زوم اپتیکال باشید. زوم اپتیکال برای تصاویر Live مورد استفاده قرار می گیرد و می توانید به صورت لحظه ای بر روی تصاویر زوم کنید اما زوم دیجیتال مخصوص تصاویری است که از پیش ثبت شده اند. اگر می خواهید به صورت دقیق بر روی سوژه های درون تصویر زوم کنید بهتر است به سراغ زوم اپتیکال بروید تا بتوانید بدون افت کیفیت بر روی سوژه زوم کنید.

زوم اپتیکال شکل واقعی زوم است و زوم دیجیتال به نوبه ایی تصویر را برش می دهد و سپس بزرگنمایی می کند. در Optical zoom با انجام بزرگنمایی کیفیت و رزولوشن تصویر تقریباً بدون تغیر باقی خواهد ماند و اما در زوم دیجیتال گویی تصویر کشیده شده است و در واقع هرچقدر بیشتر بزرگنمایی داشته باشید رزولوشن تصویر کمتر است. نتایج به دست آمده از زوم دیجیتال اصلاً قابل قبول نیست و بهتر است حد الامکان از Optical zoom استفاده کنید.

به عنوان مثال برای دیدن ماه از تلسکوب استفاده می شود که تلسکوب نیز به نوعی زوم اپتیکال مجهز است. برای بزرگنمایی تصویر در برنامه فتوشاپ از زوم دیجیتال استفاده می شود.

زوم با استفاده از فواصل کانونی مختلف

یکی از ویژگی های مهم برای زوم دوربین مداربسته، فاصله کانونی آن است. فاصله کانونی لنز تعیین کننده عمق تصویر است. فاصله کانونی برحسب میلی متر بیان می شود. هرچه عدد فاصله کانونی بر حسب میلی متر بیشتر باشد عمق تصویر نیز بیشتر خواهد بود و امکان زوم بیشتری نیز فراهم است. در هنگام انتخاب دوربین باید به فاصله کانونی آن توجه کنید و با توجه به نوع کاربری و نیازتان دوربینی با لنز مناسب را انتخاب کنید تا بتوانید در صورت نیاز از زوم اپتیکال و زوم دیجیتال استفاده کنید. در برخی از انواع دوربین های مداربسته مانند دوربین های باکس امکان تعویض لنز وجود دارد و می توانید لنزهای متفاوتی را برای آن به صورت جداگانه خریداری کنید.

لنز ثابت

لنز ثابت دارای فاصله کانونی ثابت است. در لنز ثابت امکان زوم اپتیکال و دیجیتال وجود ندارد. این لنزها بیشتر برای کاربری های معمولی مورد استفاده قرار می گیرد.

لنز متغیر

لنزهای متغیر دارای دو فاصله کانونی هستند و زاویه دید آن ها بین دو بازه متغیر خواهد بود. در این نوع لنز ها امکان زوم وجود دارد و می توان از دور بر روی سوژه های مختلف زوم کرد که در دو نوع وریفوکال و موتورایز در بازار موجود هستند. در لنزهای وریفوکال باید به صورت دستی بر روی سوژه زوم کنید اما در لنزهای موتورایز زوم به صورت خودکار انجام می شود.

 

نکته

  • هرچه فاصله کانونی لنز دوربین مداربسته بیشتر باشد میزان بزرگنمایی آن بیشتر است.
  • اگر کیفیت تصاویر برای شما ضروری است تنها روی Optical zoom تمرکز کنید.
 
 

نحوه محاسبه زوم اپتیکال

بهتر است هنگام خرید دوربین مداربسته علاوه بر سایر ویژگی های دوربین و نوع کاربریتان به میزان زوم لنز دوربین توجه کنید. تنها کافی است عدد لنز آن را تقسیم کنید. عدد بزرگتر تقسیم بر عدد کوچکتر که میزان بزرگنمایی لنز را به راحتی به دست بیاورید. به عنوان مثال اگر لنز دوربین مداربسته شما 55-18 باشد باید 55 را تقسیم بر 18 کنید که به صورت تقریبی این دوربین بزرگنمایی سه برابری خواهد داشت. یکی دیگر از روش هایی که  می توانید میزان بزرگنمایی لنز دوربین را تشخیص دهید استفاده از دیتا شیت دوربین مداربسته است. پارامتر X در دیتا شیت میزان بزرگنمایی دوربین مداربسته را نمایش می دهد.



 



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


پهنای باند در دوربین مداربسته

پهنای باند دوربین مداربسته : یکی از بحث های هزینه زا در هنگام نصب دوربین های مداربسته پهنای باند است که به شکل مستقیم می تواند هزینه های پروژه شما را به شدت افزایش دهد. Bandwidth در لغت به معنای حجم اطلاعاتی است که از یک نقطه به نقطه ای دیگر منتقل می شود و در نگاه اول کاملا مشخص است که افزایش یا کاهش پهنای باند بر سرعت انتقال اطلاعات به شدت تاثیر گذار است. پهنای باند در بسیار از سیستم ها کاربرد دارد و در دوربین های مداربسته در هنگام ارسال اطلاعات از دوربین مدار بسته به دستگاه ضبط کننده تصاویر مطرح می شود.

 

توجه به استاندارد های پهنای باند در پروژه های مداربسته باعث کاهش هزینه های نهایی نصب دوربین مداربسته می شود. این موضوع اگرچه در پروژه های کوچک با چند دوربین خیلی قابل توجه نیست اما در پروژه های بزرگ که تعداد قابل توجهی دوربین مدرابسته برای نظارت تصویری متمرکز در یک محیط نصب می شود، عدم توجه به استاندارد سازی پهنای باند باعث می شود که هزینه های نهایی شما به شدت افزایش یابد و عملا توجیه اقتصادی نداشته باشد. بنابراین برای اجرای پروژه های نصب دوربین مدار بسته نیاز است که هم عوامل تاثیر گذار بر پهنای باند را بشناسیم و هم نحوه محاسبه پهنای باند مورد نیاز را بدانیم.

 

عوامل تاثیر گذار بر مصرف پهنای باند

در یک سیستم مداربسته، عوامل  متعددی بر مصرف پهنای باند موثر اند که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

۱) فرمت فشرده سازی

یکی اولین عامل تاثیر گذار بر مصرف پهنای باند حجم تصاویر و کیفیت آنهاست. بر اساس یک اصل بنیادی هر چه تصاویر از کیفیت بیشتر برخوردار باشند حجم بیشتری نیز دارند و در نتیجه انتقال این تصاویر پهنای باند بیشتری را مصرف می کند. بنابراین برای کاهش مصرف پهنای باند از فرمت های فشرده سازی تصاویر قبل از ارسال استفاده می شود.

 

 فرمت های فشرده سازی در دوربین مداربسته :

  • MPEG4: یک فرمت قدیمی است که در حال حاضرذ نیز در برخی از دوربین های مداربسته یا دستگاه های ضبط مورد استفاده قرار می گیرد.

 

  • فرمت H.264: تا پیش از آمدن ورژن های جدیدتر مانند H.265 رایجترین فرمت فشرده سازی در تصاویر دوربین مداربسته بود.

 

  • فرمت H.265: فرمت H.265 دارای دوبرابر نرخ فشرده سازی نسبت به H.264 با حفظ کیفیت تصاویر می باشد.

 

  • فرمت H.265+: این کدک ساخت شرکت هایک ویژن است بهترین نوع کدگذاری در دوربین های مدار بسته برای فشرده سازی تصاویر ویدئویی محسوب می گردد.

 

پهنای باند در دوربین مداربسته

 

۲) فریم ریت

بگذارید مفهوم فریم ریت را با مثال تصاویر نمایش داده شده در فیلم ها بررسی کنیم. در نمایش فیلم ها آن چیزی که باعث می شود ما بی هیچ وقفه ای تصاویر را پشت سر هم مشاهده کنیم، سرعت نمایش تصاویر نمایش داده شده در یک ثانیه است. هر چه سرعت نمایش و تعداد تصاویری که در یک ثانیه به ما نمایش داده می شود بیشتر باشد قاعدتا حرکات فیلم ما پیوسته تر و دقیق تر است. برای مثال تصاویری که با فرمت ۳۰ FPS به نمایش در می آید به این معنی است که در یک ثانیه سی تصویر به انسان نمایش داده می شود و این فرمت نسبت به ۱۰ FPS  دقیق تر و پیوسته تر خواهد بود.

 

حال بیایید نسبت مفهوم فریم ریت را با پهنای باند  بررسی کنیم، تا اینجا فهمیدیم که هر چه فریم ریت بیشتر باشد تعداد تصاویر نمایش داده شده در ثانیه بیشتر می شود. این افزایش تصاویر به معنای انتقال اطلاعات تصویری و دیتای بیشتر است و در نتیجه برای انتقال این اطلاعات نیاز به پهنای باند بیشتری خواهیم داشت. استاندارد نرخ فریم برای چشم انسان 25 تا 30 فریم در ثانیه است و البته شما می توانید این اعداد را در دستگاه های مختلف بسته به نیاز پروژه خود تغییر دهید و مصرف پهنای باند خود را بهینه کنید.

 

۳) تعداد دوربین های نصب شده

همانطور که در قسمت های قبل نیز توضیح دادیم تعداد دوربین های مورد استفاده در شبکه نیز بر روی میزان پهنای باند مصرفی تاثیر گذار است. هر چه تعداد دوربین های شما افزایش یابد، میزان اطلاعاتی که در کل شبکه منتقل می شود افزایش پیدا می کند و در نتیجه به پهنای باند بیشتری نیاز خواهد بود. نکته مهم در این خصوص این است که هر شبکه پهنای باند محدود دارد و در نتیجه باید بین پهنای باند و تعداد دوربین ها تعادل برقرار کنید.

 

۴) حالت های مختلف ضبط

عامل بعدی که می تواند بر روی میزان مصرف پهنای باند شبکه تاثیر بگذارد، حالت های مختلف ضبط در دستگاه ضبط کننده تصاویر است. برای مثال حالت های مختلفی مانند روز و شب، ضبط تصاویر با حالت حرکت Motion Detection و دیگر موارد. انتخاب هر یک از این حالت ها تصاویر با کیفیت های مختلفی ایجاد می کند و در نتیجه تاثیر مستقیم بر پهنای باند مصرفی دارد. در برند های معروف تولید کننده دوربین مداربسته و تجهیزات ذخیره ساز مانند هایک ویژن حالت های مختلفی برای ضبط تصاویر وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز پروژه این حالت ها را انتخاب کنید.

 

۵) رزولوشن دوربین و نسبت تصویر (Aspect Ratio)

آخرین عامل تعیین کننده میزان مصرف پهنای باند در سیستم های مداربسته به رزولوشن دوربین مداربسته مربوط می شود. همه ما می دانیم هرچه رزولوشن دوربین افزایش پیدا کند کیفیت و وضوح تصاویر نیز افزایش خواهد داشت و به همین ترتیب حجم تصویری که به دستگاه ضبط کننده ارسال می شود نیز افزایش می یابد. این موضوع باعث می شود که برای انتقال تصویر به پهنای باند بیشتری نیاز باشد. برای مثال تصاویر ضبط شده توسط یک دوربین 8 مگا پیکسلی نسبت به دوربین 5 مگا پیکسلی نیاز به پهنای باند بیشتری دارد.

 

همچنین فاکتور تاثیرگذار دیگر نسبت تصویر یا (Aspect Ratio) است.منظور از نسبت تصویر نسبت پهنا به ارتفاع یک فریم است. این نسبت را با اعداد ۴:۳، ۱۶:۹ و … نشان می دهند. با توجه به اینکه نسبت تصویر ۱۶:۹ تصویر بزرگتری را ارائه می دهد بنابراین پهنای باند بیشتری را نیز اشغال می کند.

 

واحد اندازه گیری پهنای باند

اصطلاحاتی مانند Kbps 500 ، ۱ Mbps و غیره در هنگام تبادل اطلاعات میان دستگاه های مدار بسته بسیار استفاده می شود. این اعداد بیانگر میزان اطلاعاتی است که در هر ثانیه بین دستگاه ها جابجا می شود.
برای مثال  وقتی می گوییم پهنای باند دوربین مداربسته، ۵۰۰ Kbps است ، به این معنی است که ۵۰۰،۰۰۰ بیت در هر ثانیه منتقل می شود (K بیانگر ۱۰۰۰ است و بیت هم واحد اطلاعات). نکته مهم دیگر این است که هر مدل از دوربین های مداربسته پهنای باند مشخصی را بر اساس نوع تکنولوژی خود اشغال می کند. این اعداد بر روی مشخصات دوربین های مدار بسته ذکر می شود.

 

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

فناوری SenseUp در دوربین مداربسته

سرعت شاتر در دوربین مداربسته

نحوه محاسبه یو پی اس برای دوربین مدار بسته

نصب دوربین مداربسته در رستوران ها

قیمت دوربین خودرو

دستگاه DVR هیبرید

دوربین پلاک خوان



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


۱۰ تکنولوژی جدید در دوربین های مداربسته

تکنولوژی های جدید در دوربین مداربسته : سرعت تغییرات زندگی بشر به حدی زیاد شده است که عملا شناخت تمام فناوری ها و تکنولوژی های مختلف برای ما امری غیر ممکن شده است. تنها در طول دو دهه گذشته می توان هزاران فناوری جدید در حوزه ها و صنایع مختلف نام برد که زندگی امروز بشر را دستخوش تحولات بزرگ کرده است. از ورود اینترنت به زندگی روزمره انسان تا گسترش گوشی های هوشمند و حرکت به سمت هوشمند سازی خانه ها و شهرها تا خلاقیت های تخصصی در صنایعی مانند نظارت تصویری از جمله تحولاتی است که تنها در دو دهه گذشته توسعه یافته است. در این مطلب می خواهیم با ده مورد از فناوری های درخشان صنعت امنیت بیشتر آشنا شویم که هر کدام به شکلی مجزا می تواند امنیت بیشتری به ما هدیه کند.

 

تکنولوژی شمارش افراد (People Counting)

همانطور که از نام این فناوری مشخص است، عملیات شمارش افراد محیط توسط این دوربین انجام می شود. در این تکنولوژی شما این امکان را دارید که با مشخص کردن یک ناحیه در تصویر دوربین مدار بسته تعداد افرادی که وارد یا خارج می شوند را در یک گزارش مجزا به شما ارائه دهد. این ویژگی محدود به شمارش افراد و انسان ها نیست و برای مثال می توانید برای شمارش وسایل نقلیه نیز از این تکنولوژی استفاده کنید.

تکنولوژی تشخیص چهره ( Face Detection )

فناوری تشخیص چهره یکی از جنجالی ترین تکنولوژی های توسعه یافته در دوربین های مداربسته به حساب می آید که هم طرفداران و هم منتقدان بسیاری در سراسر جهان دارد. از یک طرف این فناوری می تواند به بالا بردن امنیت شهرها و نظارت سازمان ها کمک کند و از طرف دیگر می تواند تهدیدی علیه آزادی های مدنی و آزادی های اجتماعی توسط دولت ها به حساب آید. از نظر عملکردی این فناوری می تواند چهره اشخاص را به وسیله هوش مصنوعی آنالیز کند و در صورت داشتن یک دیتا بیس قوی می تواند هویت افراد را در کمترین زمان ممکن تشخیص دهد. این موضوع در مکان های امنیتی مانند فردگاه ها و مبادی ورودی و خروجی کشورها بسیار مهم است.

 

 

Face Detection

 

 

تکنولوژی  اشیاء جامانده و یا گم شده( Left Objects )

فناوری بعدی که می خواهیم توضیح دهیم به تکنولوژی اشیا گم شده یا Left Object مشهور است. این فناوری به این شکل عمل می کند که در یک ناحیه از پیش تعریف شده تمام اشیا را بررسی می کند و در صورت حذف شدن یک شی از آن ناحیه یا اضافه شدن شی جدید به آن شروع به زدن آلارم می کند. از این فناوری در ساختمان های اداری، فروشگاه ها و در مکان های عمومی حساس مانند فرودگاه ها و ترمینال ها می توان استفاده کرد. برای مثال در شرایط احتمال بروز خطرار تروریستی و بمب گذاری ها این دوربین ها می توانند به مسئولان امنیتی ساختمان های عمومی و دولتی کمک زیادی کنند.

 

 

Left Objects Left Objects

 تکنولوژی WDR و D-WDR

این تکنولوژی به دوربین امکان می دهد که در شرایطی که نور محیط تغییر می کند تصاویر کیفیت بالاتری داشته باشند. برای مثال هنگامی که شما دوربین را در ورودی یک ساختمان یا مجموعه قرار می دهید و افراد از محیط پر نور به داخل مجموعه بروند و یا برعکس ، چهره افراد در دوربین به بالاترین کیفیت ممکن نمایش داده شود. در حالی که در یک دوربین معمولی چهره افراد در این شرایط بصورت تیره و نا واضح نشان داده می شود.

در کل تکنولوژی WDR و D-WDR یکی میباشد. با این تفاوت که عملکرد D-WDR به مراتب بهتر از WDR میباشد. از این تکنولوژی در محیط های که دوربین روبروی پنجره یا ورودی اماکن های که نور زیادی دارند استفاده میشود. این تکنولوژی در دوربین ها یک آیتم بسیار مهم محسوب میشود. یک آیتم ضروری برای تشخیص چهره و حتی تشخیص پلاک به شمار میرود.

 

 

تکنولوژی WDR

 تکنولوژی BLC

فناوری BLC هم به مانند فناوری WDR به نوعی نور پس زمینه محیط رو تنظیم می کند تا از این طریق بتوانیم تصاویر واضح تری داشته باشیم. تفاوتی که این فناوری با WDR دارد این است که بجای ایجاد تعادل نوری بین نقاط کم نور و پرنور، اقدام به محو کردن نقاط پر نور تصویر می کند. از نظر فنی این فناوری را مکمل تکنولوژی WDR می باشد و بیشتر برای محیط هایی که سایه روشن دارند استفاده می گردد.  یکی از شرکت های پیشرو در زمینه توسعه فناوری های نوین حفاظت تصویری شرکت هایک ویژن است و در صورت نیاز به شمار توصیه می کنیم از این برند برای تامین تجهیزات امنیتی استفاده کنید.

 

 

تکنولوژی BLC

 

تکنولوژی ضبط قسمتی از تصویر با کیفیت بالا (ROl)

این قابلیت به شما امکان ضبط قسمتی از تصاویر با کیفیت بالا و ما بقی تصویر باکیفیت پایین تر را می دهد، از این ویژگی دوربین های مدار بسته می توان در زمان کمبود میزان ظرفیت هارد دیسک شما و همچنین توجه بیشتر به منطقه مورد نظر استفاده کرد.

تنظیمات Ristricted Area  ( ورود و خروج به محدوده ) در این فناوری کاربردهای بسیار بالایی دارد. با استفاده از این تنظیمات  شما می توانید یک منطقه ای را به عنوان محدوده غیر قابل ورود یا منطقه حساس مشخص کنید و زمانی که افراد یا سوژه ای وارد این محدوده شود، به شما اعلام شده و یا زنگ خطر به صدا در آید.

 

 تکنولوژی HLC

این فناوری برای تکمیل فناوری پلاک خوان توسعه یافته است و در دوربین های دید در شب و پلاک خوان اهمیت فراوانی دارد. نحوه عملکرد این فناوری به این شکل است که نور شدید محیط  که ناشی از منبع قوی نوری است را حذف کرده و تصاویر با کیفیت بیشتری ایجاد می کند. برای مثال هنگامی که دوربین پلاک خوان اقدام به ثبت پلاک اتوموبیل ها در تاریکی می کند به دلیل نور شدید چراغ اتوموبیل این تصاویر با اخلال روبرو می شود. این فناوری نور شدید چراغ اتوموبیل را کاهش می دهد تا پلاک اتوموبیل به صورت واضح و خوانا ثبت شود.

 

 

تکنولوژی HLC

 

تکنولوژی EIS

این تکنولوژی در دوربین مدار بسته برای از بین بردن نویز و تاری تصویر استفاده میشود، در واقع این تکنولوژی به عنوان یک تثبیت کننده تصویری میباشد. عموما از دوربین هایی با این تکنولوژی در پارکینگ ها، جاده ها و مکانهای پرتردد استفاده میشود.

 

 

تکنولوژی EIS

تکنولوژی Auto Iris و P Iris

Auto Iris یک لنز موتوردار با قابلیت تنظیم خودکار Iris است که برای ضبط تصویر با کیفیت با نور مناسب، در شرایط محیطیای که میزان نور محیط متغیراست مناسب است . در مقایسه با لنز های با Iris ثابت ذستی، لنزهای Auto Iris از تکنولوژی پیشرفتهتری بهره میبرند. دوربین های مداربسته دارای تکنولوژی Auto Iris معمولا گرانتر هستند.

لنز P Iris مختص دوربین های مداربسته نظارتی توسعه داده شده و امکان تنظیم آیریس و میزان نور ورودی را بدون تغییر در میدان دید و فوکوس دوربین مداربسته، فراهم می سازد . بدین ترتیب همیشه تصویری دقیق و واضح از تمام قسمت های تصویر با مناسب ترین میزان نوردهی، خواهیم داشت.

 

تکنولوژی عبور از خط تعیین شده( Line Crossing )

دهمین مورد از ۱۰ تکنولوژی جدید در دوربین های مداربسته مربوط می شود به تکنولوژی عبور از خط تعیین شده. این فناوری به شما این امکان را می دهد تا بر روی تصویر دریافتی، خطی مشخص کنید و در زمانی که سوژه نزدیک به این خط شود آژیر خطر به صدا در آید از این تکنولوژی می توان در حفاظت پیرامونی یک کارخانه و یا زندانها و … استفاده کرد.

 

مقالات بیشتر برای مطالعه:

فناوری SenseUp در دوربین مداربسته

سرعت شاتر در دوربین مداربسته

نحوه محاسبه یو پی اس برای دوربین مدار بسته

نصب دوربین مداربسته در رستوران ها

قیمت دوربین خودرو

دستگاه DVR هیبرید

دوربین پلاک خوان

 



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

یکی از قسمت های مهم در یک سیستم مداربسته تحت شبکه ضبط تصاویری است که توسط دوربین گرفته شده، حال بسته به سیستمی که راه اندازی شده روش های ضبط تصاویر متفاوت خواهند بود. این سیستم ها به دو گروه زیر تقسیم بندی می گردند:

  • سیستم هایی که از دستگاه ضبط ان وی آر (NVR) برای ضبط تصاویر استفاده می کنند.
  • سیستم های مبتنی بر PC Server که از سرورهای کامپیوتری برای ضبط تصاویر استفاده می کنند.

همانطور که گفته شد با توجه به بسترسازی صورت گرفته در سیستم مداربسته روش های ضبط تصاویر می توانند متفاوت باشند زیرا تکنولوژی بکار رفته در هر کدام از دستگاه های فوق برای مدیریت، ضبط و ذخیره سازی تصاویر، پخش زنده، بازپخش و سایر قابلیت های موجود متفاوت است. با توجه به اینکه کاربران اغلب با نحوه کارکرد دستگاه ضبط NVR در یک سیستم مداربسته آشنا هستند در ادامه ابتدا به معرفی سایر روش ها و دستگاه های مورد استفاده در سیستم های مبتنی بر سرورهای کامپیوتری و مقایسه و سپس ذکر تفاوت های آنها با نحوه ضبط در دستگاه NVR می پردازیم:

NAS یا Network attached storage یک روش ذخیره سازی برای دیتاهای کامپیوتری است که قابلیت اتصال به شبکه های کامپیوتری را دارد. روش ذخیره سازی به صورت NAS می تواند شامل سخت افزار، نرم افزار و یا به طور کلی پیکربندی آن باشد. ولی اغلب به عنوان یک کامپیوتر تخصصی هدفمند در نظر گرفته می شود.  ساده ترین تعریف NAS عبارت است از: “هر سروری که فایل های ذخیره شده خود را با دیگران در شبکه به اشتراک بگذارد .

اما در سیستم های مداربسته، منظور از NAS در واقع سرورهای کوچکی هستند که عمل ضبط و مدیریت تصاویر را در شبکه به عهده دارند. در واقع زمانی که شرایط طوری باشد که مجبور به استفاده از سیستم های کامپیوتری به جای دستگاه ضبط NVR باشید می توانید از سرورهای NAS استفاده کنید.

نکات مهم در انتخاب سرور NAS

  • پشتیبانی از قابلیت RAID

یکی از قابلیت های سیستم NAS پشتیبانی از سیستم RAID در ذخیره سازی تصاویر است. همانطور که قبلا نیز در مورد این سیستم ذخیره سازی توضیح دادیم وجود سیستم RAID باعث می شود تا در صورت خراب شدن یک هارد اطلاعات حیاتی بر روی هارد دیگر بک آپ گیری شوند و از دست نروند. توصیه می شود در هنگام انتخاب سرور NAS نوعی از آن را انتخاب کنید که از سیستم RAID پشتیبانی می کند.

  • امنیت

در صورت استفاده از سرور NAS برای ذخیره سازی تصاویر دوربین مداربسته بهتر است که سروری را انتخاب نمائید که اتصال سرور به مرورگر در آن امن باشد.

ضبط به صورت NAS

  • بزرگی پروژه

یکی از موراد بسیار مهم در هنگام انتخاب سرور NAS این است که این نکته را در نظر بگیرید که آیا در آینده قصد توسعه تعداد دوربین های مداربسته را دارید یا خیر. زیرا چنانچه قصد توسعه سیستم خود را داشته باشید باید از یک  NAS قوی تر(برای مثال با ظرفیت RAM هارد بالاتر) استفاده کنید که بتواند تعداد بیشتری دوربین را ساپورت کند.

  • رابط گرافیکی

در هنگام انتخاب NAS Storage خود به رابط گرافیکی Graphic User Interface آن نیز توجه نمائید. زیرا این رابط کاربری گرافیکی رابطه مستقیم با نحوه مدیریت، کیفیت ضبط و پخش تصاویر دارد.

  • کیفیت هارد دیسک  ها

در سیستم ضبط NAS با توجه به موارد گفته شده بهتر است از هارد دیسک مخصوص دوربین مداربسته با کیفیت بالا استفاده کنید تا در صورت عملکرد شبانه روزی سیستم مشکلی برای ذخیره تصاویر پیش نیاید.

  • پورت شبکه

ظرفیت پهنای باند پورت شبکه سرور NAS نیز از جمله موارد مهمی است که باید در نظر گرفته شود زیرا تعیین کننده سرعت انتقال اطلاعات بر روی شبکه است. برای مثال  پهنای باند ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ بسیار مناسب است. برخی از سرور های قدرتمند تر نیز دارای دور پورت شبکه برای انتقال تصاویر هستند.

تفاوت سرور NAS و NVR

امنیت

یکی از تفاوت های موجود میان این دو امنیت بالاتر دستگاه NVR است زیرا دستگاه NVR دستگاهی تخصصی است که تنها برای ضبط و مدیریت تصاویر دوربین های مداربسته طراحی شده و فاقد آپشن های نرم افزاری اضافه دیگری است که در یک سرور کامپیوتری وجود دارد به همین دلیل به هنگام اتصال به شبکه به صورت LAN یا WAN در مقابل خطر نفوذ ویروس های کامپیوتری مقاوم تر اند.

هزینه

از لحاظ هزینه ای که بابت هر کدام از این دو روش می کنید روش NAS روش پرهزینه تری است زیرا در نهایت با آن می توانید تا حداکثر 2 الی 4 دوربین IP را ساپورت کنید و برای هر دوربین اضافه تری باید هزینه بپردازید اما در NVR چنین محدودیتی وجود ندارد.

 

استاندارد IP و IK در دوربین مداربسته

فناوری EIS و OIS در دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته جایگاه سوخت

 دوربین مدار بسته ضد نور چیست؟

دوربین مدار بسته پلاک خوان

دستگاه  دی وی ار هیبرید

 مقایسه دوربین مدار بسته وارم لایت و استار لایت

خدمات نصب دوربین مداربسته برای رستوران ها

 یو پی اس برای دوربین مدار بسته



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

دوربین های مدار بسته با قابلیت رم SD، از جمله دوربین های IP (تحت شبکه) بوده که مجهز به یک اسلات و یا درگاه کارت حافظه است. این نوع دوربین ها، بدون نیاز به دستگاه های NVR و یا سرور، امکان ضبط تصاویر را فراهم می کند. عبارت Built-in Micro SD در مشخصات دوربین های مدار بسته، به معنی پشتیبانی از رم SD کارت است. این قابلیت، بسته به نوع دوربین ها، می تواند تا ظرفیت 128 گیگابایت باشد و با کیفیت های ضبط مختلف، امکان ثبت تصاویر را تا حداکثر یک هفته فراهم می کند.

با استفاده از این قابلیت، می توان دوربین ها را به نحوی تنظیم نمود که در صورت قطع اتصال دوربین از NVR و یا سرور، بتوان تصاویر در کارت حافظه (SD Card) ذخیره کرد. (البته در این حالت، دیگر امکان مشاهده ی تصاویر وجود ندارد.)

مشکلات دوربین حافظه دار

از مشکلات این دوربین، ظرفیت کم کارت های حافظه است. حجم این SD کارت ها در مدت زمان های کوتاه پُر می شود. در نتیجه بهتر است از این قابلیت برای ثبت تنها حرکت ها(Motion detection) استفاده گردد. از لحاظ امنیتی، ثبت و ذخیره ی ویدئو در کارت های حافظه، توصیه نمی شود. چراکه در صورتی که دوربین ها آسیب ببینند و یا به سرقت روند، امکان مشاهده ی تصاویر پیش از وقوع حادثه، نیست.

https://tiamcctv.com/product-tag/گارانتی-مهر-تجارت/19.9

https://tiamcctv.com/product/td-9443e3d-az-pe-ar5/6.8

https://tiamcctv.com/product/td-3532b8-a2-2/7.9

https://tiamcctv.com/product-tag/ds-2cd2163g0-is/72.8

https://tiamcctv.com/product/td-9423e3d-az-pe-ar5/5.9

https://tiamcctv.com/product/thc-b220/5.9

https://tiamcctv.com/فناوری-ویدئوآنالیتیک/6.9

https://tiamcctv.com/avs-warranty/12

https://tiamcctv.com/product/td-9543e3d-az-pe-ar3/7.2



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

در دوربین ها و سیستم های مداربسته همانند بسیاری از سایر محصولات الکترونیکی استانداردهایی در نظر گرفته می شود که این محصولات می بایست از آن پیروی کنند. در مورد دوربین های مداربسته این استاندارد ها به دو دسته تقسیم بندی می شوند استانداردهای مربوط به مقاومت ساختاری آنها در برابر عوامل بیرونی و استانداردهای دیگر مرتبط با ویژگی های نرم افزاری(مانند ONVIF که به طور کامل در مقاله ای جداگانه توضیح داده ایم). در ادامه به بررسی هر کدام از این موارد می پردازیم.

استاندارد IP

حتما تا بحال اصطلاح ضد آب یا واتر پروف به گوشتان خورده است. بسیاری از لوازمی که می خرید مانند دوربین های عکسبرداری، ساعت مچی، گوشی همراه و … ممکن است در حین حمل از دستتان افتاده و در آب(استخر، دریا و…) فرو رود. به همین دلیل شرکت های سازنده برای ارتقا کیفیت و ماندگاری محصولات خود آنها را بر طبق استاندارد هایی خاص می سازند. در مورد دوربین مداربسته چون وسیله قابل حملی نیست و در یک جای ثابت نصب می گردد مطابق با استانداردی با نام IP و NEMA درجه بندی می گردد.

IP  از روی عبارت Product Ingress Protection یا “مقاومت در برابر نفوذ” مشتق شده و می توانید آن را به صورت ورژن های مختلفی همچون IP55 ،IP67 و IP69K در کاتالوگ دوربین های مداربسته یا تجهیزات دیگر مشاهده نمائید. این ورژن ها هر کدام درجه بندی از استاندارد IP هستند که توسط سازمان بین المللی استاندارد EN 60529 برای تعیین میزان مقاومت محصولات در برابر نفوذ آب با در نظر گرفتن شرایط مختلفی نظیر  عمق، فشار، پاشش و …در دماهای مختلف تعیین شده است.

تشریح کد IP دوربین مدار بسته

همانطور که می بینید استاندارد IP شامل دو حرف یا دو بخش است که بنابر آنچه که موسسه استاندارد بین المللی تعریف نموده است این دو بخش شامل :

  • بخش اول که به مقاومت وسیله در برابر نفوذ جامدات مانند خاک، گرد و غبار و … اشاره داشته و با اعدادی شامل 0 تا 6 نمایش داده می شود.
  • عدد دوم به مقاومت وسیله در برابر  نفوذ مایعات اشاره دارد و با اعدادی در محدوده 0 تا 9 نمایش داده می شود.

حال به تشریح معنی هر کدام از اعداد بالا می پردازیم:

  • اعداد بخش اول:

رقم اول نشان دهنده سطح حفاظتی است که محفظه دستگاه در برابر نفوذ عوامل جامد خارجی به قطعات حساس (به عنوان مثال، قطعات رسانا و قطعات متحرک) فراهم می کند.

0   به معنی عدم مقاومت
1   مقاومت در برابر نفوذ ذرات جامد یا سطح دست انسان  تا 50 میلیمتر
2   عدم امکان نفوذ برای انگشت انسان یا سایر اجسام با ابعاد مشابه تا 12.5 میلیمتر
3   مقاوم به نفوذ سیم و سایر ابزارها از 2.5 میلیمتر به بالا
4   مقاوم به نفوذ انواع سیم، پیچگشتی، حشرات بزرگ از 1 میلیمتر به بالا
5   مقاوم در برابر نفوذ گرد و غبار اما نه به طور کامل و امکان نفوذ غبار تا حدی که به عملکرد صحیح دستگاه اختلال وارد نشود وجود دارد
6   مقاومت کامل در برابر نفوذ گرد و غبار
  • اعداد بخش دوم:

رقم دوم نشان دهنده سطح حفاظتی است که محفظه در مقابل نفوذ صدمه زننده آب فرآهم  می کند.

1   عدم مقاومت
2   مقاوم در برابر نفوذ آب قطره ای (قطره ای که عمودی چکیده می شود)
3   مقاوم در برابر نفوذ آب هنگامی که سطح مورد نظر زاویه 15 درجه ای  نسبت به موقعیت نرمال خود دارد
4   مقاوم در برابر پاشش آب از هر زاویه ای
5   مقاوم در برابر نفوذ آب که با قدرت دستگاه واترجت از تمام زوایا پاشیده می شود
6   مقاوم در برابر نفوذ آب که با قدرت بسیار زیاد دستگاه واترجت از تمام زوایا پاشیده می شود
6k   مقاوم در برابر نفوذ آب که با قدرت بسیار زیاد دستگاه واترجت با فشار اضافه از تمام زوایا پاشیده می شود
7   مقاوم در برابر نفوذ آبی تا عمق  1 متر
8   مقاوم در برابر نفوذ آبی به عمق 1 متر یا بیشتر(معمولا تا 3 متر)
9   مقاوم در برابر نفوذ آب با فشار و دمای بالا

مطابق با این استاندارد پس از کد IP حروفی می آید که در زیر اشاره می کنیم:

F   مقاومت در برابر نفوذ روغن
H   مقاوم در برابر دمای بالا
M   برای تست تجهیزات متحرک
S   برای تجهیزات ثابت و ایستا در تست مقاوت
W   شاخص آب و هوایی

 استاندارد IP66 و  IP67

از جمله آخرین ورژن های استاندارد IP در سیستم های مداربسته هستند. همانطور که گفتیم رقم اول نشان دهنده مقاومت نسبت به ذرات جامد مانند گرد و غبار و … و رقم دوم مقاومت نسب به نفوذ آب را نشان می دهد بنابر این در استاندارد IP66 نشان دهنده این است که دوربین مداربسته دارای مقاومت کامل در برابر نفوذ گرد و غبار و در برابر نفوذ آبی است که با قدرت بسیار زیاد در حد دستگاه واترجت از تمام زوایا پاشیده می شود. همچنین استاندارد IP67 نیز نشان دهنده این است که مطابق با عدد اول آن 6 دستگاه در برابر نفوذ گرد و غبار و خاک کاملا مقاوم بوده و مطابق با عدد دوم یعنی 7 دستگاه می تواند در عمق حداکثر 1 متر نیز در برابر نفوذ آب مقاوم است.

استاندارد NEMA

NEMA مخفف عبارت National Electrical Manufacturers Association است که برای انواع مختلف ضمائم الکتریکی که معمولا در امور صنعتی کاربرد دارند استفاده می شود. این استاندارد نیز دارای ورژن های مختلفی اعم از 1، 2، 3R، 3S، 3X، 4X، 6P و …است. وجود استاندارد NEMA در یک محصول نشانگر مقاومت کامل آن در برابر غرق شدن کامل در مایعات مختلف (آب و روغن و …) است. برای مثال در نمای 3X، X نشان دهنده مقاومت در برابر خوردگی یا زنگ زدگی که معمولا در مجاورت آب نمک دار رخ می دهد است. و یا نمای 6 نشان دهنده مقاومت در غرق شدگی در مدت زمان اندک و 6P نشان دهنده مقاومت در مدت زمان طولانی تر است.

استاندارد IK

رتبه بندی استاندارد IK نیز به صورت IKXX تعریف می شود، که “XX” می تواند اعدادی از 00 تا 10 باشد. این اعداد نشان دهنده میزان مقاومت محفظه های الکتریکی در برابر اثرات مکانیکی خارجی یا ضربات سخت است. در زیر ورژن های مختلف آن تشریح شده اند:

IK00    بدون مقاومت در برابر ضربه
IK01    مقاومت در برابر 0.14 ژول انرژی که برابر با سقوط یک جسم 0.25 کیلوگرمی از فاصله 56 میلی متری است
IK02    مقاومت در برابر 0.2 ژول انرژی که برابر با سقوط یک جسم 0.25 کیلوگرمی از فاصله 80 میلی متری است
IK03    مقاومت در برابر 0.35 ژول انرژی که برابر با سقوط یک جسم 0.2 کیلوگرمی از فاصله 140 میلی متری است
IK04    مقاومت در برابر 0.5 ژول انرژی که برابر با سقوط یک جسم 0.25 کیلوگرمی از فاصله 200 میلی متری است
IK05    مقاومت در برابر  0.7 ژول انرژی که برابر با سقوط یک جسم 0.25 کیلوگرمی از فاصله 280 میلی متری است
IK06    مقاومت در برابر 1 ژول انرژی که برابر با سقوط یک جسم 0.25 کیلوگرمی از فاصله 400 میلی متری است
IK07    مقاومت در برابر 2 ژول انرژی که برابر با سقوط یک جسم 0. 5 کیلوگرمی از فاصله 400 میلی متری است
IK08    مقاومت در برابر 5 ژول انرژی که برابر با سقوط یک جسم 1.7 کیلوگرمی از فاصله 300 میلی متری است
IK09    مقاومت در برابر 10 ژول انرژی که برابر با سقوط یک جسم 5 کیلوگرمی از فاصله 200 میلی متری است
IK10    مقاومت در برابر 20 ژول انرژی که برابر با سقوط یک جسم 5 کیلوگرمی از فاصله 400 میلی متری است
IK10+    مقاومت در برابر 40 ژول انرژی که برابر با سقوط یک جسم 10 کیلوگرمی از فاصله 400 میلی متری است

 

  1. https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-تحت-شبکه-کیوب-هایک-ویژ-4/
  2. https://hiktejarat.com/product/دستگاه-ضبط-تصاویر-دیجیتال-تی-وی-تی-td-2104ts-hp/
  3. https://hiktejarat.com/product/دستگاه-ضبط-تصاویر-تحت-شبکه-تی-وی-تی-td-3104b1h/
  4. https://hiktejarat.com/نرم-افزار-دوربین-مداربسته/
  5. https://hiktejarat.com/product/nx-hd2530-i2/
  6. https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-تحت-شبکه-دام-هایک-ویژ-30/
  7. https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-تحت-شبکه-دام-هایک-ویژ-28/
  8. https://hiktejarat.com/product/ds-2cd2663g0-izs/
  9. https://hiktejarat.com/product/nx-dvr108-t1/
  10. https://hiktejarat.com/product/دستگاه-ذخیره-سازی-تصاویر-ویدئویی-16-کانا/
  11. https://hiktejarat.com/دوربین-مداربسته-مخفی/
  12. https://hiktejarat.com/hikvisionvsavigilon/
  13. https://hiktejarat.com/product-category/brand/next/
  14. https://hiktejarat.com/product/ds-2ce16h1t-it3ze/
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

در سال 2017 اغلب شرکتهای سازنده دوربین مداربسته امکان تنظیم خوکار سرعت شاتر را در دوربینهای مدار بسته ممکن ساخته اند تا بتواند از سرعت بسیار پایین تا سرعت پیش فرض 30/1 ثانیه تصاویر بهتری ضبط نماید. کاربران باید بدانند که بسیاری از شرکتهای سازنده دوربین مداربسته هنوز هم سرعت پیش فرض شاتر دوربین مداربسته را روی کمترین حد قرار می دهند تا در شرایط نور کم قادر به تصویربرداری باشند اما اینکار موجب تولید تصاویری تار یا بلور شده در نور کم می شود.

با تغییر میزان سرعت شاتر در مقادیری مثل 1/4 ثانیه میزان دریافت نور تا بیش از 750 درصد نسبت به یک دوربین مدار بسته پیشرفته افزایش می یابد. این قابلیت تقریبا در اکثر دوربینهای مدار بسته با قابلیت کار در نور کم و ارزانقیمت بشکلی استفاده شده است.

در تصویر زیر فرق بین سرعتهای مختلف شاتر را مشاهده می کنید. وقتی سنسور دوربین مدار بسته زمان بسیار کوتاهی در معرض نور قرار می گیرد (تصویر سمت راست) حرکات سریع اجسام هم واضح تر دیده می شود و با افزایش این زمان حتی در نور کافی هم اجسام تار دیده می شوند.

سرعت شاتر Exposure دوربین مدار بسته

مثلا نمونه این تغییرات را در دوربین مداربسته Axis M3004 در تصویر زیر می بینید. در تصویر سمت چپ تصویر فرد ثابت، بسیار واضح است اما در حرکت آرام قدم زدن کاملا تار دیده می شود که علتش هم سرعت شاتر پیش فرض بسیار پایین 1/4 ثانیه ایست.

سرعت شاتر Exposure دوربین مدار بسته

مثلا در دوربین مدار بسته Samsung SNB-6004 با سرعت شاتر 1/5 ثانیه و رزولوشن 1080P تصویر تصنعی شبح شکل در حرکت فرد مشخص است در حالی که قابلیت کار در نور کم دوربین خیلی فرقی نکرده است.

سرعت شاتر Exposure دوربین مدار بسته

بعلاوه ممکن است شرکتهای سازنده از تکنیکهای دیگری که اساسا به میزان کندی شاتر در عمل ختم می شود، استفاده کنند. نمونه این تکنیکها محسوس کننده (Sens Up)، تشدید کننده(Intensifier) یا ادغام فریمها خواهند بود. کاربران باید درباره این عبارات اطلاعات داشته باشند و وقتی در شک بودند که این قابلیتها برایشان کاربرد دارد یا نه، تمام قابلیتهای دیگر را غیرفعال کنند و ببینند چقدر کارکرد دوربین مدار بسته تغییر خواهد کرد. آیا این قابلیتها با یکدیگر در تداخلند یا کیفیت تصویر را در ظاهر بالا می برند؟!

 

مشکلات دیگر تاری تصویر

کاربران باید در مورد دیگر ویژگیهای بکار رفته در دوربینهای مدار بسته تحت شبکه (IP) که باعث تاری تصویر می شود اطلاعاتی داشته باشند. سطح بالایی از DNR (کاهش نویز دیجیتال) که امروزه در دوربینهای مدار بسته کار در نور فوق العاده کم استفاده می شود می تواند باعث تاری تصویر شود. بعلاوه دوربینهای مداربسته WDR واقعی هم باعث ایجاد تاری در تصویر می شوند و علتش هم ترکیب exposure چندگانه برای ایجاد تصاویر WDR است که حتی در حرکات کوچک اجسام هم تصویر را تار می کنند. این مشکلات با آنکه عوامل و دلایل مختلفی دارند اما  بیشتر شبیه تاری تصویری است که بدلیل سرعت شاتر بوجود می آید.

بخاطر تمام این مشکلات متخصصان و تکنسینها باید برای رسیدن به بهترین نتایج، تنظیمات متعددی را برای حذف تاری تصویر تغییر می دهند تا به بهترین ترکیب یک شرکت دست پیدا کنند.

  1. اتصال دوربین مدار بسته HD به تلویزیون / فشرده سازی H.265 در دوربین مداربسته
  2. دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی / رک دوربین مدار بسته
  3. انتخاب مکان مناسب برای نصب دستگاه DVR و NVR
  4. تفاوت مادون قرمز IR با تکنولوژی EXIR در دوربین مدار بسته

پورت ESATA در دوربین مدار بسته



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

همه چیز درباره نور دید در شب دوربین مداربسته IR

 

ویژگیهای پروژکتورهای پیشرفته دید در شب (IR)

همانطور که در مقالات قبلی سی سی تی وی آنلاین عنوان کردیم، از ایرادات پروژکتورهای نور IR این بود که با کاهش فاصله اجسام از منبع نور، با شدت نوری روبرو می شویم که جزئیات غیر قابل نمایش می شوند. به همین منظور شرکتهای سازنده دوربینهای مدار بسته و سیستمهای نور IR بفکر ساخت پروژکتورهایی افتادند که بتواند "سیستم نور IR هوشمند" را بر روی دوربینهای مدار بسته پیاده سازی نماید.

Smart IR (سیستم نور IR هوشمند دوربین مداربسته)

بعضی از مدلهای دوربین مدار بسته با اسامی IRAdoptive یا Smart IR تولید می شوند که می تواند بر اساس فاصله اجسام در صحنه شدت تابش نور دید در شب (IR) را بصورت دینامیکی و پویا کاهش یا افزایش دهد تا از مشکلات Overexposure یا نورزدگی تصویر جلوگیری نماید.

سیستم نور IR هوشمند از یک یا دو تکنیک یا ترکیبی از آنها برای رفع مشکل استفاده می کند :

  • تنظیم توان ال ای دی های منبع نور IR : بعضی از دوربینهای مدار بسته با کاهش توان مصرفی پروژکتورهای IR بر اساس شرایط صحنه و اهداف سعی می کنند شدت نور بهتری برای اجسام نزدیک دوربین مهیا کنند. اما با کاهش توان مصرفی هر جسمی که در فواصل دورتر صحنه وجود دارد شدت نور بسیار کمی دریافت می کند و تقریبا جزئیات تصویر آن هدف قابل مشاهده نیست.
  • سیستم تابش خودکار سریع (Auto-exposure) : بعضی شرکتهای سازنده "سیستم نور IR هوشمند" دارای سرعت تنظیم exposure بالاتری هستند و بسرعت در صحنه با توجه به دور بودن(یا دور شدن) اجسام سعی در تامین نور بیشتر خواهند کرد. دوربینهای مداربسته معمولا میزان AE (تابش خودکار) را بر روی مقادیر کندتر تنظیم می کنند تا میزان تغییرات exposure که در زمان مشاهده تصاویر مثل فلاش دوربین عمل می کند مرتفع شوند. اما زمانی که از پروژکتورهای نور دید در شب قدرتمندتر استفاده می کنیم این تنظیمات مطلوب تر است(سرعت بالاتر نسبت به سرعت پایین گذشته).

فهم اینکه دقیقا کدام روش یا روشها در دوربین مدار بسته بکار گرفته شده اند کمی سخت است و معمولا نیاز به اندازه گیری شدت نور و توان پروژکتورهای نور IR دارد. اغلب شرکتهای سازنده هم خبری از عنوان این نکته که ال ای دی های IR چطور کار می کنند نیست.

البته توجه داشته باشید که معمولا این قابلیتها در دوربین مدار بسته مجهز به نور IR قابل اجراست و قابلیت سازگاری با پروژکتورهای نور IR مجزا از دوربین مدار بسته هنوز ممکن نشده است. علت هم واضح است، باید پردازش و تشخیص جای اجسام و اهداف در صحنه بصورت کاملا داخلی توسط دوربین مدار بسته صورت پذیرد و سپس توان نور IR تنظیم می شود.

تنظیم خودکار زاویه تابش نور IR

شرکتهای سازنده دوربین مدار بسته اخیرا دست به تنظیم زاویه تابش سیستم نور در دوربینهای مدار بسته با نور IR داخلی زدند. یعنی دوربین مدار بسته، زاویه تابش نور IR را بگونه ای تنظیم می کند که بیشترین تطابق را با زاویه دید لنز از میدان دید (FoV) دوربین مدار بسته داشته باشد. یعنی با استفاده از چندین سری LED مختلف و با تنظیم توان هر کدام یا استفاده از یک لنز موتورایز و متحرک میزان زاویه تابش ال ای دی های نور IR را تغییر می دهند.

عملکرد این روش در دوربینهای مدار بسته ثابت و مدل دوربینهای مدار بسته PTZ مجهز به نور IR در ویدئوی زیر نشان داده شده است :

همانطور که در ویدئو مشاهده می کنید برای فواصل دور بصورت مجزا از ال ای دی هایی با تابش متمرکز و توان بیشتر استفاده شده و برای صحنه و عرض میدان دید هم از ال ای دی هایی با نور گسترده بهره برده شده است. با افزایش فاصله اجسام ال ای دی های دور برد روشن شده و با افزایش فاصله پرتوانتر می تابند و ال ای دی های نور گسترده با برد کم خاموش می شوند  و در فواصل نزدیک عملکرد عکس صورت می گیرد.

افت شدید مصرف پهنای باند با سیستم نور IR

بطور معمول، دوربینهای مدار بسته مجهز به نور IR در تاریکترین ساعات شب، استفاده از پهنای باند را نسبت به مدلهای بدون نور IR بشدت کاهش می دهند. زیرا استفاده از نور IR باعث کاهش نویزی می شود که قابلیت Gain در تصویر بوجود می آورد. (به مقاله DNR مراجعه نمایید.)

برای مثال در بررسیهای سی سی تی وی آنلاین درمورد رابطه بین پهنای باند و شرایط نور کم، مشاهده کردید افزایش مصرف پهنای باند در دوربینهای مدار بسته مجهز به نور IR در شب تقریبا 176 درصد افزایش می یابد و در مقابل دوربینهای مدار بسته بدون نور IR در حالات دید شبانه/روزانه (Day/Night) باعث افزایش 500 درصدی مصرف پهنای باند می شوند!!!

با همه این تفاصیر دو محدودیت اصلی همواره وجود دارد :

  • تابش نور IR دید در شب باید تمام صحنه نظارتی را پوشش دهد. اگر محیط معینی کاملا تاریک باشد، دوربین مدار بسته با روشن کردن قابلیت gain سعی می کند اجسام آن منطقه را روشنتر نشان دهد و این یعنی مصرف بالاتری از پهنای باند دوربین مداربسته بر حسب این تغیرات نیاز خواهد بود.
  • برای کاهش راحت تر مصرف پهنای باند در نور کم، باید از قابلیتهای VBR/MBR در لحظه استفاده شود. یعنی میزان نرخ پایینتر انتقال بیتها بر روی اثرات توهمی نویزها در تصویر تاثیری نمی گذارد. اثراتی که باعث می شود با انکد بیشتر روی نویزهای تصویر (حاله ها و جلوه های بصری نامفهوم نویز) چیزی جز افزایش مصرف پهنای باند نصیب کسی نشود!
  1. دوربین مدار بسته در بانک ها
  2. پیش بینی بازار دوربین مداربسته / رشد 21 درصدی بازار فروش محصولات نظارتی
  3. دوربین تحت شبکه / نصب آسانتر دوربین مدار بسته
  4. سرعت شاتر در دوربین مداربسته

دستگاه DVR هیبرید چیست ؟



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

آموزش کامل کابل کشی شبکه دوربین مداربسته

با اینکه هیچ دستورالعمل کلی ویژه یا عمومی / خاص برای نوع کابل کشی شبکه دوربین مدار بسته وجود ندارد اما BICSI با تدوین یکسری دستورالعملهای توصیه ای و پیشنهاد روشهایی برای طراحی و نصب کابل شبکه می تواند کمک کننده باشد. معمولا زمانی که کار به بیان مشخصات کابل کشی دوربینهای مدار بسته می رسد استانداردی با بیان کد مشخص در BISCI بعنوان معیار یا دستورالعمل کار ارائه می شود. این سند یا دستورالعمل بیان می کند که باید نحوه نصب به چه صورت انحام شود و معمولا توصیه می شود که 5 نکته مهمی که در مقاله قبلی آموزش کابل کشی دوربین مدار بسته گفتیم مد نظرتان قرار گیرد و بعنوان بخشی از پروژه نصب کابل شبکه انجام گیرد. در زیر لیستی از مشخصات و کدهای بسیار رایج قید شده است :

  • NECA/BICSI 607-2011 : استانداردی برای ارتباطات داخلی و مطمئن و نقشه کشی پلان (زمین) و روشهای نصب کابل شبکه برای ساختمانهای تجاری
  • BICSI 002-1011 : بهترین توصیه های عملی برای طراحی و نصب و راه اندازی کابل شبکه در دیتا سنترها
  • ANSI/BICSI 001-2009 : استاندارد طراحی سیستمهای انتقال اطلاعات برای موسسات دانشگاهی و آکادمیک K-12
  • ANSI/NECA/BICSI 568-2006: استاندارد کابل کشی ارتباطات از راه دور محدود داخلی ساختمانهای تجاری
  • دستورالعمل رفرنس طراحی امنیتی و حفاظتی الکترونیکی (ESSDRM)
  • دستورالعمل روشهای اجرای ارتباطات از راه دور گسترده و اشتراکی (TDMM)

حتی اگر پروژه ها کاملا بر اساس این استانداردها یا صرفا بر اساس این مشخصه ها اجرا نشوند، بازهم این دستورات و توصیه ها می توانند راهنمای خوبی برای تکنسینها و طراحان کابل کشی شبکه محسوب شوند تا از گرفتار شدن به مشکلات بعدی جلوگیری کرده باشد.

تاثیر طول کابل شبکه بر روی دوربینهای مدار بسته چقدر است؟ 

بررسی و آزمایش صحت کابل کشی

نصب صحیح کابلهای شبکه بخش کلیدی برای داشتن یک سیستم نظارت تصویری بدون اشکال خواهد بود.

البته تست و بررسی کابل کشی درواقع کاری پیش گیرانه است تا مشکلات بعدی دوربین مدار بسته را قبل از اتفاق حل نماید و نیازی به رفع مشکلات و عیب یابی مشکل دوربین مداربسته نباشد یا کارکرد نادرست برطرف شود و به نصب و راه اندازی مجدد دوربینهای مداربسته منجر نشود. تسترهای کابل شبکه متوسط و معمولی بسیاری در بازار وجود دارند که براحتی بدون صرف وقت بیشتر، عیب یابی یا تست کابل کشی شبکه را انجام می دهند.

سه نوع اصلی ابزارهای تست کابل کشی شبکه دوربین مدار بسته

انتخاب از بین 3 نوع ابزار Verifier، Qualifier و Certifier (تعیین کننده کارایی، کیفیت سنج، بررسی کننده استاندارد) بصورت زیر است :

Certifier ها تنها وضعیت EIA/TIA568B را بررسی می کنند تا مطمئن شوند خطوط بخوبی کار میکند و با بهترین کارایی قابل استفاده هستند. جنبه منفی اصلی آنها این است که قیمت بسیار بالایی در حدود 10 هزار دلار دارند و چیزی بیش از 4 یا 5 برابر یک دستگاه Qualifier یا کیفیت سنج هزینه دارند.

Qualifier ها هم جزئیات فنی بررسیهای انجام شده را ارائه می دهند و با هیچ استاندارد خاصی سازگار نشده اند تا در فضای عملی با قیمتی کمتر از Certifier ها وضعیت زیرساخت شبکه را بررسی کنند.

Verifier ها هم تنها به بررسی ساده و پایه ای کابلهای شبکه می پردازند و نمی توانند مشکلاتی مثل Crosstalk(تداخل اعوجاجی)، افت سیگنال یا قطع ارتباط منطقی را پیداکنند. مثبت ترین جنبه آنها معطوف به قیمت بسیار کم آنهاست.

برای کابل کشی شبکه دوربین مدار بسته با زیر ساخت PoE چه باید کرد؟! چه محدودیتهایی را باید در نظر گرفت.

بررسی کننده های کابل شبکه(Cable Verifiers)

Verifier ها بیشترین تستهای مورد نیاز ممکن را برای اطمینان از کارکرد اصلی کابلها انجام می دهند و قابلیتهای آنها عموما از شرکتی به شرکت دیگر فرق می کند. Verifier ها از تستهای دستی و غیر خودکار هم برخوردارند و میتواند توسط چندین دستگاه ریموت یا متصل تا انتهای دیگر کابل را تست کنند. برخی از انواع Verifier ها قابلیت تست کابلهای کواکسیال با اتصالات F را نیز دارند.

تست و عیب یابی شبکه دوربین مدار بسته

قابلیتهای رایج Verifier های شبکه

  • Wiremap : Wiremap معلوم می کند که آیا کابل UTP بخوبی به دستگاهی متصل شده یا نه و اینکه زوج سیمها بدرستی در سوکت زنی متصل شدند یا خیر (بر اساس استاندارد EIA/TIA 568A/B). این تستر ممکن است وضعیت را بصورت گرافیکی، توسط ال ای دی های تعیین وضعیت یا کدهای تعیین شده به تکنسین ارائه دهد. Wiremap گرافیکی برای استفاده افراد مبتدی و غیر حرفه ای بسیار راحت تر است و بخوبی نشان می دهد که کدام پینها یا زوج سیمها در کابل مشکل دارند یا چطوری دچار crosstalk شده اند. در مورد کابلهای کواکسیال براحتی نشان می دهد که آیا اتصال کوتاهی بین شیلد و سیم اصلی بوجود آمده یا نه.
  • چک طول کابل یا مسافت حداکثری : Verifier نشان می دهد که آیا طول کابل شبکه بیش تر از حد استاندارد است یا اینکه کابل UTP بیشتر از 100 متر نباشد. این قابلیت نشان می دهد که حداکثر مسافتی که با این کابل می توان کابل کشی کرد چه میزان است و تا کجا سالم و بقیه کابل که به مشکل خورده است یا شکسته کدام بخش است. بنابراین تعمیرکار براحتی بخش ناقص را تشخیص می دهد.
  • تشخیص کابل : هر بخش ریموت دارای یک دستگاههای متمایز است که کاربر می تواند با اتصال کابلهای متعدد یا سوکتهای مختلف در یک لحظه متوجه شود وضعیت اتصال فیزیکی چطور است. یعنی مثلا زمانی که کابلها ارتباط را بر قرار نمی کنند براحتی می توان تشخیص داد که آیا کابلها به سویچ وصلند یا نه؟ یا اصلا تداخل Cross با خطوط تلفن رخ داده یا نه.

دستگاههای Verifier معمولا نتیجه بررسیها را ذخیره نمی کنند در حالی که این قابلیت جزء مزیتهای دستگاههای Qualifier و Certifier محسوب می شود. در قسمتهای بعدی مقالات سی سی تی وی آنلاین به Qualifier ها و Certifier ها می پردازیم.

  1. معرفی تکنولوژی تشخیص حرکت PIR در دوربین مدار بسته
  2. معرفی چیپ تصویر DIS در دوربین مدار بسته
  3. دوربین مداربسته ضد نور
  4. مقالات مفید در زمینه دوربین های مداربسته

شرکت دوربین مدار بسته

 



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی

نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی : نصب دوربین های مداربسته در مکان های مختلف تجاری و خدماتی یک امر ضروری به حساب می آید و مطب های پزشکان نیز در سالهای اخیر اقدام به نصب تجهیزات نظارتی مانند دوربین مداربسته در فضاهای خدمات بهداشتی خود کرده اند تا از این طریق امکان هر گونه سواستفاده احتمالی را بگیرند.

 

نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی و موسسات بهداشتی و در مانی به پرسنل درمان و همچنین بیماران امکان می دهد که خدمات بهتری ارائه دهند و در صورت بروز مشکلاتی در حین درمان بتوان به تصاویر ضبط شده توسط دوربین ها مراجعه کرد. برای مثال در مطب دندان پزشکی نصب دوربین مداربسته حین درمان باعث می شود که در صورت بروز مشکلات حین درمان به این دوربین ها برای بررسی و برطرف کردن مشکل مراجعه کرد.

 

مزایای دوربین های امنیتی کلینیک

 

محافظت از بیماران

سوابق پزشکی بیماران در موسسات درمانی به صورت پرونده های کاغذی یا در سیستم های کامپیوتری نگهداری می شود تا از این طریق خدمات و امکانات بهتر و متمرکز تری به بیماران ارائه شود. اطلاعات درج شده در این اسناد می تواند مورد سواستفاده سارقان یا طرف های همکار موسسه بهداشتی قرار گیرد و در نتیجه ایجاد یک سیستم امنیتی و نظارت تصویری برای ممانعت از سرقت و سواستفاده از این اسناد لازم و ضروری است.

بنابراین نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی و موسسات درمانی امنیت دوره درمان بیماران را تضمین می کند.

 

 

محافظت از لوازم

همه ما هنگام مراجعه به بیمارستان ها، موسسات بهداشتی و مطب پزشکان متوجه وجود تجهیزات گران قیمت موجود در این فضاها شده ایم. از تجهیزات ارزان قیمت مانند سواپ پنبه تا تجهیزات پیشرفته مانند دستگاه های تصویربرداری و یا داروهای کمیاب ممکن است مورد سرقت اشخاصی هم در داخل پرسنل این مکان ها و هم افراد مراجعه کننده قرار گیرد و در نتیجه باید تدابیری در جهت ممانعت از سرقت این تجهیزات داشته باشیم. نصب دوربین مدار بسته برای نظارت به همراه سیستم های امنیتی هشدار سرقت می تواند تا حد بسیار زیادی از سرقت و صرف هزینه های بالا برای موسسه بهداشتی جلوگیری کند.

 

 

نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکیبیشتر بخوانید:    دوربین هایک ویژن   دوربین مداربسته تی وی تی

 

 

مانیتورینگ از راه دور

در حال حاضر در مطب های پزشکی و درمانگاه ها و بیمارستان ها افراد زیادی در قسمت های مختلف همکاری می کنند تا خدمات بهتر درمانی به بیماران ارائه شود با این حال ممکن است برخی پرسنل به هر دلیل از ارائه خدمات مناسب سرباز بزنند و در نتیجه وجه کل یک درمانگاه و یا بیمارستان را خدشه دار کنند. مدیران بیمارستان ها و درمانگاه ها و مطب های پزشکی می توانند با ایجاد یک سیستم نظارت تصویری پیشرفته بر نحوه عملکرد پرسنل و ارائه خدمات درمانی به بیماران نظارت دقیق از راه دور داشته باشند.

 

 

خطرات نظارت بر مراکز بهداشت و درمان

نصب دوربین های نظارتی در مکان های بهداشتی و مطب پزشکان مسئولیت هایی نیز بر روی دوش مدیران و پزشکان فعال در مکان ها می گذارد. حفظ حریم خصوصی بیماران و مراجعه کنندگان باید اولویت نصب چنین سیستم هایی باشد. بر اساس قانون سلامت افراد و موضوعاتی که بین بیمار و پزشک مطرح می شود باید به صورت مخفی باقی بمانند و در نتیجه نصب دوربین های نظارتی تنها باید در مکان های عمومی فضاهای بهداشتی و درمانی نصب شود. این موضوع برای ایجاد حس اعتماد و امنیت بین بیمار و پزشک لازم و ضروری است.

 

بهترین مکان ها برای ایجاد امنیت بهتر در فضاهای درمانی را باید بررسی کنید. برای مثال بهتر است که دوربین ها را در نزدیکی ورودی ها و محل های خروجی قرار دهید تا از هر بازدید کننده ای که وارد کلینیک بهداشت می شود تصویر دریافت کنید و دوربین هایی  را در جلوی اتاق های مطب و راهرو ها استفاده کنید تا از امنیت تجهیزات اطمینان حاصل کنید.

 

نصاب دوربین مدار بسته مطب

اگر پزشک هستید و قصد دارید که در مطب خود یا فضاهای درمانی که خدمت می کنید اقدام به نصب دوربین مداربسته کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که پیش از هر چیز از مشاوره کارشناسان خبره این حوزه بهره مند شوید تا بی جهت متحمل هزینه های مالی و زمانی ناشی از عدم تخصص نصب دوربین ها نشوید. پیشنهاد ما تماس با مشاوران شرکت مهر تجارت است تا از این طریق در اسرع وقت کارشناسان ما بهترین راهکارهای امنیتی را به شما پیشنهاد دهند.

 

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

  1. نصب دوربین مدار بسته در جایگاه سوخت
  2. پورت SATA و ESATA در دوربین مدار بسته
  3. تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته
  4. فناوری BLC در دوربین مداربسته
  5. استاندارد IP و IK در دوربین مداربسته


:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها

 

نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها : دنیای جدید از ابهامات و نا امنی های بسیاری تشکیل شده است که حفاظت از اموال در هر شغل و هر مکانی را الزامی می کند. شهرهای چند میلیونی با ازدحام زیاد باعث شده است که از تکنولوژی های جدید در جهت نظارت و حفاظت از اموال با ارزش بیش از گذشته استفاده شود. ادارات و سازمان های کوچک و بزرگ نیز هر روز تمایل بیشتری به استفاده از فناوری های نوین نشان می دهند تا از طریق تکنولوژی های امنیتی جدید هم از اموال سازمان خود حفاظت کنند و هم امنیت بیشتری را به پرسنل و مشتریان و مراجعه کنندگان خود هدیه کنند. در این مطلب به لزوم نصب دوربین مداربسته در ادارات و سازمان ها پرداخته ایم و نکاتی در خصوص نصب دوربین مداربسته در این مکان ها برای شما بیان می کنیم.

 

دوربین های مدار بسته اداری

حریم خصوصی شرکت ها و حفاظت از اطلاعات و فناوری های موجود در هر شرکت به حدی در دنیای پر رقابت امروز اهمیت یافته است که بسیاری از سازمان ها و ادارات هزینه های هنگفتی در طول سال برای جلوگیری از هک سیستم ها و نفوذ افراد غریبه به سازمان خود متحمل می شوند. در خصوص دوربین های مداربسته باید تاکید داشت که یکی از ابزار نظارت بر فضاهای مختلف ادارات و سازمان ها نصب دوربین های مداربسته است و در این میان باید به حفظ حریم شخصی کارمندان و مراجعه کنندگان نیز توجه ویژه داشته باشیم. بر اساس قانون تا زمانی که نصب دوربین های مداربسته بر حریم شخصی افراد تاثیر منفی نگذارد ، استفاده از دوربین ها در هر فضایی منع قانونی ندارد. سوال دیگر این است که آیا نصب دوربین در ادارات بدون اطلاع پرسنل قانونی است؟

 

از نظر قانونی پرسنل و مراجعه کنندگان به ادارات باید از وجود سیستم های تصویر برداری دوربین های مداربسته در این مکان ها آگاهی داشته باشند و به همین دلیل در تمام ادارات متنی با این عنوان که این مکان مجهز به دوربین مداربسته است را مشاهده می کنید. نکته مهم دیگر در خصوص دوربین های مداربسته این است که در فناوری های نوین دوربین های مداربسته امکان ضبط صدای محیط نیز وجود دارد. بنابراین اگر قصد دارید که در ادارات و سازمانی  دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا را نصب کنید باید رضایت پرسنل فعال در این سازمان ها نیز جلب شود.

 

به طور کلی با نصب اعلامیه هایی در سرتاسر ساختمان مبنی بر این موضوع که تمام مکالمات و حرکات افراد ضبط می شود، مسئولیت قانونی نصب دوربین های مداربسته محدود شود.

 

مزایای نصب دوربین در ادارات

نصب دوربین مداربسته در مکان های مختلف برای بالا بردن امنیت و بهبود نظارت انجام می شود. با این حال هر مکان ، سازمان و اداره ای ممکن است با اهداف متفاوتی اقدام به نصب دوربین مداربسته کند. در ادامه مزایای مختلف نصب دوربین های مداربسته در ادارات و سازمان ها را برای شما بیان می کنیم.

 

حفظ امنیت کارکنان در برابر خشونت و سرقت

در نگاه اول ممکن است به نظر برسد که ادارات و دفاتر اداری به اندازه واحد های تجاری عمومی در معرض سرقت و خطرات امنیتی نیستند اما در شرایط واقعی این مکان ها ممکن است بیشتر از هر واحد تجاری هدف سرقت سارقان باشند. در ادارات و سازمان هایی که اسناد مهمی از شهروندان نگهداری می شود و یا فناوری ها و ابزارالات تکنولوژیک با ارزشی نگهداری می شوند، ضروری است که از سیستم های دوربین مداربسته برای نظارت دقیق تر استفاده شود.
موضوع مهم دیگر در سازمان های اداری این است که افراد مختلفی برای دریافت خدمات به این مکان ها مراجعه می کنند و در نتیجه امکان برخوردها و خشونت های فیزیکی و لفظی میان مراجعه کنندگان و کارمندان بسیار بالا هست. بنابراین استفاده از دوربین های نظارتی می تواند از کارمندان در مقابل چنین خشونت هایی حفاظت کند.

حفظ اسناد مالی و حقوقی ادارات

اسناد مالی وحقوقی شرکت ها و ادارات مهمترین رکن ادامه حیات هر شرکتی به حساب می آید و در نتیجه تمام مدیران شرکت ها برای حفاظت از این اسناد از روش های مختلفی استفاده می کنند. نصب دوربین های مداربسته برای نظارت بر افرادی که در شرکت حضور دارند باعث می شود که امنیت این اسناد افزایش یابد. همچنین در صورت وقوع سرقت با مراجعه به تصاویر این دوربین ها می توانید پیگیری سارقان را از مراجع قضایی انجام دهید.

بهبود عملکرد کارکنان و ارتقاء بهره وری

کارمندان در شرکت های مختلف ممکن است از بهره وری کافی برخوردار نباشند و در نتیجه در ساعت هایی که مدیران توانایی نظارت بر عملکرد آنها را ندارند میزان راندمان کلی کارمندان کاهش پیدا می کند. نصب دوربین های نظارتی می تواند تا حدودی الزام کارمندان در جهت اجرای قوانین کاری شرکت ها را افزایش دهد.

 

 

نظارت از راه دور بر کسب و کار
مدیران شرکت ها به دلیل مشغله زیاد ممکن است در روزهایی از ماه امکان حضور در شرکت ها و ادارات را نداشته باشند. با نصب دوربین های مداربسته امکان نظارت بر اتفاقات درون شرکت از راه دور امکان پذیر شده است و در نتیجه مدیران می توانند فعالیت نظارتی خود را به صورت آنلاین از راه دور انجام دهند.

انتقال احساس امنیت و اعتماد به نفس به مشتری

 

بر اساس پژوهش های انجام شده مراجعه کنندگان به سازمان ها و ادارات مختلف با مشاهده دوربین های مداربسته نظارتی نصب شده در این مکان ها احساس امنیت بیشتری می کنند. در بسیاری موارد اگر مراجعه کنندگان احساس کنند حقی از آنها ضایع شده است، تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته به مدیران کمک می کند که موضوع را بازنگری کنند و تصمیماتی در جهت بهبود خدمت رسانی اتخاذ کنند.

 

 

نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها

انتخاب نوع سیستم نظارتی در ادارات

سیستم های مداربسته در چند سال گذشته به شدت متنوع شده اند و قابلیت های منحصر به فردی در این دوربین ها می توانید مشاهده کنید. انتخاب بهترین و کاربردی ترین سیستم مداربسته نیاز به مشاوره تخصصی دارد و ما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از هر چیز با مشاوران شرکت مهر تجارت تماس بگیرید تا در اسرع وقت با مراجعه به شرکت شما راهنمایی های لازم در جهت نصب بهترین سیستم مداربسته با کمترین قیمت را دریافت کنید.

اگر هدف شما تنها نظارت عمومی بر کارکنان شرکت خود باشد بهترین گزینه استفاده از دوربین های آنالوگ HD است و اما اگر شرکت شما از حساسیت های امنیتی بالایی برخوردار است باید از سیستم های پیشرفته تر تحت شبکه استفاده کند که البته هزینه های بیشتری نیز برای شما خواهد داشت.

 

معمولا در بخش های اداری از برندهای معتبر استفاده می گردد. از این رو توصیه می شود برای جلوگیری از مشکلات احتمالی و کاهش هزینه های آتی از برندهای معتبر استفاده شود. چرا که برندهای بدون نام و متفرقه ممکن است ارزان باشد ولی در آینده مشکلات و خسارات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

همچنین برندهای مختلفی از دوربین های مداربسته در بازار ایران وجود دارد که عموما ساخت کشور چین هستند و در میان برندهای پر طرفدار و کاربردی موجود در بازار ما به شما برند  هایک ویژن و داهوا را پیشنهاد می کنیم.

 

انتخاب محل نصب دوربین مداربسته در سازمان ها

نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها نیاز به بررسی و تخصص کافی دارد و در نتیجه برای اجرای درست و دقیق پروژه نصب دوربین های مداربسته بهتر است با شرکت های مجرب فعال در این زمینه تماس بگیرید. بررسی تعداد و نوع دوربین مداربسته مورد نیاز به همراه جانمایی دقیق مکان نصب دوربین های مداربسته به حدی مهم است که در صورت عدم توجه کافی به این موضوعات هزینه های مالی و زمانی بیهوده به شرکت و سازمان خود تحمیل می کنید. در ادامه به مهمترین مکان هایی که در پروژه های نصب دوربین مداربسته ادارات باید اقدام به نصب دوربین کنید اشاره هایی می کنیم.

 

مقابل درب ورودی

از مکان های مهم در هر ساختمان از جمله ساختمان های اداری درب ورودی است. چرا که مسیر ترددهاست و نصب دوربین مداربسته برای نظارت و کنترل روی رفت و آمدهای اداره، شرکت و… ضروری است. علاوه بر درب ورودی، ناحیه ای از ورودی به سالن اصلی مجتمع نیز مکان مناسبی برای نصب دوربین اداری است. در صورتی که محوطه وسیعی در این بخش وجود دارد می توان از دوربین هایی با لنز متغیر موتورایز بهره برد. به این ترتیب در مواقع لازم می توان روی سوژه های مورد نظر زوم نمود.

 

راهروها و محل رفت و آمد مراجعه کنندگان

راهروها و سالن های مجتمع به دلیل رفت و آمد و گاهاً ازدحام جمعیت مراجعه کنندگان از نقاط حساس یک اداره به شمار می آیند. نیاز به نصب دوربین مداربسته در این نقاط ضروری است. نصب دوربین در این ناحیه علاوه بر آن که امکان نظارت بر تردد مراجعین را فراهم می سازد، به نحوهی عملکرد پرسنل و شرایط بهداشتی محوطه نیز تحت نظارت خواهد بود. در نظر داشته باشید طبق قوانین باید افراد مراجعه کننده از نصب دوربین مطلع شوند.

 

اتاق و محل رفت و آمد کارکنان

اتاق کارکنان  و پرسنل از مکان های رایج برای نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها است. هدف از نصب سیستم نظارت تصویری در این ناحیه، مشاهده عملکرد کارکنان و بهبود راندمان کاری است. گرچه مزیت این موضوع را فقط به بالابردن کیفیت کارکرد کارمندان نباید دانست. زیرا وجود دوربین در اتاق کارکنان ابزاری بازدارنده از وقوع برخی جرایم در زمان عدم حضور کارکنان نیز است. براساس قوانین نصب دوربین مداربسته کارمندان از نصب دوربین در اداره باید مطلع باشند.

 



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

آشنایی با دوربین مداربسته هایک ویژن (Hikvision)

آشنایی با دوربین مداربسته هایک ویژن (Hikvision)

هایک ویژن

شرکت هایک ویژن (Hikvision) یک شرکت چینی فعال در زمینه تولید تجهیزات مداربسته

است. این شرکت کار خود را در سال ۲۰۰۱ در شهر هانگ ژو آغاز کرد و مسیر پیشرفت را

سرعتی بالا طی کرد بطوری که در سال ۲۰۱۴ به عنوان سومین تولید کننده بزرگ تجهیزات

حفاظتی و امنیتی و اولین تولید کننده تجهیزات مدار بسته در جهان شناخته شد. کمپانی

هایک ویژن یکی از معتبرترین تولید کنندگان محصولات نظارتی به شمار می رود و

دوربین مدار بسته هایک ویژن سهم عظیمی از فروش در بازارهای جهانی را به خود

اختصاص داده است. کیفیت بالا در کنار قیمت مناسب محصولات باعث شده تا این

کمپانی در سال ۲۰۱۵ به عنوان دومین فروشنده برتر جهانی در زمینه تجهیزات نظارتی

دست یابد.

محصولات هایک ویژن

رشد روند فروش محصولات هایک ویژن در سالیان اخیر بسیار چشمگیر بوده است.

بطوریکه در سال ۲۰۱۰ هایک ویژن را در بین ۱۰ برند برتر می دیدیم و امروزه با اختلاف

کمی به نسبت برند مطرح امریکایی Honeywell در جایگاه دومین برند پر فروش تجهیزات

مدار بسته استاده است. شرکت هایک ویژن در سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۳۰۰۰ نفر را بصورت

مستقیم به اشتغال در آورده که با داشتن تیم تحقیق و توسعه ۴۰۰۰ نفری دارای

بزرگترین تیم تحقیق و توسعه جهان محسوب میشود. این شرکت دارای ۳۰ نماینده محلی

در چین و بیش از ۱۶ نماینده بین المللی در جهان است که تجهیزات این شرکت را به طور

فعال توزیع میکنند.

جوایز هایک ویژن

جایزه ملی zubr روسیه در سال ۲۰۱۳

جایزه طراحی محصول erd dot در سال ۲۰۱۲

جایزه طراحی بهترین دوربین ip در secutech در سال ۲۰۱۲

جایزه golden excellence award در cpse سال۲۰۱۱

جایزه fsdays در سال۲۰۱۰

راهنمای خرید دوربین هایک ویژن

معمولا مردم در خرید هر محصولی به دنبال قیمت ارزان هستند اما باید در نظر داشته

باشید که در مورد محصولی مانند دوربین مدار بسته کیفیت حرف اول را میزند و البته

اعتبار محصول که مربوط به برند آن است. هایک ویژن، برندی معتبر در عرصه تولید

دوربین مدار بسته هایک ویژن و پکیج دوربین مدار بسته هایک ویژن است. قیمت

دوربین مدار بسته هایک ویژن و خرید آن قطعا به صرفه خواهد بود زیرا دوربین هایک

ویژن کاملا با کیفیت است و قابلیت های زیادی دارد و قطعا برای مصرف کننده، به صرفه

خواهد بود. پکیج دوربین  با قیمتی کاملا ارزان، مناسب خریداران است که نیاز به تعدادی

دوربین دارند اما خرید تک تک این محصولات جداگانه برای آنها به صرفه نیست.

 

پکیج دوربین مداربسته  دوربین مداربسته   نصب دوربین مداربسته  نمایندگی هایک ویژن

 

آموزش تنظیمات ضبط دستگاه DVR و NVR

دستگاه-DVR-هایک-ویژن-Hikvision,,
تنظیم درست دستگاه DVR یا NVR برای ضبط، یکی از بخش های مهم نصب دوربین مداربسته است. در این مطلب بخش های مختلف تنظیمات ضبط دوربین مداربسته را بررسی می کنیم و با طریقه درست تنظیم دستگاه ضبط کننده دوربین مداربسته آشنا می شوید.

مراحل کار

تنظیمات ضبط دستگاه DVR را به دو بخش تقسیم می کنیم:
  • تنظیمات زمانبندی دستگاه
  • تنظیمات کیفیت ضبط دستگاه

توجه داشته باشید که این آموزش بر روی منوی دستگاه DVR دوربین هایک ویژن نوشته شده است و ممکن است بر روی برندهای دیگر منوها دارای تفاوت هایی جزئی باشند.

تنظیمات زمانبندی ضبط
مراحل کار را با تصویری از منوی ضبط دستگاه DVR شروع می کنیم:
02-منوی-دستگاه-DVR-Hikvision,,منوی ضبط دستگاه دی وی آر هایک ویژن Hikvision
منوی ضبط دستگاه دی وی آر هایک ویژن Hikvision

به بخش های مختلف منوی دستگاه با دقت نگاه کنید. در قسمت بالای صفحه می توانید دوربینی که میخواهید تنظیمات ضبط آن را انجام دهید انتخاب کنید. در حال حاضر دوربین شماره 1 (A1) برای انجام تنظیمات انتخاب شده.
بخش Enable Schedule مشخص میکند که آیا زمانبندی برای این دوربین فعال باشد یا نه. پس پیش از انجام تنظیمات حتما این بخش را فعال کنید.
در قسمت وسط صفحه می توانید جدول زمانبندی ضبط تصاویر برای دوربین ها را مشاهده کنید. این جدول دارای ستون هایی است که با ساعات روز مشخص شده و ردیف هایی که هر یک معرف یک روز هفته است. به این ترتیب شما میتوانید برای هر ساعت از هر روز تنظیمی متفاوت را انتخاب کنید.
حال به بخش سمت راست از صفحه دقت کنید. در این بخش میتوان حالت های مختلف ضبط را برای دستگاه انتخاب کنید. حال هر یک از حالت ها را به صورت جداگانه بررسی می کنیم:
  • Continuos: این حالت به منزله ضبط دائمی برای دوربین است. دوربین ها در این حالت بدون توجه به شرایط یا المان های معرفی شده به ضبط تصاویر ادامه می دهند.
  • Event: این حالت به منزله ضبط در صورت فعال شدن یکی المان های تعریف شده برای دستگاه است. در بخش Event از میتوانید حالت هایی را تعریف کنید که با اتفاق افتادن آن یک Event فعال می شود (برای مثال در صورت قطع شدن یک دوربین یا خطای هارد دیسک).
  • Motion: این حالت به منزله ضبط در صورت حرکت در تصویر است. در صورتی که حرکتی در تصویر اتفاق بیوفتد دستگاه به صورت خودکار شروع به ضبط تصاویر می کند. این ضبط معمولا شامل 5 ثانیه پیش و 5 ثانیه پس از حرکت هم می شود.
  • Alarm: این حالت در صورتی اتفاق می افتد که یکی از ورودی های Alarm پشت دستگاه فعال شود. شما میتوانید از این ورودی ها استفاده های مختلفی کنید. برای مثال دستگاه دزدگیر را به ورودی Alarm دستگاه وصل کنید تا در صورت فعال شدن دستگاه، دوربین ها شروع به ضبط کنند.
  • M|A: این حالت به معنای فعال شدن یکی از آلارم یا موشن دستگاه است. با فعال شدن هر المان ضبط صورت خواهد گرفت.
  • M&A: این حالت به معنای فعال شدن همزمان آلارم و موشن دستگاه است. در این صورت تنها در حالتی که هر دو فعال شوند دستگاه ضبط می کند و با فعال شدن یکی به تنهایی اتفاقی نمی افتد.
  • None: در این حالت دستگاه ضبط نمی کند.

برای تنظیم زمانبندی ضبط دستگاه میتوانید المان مورد نظر خود را انتخاب کرده و روزها و ساعتهایی که میخواهید دستگاه با این المان ضبط کند را روی جدول علامت گذاری کنید. کار تنظیم زمانبندی دستگاه به همین سادگی امکان پذیر است.
پس از تنظیم دلخواه دستگاه با انتخاب کلید Copy از پایین صفحه میتوانید تنظیمات انجام شده برای یک دوربین را برای هر تعداد دوربین دلخواه نیز کپی کنید تا مجبور نباشید هر دوربین را جداگانه تنظیم کنید.
پس از انجام کلیه تنظیمات کلید Apply را در پایین صفحه انتخاب کنید.
تنظیمات کیفیت ضبط دستگاه
مراحل کار را با تصویری از منوی دستگاه شروع می کنیم. این بخش منوی Recording Parameter از دستگاه است:
01-منوی-دستگاه-DVR-Hikvision,,منوی ضبط دستگاه DVR هایک ویژن Hikvision
منوی ضبط دستگاه DVR هایک ویژن Hikvision

در این صفحه هم در قسمت بالای صفحه میتوان دوربینی که میخواهید تنظیمات را روی آن انجام دهید انتخاب کنید. بقیه قسمت ها را مرحله به مرحله بررسی می کنیم:
  • Encoding Parameter: این بخش نشان می دهد که تنظیماتی که انجام می دهید برای کدام یک از Streamهای دستگاه است. دستگاه های معمولی دو Stream دارند. Main Stream که برای نمایش زنده تصاویر از دستگاه است و Sub Stream که برای نمایش تصویر در انتقال تصویر است.
  • Stream Type: در این بخش مشخص می کنید که دستگاه تصویر را با یا بدون صدا ظبط کند.
  • Resolution: در این بخش می توانید رزولوشن ضبط دستگاه را مشخص کنید. هرچه روزولشن بالاتر باشد کیفیت ضبط تصاویر بالاتر است اما زمان ضبط تصاویر کاهش می یابد.
  • Bitrate Type: (در قسمت BiteRate به صورت جداگانه بررسی می کنیم.)
  • Video Quality: در این بخش میتوانید میزان کیفیت تصاویر را مشخص کنید. هر قدر کیفیت در این بخش را بالاتر در نظر بگیرید فشرده سازی کمتری روی تصویر انجام می شود پس در نهایت به افزایش ظرفیت تصاویر نیز منجر می شود.
  • Frame Rate: تعداد فریم های تصویر ضبط شده در هر ثانیه را در دوربین مداربسته هایک ویژن مشخص می کند. هرچه فریم ها بالاتر باشد تصویر زنده تر به نظر می رسد. اصطلاح Fullframe در دستگاه ها به معنای 25 فریم در ثانیه خواهد بود.
  • Pre-Record: این المان مشخص می کند که در صورت وجود حرکت در حالت Motion دستگاه چند ثانیه قبل از حرکت تصویر ضبط شود.
  • Post-Record: این المان مشخص می کند که در صورت وجود حرکت در حالت Motion دستگاه چند ثانیه بعد از حرکت تصویر ضبط شود.
  • Expired Time: میتوانید در این بخش مشخص کنید تصویر دوربین را میخواهید تا چه مدت نگه دارید. در صورتی که این بخش را تعریف نکنید دستگاه پس از پر شدن به صورت خودکار اولین فیلم را پاک کرده و آخرین فیلم را بر روی آن می ریزد.

تنظیمات Bitrate
BitRate یکی از المان های مهم کیفیت تصویر است که کمتر به آن پرداخته می شود. Bitrate یک تصویر در واقع میزان ظرفیت هر فریم را نشان می دهد (در مقابل روزولشن که تعداد پیکسل را نشان می دهد) زمانی که بیت ریت یک تصویر را پایین در نظر بگیریم تصویر به شدت فشرده سازی می شود و از کیفیت آن کاسته می شود. با توجه به اینکه قدرت محاسبه دستگاه های DVR محدود است میزان Bitrate کل دستگاه عددی محدود است که شما میتوانید به شکل دلخواه بین دوربین های خود تقسیم کنید.
از آنجا که نحوه انجام تنظیمات Bitrate در این مطلب نمی گنجد توضیحات و نحوه انجام آن را به مطلب دیگری موکول می کنیم.
 
پکیج دوربین مدار بسته  خرید دوربین مدار بسته   قیمت نصب دوربین مدار بسته  دوربین مداربسته هایک ویژن


:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

آشنایی با برند دوربین مدار بسته داهوا (Dahua)

آشنایی با برند دوربین مدار بسته داهوا (Dahua)

کمپانی Dahua Technology در سال ۲۰۰۱ بنیانگذاری شد و فعالیت های خود را در عرصه

تولید سیستم های نظارت تصویری و امنیتی آغاز نمود. در آمد شرکت در سال

۲۰۱۶ بالغ بر ۲٫۱ میلیون دلار بوده و حدود ۱۱۰۰۰ کارمند و تعداد ۳۵ شرکت وابسته در

سراسر جهان دارد. محصولات کمپانی شامل دوربین مدار بسته HDCVI، دوربین مدار

بسته تحت شبکه، راه حل های HDCVI (پکیچ آماده analog-to-HD)، دستگاه DVR و

NVR، دوربین مدار بسته چرخشی PTZ یا اسپیددام، دوربین مدار بسته فیش آی (

Fish-eye) و غیره است. شرکت داهوا تکنولوژی بر اساس گزارش IHSدر سال ۲۰۱۵، دومین

سهم بزرگ بازار دوربین مدار بسته را داشته و دارد. راه حل های داهوا از دوربین های مدار

بسته با کفیت و پیشرفته گرفته تا نرم افزار نظارت تصویر و انتقال تصویر، کیفیت،

اطمینان و ثبات بی نظیری ارائه می دهد.

محصولات شرکت داهوا

با اینکه محصولات شرکت داهوا مبتنی بر پلتفرم باز طراحی شده اند، محصولات داهوا

انعطاف پذیری بالایی داشته و به راحتی با دیگر سیستم ها ادغام می شوند. محصولات

داهوا قابل نصب و استفاده در مراکز، صنایع و کسب و کارهای زیادی مانند بانک ها و

موسسه های مالی اعتباری، فروشگاه های زنجیره ای و مغازه های خرده فروشی، کارخانه

ها، هتل ها و مسافر خانه ها، مراکز تفریحی، سالن ها و استادیوم های ورزشی، ورزشگاه

ها، جاده ها و شهر ها، صنعت حمل و نقل و بسیاری صنایع دیگر هستند. شرکت داهوا با

تولید محصولات پیشرفته و پیشگام در صدد ایجاد ارتباط طولانی مدت با شرکا و شرکت

های وابسته خود در سراسر جهان است. داهوا برای دستیابی به این مهم از تیم R&D

(تحقق و توسعه) شامل ۳۰۰۰ متخصص بهره می برد و تا کنون حدود ۶۰۰ ثبت اختراع

(پتنت) داشته است.

کمپانی داهوا

بعد از گذشت حدود ۲۰ سال، اکنون کمپانی داهوا تکنولوژی نامی آشنا در صنعت نظارت

تصویر و بازار دوربین مدار بسته است و در ۱۷ کشور دنیا نماینده دارد. محصولات این

شرکت دارای استاندارد و گواهینامه های معتبر بین المللی مانند: FCC,CE,ISO9001 و UL

است. محصولات داهوا در چین دارای ۳ سال ضمانت رسمی می باشد و این خود نشان

دهنده کیفیت بالای این محصولات می باشد. این شرکت علاوه بر دفتر فروش رسمی خود

در کشور چین دارای دفاتر متعدد در آمریکا,آسیا,آفریقا,اروپا و اقیانوسیه می باشد.

دوربین مدار بسته Dahua ساخت کدام کشور است؟

دوربین های مدار بسته و تجهیزات نظارت تصویری داهوا ساخت کشور چین می باشد.

شما می توانید محصولات این شرکت را که برای کارایی های مختلف طراحی شده اند را

توسط مراکز فروش دوربین مدار بسته تهیه کنید. با توجه به افزایش جنس های تقلبی از

این برند پیشنهاد می شود محصولات این شرکت را فقط از طریق مراکز فروش معتبر تهیه

کنید.

پکیج دوربین مداربسته     دوربین مداربسته   نصب دوربین مداربسته  نمایندگی هایک ویژن

سرعت شاتر در دوربین مداربسته چیست؟

سرعت-شاتر-دوربین-مداربسته,,سرعت شاتر دوربین مداربسته
سرعت شاتر دوربین مداربسته (Shutter time) یکی از مشخصه های دوربین مداربسته است که معمولا به اندازه کافی مورد توجه قرار نمی گیرد.

شاتر چیست؟

دوربین های عکس برداری قدیمی، از نوار یا فیلم برای گرفتن عکس استفاده می کردند. برای گرفت عکس محیط باید برای مدت مشخصی این فیلم در معرض نور محیط قرار می گرفت. اگر مدت زمان برخورد نور به فیلم از زمان مورد نظر کمتر می بود عکس کم نور و تاریک می شد و اگر برخورد نور از زمان مورد نظر طولانی تر می شد عکس اشباع می شد (کاملا سفید رنگ می شد). برای تنظیم زمان برخورد نور به فیلم از دریچه ای به نام شاتر استفاده می کردند.
برای گرفتن عکس در این دوربین ها پس از فشار دادن دکمه، شاتر برای مدت زمان مشخصی باز شده و سپس دوباره بسته می شد. به مدت زمان باز بودن شاتر، زمان شاتر یا shutter time می گفتند.

مدت زمان شاتر چه تاثیری بر روی عکس می گذارد؟

مدت زمان باز بودن شاتر بسته به نوع فیلمی داشت که شما برای عکاسی انتخاب می کردید. فیلم های حرفه ای تر معمولا مدت زمان شاتر کمتری داشتند. اما این زمان شاتر بر روی برخی خصوصیات عکس هم تاثیر می گذاشت.
زمانی که شاتر باز می شد، اگر جسمی در عکس تا پیش از بسته شدن شاتر حرکت می کرد در تصویر تار به نظر می رسید. پس هرچه زمان شاتر کمتر باشد امکان تار شدن اجسام متحرک در تصویر کمتر است. این مشخصه برای عکس برداری از مسابقات ورزشی، حیوانات و اتفاقات فیزیکی خاص بسیار با اهمیت بود.

آیا دوربین مداربسته هم شاتر دارد؟

دوربین مداربسته شاتر فیزیکی ندارد. در واقع چیپ تصویر دوربین همیشه در معرض نور است. اما همانطور که میدانید دوربین فیلم متحرک را از طریق گرفتن تعداد زیادی فریم در یک ثانیه می سازد. هر یک از این فریم ها در حقیقت یک عکس هستند. پس دوربین مداربسته دائم در حال گرفتن عکس از محیط است، در نتیجه با وجود اینکه شاتر فیزیکی ندارد اما زمان شاتر دارد.
زمان شاتر یک دوربین مداربسته، به مدت زمانی گفته می شود که برای دوربین طول می کشد تا یک تصویر را بسازد.

سرعت شاتر دوربین مداربسته به چه المان هایی وابسته است؟

سرعت شاتر دوربین مداربسته به دو مشخصه اصلی وابسته است:
  • حساسیت چیپ تصویر به نور: هرچه حساسیت چیپ تصویرچیپ تصویر دوربین مداربسته به نور بیشتر باشد زمان کمتری لازم دارد تا یک تصویر را بسازد.
  • میزان نور محیط: هر چه نور محیط بیشتر باشد، چیپ تصویر می تواند در زمان کمتری تصویر را بسازد.

با توجه به اینکه نور محیط می تواند بر روی زمان شاتر دوربین تاثیر بگذارد، سرعت شاتر را معمولا به صورت یک بازه نشان میدهد. این بازه حداقل زمان و حداکثر زمان ساختن یک تصویر را نشان میدهد (مثلا 1/25 ثانیه تا 1/50000 ثانیه).


:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

معایب استفاده از دوربین مداربسته بی سیم

معایب استفاده از دوربین مداربسته بی سیم

دوربین مدار بسته بی سیم

امروزه سیستم های وایرلس یا بیسیم در تمامی بخش های زندگی ما رسوخ پیدا کرده اند

و استفاده از این سیستم ها روز به روز رو به افزایش است. میتوان گفت تمامی سیستم

های مورد استفاده بشر علاوه بر مزایای فراوان همیشه دارای معایبی هر چند اندک میباشند

که ما در شرکت الکامپ در این مقاله سعی داریم معایب استفاده از سیستم های

مدار بسته وایرلس را خدمت شما عزیزان گرامی ارائه دهیم.

معایب استفاده از دوربین های مدار بسته وایرلس

دلایل فراوانی برای استفاده از دوربین های مدار بسته وایرلس وجود دارد که این نوع

دوربین مدار بسته را نزد مشتریان این سیستم ها محبوب کرده است. از این دلایل می

توان به کم شدن میزان کابل کشی، در نتیجه کم شدن کابل ها زیبایی بیشتر، امکان

استفاده از این دوربین ها در نقاط سخت و غیر قابل کابل کشی زیاد، کم شدن برخی

هزینه ها و… اشاره نمود. اما معایبی هم در استفاده از این سیستم ها وجود دارد.

مثلا بیشتر خریداران فکر می کنند که با خرید این نوع دوربین مدار بسته دیگر بطور کامل

از کابل کشی راحت می شوند و می توانند دوربین را در هر مکانی که دوست دارند نصب

نمایند، اما این فکر اشتباه است زیرا حتی این نوع دوربین های مدار بسته نیز به کابلی

برای تغذیه برقشان نیاز دارند. ممکن است بگویید از دوربین هایی با باطری استفاده می

کنیم اما استفاده از باطری ریسک شما را بسیار افزایش می دهند.

استفاده دوربین مدار بسته از باطری

حتی اگر شما بتوانید باطری با کیفیت خیلی خوب پیدا کنید و از اینکه هیچ مشکلی

نداشته باشد اطمینان داشته باشید باز هم هر باطری ای عمر مفیدی دارد و پس از این

دوره دیگر دوربین مدار بسته شما کار نخواهد کرد و شما باید باطری آن را عوض کنید و

فکر کنید این اتفاق زمانی بیفتد که شما در سفر هستید یا به هر دلیلی دسترسی به آن

ندارید. با توجه به نکات گفته شده در خرید این نوع دوربین های مداربسته دقت بیشتری

داشته باشید و فقط مواقعی که واقعا به آن نیاز داشتید نسبت به خرید آن اقدام کنید.

مشکلات امنیتی دوربین های مداربسته بیسیم

همه خریداران دوربین مدار بسته اولین و مهمترین عاملی که آنها را به سمت خرید سوق

داده است مسائل امنیتی و بالا بردن ضریب امنیت محل مورد نظرشان است. بزرگترین

مشکل سیستم های مدار بسته وایرلس امکان از کار انداختن این سیستم ها به راحتی و با

یک دستگاه نویز میباشد. امروزه استفاده از این نوع سیستم در مکان های امنیتی ممنوع

میباشد و فقط جهت مصارف نظارتی از این سیستم استفاده می شود. دلیل دیگر ضعف

امنیتی این نوع سیستم ها ذات خود سیستم وایرلس و بیسیم است که به عنوان مثال

شما گوشی های موبایل خود را به عنوان کاربردی ترین سیستم وایرلس در نظر بگیرید که

با همه پیشرفت ها در گوشی های هوشمند و آنتن های مخابراتی باز هم به دلیل نقص

یکی از اینها ممکن است برای دقایقی یل لحظاتی آنتن شما از بین برود، شما همین

موضوع را به سیستم دوربین های مدار بسته وایرلس بست دهید و متوجه خواهید شد

که همین دقایق نیز برای شما در بر دارنده ریسک خواهد بود. تمامی نکات گفته شده در

این مقاله دال بر نخریدن سیستم مدار بسته بیسیم نمی باشد و ما فقط سعی داریم

اطلاعات کافی به شما عزیزان بدهیم تا در هنگام خرید دوربین مدار بسته بهترین انتخاب

را داشته باشید.

پک دوربین مداربسته  دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بسته  hikvision  هایک ویژن

دیافراگم دوربین مداربسته چیست؟

دیافراگم-دوربین-مداربسته,,دیافراگم دوربین مداربسته
لنز دوربین است که وظیفه تنظیم نور دوربین را برعهده دارد.

دیافراگم چیست؟

در تعریف بسیار ساده دیافراگم مانند یک دریچه است. دریچه ای که میزان عبور نور از لنز را تنظیم می کند. ساختار دیافراگم دوربین ها با تقلید از ساختار عنبیه چشم انسان ساخته شده. در طول شبانه روز، میزان نور محیط بسیار تغییر می کند. چیپ تصویر دوربین ها نمی تواند این تصویر را در چنین بازه بزرگی از سطح نور بسازد. برای برطرف کردن این مشکل از دیافراگم استفاده می شود. دیافراگم دوربین مداربسته به یک حسگر متصل است که با دریافت نور محیط دریچه را بزرگ یا کوچک می کند.
اگر نور محیط زیاد باشد دریچه کوچکتر می شود و اگر نور محیط کم باشد دریچه بزرگ می شود تا نور بیشتری را جذب کند. از طریق این مکانیزم ساده می توان بدون مشکل تصویر دوربین را یک بازه نوری بسیار وسیع ساخت.

رابطه دیافراگم با فوکوس دوربین

میزان باز و بسته بودن دیافراگم دوربین تنها بر روی نور ورودی تاثیر نمی گذارد. باز بودن دیافراگم، میزان فاصله فوکوس دوربین را نیز تحت الشعاع قرار می دهد. هر قدر دیافراگم دوربین بازتر باشد فاصله فوکوس دوربین کمتر است. برای درک بهتر فرض کنید شما و دوستان در فاصله های مختلفی از یک دوربین قرار گرفته اید. دوربین بر روی شما فوکوس کرده، اما در حالت اولیه (دیافراگم بسیار بسته) دوست شما را هم با وضوح خوبی نشان میدهد. حال هرچه دیافراگم دوربین را بازتر کنیم دوست شما تارتر به نظر می رسد.
تاثیر دیافراگم بر روی فوکوس دوربین های مداربسته باعث شده استفاده از دیافراگم اتوماتیک در دوربین های مداربسته بسیار محدود باشد. تولید کنندگان دوربین های مداربسته سعی می کنند، دیافراگم دوربین را تا جای ممکن کوچک نگه دارند تا از این طریق بتوانند در بازه بزرگی از تصویر فوکوس را حفظ کنند. تقریبا هیچ یک از دوربین های لنز ثابت دیافراگم قابل تنظیم ندارند. دیافراگم اتوماتیک را تنها می توانید در دوربین های مداربسته باکس با لنزهای قابل تنظیم ببنید.
دیافراگم-دوربین-مقاله,,
تاثیر دیافراگم بر روی فاصله فوکوس دوربین

دیافراگم دوربین مداربسته را چطور نشان میدهند؟

بازه دیافراگم دوربین مداربسته را معمولا در کنار مشخصه های نور (حداقل نور مورد نیاز / min. iluustration) می نویسند. بیشتر دوربین های مداربسته دیافراگم f1.2 یا f1.4 دارند. بعضی از انواع دوربین با چیپ تصویر بزرگتر ممکن است دیافراگم های بزرگتری هم داشته باشند.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

انتخاب-مکان-مناسب-برای-نصب-دستگاه-dvr-و-nvr,,
تجهیزات امنیتی به مثابه چشم و گوش یک مکان به حساب می آیند. وقوع هر اتفاق و رخدادی در مکان مورد نظر توسط دوربین های مداربسته ثبت و در دستگاه های ضبط (NVR یا DVR) ضبط می گردد و در صورت نیاز هشدار های لازم توسط این سیسیتم به کاربر می رسد. به همین دلیل باید مکان مناسبی را برای نصب این تجهیزات در نظر بگیرید که از نظر سارقین، افراد خرابکار و یا هر عامل بیرونی دیگری در امان باشد.
این مقاله راهکارهایی را برای نصب ادوات سیستم مداربسته در بهترین جای ممکن در مکان مورد نظر ارائه می دهد.
در ابتدا باید بدانید که چه از یک سیستم مداربسته آنالوگ استفاده می کنید و چه از دوربین های IP یا تحت شبکه هر دو این سیستم ها می توانند در معرض خطر دستکاری و تخریب قرار بگیرند. بنا بر یک تصور اشتباه عده ای از کاربران تصور می کنند که در نصب دوربین های دیجیتال از سیم و کابل کشی استفاده نمی گردد. پس خطر قطع و دستکاری کابل ها و سیم ها در این سیستم ها وجود ندارد. اما این تصور کاملا غلطی است و در نصب دوربین های تحت شبکه نیز از کابل های شبکه و کابل برق نیز استفاده می گردد.
همانطور که میدانید دستگاه DVR برای ضبط تصاویر ویدئویی مورد استفاده قرار می گیرد و به طور کلی محل ذخیره سازی و مدیریت کلیه اطلاعات ارسالی از دوربین ها است. به همین دلیل از حساسیت بالایی برخوردار است و باید در جای مناسبی دور از دسترس افراد متفرقه و سایر عوامل فیزیکی قرار گیرد. در ادامه به معرفی مکان هایی که جهت نصب ان مناسب هستند می پردازیم:
دستگاه های ضبط ویدئویی همچون NVR یا DVR اجزای اصلی ذخیره سازی فیلم ها بوده و به عنوان یک مرکز نظارت عمل می کنند. این دستگاه ها همواره هدف بسیاری از سارقین و افراد خرابکار قرار می گیرند؛ پس لازم است که حتما در مکان مناسبی جای بگیرند:

1. استفاده از باکس ها و محفظه های قفل دار

بعضی از کاربران از محفظه های قفل دار استفاده می کنند که می تواند روش جالبی باشد. اما این مسئله نیز وجود دارد که خود این محفظه باید در کجا قرار بگیرد که در این رابطه باید نکات زیر را در نظر گرفت:
  • نقطه ای را انتخاب کنید که برای کابل کشی ها مناسب باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که نقطه مورد نظر دارای تهویه مناسبی باشد.
  • مکان مورد نظر به دور از مواد اشتعال زا باشد.

2. DVR یا NVR را در اتاق زیر شیروانی یا سقف قرار دهید

مکان دیگری که می توانید دستگاه خود را در آن قرار دهید سقف اتاق یا استفاده از اتاق های زیر شیروانی است(در صورت وجود). در این حالت ممکن است کمی کابل کشی های مربوطه دشوار به نظر بیایند و یا حتی برای دسترسی به اطلاعات موجود در دستگاه مجبور به استفاده از نردبان شوید اما دسترسی سارقین به اطلاعات شما تا حدود زیادی کاهش می یابد.

3. مخفی کردن آنها در داخل دیوار یا سقف کاذب

سقف ها و دیوار های کاذب نیز می توانند مکان مناسبی برای سیستم مداربسته شما باشند و حتی می توانید پس از قرار دادن دستگاه خود درون آنها با وسایل تزئینی مانند قابل عکس ساعت دیواری یا آویزهای تزئینی سقفی آنها را بپوشانید که جلب توجه نکند.

4. از کمد(لباس، اسناد و مدارک و ...) یا قفسه های کتاب استفاده کنید

اگر سیستم مداربسته در منزل است می توانید از یک کمد بی اهمیت که کمتر از آن استفاده می کنید برای مخفی کردن سیستم خود استفاده کنید و یا می توانید آن را در قفسه های کتاب قرار داده و اطرافش را با وسایل دکوری بپوشانید که در معرض دید نباشد.
در پایان لازم به ذکر است که ممکن است سارقین به سراغ ردیابی سیم و کابل کشی های دوربین رفته و از این طریق اتصال دستگاه ها با یکدیگر را قطع کنند پس بهتر است از وسایلی برای پنهان سازی سیم ها کابل ها استفاده کنید. برای مثال می توانید آنها را در داخل دیوار ها یا قرنیز ها کار گذاری نمایید.
  1. EOC در دوربین مدار بسته
  2. فناوری SenseUp در دوربین مداربسته
  3. فناوری Digital noise reduction) DNR) در دوربین مداربسته
  4. دوربین مداربسته وریفوکال
  5. 10 تکنولوژی جدید در دوربین های مداربسته
  6. دوربین مداربسته برای خانه
واترمارک دوربین مدار بسته


:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

تفاوت مادون قرمز IR با تکنولوژی EXIR در دوربین مدار بسته: دوربین های مدار بسته با

استفاده از تکنولوژی جدید Exir قادرند تصاویر را با کیفیت بهتری نسبت به دوربین های

IR قدیمی ارائه دهند. دوربین های مدار بسته با قابلین اکسیر عملکرد بسیار خوبی در نور

کم داشته و در هر دو محیط های داخلی و خارجی تصاویر با کیفیتی را ارئه میدهند.

برخی از مزایای فناوری EXIR

۱- منبع نور بسیار قوی و قدرت نور LED بهبود یافته

با استفاده از تکنولوژی پیشرفته در نحوه انتشار نور و قطعات الکترونیکی بسیار کم

ضخامت در حد میکرومتر، میتوان تا ۳۰ درصد شاهد افزایش بهره وری در کیفیت

روشنایی ایجاد شده در محیط باشم. علاوه بر این نسبت به تکنولوژی موجود در دوربین

های قدیمی تر که دارای خروجی نور ۷۵۰mv بودند، تکنولوژی اکسیر دارای خروجی ۱۰۵۰mv

است و میتواند نور قوی تری را در مسافت و بردهای بیشتر منتشر کند.

۲- استفاده از LED های پیشرفته با ابعاد مستطیل شکل برای استفاده بهینه از نور

برای دست یابی به حداکثر بهره وری از نور مادون قرمز منتشر شده، دوربین های مدار

بسته با قابلیت EXIR،میتوانند نور را در فرم های مستطیل شکل منتشر کنند. این مزیت

منجر به بهبود و افزایش بهره وری و کاهش آلودگی های نوری موجود در محیط میگردد.

۳- ایجاد روشنایی یکنواخت

با استفاده از تکنولوژی EXIR روشنایی نور IR به صورت یکنواخت در محیط منتشر می

گردد. وجود این مزیت باعث شده تا مسائل و مشکلات مربوط به LED های قدیمی تر

مانند تمرکز بیش از حد نور در مرکز تصویر و تاریک ماندن گوشه های تصویر را از بین

میبرد. علاوه بر این، این مزیت باعث میگردد تا دوربین های مدار بسته از دوام و طول عمر

طولانی تری بر خوردار بوده و صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی صورت پذیرد.

مزایای استفاده از تکنولوژی EXIR در دوربین مدار بسته
  • در استفاده از تکنولوژی EXIR در مقابل تکنولوژی معمولی دید در شب، کلیه اشیاء به شکل یکنواخت نور رسانی میشوند، لذا تصویر بصورت یکنواخت روشن شده و جزییات آن قابل مشاهده می باشد.
  • در تکنولوزی EXIR نور پردازی زمینه تصویر ۳۰ درصد بهبود یافته به عبارت دیگر در این تکنولوژی نور مادون قرمز بیشتری به سمت اطراف تایید شده و باعث روشن تر شدن زمینه تصویر و افزایش میدان دید میشود.
  • در فناوری EXIR دوربین های دید در شب استفاده از لنز های مستطیلی شکل باعث ارسال طیف مادون قرمز بصورت یکنواخت میشود از این رو هر چقدر میدان دید دوربین بیشتر باشد اندازه این لنز مستطیلی شکل تابش نور مادون قرمز بزرگتر است، برخی از مزایای این تغییر عبارتند از کاهش نویز تصویر در شب، افزایش باز دهی و رزولیشن دوربین، کاهش آلودگی نوری و … هستند.
  • دوربین مدار بسته دد در شب با قابلیت EXIR گرمای چندانی تولید نمی کند لذا حشرات به سمت آن جذب نمی شوند و محدودیت های دوربین های دید در شب معمولی را ندارد.

 دوربین مداربسته ضد نور

یو پی اس دوربین مدار بسته

استاندارد IP و IK

فناوری EIS و OIS

دوربین مداربسته HD و FULL HD

دستگاه  دی وی ار هیبرید

دوربین مداربسته پلاک خوان چیست ؟



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

پورت-ESATA-در-دوربین-مدار-بسته-چیست-؟,,

دستگاه های ضبط تصاویر دوربین مدار بسته مانند DVR و NVR دارای پورت های متفاوتی هستند. به منظور انتقال و استخراج اطلاعات از این دستگاه ها پورت های مختلفی بر روی آنها تعبیه شده است. از انواع آنها می توان به پورت های SATA و ESATA اشاره نمود که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

به زبان ساده از لحاظ کاربردی این درگاه ها به منزله پورت های موجود بر روی مادر بورد های معمولی کامپیوتر ها هستند که برای سهولت استفاده از دستگاه های جانبی مانند انواع هارد (غیر اکسترنال) مورد استفاده قرار میگیرند .

به منظور ذخیره اطلاعات بر روی هارد های نصب شده در دستگاه های ضبط DVR و NVR، از درگاه های SATA و ESATA استفاده می شود. سرعت ذخیره سازی داده ها از طرق این پورت ها، بسیار بالاست.

تفاوت SATA و ESATA

SATA مخفف عبارت (Serial Advanced Technology Attachment)به معنای تکنولوژی ارتباطی پیشرفته است. از این تکنولوژی به منظور انتقال داده ها از مادربرد به درایو ها و یا هارد دیسک ها استفاده می گردد.
ESATA (external SATA) در واقع همان تکنولوژی SATA است با این تفاوت که در آن انتقال اطلاعات بر روی هارد دیسک های اکسترنال انجام می گردد. در تکنولوژی ESATA به دلیل آنکه اطلاعات کد گذاری و ترجمه نمی گردند، سرعت ذخیره اطلاعات در آنها بسیار بالاتر و نسبت به USB 2 سریع تر است.
در پایان در هنگام تصمیم برای انتخاب و استفاده از هر کدام از این پورت های ارتباطی باید به دو نکته توجه نمایید:

  • ابتدا باید توجه داشته باشید که هر دو پورت SATA و ESATA تنها وظیفه ی انتقال اطلاعات را بر عهده دارند و به هیچ عنوان تامین کننده ی برق درایورها نیستند.
  • نکته دیگر اینکه هارد های اکسترنال خارجی External و یا ESATA برای ضبط تصاویر دوربین مناسب نیستند و تنها می توان از آنها برای پشتیبان گیری استفاده نمود.

سرعت شاتر در دوربین مداربسته

نحوه محاسبه یو پی اس برای دوربین مدار بسته

نصب دوربین مداربسته در رستوران ها

قیمت دوربین خودرو

دستگاه DVR هیبرید

دوربین پلاک خوان



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

دوربین مدار بسته شرکت ها

دوربین مدار بسته شرکت ها

انواع مختلفی از این دوربین ها وجود دارد بنابراین شما چطور باید تشخیص دهید کدام یک برای دفتر کار شما بیشتر مناسب است؟

در این پست می خواهیم برخی از روش های تعیین دوربین مدار بسته مناسب برای شرکت ها را بررسی کنیم. انتخاب دوربین مدار بسته برای شغل شما ابتدا بستگی به انتظارات شما از دوربین دارد. برای مثال نظارت بر پرسنل در یک شرکت کوچک به دوربین مشابه برای یک انبار بزرگ نیاز ندارد. به همین ترتیب، کنترل محیط بیرون و داخل یک شرکت، نظارت در روز و شب و میزان پوشش هم به انواع متفاوتی از دوربین ها نیاز دارد.

نظارت بر شرکت های کوچک

دوربین های مدار بسته شرکت های کوچک می توانند انواع مختلفی از لحاظ اندازه، نوع، سبک و هزینه داشته باشند. معمولا نظارت ویدیویی در شرکت های کوچک برای کنترل پرسنل و مراجعه کنندگان انجام می شود. یعنی این محیط ها نیازی به محصولات خیلی پیچیده و خلاقانه ندارد. این محصولات نسبتا ارزان هستند حتی اگر نیاز به سیستم چند دوربینی برای پوشش کامل داشته باشید.

اگر فقط می خواهید بر یک محیط کوچک که نه تنها یک نقطه را پوشش می دهد نظارت داشته باشید، دوربین های فشنگی گزینه مناسبی هستند. این دوربین ها روی دیوار نصب شده و نصب آن به کمک حرفه ای نیاز ندارد.

نظارت بر شرکت های بزرگ

دوربین های مناسب برای شرکت های بزرگ باید بتوانند محیط بزرگتری را پوشش دهند. شما باید محیط را اندازه گیری کنید تا بتوانید دوربین و لنز مناسبی را انتخاب کنید. بسیاری از مدیران شرکت های بزرگ ترجیح می دهند سیستم های نظارتی برای کنترل پرسنل و دارایی ها را به صورت همزمان داشته باشند. این یعنی باید یک سیستم نظارتی کامل تهیه شود. دوربین های گنبدی رایج ترین انتخاب برای دفاتر بزرگ است.

یک دلیل آن این است که آنها می توانند بدون اینکه کسی متوجه زاویه دیدشان شود، به نظارت همه جانبه بپردازند. علاوه بر این، دوربین های گنبدی برای نصب روی سقف مناسب بوده و میدان دید وسیع تری را پوشش می دهند.

در دفاتر که دارای ارتفاع سقفی معمولی هستند و احتمالا دوربین مدار بسته در ارتفاع ۲۷۰ سانتیمتری از کف نصب می شود، می توانید از لنزهای ۳٫۶ میلیمتر و ۲٫۸ میلیمتر استفاده کرد. برای این ارتفاع معمولا لنزهای بیش از ۳٫۶ میلیمتر توصیه نمی شود.

نظارت بر انبارها

نظارت بر انبارها

استفاده از دوربین مدار بسته در انبارها یک ضرورت است. هدف از نصب این دوربین ها نه تنها نظارت بر پرسنل و محافظت از کالاها بلکه انجام اقدامات پیشگیرانه است. یکی از دلایل لزوم این دوربین ها این است که در صورت وقوع حادثه یا جراحت به دلیل سهل انگاری از قوانین ایمنی، تعهدی متوجه مالک مجموعه نخواهد بود. دوربین مدار بسته PTZ گزینه شناخته شده ای برای نظارت بر انبارها است.

این دوربین ها در مقایسه با سایر دوربین ها توانایی پوشش محیط های وسیع تری را دارند چون می توان آنها را در جهات مختلف حرکت داده و زوم کرد. دوربین های PTZ قابلیت حرکت در مسیرهای از پیش تعریف شده را هم دارتد یعنی در زمان حرکت، می تواند دو ناحیه جداگانه رو پوشش دهد و در هزینه های شما برای خرید چند دوربین صرفه جویی کند.

نظارت در داخل و بیرون مجموعه

دوربین های مخصوص نظارت داخلی معمولا ارزان تر بوده و به فناوری های کمتری نیاز دارند. همچنین به مراقبت در برابر آب و هوا و مقاومت لنز نیاز نیست. دوربین های نظارتی محیط بیرونی باید دارای امکانات مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی، لنزهای قطور و نصب صحیح باشند. اشتباه رایجی که در نصب دوربین های بیرونی توسط افراد غیر متخصص ایجاد می شود، جایگذاری و نصب اشتباه این دوربین ها بوده که باعث ورود رطوبت به داخل آن و ایجاد کپک می شود.

یکی دیگر از اشتباهات، انتخاب لنزهای اشتباه است. حتما قبل از خرید دوربین مدار بسته مناسب برای شرکت ها، در مورد میدان دید، فاصله و طیف پوشش دهی آن تحقیق کنید.

نظارت در روز و شب

نظارت در روز و شب بر طبق شرایط نوری بسیار متفاوت است. شرایط نوری نقش مهمی در توانایی دوربین در ارائه نظارت دقیق و ثبت ویدیوهای کارآمد ایفا می کند. در زمان نصب دوربین مدار بسته مناسب برای شرکت ها، حتما آنها را در نقاطی قرار دهید که از نور بهینه برخوردار هستند. حتی اگر دوربین های دید در شب تهیه کرده اید باید بدانید که بیشتر آنها باید میزان مشخصی نور داشته باشند تا بتوانند تصاویر شفافی ایجاد کنند که موارد موجود در آن قابل تشخیص باشند.

مقالات مرتبط با دوربین های مداربسته:

https://hiktejarat.com/product-category/storage/

https://hiktejarat.com/product-category/storage/digital-video-recorder/dvr-16ch-all/

https://hiktejarat.com/product-category/storage/network-video-recorder/nvr-8ch/

https://hiktejarat.com/product-tag/دستگاه-hd/

https://hiktejarat.com/product-tag/2-مگاپیکسل/

https://hiktejarat.com/product-tag/4پورت/

https://hiktejarat.com/product-tag/4-مگاپیکسل/

https://hiktejarat.com/product-tag/5-پورت/



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

دوربین مدار بسته فروشگاه

دوربین مدار بسته فروشگاه

ایمنی و امنیت دو مقوله اساسی و جدا نشدنی در کسب و کارهای خرده فروشی و فروشگاه ها به شمار می آیند و این دو عامل سبب موفقیت این حرفه خواهند شد. سرقت، دله دزدی (دزدی وسایل کوچک) و کارمندان متقلب تهدیدهای متداول در این حوزه هستند که صاحبان کسب و کار باید از این تهدیدها آگاه بوده و با هوشیاری بتوانند با موفقیت به کسب و کار خود ادامه دهند. دوربین های امنیتی فروشگاه نه تنها وظیفه محافظت از کالاها، نظارت بر کارمندان و جلوگیری از آسیب رسیدن به مشتریان را بر عهده دارند، بلکه می توانند سبب صرفه جویی هزینه های شما نیز شوند.

یک مجرم می تواند خدشه بر کسب و کار شما وارد نماید و شما بدون داشتن دوربین های امنیتی مناسب و کارا قادر به جمع آوری اسناد و مدارک مهم و ادله پسند نخواهید بود و در دادگاه دست خالی خواهید شد! بدون داشتن ادله و مدارک در دادگاه هیچ مجرمی محکوم نمی شود و بدین ترتیب مجرم علاوه بر خوردن دارایی شما، آب خنکی نیز خواهد نوشید و اموال شما بازیابی نمی گردد چرا که نتوانسته اید تصاویر مناسب توسط دوربین ها را به دادگاه ارائه نمایید.

قبل از انتخاب سامانه دوربین های مدار بسته نیاز است با مباحث و مطالب جدیدی آشنا گردید و ملاحظاتی را در این باره در نظر بگیرید.

دوربین های مدار بسته داخل فروشگاه

طیف گسترده ای از مخاطرات و تهدیدها در فروشگاه ها و خرده فروشی ها وجود دارد که که بیشتر این تهدید ها معطوف به داخل ساختمان می شود. امن سازی یک فروشگاه منوط به قرار گیری دوربین های امنیتی در مکان های مناسب و استراتژیک است. دوربین های امنیتی تنوع فراوانی از نظر اندازه، طرح و کاربرد دارند. بر اساس تنظیمات و ویژگی های داخلی دوربین، برخی از دوربین ها کاراتر و بهینه تر از بقیه دوربین ها عمل می نمایند.

به طور مثال دوربین های نصب شده در پارکینگ ها هدف اولیه مجرمان و خرابکاران به شمار می آید و مجرمان به راحتی می توانند به این دوربین ها آسیب وارد کرده و خرابکاری نمایند. اگر در نصب دوربین در پارکینگ غفلت نمایید و یا دوربین مناسب برای این منطقه انتخاب نکنید، مشتریان شما را طرد خواهند کرد و سراغ فروشگاه دیگر می روند، این امر هزینه ای را بر شما تحمیل خواهد کرد.

چرا که یک مشتری وفادار خود را از دست داده اید. یک بخش از فرایند انتخاب دوربین های امنیتی فروشگاه شما، شامل مشخص کردن نوع دوربین های نظارت تصویری است که فروشگاه به آن نیاز دارد. شما در هنگام انتخاب دوربین های امنیتی فروشگاه خود نیاز است نکات مربوطه را مد نظر قرار دهید، با وجود دوربین های مدار بسته مناسب، بدون توجه به حضور فیزیکی شما در محل کار، آرامش را تجربه خواهید کرد و این بدان معناست که در تمام شبانه روز و هفت روز هفته نگران حضور خود در محل کار نخواهید بود.

دوربین های امنیتی خارج فروشگاه

یکی از چالش های دوربین های امنیتی از گذشته تاکنون نظارت بر مناطق بیرونی مانند پارکینگ ها بوده است. اولین چالش به دلیل تصویر برداری لین دوربین ها از یک محدوده وسیع در طول روز و شب بوده است. دوربین های امنیتی فروشگاه ها در محدوده بیرون ساختمان باید بتوانند در جهت افقی و عمودی چرخیده و تنظیم شوند تا بهترین تصویر و زاویه دید را برای ذینفعان فراهم نمایند و از سویی دیگر کمترین نقطه کور را داشته باشند.

چالش دوم برای دوربین های بیرونی، تصویر برداری در طول روز است که این امر به نوبه خود مشکلات یکتا و منحصر به فردی را ایجاد می نماید. دوربین های مدار بسته امنیتی که در محیط های بیرون یک فروشگاه نصب می شوند باید در نور کم و یا شب، تصویری با کیفیت بالا فراهم نمایند و آن را ذخیره کنند.این امر به شما این امکان را میدهد که هرگونه فعالیت مشکوک را در قسمت بیرونی فروشگاه به راحتی شناسایی کنید.

دوربین های امنیتی داخل فروشگاه

شناسایی نوع چیدمان فروشگاه می تواند در محل قرار گیری دوربین ها به شما کمک کند. از آنجا که بیشتر فرآیند کسب و کار داخل فروشگاه انجام می شود، نصب دوربین ها در داخل فروشگاه بسیار مهم و حیاتی است. در داخل فروشگاه مشتریانی خواهید داشت که از راهرو ها عبور می کنند و کارمندانی که وظایف روزانه خود را انجام می دهند.

مجموعه ای از دستورالعمل ها و قوانین وجود دارد که در نصب دوربین ها به شما کمک می نماید و این قوانین و دستورالعمل ها مورد توافق اکثر کارشناسان امنیتی است. داخل فروشگاه مانند بیرون فروشگاه برایتان مهم است و می خواهید هیچ نقطه کوری نداشته باشید. باید برای داخل فروشگاه نیز سامانه امنیتی مناسب انتخاب نمایید.

نقاط کور پناهگاه کارمندان متخلف و سرکش است! چرا که پرسنل این نقاط را شناسایی کرده و در زمان های مختلف برای سر باز زدن از کار به آنجا پناه می برند و این امر سبب کاهش تسلط شما بر محیط کسب و کارتان خواهد شد. نصب دوربین در مکان های صندوق پرداخت، مکان های عبور و مرور کارکنان، راهروها بسیار مهم و ضروری است. مدل های متنوعی از دوربین ها در این محیط ها استفاده می شود تا سامانه نظارت تصویری به کارا ترین شکل فعالیت نماید.

مزیت دوربین های امنیتی برای فروشگاه ها

توسعه و پیشرفت مدام صنعت نظارت تصویری سبب شده است که این صنعت کاملا متحول شود. در گذشته کاربرد دوربین های مدار بسته فقط برای اهداف امنیتی در نظر گرفته می شد. این مطلب بدان معناست که در آن زمان دوربین ها فقط وقایع صحنه و منظره مقابل خود را ذخیره می نمودند و کاربران در صورت نیز اقدام به بازبینی تصاویر ذخیره شده می کردند.

هنگامی که یک فرد نظاره گر تصاویر دوربین های مدار بسته بود و جرمی اتفاق می افتاد روش فعالی برای اقدام متقابل وجود نداشت. کیفیت تصاویر دوربین های مدار بسته در سامانه های نظارت تصویری قدیمی نیز محدودیت های خاص خود را داشت. به طور مثال مشاهده تصاویر دوربین های تک رنگ و یا سیاه و سفید، سبب می شد که تشخیص رنگ لباس و شناسایی افراد مختل شود.

خوشبختانه امروزه وجود دوربین های امنیتی مدرن و نوآورانه در فروشگاه ها راهکارهای خلاقانه ای را برای برطرف سازی چالش های سیستم های قدیمی فراهم نموده است.

بازدارندگی ار وقوع جرایم

وجود دوربین های امنیتی می تواند به خودی خود از وقوع جرم جلوگیری نماید. هیچ مجرمی نمی خواهد از فعالیت های مجرمانه خود رد پایی بگذارد و همچنین مجرمان علاقه ای به ذخیره شدن تصاویر بزهکاری خود ندارند. دوربین های امنیتی فروشگاه می توانند مدارک و تصاویری را ذخیره نمایند که علاوه بر شناسایی مجرمان سبب برگشت دادن اموال مسروقه می شود.

یک مجرم ابتدا کل محدوده را بررسی می نماید و برای شروع فعالیت بزهکارانه خود، آسیب پذیر ترین نقطه را انتخاب می کند. این مکان ها معمولا فاقد دوربین های نظارت تصویری هستند. با استفاده از دوربین های امنیتی فروشگاه ها، مجرمان تشخیص می دهند که شما به امنیت ارزش قائل شده اید و کسب و کار خود را ایمن نموده اید بنابراین آن ها با رویت دوربین ها تصمیم می گیرند که از محل دور شوند.

کاهش سرقت توسط کارکنان

گاهی بزرگترین تهدید در فروشگاه ها توسط کارکنان و افراد خودی صورت می گیرد. کارمندان به مناطق حساس، کالاها و پول دسترسی دارند. این امر سبب می شود که یک نفر از کارمندان برخی از فرصت ها را مغتنم شمرده و از کسب و کار شما دزدی کند و آسیب های متعددی را به حرفه تان وارد سازد و شما نتوانید این کارمند را شناسایی کنید.

برخی از کارمندان ممکن است وظایف شغلی محوله خود را نادیده بگیرند و از این روش به شما لطمه وارد نماید که این روش نیز به نوعی دزدی و سرقت از شما به حساب می آید. نصب دوربین های امنیتی فروشگاه سبب می شود که کارمندان با شما صادق بوده و برای انجام وظایف محوله پاسخگو باشند.

بهبود بهره وری

بسیاری از شرکت ها و سازمان های بزرگ در دنیا شروع به استفاده از سامانه های نظارت تصویری نموده اند تا به کمک آن، کارایی سیستم را تجزیه و تحلیل کرده و روش های متعددی را برای بهبود فرایند کاری خود شناسایی نمایند. این کار به روش های متعددی صورت می پذیرد.

به طور مثال شناسایی نقاطی که مشتریان بیشتر ار آنجا تردد می نمایند و مکان هایی که تجمع افراد در آن بیشتر به چشم می خورد می تواند در استراتژی چیدمان قفسات نقش کلیدی ایفا نماید و یا در صورتیکه شما خواهان بازاریابی و معرفی محصول جدید خود هستید، این نقاط استراتژیک برایتان بسیار حائز اهمیت است. می توانید با بررسی تصاویر دوربین های امنیتی فروشگاه، وظایف کارکنان در ساعات مختلف شبانه روز را تغییر دهید تا اطمینان حاصل کنید همه به وظایف خود عمل می نمایند.

مقالات مرتبط با دوربین های مداربسته:

  1. دوربین مداربسته هایک ویژن
  2. دوربین مدار بسته هایک ویژن
  3. دوربین مدار بسته
  4. قیمت دوربین مدار بسته
  5. خرید دوربین مدار بسته
  6. نصب دوربین مداربسته
  7. دوربین مداربسته
  8. دوربین مدار بسته
  9. قیمت دوربین مداربسته


:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

خرید دوربین مدار بسته

خرید دوربین مدار بسته

خرید دوربین مدار بسته وابسته به چند فاکتور مهم است. برای مثال اگر از یک کمپانی معتبر خرید نکنید، در نهایت ممکن است محصولی معیوب تحویل بگیرید.

همچنین پشتیبانی فنی را هم باید در نظر بگیرید. همچنین بعضی از دوربین های مدار بسته دارای اپلیکیشن رایگان برای نظارت از راه دور نیستند. تمام این موارد به علاوه کیفیت دوربین باید در نظر گرفته شود. ما طیف گسترده ای از محصولات متنوع دوربین های مدار بسته را در اختیار مشتری قرار می دهیم. ما با استفاده از رابطه خود با واسطه ها و سازندگان حرفه ای دوربین های مدار بسته، خود را بهترین گزینه برای انتخاب مناسب ترین محصول منطبق با نیازهای شما می دانیم.

خرید آنلاین دوربین های مدار بسته

وقتی اولین بار دنبال خرید دوربین مدار بسته هستید، فورا متوجه چند نکته می شوید. برای مثال، دو گزینه دوربین های تحت شبکه IP و دوربین های HD در بازار موجود هستند. تفاوت آنها در چیست؟ یا شاید لیست های مختلفی از دوربین های بی سیم و دارای ارتباط سیمی را مشاهده کرده باشید اما مطمئن نباشید کدام مورد برای ساختمان یا محیط شما مناسب است. می خواهیم یکی یکی به آن پرسش ها پاسخ داده و اطلاعاتی که باید بدانید را در اختیار شما قرار دهیم.

دوربین های آنالوگ و دوربین های تحت شبکهIP

دوربین های مدار بسته کلاسیک عموما با استفاده از یک محیط آنالوگ، راه اندازی می شوند. اساسا این دوربین ها باید به یک ضبط کننده دیجیتال ویدیو (DVR) وصل شوند تا بتوان ویدیو های آنها را پردازش و ذخیره کرد. از سوی دیگر، دوربین های تحت شبکه IP ویدیوهای خود را به صورت بی سیم به یک ضبط کننده ویدیوی تحت شبکه (NVR) ارسال می کند. تفاوت اصلی میان دوربین های آنالوگ و تحت شبکه در این است که چگونه تصاویر تولیدی را پردازش می کنند.

در دوربین های آنالوگ، DVR مسئول پردازش ویدیو ها می باشد در حالی که در دوربین های تحت شبکه، تصاویر در خود دوربین پردازش شده و سپس به دلیل محدودیت فضای ذخیره، در یک NVR ذخیره می شود. عامل مهمی که باید در نظر گرفته شود این است که دوربین های تحت شبکه تصاویر شفاف تر و با کیفیت تری تولید می کنند. در واقع، حتی بی کیفیت ترین و ضعیف ترین دوربین های تحت شبکه، رکوردهای با کیفیت تری از دوربین های HD تولید می کنند.

البته همه ساختمان ها برای نصب دوربین تحت شبکه مناسب نیست چون یا خیلی وسیع هستند یا دارای اشیائی هستند که در سیگنال های دوربین مداخله کرده یا آن را مسدود می کند.

دوربین های داخلی و دوربین های محیطی

مورد دیگری که باید در زمان انتخاب و خرید دوربین مدار بسته در نظر داشته باشید مکان نصب آن است. دوربین های داخلی اغلب دارای کلاهک یا پوشش لنز نیستند چون نیازی به مراقب در برابر آب یا دیگر عوامل محیطی ندارند. این دوربین ها اغلب ارزان تر هم هستند چون به تجهیزات و امکانات ضد آب نیاز ندارند. در مقابل، دوربین های محیطی در طراحی خود دارای امکانات محافظتی می باشند.

بسیاری از این دوربین ها دارای پوشش یا کلاهک لنز بوده و باعث ایمنی و دوام دوربین در برابر عوامل محیطی مانند باد ، باران و سایر شرایط آب و هوایی می شوند. حتما قبل از خرید دوربین مدار بسته محیطی در مورد امکان ضد آب بودن آن سوال کنید. و همچنین بهتر است دوربین های دارای ضمانت پس از خرید یا گارانتی انتخاب کنید تا در صورت آسیب بر اثر آب یا شرایط مشابه، بتوانید دوربین خود را با خیال راحت تعمیر کنید.

انواع دوربین مدار بسته

دوربین های مدار بسته بر اساس کارایی و هدفی که برای آنها در نظر گرفته شده است دارای انواع مختلفی هستند. سما بر اساس کارایی که از دوربین انتظار دارید، باید با انواع مختلف دوربین ها آشنایی کافی داشته باشید. برای مثال، دوربین های فشنگی دارای لنزهای ثابت هستند که همیشه فقط در یک مسیر نظارت می کنند. دوربین های گنبدی بهترین گزینه برای نظارت بر ساختمان های بزرگ است که امکان نصب در سقف وجود داشته باشد.

چون دوربین های گنبدی دامنه دید وسیعی داشته و محیط بیشتری را پوشش می دهند. دوربین های PTZ کارایی بیشتری از دوربین های فشنگی و گنبدی را در اختیار کاربران قرار می دهد. با استفاده از دوربین های مدار بسته PTZ، می توانید دید خود را تغیر داده و آن را به حالت زوم، افقی یا کج در آورده تا تصویر برداری دلخواه شما به دست آید. دوربین های PTZ تجاری هم با همین ایده ایجاد و ارتقا یافته اند و اغلب مجهز به گزینه های از پیش تنظیم شده گردشی هستند تا به صورت خودکار دوربین را به حرکت در آورده تا امکان نظارت بر نواحی گسترده تری ایجاد شود.

ذخیره ویدیو

پس از آنکه دوربین مورد نظر خود را پیدا کردید، باید شرایط ذخیره ویدیوها را هم در نظر بگیرید. گذشته از همه، اگر فیلم های به دست آمده از دوربین ها را برای استفاده آینده، ذخیره نکنید، نصب دوربین چه فایده ای دارد؟

فضای ذخیره NVR و DVR تفاوت چشمگیری با هم دارند و انتخاب اندازه های کوچک تر باعث ایجاد محدودیت در سیستم شما خواهد شد. شما باید بدانید ساعتها ویدیوی ضبط شده توسط دوربین های مدار بسته چطور و در کجا ذخیره می شوند و چه مدت بعد، ویدیوهای جدید روی ویدیو های قدیمی ضبط شوند.

مقالات مرتبط با دوربین های مداربسته:

  1. حفاظت از اماکن با دوربین مداربسته
  2. تکنولوژی مبتنی بر ابر
  3. مدیریت فروشگاه ها با سیستم های صوتی IP
  4. سیستم های آلارم در خانه های هوشمند
  5. توسعه فناوری ویدئو آنالیتیک
  6. پیشگیری از جرم با دوربین مداربسته
  7. موارد استفاده از دوربین حفاظتی هوشمند
  8. شهر هوشمند و الزامات اجرایی برای آن
  9. توسعه هوش مصنوعی در سیستم های نظارت تصویری
  10. دوربین مداربسته شمارش افراد

مزایای سیستم امنیتی یکپارچه



:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

فروش و نصب دوربین مدار بسته در تهران

فروش و نصب دوربین مدار بسته در تهران

فروش و نصب دوربین مدار بسته در تهران

فروش و نصب دوربین مدار بسته در تهران: متخصصان این مجموعه با دارا بودن دانش

آکادمیکی و همچنین تجهیزات مدرن و ارتباط با تولید کنندگان اصلی در سایر نقاط جهان،

فروش دوربین مدار بسته تمامی دستگاهی سیستم های حفاظتی و نظارتی را تعمیر و بروز

رسانی میکنند، در راستای تکمیل رسالت کاری در حوزه فروش دوربین مدار بسته، این

مجموعه با استفاده از دانش ایرانی و تکنولوژی روز دنیا اقدام به تولید و نصب بهترین

دوربین مدار بسته با کیفیتی بالا و مطابق با استانداردهای جهانی نموده، و تمام خواسته

های مشتری را پوشش می دهد، و هر مشتری میتواند با توجه به نیاز خود دوربین مدار

بسته مورد نظر خود را تهیه کند و بهترین نصب را داشته باشد.

مزایای نصب دوربین مدار بسته

نصب دوربین های مدار بسته در ایران و هر جای دیگر این کره خاکی مزایا فراوانی دارد که

ما در این بخش به معرفی این مزایا میپردازیم که بتوانید به خوبی با این دوربین ها آشنا

شده و حتی این دوربین ها را در منزل و یا محل کار خود خریداری و نصب دوربین را داشته

باشید، لذا نصب دوربینهای مدار بسته برای حفاظت از جان و مال هر کسی بسیار مهم

است.

چگونه دوربین مدار بسته تهیه و خریداری کنیم؟

شرکت ارائه دهنده دوربین های مدار بسته در ایران فراوان هستند و شما میتوانید به

صورت حضوری و اینترنتی از آنها خرید نمایید، اما خرید اینترنتی دوربین مدار بسته می

توانید با چند کلیک چندین دوربین را با همدیگر مقایسه کنید و بصورت خیلی ساده آنها را

برای مکان مورد نظر خود تهیه کنید. اگر این دوربین ها را از شرکت هایی که اینترنتی

فروش دارند تهیه کنید کارشناسان آنها که کارشان نصب دوربین مدار بسته است در محل

مورد نظر شما حاضر خواهند شد و دوربین را بخوبی برای شما نصب و فعال سازی میکنند،

و شما میتوانید خیلی ساده با رایانه های خود دوربین ها را منترل کنید و همه مکان را زیر

نظر داشته باشید.

پک دوربین مدار بسته  قیمت انواع دوربین مدار بسته  

تعمیر دوربین مدار بسته در تهران

تعمیر دوربین مدار بسته در تهران

تعمیر دوربین مدار بسته در تهران

تعمیر دوربین مدار بسته در تهران: اگر از دوربین های مدار بسته برای محل کار یا زندگی

خود استفاده می کنید و دوربین شما با مشکل یا خرابی خاصی مواجه شده است. خواندن

این مطلب را به شما توصیه میکنیم. در این مطلب درباره دوربین های مدار بسته نحوه

تعمیر دوربین مدار بسته  خدماتی که برای تعمیر آن ها ارائه میشود و انواع و برندهایی از

دوربین های مدار بسته که مورد تعمیر قرار میگیرند صحبت میکنیم.

دوربین های مدار بسته

دوربین مدار بسته یک سیستم امنیتی است که امروزه برای تمامی مکان های صنعتی و

سازمانی مورد استفاده قرار میگیرد. رفته رفته ساختمان های مسکونی و مغازه ها و پاساژه

ها نیز از این سیستم امنیتی استفاده میکنند. با توجه به اینکه انواع مختلف و برنده های

بسیار زیادی از دوربین های مدار بسته در بازار وجود دارد ممکن است دوربینی که خریداری

کرده اید با مشکل یا خرابی مواجه شده باشد. در این صورت خواندن ادامه این مطلب

میتواند کمک بسیاری به شما کند.

شرکت نصب دوربین مداربسته  سایت هایک ویژن

خدمات تعمیر دوربین مدار بسته

بهترین راه بجای تعویض دوربین های مدار بسته معیوب و شکسته شده و خراب و

سوخته، تعمیر کردن آنهاست. واحد تعمیر دوربین مدار بسته در شرکت ایران حافظ همواره

اماده است، تا دوربین های مدار بسته شما را با بالاترین کیفیت و به بهترین نحو تعمیر

کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن به دست شما برساند. خدماتی که توسط این واحد

تعمیراتی ارائه میشود شامل تعمیر و تعویض قطعات دوربین های مدار بسته میباشد که

در زیر مهمترین این خدمات را مشاهده میکنید:

  • تعمیر و تعویض لنز انواع دوربین مدار بسته
  • تعمیر و تعویض قطعات معیوب و آسیب دیده روی برد اصلی انواع دوربین مدار بسته
  • تعمیر برد اصلی انواع دوربین های مدار بسته
  • تعمیر موتور مکانیکی انواع دوربین مدار بسته
  • تعمیر زوم دوربین و رفع مشکل زوم نکردن در انواع دوربین مدار بسته
  • رفع مشکل روشن نشدن انواع دوربین مدار بسته
  • رفع مشکل وجود نویز در تصویر انواع دوربین مدار بسته
  • رفع مشکل نداشتن تصویر در انواع دوربین مدار بسته
  • رفع مشکل قطع و وصل شدن تصویر
  • تعمیر دستگاه دی وی آر
  • تعمیر و تعویض آدابتور معیوب و سوخته انواع دوربین مدار بسته
  • رفع مشکل خرابی دید در شب در انواع دوربین مدار بسته
تعمیر انواع مختلف دوربین مدار بسته

دوربین های مدار بسته انواع زیادی دارند و بسته به نوع کاربردی و استفاده ای که

میخواهیم از آنها داشته باشیم می توانیم دست به انتخاب بزنیم. حال این سوال پیش

می آید که کدام انواع این دوربین ها قابل تعمیر هستند.

در زیر دوربین هایی که در شرکت ایران حافظ تعمیر می شوند را نام میبریم.

  1. تعمیرات دوربینهای مدار بسته دام DOM
  2. تعمیرات دوربین مدار بسته بولت BULLET
  3. تعمیرات دوربین مدار بسته روز و شب
  4. تعمیرات دوربین های مدار بسته شبکه یا آی پی
  5. تعمیرات دوربین مدار بسته بی سیم یا وایرلس
  6. تعمیران دوربین های اچ دی HD
  7. تعمیرات دوربین مدار بسته گردان PTZ
  8. تعمیرات دوربین های صنعتی
  9. تعمیرات دوربین مداربسته مینیاتوری
  10. تعمیرات دوربین مداربسته فیش آی Fish eye
تعمیر برندهای مختلف تولید کننده انواع دوربین مدار بسته

تعداد زیادی از شرکت های ایرانی و خارجی دست به طراحی و تولید انواع دوربین های مدار

بسته زده اند. هنگام خرید میتوان بصورت آزادانه با توجه به نیاز و میزان هزینه از بین

این برندها یکی را انتخاب کرد. اما هنگام بروز مشکلات باید به کجا مراجعه کرد؟ کدام یک

از این برندها مورد تعمیر قرار میگیرند؟ در زیر به این مطلب می پردازیم:

  1. تعمیرات دوربین مدار بسته کینو KINO
  2. تعمیرات دوربین مدار بسته وکتور VECTOR
  3. تعمیرات دوربین مدار بسته هاینیکس HINIX
  4. تعمیرات دوربین مدار بسته اسکم ESCAM
  5. تعمیرات دوربین مدار بسته پروماکس PROMAX
  6. تعمیرات دوربین مدار بسته سینتکس SYNTAX
  7. تعمیرات دوربین مدار بسته اکستون AXTON
  8. تعمیرات دوربین مدار بسته نایت ویژن NIGHT VISION
  9. تعمیرات دوربین مدار بسته اون وایف ONVIF
  10. تعمیرات دوربین مدار بسته هایک ویژن HIKVISION
  11. تعمیرات دوربین مدار بسته یی YI
  12. تعمیرات دوربین مدار بسته داهوا DAHUA
  13. تعمیرات دوربین مدار بسته شیائومی XIAOMI
  14. تعمیرات دوربین مدار بسته زد ویو ZVIEW
  15. تعمیرات دوربین مدار بسته استار نایت STAR NIGHT
  16. تعمیرات دوربین مدار بسته وی استار کم VSTARCAM
  17. تعمیرات دوربین مدار بسته لینتراتک LINTRATECH
  18. تعمیرات دوربین مدار بسته اسپرادو SPRADO
  19. تعمیرات دوربین مدار بسته ریولینک REOLINK
  20. تعمیر دوربین مدار بسته یورو کوانتو EURO QUANTUM
  21. تعمیر دوربین مدار بسته هگزا HEXA
  22. تعمیر دوربین مدار بسته جی وی سی JVC
  23. تعمیر دوربین مدار بسته ملورین MELORIN
  24. تعمیر دوربین مدار بسته فوسکم FOSCAM
  25. تعمیر دوربین مدار بسته میجیا MIJIA
  26. تعمیر دوربین مدار بسته پرایم PRIME
  27. تعمیر دوربین مدار بسته سامسونگ SAMSUNG
  28. تعمیر دوربین مدار بسته زاویو ZAVIO
  29. تعمیر دوربین مدار بسته اتم ATOM
  30. تعمیر دوربین مدار بسته مارشال MARSHAL
  31. تعمیر دوربین مدار بسته نگرون NEGRON
  32. تعمیر دوربین مدار بسته آماریلو AMARYLLO
  33. تعمیر دوربین مدار بسته  سی سی تی وی اوکس CCTV AVEX
  34. تعمیر دوربین مدار بسته آر دی اس RDS
  35. تعمیر دوربین مدار بسته اتو ETO
  36. تعمیر دوربین مدار بسته پی اس کم  PSCAM
  37. تعمیر دوربین مدار بسته ترندنت TRENDENT
  38. تعمیر دوربین مدار بسته کی گارد KGUARD
  39. تعمیر دوربین مدار بسته هانیول HONEYWELL
  40. تعمیر دوربین مدار بسته تی پی لینک TP LINK
  41. تعمیر دوربین مدار بسته فایروال ای اچ دی FIREWALL AHD
  42. تعمیر دوربین مدار بسته مستر MASTER
  43. تعمیر دوربین مدار بسته موتورولا MOTOROLA
  44. تعمیر دوربین مدار بسته هیوندای HYUNDI
  45. تعمیر دوربین مدار بسته ای ام سی EMC
  46. تعمیر دوربین مدار بسته استنایت STANIGHT
  47. تعمیر دوربین مدار بسته هرویژن HERVISION
  48. تعمیر دوربین مدار بسته تندا TENDA
  49. تعمیر دوربین مدار بسته پاناسونیک PANASONIC
  50. تعمیر دوربین مدار بسته هایلوک HIGHLOOK
  51. تعمیر دوربین مدار بسته اکتاگون OCTAGON
  52. تعمیر دوربین مدار بسته آنی ANNI
  53. تعمیر دوربین مدار بسته هامر HUMMER
  54. تعمیر دوربین مدار بسته اکسون AXON
  55. تعمیر دوربین مدار بسته کیو هو QIHOO
  56. تعمیر دوربین مدار بسته ویژنیک VISIONIC
  57. تعمیر دوربین مدار بسته اوروبیو ORVIBO
  58. تعمیر دوربین مدار بسته بوش BOSH
  59. تعمیر دوربین مدار بسته ویوا VIVA
  60. تعمیر دوربین مدار بسته ویسونیک VISONIC
  61. تعمیر دوربین مدار بسته فالکن FALKEN
  62. تعمیر دوربین مدار بسته برایتون BRITON
  63. تعمیر دوربین مدار بسته دی لینک D LINK
  64. تعمیر دوربین مدار بسته ویتمگ VITMAG
  65. تعمیر دوربین مدار بسته نتیس NETIS
  66. تعمیر دوربین مدار بسته ژوان JOAN
  67. تعمیر دوربین مدار بسته نایس ویژن NICE VISION
  68. تعمیر دوربین مدار بسته اکسیس AXIS
  69.  تعمیر دوربین مدار بسته تام TOM
  70. تعمیر دوربین مدار بسته آی تی آر ITR
  71. تعمیر دوربین مدار بسته سریکم SRICAM
  72. تعمیر دوربین مدار بسته ادیمکس EDIMAX
  73. تعمیر دوربین مدار بسته ایزی ان EASY N
  74. تعمیر دوربین مدار بسته یوسی YOOSEE
  75. تعمیر دوربین مدار بسته ایسان ASUN
  76. تعمیرات دوربین مدار بسته اوزاکی OZAKI
  77. تعمیرات دوربین مدار بسته گلکسی GALEXY
  78. تعمیرات دوربین مدار بسته اومیا OMIA
  79. تعمیرات دوربین مدار بسته سیمنت SIMENT


:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

رنگ بندی هارد وسترن

رنگ بندی هارد وسترن دیجیتال

رنگ بندی هارد وسترن دیجیتال: تمامی هاردهای تولیدی شرکت وسترن تا کنون در یکی

از رنگهای زیر به بازار عرضه است.

۱- سبز:

از آنجایی که سبز نماد طبیعت و طبیعت دوستان میباشد، این رنگ بندی هارد وسترن

بطور معمول برای معرفی محصول بهینه و کم مصرف از این رنگ استفاده میشود.

این نوع  سرعت و مصرف کمی دارند این هاردها به علت سرعت کمی که دارند برای

کارهای محاسباتی توصیه نمیشود این برای کسانی که اهل آرشیو کردن اسناد مختلف

هستند مناسب است و برای ذخیره اطلاعات در حجم بالا استفاده میشود. این نوع 

کمترین قیمت را در بین دیگر هاردها دارند. چنانچه قصدتان از خرید هارد آرشیو فیلم،

موسیقی یا عکس است این نوع از گزینه ی مناسبی برای شما خواهد بود.

۲- آبی:

این نوع به عنوان هاردهای اصلی شناخته میشوند. این رنگ بندی هارد وسترن به این

معنی است که قبل از رنگ بندی، این نوع هاردها تولید می شده اند. این نوع با توجه به

قیمت مناسب و سرعت قابل قبول برای کامپیوترهای خانگی و کارهای روزمره مناسب

هستند. این نوع هاردها مصرف بیشتری نسبت به هارد های سبز دارند.

۳- مشکی:

عموما این رنگ بندی هارد برای کارهای محاسباتی و سرعتی مثل بازی ها مناسب هستند.

در عمل هارد مشکی بسیار شبیه به هاردهای رده بالای آبی هستند اما لرزش کمتر،

الگوریتم بهینه شده برای دستیابی به اطلاعات از مزایای این نسبت به هارد آبی است. در

ضمن در هارد های مشکی از دو پردازنده استفاده میشود. از دیگر تفاوت های این دو هارد

میتوان به تفاوت در حداکثر مقدار کش، سرعت چرخش یا RPM و ظرفیت

مشکی نسبت به هارد آبی نام برد. دوربین مداربسته

۴- بنفش:

  برای دستگاه های DVR و NVR دوربین مدار بسته استفاده میشوند. این دستگاه ها برای

ضبط ویدئو به هارد نیاز دارند. این رنگ دو مدل دارد که مدل WD purple برای دوربین های

معمولی استفاده میشود و توانایی پشتیبانی از ۳۲ دوربین را دارد. و مدل WD purple NV

برای سیستم های مدار بسته تحت شبکه استفاده میشود و ۶۴ دوربین را پشتیبانی

میکند. پس این رنگ بندی هارد وسترن به درد سیستم های معمولی نخواهد خورد.

۵- قرمز:

این هارد به علت توانایی کار کردن شبانه روزی بدون عیب و ایراد برای استفاده در شبکه

طراحی شده است. از آن هارد در دستگاه NAS شبکه استفاده میشود. NAS در شبکه مانند

یک محفظه یا کیس کامپیوتر عمل میکند که دارای یک هارد میباشد و اطلاعات را ذخیره

میکند.

۶- طلایی:

این برای مرکز داه یا دیتا سنتر مناسب میباشد و به این منظور طراحی شده است

هاردهایی که در دیتا سنتر استفاده میشوند باید قابل اطمینان بوده و سرعت بالا داشته

باشند همچنین لرزش کم داشته و بتوانند در گرمای بالا نیز کار کنند.سری طلایی هاردهای

وسترن این ویژگی ها را دارند و از دو پردازنده نیز استفاده میکنند. اگر به دنبال هاردی برای

دیتا سنتر می گردید، استفاده از هاردهای طلایی رنگ وسترن دیجیتال گزینه خوبی است.

البته هاردهایی به رنگ زرد و شاید رنگ های دیگر نیز وجود داشته باشد که بدلیل عدم

وجود در بازار ایران از توضیح درآن ورد خودداری کردیم. هاردهای به رنگ سبز و مشکی و

آبی طی چند سال قبل نیز وجود داشت و اکثر همکاران تفاوت های آنها را بخوبی میدانند

ولی هاردهای بنفش و قرمز به تازگی به سبد کالایی شرکت وسترن دیجیتال افزوده شده

است که باعث ایجاد سوالاتی در ذهن همکاران شده است. در جلسه های بعدی

توضیحاتی درباره تک تک رنگ های هارد خواهیم داد.

دلیل رنگ بندی هارد وسترن

یکی از دلایل مهم برای رنگ بندی میتوان همین امر باشد که باعث میشود سایت های

مختلفی همچون سایت ما در رابطه با این مسئله مطلب بنویسند و یا ویدئو های

گوناگونی در شبکه های اجتماعی مختلف مثل یوتیوب به اشتراک گذاشته شود که همین

کار باعث بازاریابی و تبلیغات این شرکت خواهد شد. شرکت وسترن با این سیاست قصد

بزرگ جلوه دادن محصولات خود را دارد. در این اصل تمامی این هاردها خط تولید تقریبا

مشابه دارند و تفاوت های آنها بسیار جزئی میباشد. اما رنگ بندی آنها باعث میشود این

حس به مشتری ها القاء شود که این شرکت محصولات زیادی تولید کرده است.

 

قیمت پک دوربین مداربسته  قیمت دوربین مداربسته   شرکت نصب دوربین مدار بسته  شرکت هایک ویژن

هارد بنفش وسترن دیجیتال

هارد بنفش وسترن دیجیتال

هارد بنفش وسترن دیجیتال

هارد بنفش وسترن دیجیتال: هارد های مخصوص دوربین مدار بسته کمپانی وسترن

دیجیتال در نمایشگاه ۲۰۱۴ لندن سری جدید هارد دیسک های خود را با رنگ بنفش و

کاربرد نظارتی معرفی کرد. هارد دیسک های سری بنفش وسترن دیجیتال برای ذخیره سازی

تصاویر دوربین و مطابق با استاندارد های نظارت تصویری طراحی و تولید شده اند. این

سری از هارد دیسک ها پایداری بسیار خوبی دارند و عمر بسیار بالایی نسبت به هارد

دیسک داخلی معمولی دارند.

AllFrame هارد دیسک

یکی از تکنولوژی های بکار رفته در این سری از هارد دیسک ها AllFrame نام دارد که باعث

میشود میزان فریم های از دست رفته در هنگام ضبط تصاویر به صفر برسد. بنابراین شما

دیگر هیچ فریمی را از دست نخواهید داد. از دیگر تکنولوژی های بکار رفته در این هارد

دیسک میتوان به Intelliseek اشاره کرد که برای ارائه تعادل میان عملکرد و قدرت در هارد

دیسک بکار میرود و باعث کاهش لرزش ، صدا و مصرف برق هارد دیسک میشود. این هارد

دیسک به رابط SATAIII با سرعت انتقال اطلاعات ۶ گیگا بایت بر ثانیه مجهز شده است و

سرعت گردش آن ۷۲۰۰ دور در دقیقه است. همچنین قابلیت ثبت همزمان تصاویر گرفته

شده توسط ۳۲ دوربین مختلف را دارد که قابلیت بسیار مهمی در استفاده های نظارتی

محسوب میشود. این هارد دیسک در ظرفیت های مختلفی تولید شده و انتخاب مناسبی

برای استفاده در دستگاه های ضبط تصاویر دیجیتال یا همان دستگاه های DVR است.



:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

عبارت PLC در دوربین مدار بستهعبارت PLC در دوربین مدار بسته

عبارت PLC مخفف Power Line Communication می باشد.

و به معنای ارتباط در خطوط برق میباشد.

نسل جدید دوربین مدار بسته تحت شبکه دارای قابلیت PLC

میتوانند داده های تصویری را بر بستر کابل برق انتقال دهند.

با گسترش این تکنولوژی استفاده از دوربین مدار بسته بیسیم

کاهش میابد. زیرا شما میتوانید این دوربین ها را در هر مکانی

که برق شهر متصل باشد وصل کنید و در سمت NVR تصویر

آن را مشاهده کنید. به این صورت که در هرجای محل مورد

نصب تنها کافیست تا دوربین مدار بسته خود و دستگاه NVR

آن را به برق ۲۲۰ ولت مورد استفاده در آن مجموعه متصل

کنید. در این صورت این تجهیزات می توانند در بستر شبکه

برق داده ها را ارسال کنند و به عبارت دیگر دوربین های مدار

بسته از این نوع می توانند PING یکدیگر را بر بستر برق داشته

باشند. حسن این روش در سهولت نصب و همچنین کاهش

هزینه های پیاده سازی تجهیزات دوربین مدار بسته تحت

شبکه میباشد.

  1. هایک ویژن
  2. دوربین مداربسته هایک ویژن
  3. دوربین مدار بسته هایک ویژن
  4. انواع دوربین مداربسته
  5. بهترین دوربین مداربسته
  6. دوربین مداربسته چیست؟
  7. تجهیزات دوربین مداربسته
  8. انواع دوربین مدار بسته
  9. بهترین دوربین مدار بسته
  10. دوربین مداربسته


:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

مزایای دوربین مداربسته مجهز به تکنولوژی SENSEUP

مزایای دوربین مداربسته مجهز به تکنولوژی SENSEUP

lمهمترین مشخصه این نوع دوربین مدار بسته این است که می توانند

در شرایط نور کم و تاریکی تقریبا کامل، تصاویر را بصورت رنگی نمایش

و ارسال کنند.

هنگام ورود به محیط کم نور مردمک چشم انسان تا ۱۵ برابر بازتر

می شود و اجازه عبور نور بیشتری به چشم داده و در نتیجه باعث

دید بهتری خواهد شد. به همین دلیل است که وقتی از یک مکان

تاریک که مدتی در آنجا مستقر بوده اید به فضای خارجی وارد می

شوید نور عادی محیط بسیار شما را آزار می دهد تا جایی که شاید

نتوانید چشم خود را به راحتی باز نگه دارید. تکنولوژی Sense Up نیز

به همین شکل کار می کند. در هنگام رسیدن نور کم، سرعت شاتر

کاهش داده شده و شاتر دوربین در مدت زمان طولانی تری بار می

ماند. دوربین های دارای این تکنولوژی هنگام ورود به نور مناسب

بلافاصله سرعت شاتر را افزایش داده و مانند چشم انسان عمل

می کنند. اما این تکنولوژی معایبی نیز دارد. بدلیل پایین بودن سرعت

شاتر ارسال تصاویر با سرعت فریم بالا امکان پذیر نیست. زمانی که

دوربین در نور کم قرار می گیرد در صورت وجود حرکت در ناحیه دید

دوربین، تصاویر بصورت بلور شده به نمایش در می آیند. هر چقدر

حرکت جسم سریع تر باشد و تغییر فریم در تصویر بیشتر باشد این

مقدار تار شدگی بیشتر می باشد.

  1. قیمت دوربین مداربسته
  2. خرید دوربین مداربسته
  3. دوربین مدار بسته
  4. قیمت دوربین مدار بسته
  5. خرید دوربین مدار بسته
  6. نصب دوربین مداربسته
  7. هایک ویژن
  8. دوربین مداربسته هایک ویژن
  9. دوربین مدار بسته هایک ویژن
  10. انواع دوربین مداربسته


:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

تفاوت 1080P و 1080N در دوربین مدار بستهتفاوت ۱۰۸۰P و ۱۰۸۰N در دوربین مدار بسته

این سوالی است که ذهن فروشندگان و مصرف کنندگان سیستم های

امنیتی و نظارت تصویری دوربین مدار بسته در رابطه با انواع AHD را به

خود مشغول کرده است.

در حالت کلی و استاندارد، رزولوشنی بنام ۱۰۸۰N وجود ندارد. اصل

موضوع این است: در رقابت شدیدی که بین تکنولوژی آنالوگ – اچ دی

مثل سی وی آی HD – CVI و تی وی آی HD – TVI و ای اچ دی AHD

بوجود آمده است، هر شرکنی تلاش می کند که این محصولات را با

قیمت مناسب به تولید انبوه برساند و به بازار عرضه کند. با پدید آمدن

پردازنده ۲۴۴۱ از سوی نکست چیپ nextchip، تولید کنندکان دستگاه

های DVR به سرعت به سمت تولید دستگاهی برای ضبط تصاویر دوربین

های AHD با کیفیت دو مگا پیکسل رفتند، حال با وجود یک مشکل بزرگ

(پردازنده قدرتمند و انبوهی از دستگاه های ۷۲۰P تولید کنندگان به فکر

طراحی سیستمی برای کنترل هر دو بخش کردند. در واقع رزولوشن

(۹۶۰*۱۰۸۰) ۱۰۸۰N به دستگاه نسل اول AHD یا همان کیفیت ۷۲۰P

بر می گردد که ما آن را به نام AHDM می شناسیم که این دستگاه فقط

قابلیت نمایش دوربین های AHD با رزولوشن ۲ مگا پیکسل را دارد در

حالی که تصاویر را با رزولوشن یک مگا پیکسل (۷۲۰*۱۰۸۰) ضبط می

کند که از نظر سخت افزاری نیز همان سیستم ۷۲۰P با تغییراتی جزئی

می باشد. در صورتی که دستگاه ۱۰۸۰PAHD واقعی باشد، باید تصاویر

را با رزولوشن ۲ مگاپیکسل (۱۹۲۰*۱۰۸۰) ضبط کند که به آن AHD می

گوییم. پس به یاد داشته باشیم که N =960*1080

و فول اچ دی واقعی یعنی         P =1920*1080

دو دلیل برای گران تر بودن ۱۰۸۰P

اول این که دستگاه ۱۰۸۰N با پردازنده هایسیلیکون مدل D -3520

نیز تولید می شود و برای اینکه بتواند ۴ تصویر را همزمان پلی بک کند

به پردازنده ۳۵۲۱ نیاز دارد، در حالی که ۱۰۸۰P برای پلی بک کردن

چهار کانال همزمان به یک پردازنده ۳۵۳۰ نیاز دارد. علاوه بر آن RAM

و EPRAM بیشتری نیاز دارد. پس در حالت کلی همه تولید کنندگان

چینی منتظر ۲ فناوری جدید هستند.

۱ – پردازنده های جدید هواوی HUAWEI (های سیلیکون زیر مجموعه

هواوی می باشد) برای مثال سری ۷۳۰۰ ۳۵۲۰ برای ۱۰۸۰P طراحی

شده است و قیمت مناسب تری نسبت به ۳۵۳۱ دارد.

۲- امکان استفاده از فرمت H.265 برای کاهش حجم فضای هارد.

نکته آخر اینکه:

۱- به لوگو ۱۰۸۰P اطمینان نکنید، چون به راحتی در صفحه نمایش

دستگاه DVR قابل نمایش است.

۲- به سخت افزار دستگاه دقت کنید.

۳- و در نهایت سایز رزولوشن ها را بخاطر بسپارید.

AHDL 720H = (576*960)

AHDM 960P =( 720*1280)

AHDH 1080P =( 1080*1920)

۱۰۸۰N =( 1080*960)

  1. بهترین دوربین مداربسته
  2. دوربین مداربسته چیست؟
  3. تجهیزات دوربین مداربسته
  4. انواع دوربین مدار بسته
  5. بهترین دوربین مدار بسته
  6. دوربین مدار بسته
  7. قیمت دوربین مدار بسته
  8. خرید دوربین مدار بسته
  9. نصب دوربین مداربسته
  10. هایک ویژن


:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

دلایل ریبوت شدن دستگاه های DVR و NVR در دوربین مدار بسته

تا حالا با مشکل ریست شدن ناگهانی دستگاهتان روبرو شده اید؟ این مشکل معمولا هر روز نمایان می شود. طبق گفته های فعالان دوربین مداربسته در برندهای مختلف مانند هایک ویژن ، تی وی تی و ...  این مشکل را در فصول خاصی از سال هم گزارش می دهند، بعنوان مثال در فصل تابستان این مشکل را بیشتر مشاهده کرده اند.

 

ریست شدن منظم

اگر ریست شدن دستگاه های ما یک الگوریتم منظم دارد (می توانیم بگوییم در تاریخ و زمان مشخصی ریست می شود) مشکل از نرم افزار دستگاه است. در تنظیمات دستگاه ها به صورت پیش فرض یک زمانی را برای ریست کردن مشخص کرده اند، با تغییر در تنظیمات دستگاه مشکل حل خواهد شد.

 

ریست شدن نامنظم

وقتی ریست شدن دستگاه ما قابل پیش بینی نیست، دو عامل باعث بروز این مشکل می شود.

عوامل بیرونی: 

  • نوسانات برق: منظور از عوامل بیرونی مشکلاتی است که بیرون از دستگاه رخ می دهد. عوامل بیرونی شامل نوسانات برقی است که باید متوجه آن شویم. نوسانات برق در برخی از فصول سال زیاد می شود.

پاور ها در ولتاژ های خاصی کاملا OFF می شوند، یعنی اگر ولتاژ کم یا زیاد شود، پاور خاموش شده و دستگاه ریست می شود. برای اثبات این  موضوع در زمان ریست شدن دستگاه ولتاژ برق خود را توسط مولتی متر بگیرید، مشاهده خواهید کرد ولتاژ برق شما 220 نیست.

  • ضعیف شدن پاور ها: پاور هایی که به مرور زمان ضعیف می شوند و در برابر نویز نمی توانند پایداری نشان دهند و باعث ریست شدن یک لحظه دستگاه می شوند.

 

عوامل داخلی:

  • داغ شدن دستگاه (به شرط وجود شبکه سالم): در صورتی که دستگاهی دارید که پشت سر هم (مثلا هر 5 دقیقه یک بار) ریست میکند در قدم اول دستگاه را از برق جدا کنید و حدود یک ساعت منتظر بمانید تا دستگاه خنک شود. سپس دستگاه را به برق متصل کنید، فرضا اگر ریست شدن دستگاه این بار 20 دقیقه طول کشید ، ریست بعدی 10 دیقه و ریست های بعدی زمان کمتری رخ داد مشکل از داغ شدن دستگاه می باشد. اگر دستگاه خود را باز کنید مشاهده خواهید کرد که CPU بسیار داغ شده است. در واقع در زمان بروز ایت مشکل، CPU دستگاه شما دچار فرسایش شده و آسیب دیده است.

راه حل چیست؟

یک راه موقت و گذرا وجود دارد. اگر ما بتوانیم در سیستم های NVR و DVR هیت سینگ(Heat sink یک مبدل حرارتی است که حرارت تولیدی در تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی را منتقل میکند و با پراکنده کردن حرارت، دما را در وسیله مورد نظر کنترل میکند.) و فن نصب کنیم، تا مدتی می توانیم مشکل را حل کنیم.

  پک دوربین مدار بسته     نصب دوربین مدار بسته  نمایندگی هایک ویژن

گاها CPU آسیب زیادی دیده و این راه حل ها جوابگو نخواهد بود، در این صورت باید قطعه را تعویض کنید.

دلایل ریبوت شدن دستگاه های DVR و NVR در دوربین مدار بسته دستگاه های امنیتی معمولا از سیستم عامل Linux استفاده می کنند و به گونه ای طراحی شده اند که در صورت نبود مشکل، بعد از اتصال به برق، این سیستم عامل می تواند به صورت خودکار راه اندازی شود.

در عین حال این سیستم عامل الگوریتمی برای عیب یابی خودکار در  هنگام راه اندازی دستگاه دارد، ولی اگر ایراد مربوط به هارد دیسک باشد، دستگاه آن را تشخیص نداده و مداوما ریستارت می شود. بنابراین برای بررسی این موضوع بهنر است در ابتدا هارد دیسک را جدا کرده و دوباره دستگاه رو راه اندازی کنید. اگر دستگاه با این شرایط به درستی کار کرد می توانید نتیجه گیری کنید که هارد دیسک شما توسط دستگاه قابل تشخیص و یا سازگار نیست به طور کلی در صورت بروز چنین مشکلی موارد زیر را بررسی کنید:

۱- سازگار نبودن هارد دیسک با دستگاه.

۲- هارد دیسک معیوب – در این صورت هارد دیسک را تعویض کنید.

۳- کابل SATA معیوب – کابل را تعویض کنید.

۴ – آداپتوری که برای دستگاه گذاشته شده است توان کافی برای

راه اندازی هارد دیسک را ندارد – از آداپتور با توان بالاتر استفاده کنید.

۵- معیوب بودن باتری مادر برد – باتری را تعویض کنید.

۶- مشکل سخت افزاری دستگاه – نیاز به بررسی دقیق تر از

سمت کمپانی سازنده خواهد بود.

 



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


دلایل نصب دوربین مداربسته

دلایل نصب دوربین مداربسته: در دنیای امروز مفهوم حفاظت از اموال و امنیت به طور کلی با گذشته تفاوت های زیادی دارد و برای بالا بردن امنیت اماکن تجاری و فروشگاه ها مجبور به استفاده از فناوری ها و تکنولوژی های روز دنیا هستیم.به همین دلیل پیشنهاد ما به مدیران فروشگاه ها و واحدهای تجاری استفاده از راهکارهای امنیتی یکپارچه است چرا که با استفاده کامل از این راهکارها هم امنیت خود را به میزان بالایی تامین می کنند و هم در هزینه های مال و زمانی خود صرفه جویی خواهند داشت. در همین راستا قرار دادن دوربین ها در مناطق کلیدی در یک محیط اداری یا خرده فروشی، جزئی جدایی ناپذیر از سیستم های امنیتی دوربین مدار بسته است.

اگر چه سیستم های مداربسته و تجهیزات هوشمند امنیتی اولین وظیفه خود را مقابله با جرم و جنایت و سرقت های احتمالی قرار می دهند اما از این فناوری ها در جهت رسیدن به اهداف دیگری مانند نظارت بر عملکرد پرسنل، بالا بردن بهره وری محیط کار و ایجاد حس امنیت نیز استفاده های گسترده ای می شود. همچنین استفاده از دوربین های مداربسته خود به خود می تواند منجر به انصراف سارقان برای اقدام سرقت شود و در محیط هایی که دوربین های مداربسته متعدد نصب شده است شاهد کاهش چشم گیری آمار سرقت نیز بوده ایم.

حضور دوربین مدار بسته به عنوان راه حل های امنیتی یکپارچه همچنین می تواند برای اخلاق کاری و کارایی کار کنان مهم باشد.  از آنجا که ایمنی و سلامتی آنها توسط شخصی که مرتکب خشونت یا یک عمل جنایتکارانه می شود مورد تهدید قرار می گیرد، یکپارچه سازی حفاظت کافی ضروری است. با انجام این کار، می تواند نقش اساسی را در ابتلا به هر مجرمی که محصولات یا ماشین آلات با ارزش را دزدیده و یا به آنها آسیب می رساند، ایفا کند و کارمندان را در معرض خطر قرار دهد.

 

در زیر  دلایل اصلی برای نصب دوربین مداربسته را با هم مرور می کنیم.

جلوگیری از جرم و جنایت

همانطور که اشاره کردیم مهمترین ماموریت نصب دوربین های مداربسته جلوگیری از جرم و جنایت به حساب می آید. نصب دوربین های مداربسته در یک مکان در مرحله اول می تواند سارقان و دیگر مجرمین را از عمل خود منصرف کند و در مرحله بعد در صورت وقوع جرم می توانید از تصاویر دوربین ها برای شناسایی و استفاده از این تصاویر در محاکم قضایی استفاده کنید.

دلایل نصب دوربین مداربسته

بیشتر بخوانید:  پکیج کامل دوربین مداربسته      پشتیبانی هایک ویژن

کمک به اجرای قانون

گفتیم که یکی از اهداف مهم در نصب دوربین مداربسته جلوگیری از سرقت است اما گاهی با وجود نصب دوربین ها باز هم سرقت صورت می گیرد. در چنین شرایطی بازبینی تصاویر دوربین مداربسته به ماموران کمک می کنند که سارق را شناسایی کنند و تحت تعقیب قرار دهند. همچنین این تصاویر سند محکمی در محاکم قضایی به حساب می آید.

مراقبت از کودکان و افراد مسن

با داشتن یک سیستم دوربین مدار بسته در خانه، می توانید ایمنی کودکان و افراد سالخورده خود را هنگام دور بودن کنترل کنید. گاهی به دلیل آنکه کودک خود یا پدر و مادر پیر خود را در خانه تنها گذاشته اید احساس استرس و اضطراب به سراغتان می آید. با نصب دوربین می توانید به صورت آنلاین در هر مکان و در هر زمان محل سکونت خود را نظارت کنید و خیالتان از سلامتی عزیزانتان راحت شود.

مرافبت از همه چیز

اگر نمی توانید تمام وقت در مطب باشید اما دوست دارید بدانید که چه اتفاقی می افتد، یک دوربین امنیتی می تواند درست به این کار کمک کند. شما می توانید با چند کلیک سریع از موس خود به مواردی از رایانه منزل خود توجه کنید و مطمئن شوید که تجارت شما به راحتی پیش می رود و هیچ چیز غیر معمولی در جریان نیست.

نظارت بر عملکرد کارمندان

یکی دیگر از دلایل نصب دوربین مداربسته بحث نظارت بر عملکرد کارمندان است. مدیریت منابع انسانی امروز به یک علم در سرتاسر دنیا تبدیل شده است و بحث نظارت بر عملکرد کارکنان یک شرکت یا فروشگاه در جهت افزایش میزان بهره وری موضوعی است که مورد توجه همه مدیران واقع شده است. با استفاده از دوربین های مداربسته می توانید علاوه بر نظارت بر شیوه عمل کارکنان از اقدامات ناشایست آنها مانند دزدی یا فحاشی و بد رفتاری با ارباب رجوع نیز جلوگیری کنید.

 

دلایل نصب دوربین مداربسته

تشویق رفتار خوب

داشتن دوربین مدار بسته در داخل دفاتر ممکن است به ایجاد نظم و انضباط در بین کارمندان کمک کند. برای کارفرمایانی که حضور آنها احساس می شود تا بهینه سازی کارآیی در محل کار باشد، یک دوربین معلق در کارمندان همین اثر را خواهد داد.

دیده بانی مناطق پر خطر

یکی دیگر از دلایل نصب دوربین مداربسته نظارت دقیق بر مکان های پر خطر است. دوربین ها ممکن است در مناطق پر خطر در داخل یک کارخانه قرار گیرند و برای مثال چنین مناطقی ممکن است شامل مناطقی باشند که در آن مناطق احتمال آتش سوزی بالا است. همچنین دوربین های مداربسته را به شکل گسترده در مناطق ترافیکی پر خطر مورد استفاده قرار می دهند و از این طریق در صورت وقوع تصادف اقدامات کمک رسانی فوری صورت می گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 16 صفحه بعد