نوشته شده توسط : جعفر

 

اتاق-مانیتورینگ-دوربین-مداربسته-چیست؟,,
در برخی از سازمان ها و ادارات بزرگ که دارای تعداد زیادی دوربین مداربسته هستند برای کنترل و نظارت بر تصاویر ارسالی از دوربین ها و مدیریت بهتر مجموعه نیاز است تا مکانی به صورت جداگانه برای این کار منظور شود.
این مکان باید طوری طراحی شود که بتوان تمامی تجهیزات مورد نیاز را در آن جای داد و سایر عوامل موثر برای کنترل و مدیریت مکان را در آن تعبیه نمود. به چنین اقداماتی به اصطلاح مانیتورینگ دوربین مداربسته می گویند.

اتاق مانیتورینگ چیست؟


اتاق مانیتورینگ مکانی است که با کلیه ادوات لازم جهت دریافت، ضبط و مشاهده تصاویر تجهیز می گردد. معمولا چنین اتاق هایی را در مکان ها و سازمان های بزرگی نظیر بیمارستان ها، مترو، فرودگاه، ادارات پلیس و ... که اغلب تعداد زیادی دوربین مدار بسته در آن نصب است مشاهده کرده اید.
در اتاق های مانیتورینگ اشخاصی به عنوان اپراتور وظیفه نظارت بر نقاط مختلف سازمان را از طریق دوربین های مداربسته دارند به منظور درک بهتر عملیات مانیتورینگ به مثال زیر توجه نمایید:
تصور کنید مکانی مجهز به 128 دوربین مداربسته است. معمولا تصاویر ارسالی از این دوربین ها به صورت دسته بندی های 16 یا 32 تایی به نمایشگر ها ارسال می گردند. اگر دسته بندی 32 تایی را درنظر بگیریرد به 4 نمایشگر یا مانیتور و 4 نفر بعنوان اپراتور نیازمندید. هر اپراتور می تواند بر 2 نمایشگر نظارت داشته باشد و مجموعا 64 تصویر را تحت نظارت داشته باشد. بعلاوه معمولا 2 نمایشگر کوچکتر نیز برای مشاهده و بررسی جداگانه تصاویر در نظر می گیرند که در صورت بروز مشکل در هر یک از قسمت های مکان مورد نظر بتوان تصاویر را بر روی مانیتور جداگانه با کیفیت و بزرگنمایی بیشتری مشاهده نمود.
همچنین در صورت استفاده از دوربین مداربسته گردان (Speed Dome) یا زوم دار در مجموعه مورد نظر، این امکان وجود دارد تا بوسیله قابلیت زوم در این دوربین ها بر روی سوژه های مورد نظر زوم و جزئیات بیشتری را مشاهده نمود. برای این منظور نیاز است تا فردی به عنوان اپراتور برای کار با این دوربین ها در نظر گرفته شود.
اتاق کنترل باید از متراژ و ابعاد مناسبی برخوردار باشد به نحوی که بتوان تمامی اسباب، وسایل و تجهیزات را براحتی در آن جای داد. علاوه بر این باید فضای کافی جهت رفت و آمد اپراتور ها و سایر کارکنان نیز موجود باشد.

قابلیت های اتاق مانیتورینگ:

  • دسترسی و نظارت بر تمامی تصاویر از نقاط مختلف در یک مکان مشخص
  • امکان کنترل تصاویر یک دوربین از چندین محل
  • امکان محدودیت دسترسی هر یک از کارکنان به تصاویر
  • دسترسی به تصاویر ضبط شده، کنترل دوربین، تنظیمات و...

تجهیزات موجود در اتاق مانیتورینگ

  • انواع نمایشگر اعم از مانیتور، LCD ،PC های معمولی و...
  • صندلی های مناسب
  • دما، تهویه و روشنایی مطبوع
  • فضایی برای خواب و استراحت کارکنان
  • دستگاه های ضبط تصاویر
  • رک هایی با ابعاد مناسب برای جاسازی تجهیزات
  • کیبورد کنترلر های مخصوص دوربین های PTZ یا گردان

از چه نوع مانیتور هایی در اتاق مانیتورینگ استفاده می شود؟


انتخاب مانیتور یا نمایشگر مناسب برای اتاق کنترل تا حد زیادی به نوع خروجی های موجود در آنها بستگی دارد. در بازار انواع مختلفی از مانیتورهای معمولی و صنعتی وجود دارد. اما معمولا مانیتور ها دارای خروجی های VGA و HDMI هستند.
یکی دیگر از عوامل مهم در خرید مانیتور مناسب رزولوشن پخش آن می باشد که بهتر است متناسب به رزولوشن تصویر در دوربین باشد. زیرا بهتر است که اگر از یک دوربین مدار بسته با کیفیت تصویر 4K استفاده می کنید مانیتور مورد نظرتان نیز قابلیت پخش تصاویر با کیفیت 4K را نیز داشته باشد.

ویدئو وال (Video Wall) چیست؟


یکی از تجهیزاتی که در اتاق های کنترل و مانیتورینگ مورد استفاده قرار می گیرند، ویدئو وال ها هستند. می توان گفت این تجهیزات در واقع نمایشگر های بزرگی هستند که معمولا مورد استفاده در مکان های وسیع با تعداد دوربین بالا اند.
این تجهیزات کاربردی صنعتی داشته و توانایی کارکرد 24 ساعته دارند ویژگی مهم این نمایشگر ها قابلیت پخش تعداد زیادی از تصاویر ارسالی از دوربین های مداربسته است.
کارکرد این نمایشگر ها بدین صورت است که که با استفاده از نرم افزار های موجود در خود امکان تقسیم بندی تصاویر در پنجره های متعدد در سایز و موقعیت دلخواه را دارند و امکان نمایش همزمان چندین تصویر مختلف را برای کاربر میسر می سازند.

کاربرد های ویدئو وال

  • در کلیه سازمانها و ارگانهای بزرگ با تعداد دوربین بالا
  • مراکز کنترل و مدیریت شهری اعم از مراکز کنترل ترافیک ، مدیریت بحران ، نیروگاه ها ، اورژانس، آتش نشانی، پلیس، اتاقهای مانیتورینگ، برج های مخابراتی، صدا و سیما و...
  • در اتاق های مانیتورینگ مراکز صنعتی مانند خطوط تولید کارخانجات ، نیروگاه ها و …
  • در مراکز نظارتی و حفاظتی مانند مانیتورینگ دوربین های مدار بسته و مجتمع های تجاری و مسکونی بزرگ و …
  1. شرکت Axis کار بر روی نسخه جدید فشرده سازی تصاویر ویدئویی Zipstream را آغاز کرد
  2. کوچکترین دوربین مداربسته تحت شبکه Dome از شرکت Vivotek
  3. دوربین های سری جدید WiseNet Q از Hanwha به تکنولوژی فشرده سازی H.265 مجهز شدند.
  4. آیا باید از دوربین های 4K در پروژه های مدار بسته انتخاب کنیم؟
  5. دوربین شناسایی چهره و نکاتی که در مورد آن باید بدانیم ؟
  6. بهبود کنترل ترافیک با استفاده از فناوری های جدید و پیشرفته دوربین های مدار بسته
  7. تفاوت سری Easy IP 2.0 و سری Easy IP 2.0 Plus در چه مواردی می باشد ؟

8.   ماژول های تشخیص چهره و دوربین مدار بسته حرارتی جدید هایک ویژن

9.   اخذ گواهینامه ” Common Criteria ” برای هایک ویژن

10.                     استفاده از دوربین حرارتی هایک ویژن برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی

11.                     برطرف کردن نویز دوربین مداربسته

12.                     شهر هوشمند / بررسی پروژه هوشمند سازی شهر دیسا توسط شرکت هایک ویژن

13.                     دستور العمل امنیت سایبری هایک ویژن

14.                     بررسی دوربین زیر آب هایک ویژن

15.                     اهمیت اینترنت اشیا در خانه های هوشمند

16.                     اهمیت نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی

17.                     نظارت تصویری و حفاظتی برای امنیت منزل در نوروز

18.                     عملکرد حسگر تشخیص حرکت دزدگیر

19.                     کنترل دسترسی یکپارچه راهکاری بیش از امنیت

20.                     حفاظت سایبری در دوربین های مداربسته

21.                     نکات حفاظت سایبری در زمان دورکاری

22.                     نکاتی درباره اکسس کنترل

23.                     تجهیزات دوربین مداربسته

24.                     دوربین مداربسته شیراز

25.                     دوربین مداربسته مشهد

26.                     دوربین مداربسته چیست؟



:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

تکنولوژی-Raid-در-دوربین-مداربسته-چیست؟,,
همانطور که میدانید برای ذخیره تصاویر در سیستم های مداربسته از هارد دیسک ها استفاده می شود. اما همواره این امکان وجود دارد که این اطلاعات بر اثر عوامل مختلف از بین بروند. به همین دلیل معمولا از بیش از یک هارد در دستگاه های ضبط استفاده می گردد تا در صورت از دست رفتن اطلاعات در یک دیسک امکان دسترسی به اطلاعات در دیسک های دیگر وجود داشته باشد حال این سوال مطرح می گردد که این عمل ذخیره سازی با چه مکانیسمی در هارد های مختلف انجام می شود.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با سیستم های پیکربندی Raid یا (Redundant Array of Independent Disks)آشنا کنیم، با استفاده از این سیستم های ذخیره سازی، اطلاعات ویدئویی به شیوه ای منطقی تر و امن تر مدیریت و نگه داری می شوند، که روشی بهینه برای حفاظت از اطلاعات ضبط شده و همچنین بازیابی اطلاعات در صورت خرابی های احتمالی است.

نحوه عملکرد تکنولوژی Raid

در تکنولوژی Raid به منظور افزایش امنیت ذخیره سازی تصاویر و اطلاعات ضبط شده در دوربین های مداربسته از ظرفیت چندین هارد دیسک به طور همزمان استفاده می گردد. بدین ترتیب، با استفاده از این روش، ذخیره ی اطلاعات با امنیت بیشتری انجام گرفته و همچنین سرعت خواندن، نوشتن و کارایی سیستم نیز افزایش می یابد.
در تکنولوژی Raid از اصطلاح آرایه یا Array برای بیان نحوه مرتب سازی اطلاعات ضبط شده استفاده می گردد. این آرایه ها انواع مختلفی دارند و بسته به نیاز کاربران طراحی شده اند. این آرایه ها دارای انواع متفاوتی و همچنین ساختار های مختلفی هستند، که شامل ساختار های Mirroring ،Striping و Error-correcting می باشند. در ادامه برای فهم بهتر موضوع به نحوه عملکرد هر کدام از انواع سیستم Raid و همچنین ساختارهای آن اشاره می کنیم:

ساختار های مختلف سیستم Raid

  • پیکربندی Mirroring

در این روش به منظور ذخیره اطلاعات به بیش از یک هارد(حداقل دو هارد دیسک)نیاز است. به دلیل آنکه عملیات ذخیره سازی در دو هارد دیسک انجام می گردد، خوانش و بازیابی اطلاعات با سرعت بیشتری انجام شده اما ثبت و ذخیره سازی کمی کندتر انجام می گیرد. لازم به ذکر است که در صورت عدم ذخیره سازی صحیح اطلاعات در یکی از هارد یسک ها، اطلاعات در دیسک دیگری ذخیره می شوند.
  • پیکربندی Striping

ذخیره سازی در روش Striping، بدین صورت است که تمامی اطلاعات موجود در سرتاسر هارد دیسک ها تقسیم بندی می شود. عملیات خواندن و نوشتن در این روش در مقایسه با سیستم تک هاردی، سریع تر انجام می شود.
  • پیکربندی Error-correcting

عمل ذخیره سازی اطلاعات در این روش به نحوی انجام می شود که امکان بازیابی و تصحیح آن وجود داشته باشد. نوع آرایه بندی این روش طوری است که سرعت عملیات خواندن و نوشتن، متناسب با تعداد درایوها افزایش یابد. در این روش حداقل به 3 هارد دیسک نیاز است و به منظور عملکرد بهتر، استفاده از 5 دیسک توصیه می شود.
 
 

hikvision    هایک ویژن

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته

انواع مختلف سیستم Raid

انواع مختلفی از سیستم های Raid از 0 تا 10 وجود دارند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم . لازم به ذکر است که معمول ترین آنها سیستم های Raid5 و 6 هستند.

Raid 0

تنها قابلیت موجود در سیستم Raid 0 افزایش سرعت ذخیره سازی است و از پیکر بندی Striping تبعیت می کند و هیچگونه عمل افزونه سازی در آن انجام نمی گردد. در سیستم Raid0 ذخیره سازی آینه ای یا زوجی همانند سیستم های Raid 1 یا 5 وجود ندارد.
1024-raid0,,
Raid 0

Raid 1

در سیستم Raid 1 تمامی اطلاعات ارسالی از دوربین های مداربسته به صورت داپلیکیت شده (دوبرابر سازی شده) ذخیره می شوند. بنابر این در این سیستم حداقل به دو عدد هارد دیسک نیاز دارید. نحوه عملکرد آن اینگونه است که اگر اطلاعات موجود در دیسک 1 از بین برود هیچگونه مشکلی پیش نخواهد آمد، زیرا کپی اطلاعات در دیسک 2 موجود است که همان سیستم پیکربندی (Mirroring)را تداعی می کند. Raid 1 دارای پیکربندی Striping نیست و از آنجایی که امکان خواندن هر دیسک به طور همان زمان وجود دارد عملکرد خواندن بهبود یافته و سریعتر شده است.
1025-raid1,,
Raid 1

Raid 5

سیستم Raid5 دارای عملکرد به مراتب پیشرفته تری است. زیرا اطلاعات مربوط به تصاویر در بیش از یک هارد دیسک ذخیره شده و نیز دارای قابلیت تولید و ذخیره اطلاعات به صورت زوج در هر یک از هارد دیسک ها است. در این سیستم، در صورت وجود نقص در یک هارد، اطلاعات دوباره در همان دیسک بازیابی می گردد. سیستم RAID 5 حداقل به سه دیسک نیاز دارد، اما معمولا توصیه می شود از پنج دیسک برای عملکرد بهتر استفاده شود.
1026-raid5,,
Raid 5
یکی از معایب موجود در سیستم Raid 5 این است که زمانی که ذخیره سازی اطلاعات در یک دیسک به طور صحیح انجام نمی پذیرد، زمان زیادی صرف بازیابی دوباره یک آرایه می شود. در نتیجه کارایی آن معمولا در زمان بازسازی کاهش می یابد.

Raid 6

Raid 6 نسخه بازیابی شده و توسعه یافته از Raid 5 است. اما با این تفاوت که در این نسخه به طور همزمان در صورت از دست رفتن اطلاعات در دو دیسک، می توان آن را بازیابی نمود. اما برای این منظور نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتری وجود دارد و در نتیجه کارایی آن کمتر از Raid 5 است.
1027-raid6,,
Raid 6

Raid 10

Raid 10 استاندارد جدیدتری از نسخه های قبلی است و ساختار آن ترکیبی از نسخه های Raid0 و Raid1 است. این سیستم دارای عملکرد بهتری از RAID 1 است اما همچنین هزینه بسیار بالایی دارد. RAID 10 سرعت عملکرد بالایی داشته و نیازمند به دو برابر فضای ذخیره سازی به صورت آینه ای(mirroring) است.


:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

تکنولوژی-Defog-مه-زدایی-در-دوربین-مداربسته-چیست؟,,

یکی از فاکتور های مهم در یک سیستم مداربسته کیفیت تصاویر ارسالی از دوربین ها است. با پیشرفت تکنولوژی، دوربین های مداربسته با ویژگی های خاصی به بازار آمده اند که نیاز مصرف کنندگان را به خوبی برطرف می سازند. دوربین های دیجیتال و مگاپیکسلی کیفیت تصاویر بسیار مناسبی ارائه می دهند. با این حال در کاربری های خاص این به تنهایی کافی نیست و عوامل دیگری همچون کیفیت نمایش رنگ ها، کنتراست نور و ... نیز بر کیفیت تصاویر تاثیر بسزایی دارند. به ویژه آنکه شرایط جوی و آب و هوایی نیز در مکان های مختلف متفاوت بوده و بر عملکرد دوربین ها تاثیر بسزایی دارد. 

در شرایطی که نور محیط مناسب بوده و شرایط آب و هوایی نیز مساعداست، طبیعتا مشکلی در عملکرد دوربین ها نخواهید داشت. اما شرایط جوی نا مساعد و غیر معمول مانند بارش باران و یا هوای غبار آلود و مه گرفته قطعا بر عملکرد دوربین ها تاثیر گذاشته و اگر فاقد کارایی لازم باشند، شما را با مشکل مواجه خواهند ساخت. ذرات معلقی که در فضا وجود دارند اغلب منجر به کاهش کیفیت تصاویر می گردند و این امر باعث می شود که وضوح و جزئیات تصاویر به خوبی نمایان نباشد. این امر بالاخص برای دوربین هایی که در محیط های خارجی نصب می گردند به نوبه خود مشکل بزرگی محسوب می گردد.

تکنولوژی Defog یا ضد مه چیست؟

تکنولوژی Defog یا ضد گرد غبار و یا ضد مه گرفتگی در دوربین های مداربسته، به جهت حل مشکلات موجود در سیستم های نظارتی به ویژه در محیط های روباز ابداع گردیده است. با استفاده از این تکنولوژی، دوربین ها تصاویری با کیفیت مناسب حتی در هنگام مه گرفتگی یا وجود گرد و غبار ارائه می دهند.
نحوه عملکرد این فناوری بر اساس افزودن الگوریتم تقویت کنتراست قبل از ارسال و فرآیند فشرده سازی در دوربین به سیگنال های ویدئویی است. لازم به ذکر است که میزان بهبود و بازسازی کیفیت تصویر بر اساس چگالی مه صورت می گیرد. این الگوریتم در دو مرحله انجام می گردد:
1. تشخیص میزان چگالی مه یا گرد و غبار در تصاویر
2. نحوه بازسازی و تصحیح سیگنال ویدئویی
این الگوریتم قادر است تا تراکم پیچیدگی های موجود در تصاویر را پیکسل به پیکسل تجزیه و تحلیل کرده و کنتراست و وضوح تصویر را ارتقا دهد. از آنجایی که تنظیمات این الگوریتم تماما در داخل دوربین انجام می شود، در نتیجه هیچ گونه تاخیری در ارسال تصاویر رخ نمی دهد.

کاربردهای تکنولوژی Defog

معمولا وجود این تکنولوژی در دوربین های اسپیددام بسیار مناسب است. زیرا از دسته دوربین های outdoor هستند و بیشتر در محیط های خارجی کاربرد دارند و در نتیجه بیشتر در معرض باد و باران و شرایط جوی نامساعد قرار دارند. از فناوری دیجیتال Defog می توان در بسیاری از پروژه های راه اندازی شده در فضاهای باز مانند بزرگراه ها، راه آهن ها، بنادر، فرودگاه ها و … استفاده نمود.

  1. شرکت نصب دوربین مدار بسته
  2. خرید دوربین مدار بسته
  3. نکات خرید دوربین مدار بسته
  4. برترین برند دوربین مداربسته
  5. نمایندگی هایک ویژن
  6. دوربین مداربسته
  7. دوربین مداربسته
  8. قیمت دوربین مداربسته
  9. دوربین مدار بسته
  10. خرید دوربین مداربسته
  11. خرید دوربین مدار بسته
  12. فروش دوربین مداربسته
  13. دوربین مداربسته هایک ویژن
  14. دوربین هایک ویژن
  15. دوربین مداربسته
  16. قیمت دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته

 



:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

Synchronou-Playback-در-دوربین-مداربسته-چیست؟,,
با پیشرفت های تکنولوژیکی، نسخه های جدیدی از دوربین های مداربسته با قابلیت های ویژه برای رفع نیاز کاربران روانه بازار می گردند.
Synchronous Playback یا بازپخش همزمان یکی از قابلیت های موجود در دستگاه های ضبط DVR یا NVR است. Playback به معنی بازپخش تصاویری است که قبلا ضبط شده اند وSynchronous به معنی همزمان است. با استفاده از این قابلیت می توان چندین تصویر را به صورت همزمان مشاهده نمود.

دستگاه های ضبط تا چه تعداد تصویر را قادرند به صورت همزمان نشان دهند؟


دستگاه های ضبط از قدرت پردازش محدودی برخوردارند. در نتیجه دستگاه قبل از آنکه بتواند اقدام به بازپخش تصاویر کند باید ابتدا هر تصویر را به صورت جداگانه پردازش و تجزیه تحلیل نموده و بعد از انجام این پروسه آن را نمایش دهد. تعداد تصاویری که به طور همزمان پخش می شوند و همچنین رزولوشن آنها به قدرت پردازش دستگاه ضبط بستگی دارد.
تعداد دستگاه های قدیمی که در گذشته امکان پخش همزمان تمامی کانال های خود را داشتند بسیار محدود بود. اما با پیشرفت تکنولوژی این دستگاه ها قادرند تا همه کانال های خود را به صورت همزمان پخش کنند. اما موضوعی که در حال حاضر از اهمیت بیشتری برخوردار است رزولوشن و کیفیت پخش این تصاویر است.
تعداد محدودی از دستگاه های موجود قادرند تا بیشتر از 4 تصویر را با رزولوشن 1080 نمایش دهند. و در صورتی که به طور مداوم مایلید از این قابلیت استفاده نمایید شاید این تعداد کانال های پخش و کیفیت آن برای تان از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

قابلیت Synchronous Playback در برند دوربین مداربسته هایک ویژن


می توان گفت تقریبا تمامی دستگاه های ضبط 16 کانال و کم تر از آن در برند هایک ویژن قادرند تمامی کانالها را به صورت همزمان نمایش دهند. برای استفاده و اطلاع از نحوه پخش همزمان در دستگاه های 32 کاناله و یا با تعداد کانال بیشتر باید به کاتالوگ دستگاه مراجعه گردد که اطلاعات کامل تری را نیز در مورد رزولوشن بازپخش تصاویر ارائه می دهد.
  1. قیمت یو پی اس
  2. گارانتی هایک ویژن
  3. اینترنت اشیا
  4. سیستم یکپارچه امنیتی
  5. تکنولوژی EXIR هایک ویژن
  6. معرفی سیستم اعلام سرقت
  7. شهر هوشمند
  8. امنیت سایبری هایک ویژن
  9. دوربین زیر آب هایک ویژن
  10. تغییر رنگ دوربین مداربسته
  11. دوربین حرارتی هایک ویژن
  12. نویز دوربین مداربسته
  13. روندهای صنعت امنیت
  14. تست هارد دوربین مداربسته
  15. فناوری ابری در صنعت امنیت

5.      دوربین مداربسته خورشیدی

17.  موضوعات مهم نظارت تصویری در سال 2021

18.  پارکینگ هوشمند

19.  تجهیزات حفاظتی در فرودگاه ها

ذخیره سازی اطلاعات در سیستم حفاظت تصویری



:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

دستگاه-تستر-فلوک-Fluke-دوربین-مداربسته-چیست؟,,

انتقال اطلاعات در دوربین های دیجیتال در بستر شبکه رخ می دهد. پس از نصب و راه اندازی یک دوربین مدار بسته برای اطلاع و اطمینان از عملکرد صحیح تجهیزات و کابل کشی های انجام شده از تجهیزاتی مانند دستگاه تستر استفاده می شود. این دستگاه ها انواع مختلفی داشته و یکی از آنها دستگاه تستر ساخت شرکت fluke است. این شرکت در سال 1948 به منظور گسترش یک فناوری منحصر به فرد جهت تولید تجهیزاتی با قابلیت های تست و عیب یابی تأسیس شده است.
دستگاه های تستر شرکت فلوک انواع مختلفی داشته که هر کدام بسته به نوع آن، اطلاعاتی را در اختیار مصرف کننده قرار می دهند. از جمله اطلاعات مهمی که یک دستگاه تستر فلوک با کیفیت مناسب در اختیار نصب کنندگان دوربین مداربسته قرار می دهد، تشخیص احتمال وجود قطعی در طول مسیر و متراژ کابل است.

برخی از آپشن های تستر فلوک

  • Wiremap

عملکرد قابلیت Wiremap در تشخیص اشکالات فیزیکی است که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • تشخیص نصب صحیح سوکت ها در دو طرف کابل
  • رفع مشکل ایجاد اتصال کوتاه بین دو یا چند رشته کابل
  • وجود قطعی در یک یا چندین رشته
  • نحوه چیدمان درست رشته ها
  • Propagation Delay

این قابلیت مقدار زمانی که صرف ارسال یک سیگنال از یک طرف کابل به طرف دیگر آن می شود را اندازه گیری می کند. مقادیر به دست آمده با واحدهای milliseconds, nanosecond, picoseconds سنجیده می شوند.

  • Delay Skew

تفاوت بین سریع ترین و کند ترین زوج سیم موجود در قابلیت Propagation Delay را که معمولا بین 25-30nanoseconds (nSec) برروی 100 متر کابل است، Delay Skew می نامند.

  • Cable Lenght

این قابلیت در دستگاه تستر طول کابل را اندازه گیری می کند. به وسیله این قابلیت می توان اطمینان یافت که طول کابل از استاندارد ۱۰۰ متر تجاوز نکند.

  • Return Loss

در واقع همان مقادیر سیگنال برگشتی به فرستنده را نشان می دهد. این سیگنال برگشتی از اختلاف امپدانس(مقاومت) کابل یا کانکتور ناشی می شود که معمولا به دلایلی همچون کشیدگی بیش از حد کابل یا معیوب بودن کانکتور به وجود می آید.
از دیگر اطلاعاتی که دستگاه تستر فلوک در اختیار شما می گذارد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تست و کنترل دقيق تجهیزات شبكه اعم از كابل، كي استون پريز، پچ پنل، پچ كابل
  • تاييد اصلي يا غيراصلي بودن تجهيزات شبكه مانند كابل، كي استون، پچ پنل، پچ كابل
  • نمایش متراژ دقيق كابل كشي‌ها
  • گزارش نقایص موجود در اتصالات پچ‌ پنل و كي استون
  • گزارش قطع يا ضعيف بودن نحوه اتصال رشته‌هاي كابل به كي استون
  • گزارش وجود نويز و محل دقيق آن در مسير كابل كشي
  • گزارش وجود کشیدگی يا خمیدگی بيش از حد و محل دقيق آن در مسير كابل كشي
  • گزارش میزان خلوص مس بكار رفته در كابل شبكه
  • تست مقاومت و ميزان رسانايي كابل

هایک ویژن hikvision دوربین مداربسته آنالوگ  یو پی اس   دوربین اسپید دام

 



:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

انتخاب-دوربین-مداربسته-مناسب-برای-زمستان,,
دوربین های مداربسته اغلب در شرایط آب و هوایی متفاوتی نصب می گردند. شرایط آب و هوایی، سطح روشنایی، میزان و زاویه تابش آفتاب، گرما و سرما همگی می توانند بسیار بر عملکرد دوربین ها تاثیر گذار باشند. برای مثال مناطقی وجود دارند که سرمای طاقت فرسایی در اکثر زمان های سال دارند. پس دوربین هایی که می بایست در این نقاط نصب شوند باید از مقاومت بالایی در برابر سرما و بارش برف و باران سنگین برخوردار باشند.

نکاتی که باید برای خرید دوربین مداربسته مناسب برای آب و هوای سرد در نظر بگیرید

دوربین های مداربسته مناسب فصل زمستان به ویژه انواع Outdoor آنها که در محیط های بیرونی نصب می شوند باید در برابر شرایط آب و هوایی نامطبوع مانند بارش برف، وزش باد، گرد و غبار، باران، سرمای شدید و ... مقاوم باشند. در اینجا برای انتخاب بهترین دوربین نظارتی به سه نکته مهم که باید آنها را در نظر بگیرید می پردازیم:

1. قبل از آنکه دوربین مداربسته خود را انتخاب کنید شرایط آب و هوایی و میزان دمای منطقه مورد نظر را بسنجید

قبل از آنکه اقدام به خرید دوربین مداربسته مورد نظر خود کنید ابتدا لازم است تا دمای مکان مورد نظر را در زمستان بررسی کنید. زیرا دوربین هایی که می توانند شرایط سخت سرمایی یا گرمایی را تحمل کنند ممکن است قیمت بالایی داشته باشند. اقدام درست این است که دوربینی را بخرید که بتواند زمستان نقطه سکونت شما را تحمل کند. برای مثال لزومی ندارد که دوربینی بخرید که تحمل دمای سرد آن تا منفی 60 تا 80 در جه است زمانی که سردترین دمای منطقه سکونتتان تنها تا منفی 5 درجه است.

2. دمایی که دوربین در آن عملکرد مناسبی دارد را در نظر بگیرید

هر دوربین مداربسته مجموعا دارای یک سری ویژگی ها یا شرایط کار است که معمولا در بخش مشخصات یا کاتالوگ دستگاه به آن اشاره می شود که دمای مناسب برای بهترین عملکرد دوربین نیز در آن ذکر شده است. دمای مناسب برای عملکرد صحیح در انواع دوربین های مداربسته تحت شبکه با یکدیگر متفاوت است. برخی از دوربین های مداربسته می توانند در رنج های دمایی 55+-10- نیز عملکرد خوبی داشته باشند. برخی حتی می توانند در سرمای سخت و رنج دمایی منفی 30 یا منفی 40 درجه نیز بدون اختلال کار کنند. در حقیقت، برخی از دوربین ها و سیستم های امنیتی می توانند در دماهای بسیار بالاتر و یا بسیار پایین تر از درجه حرارت اعلام شده نیز عملکرد خوبی داشته باشند.
اما اگر دوربین یا سیستم مداربسته خود را مستقیما در نزدیکی یک منبع گرمایی شدید مانند کوره یا بخاری قرار دهید ممکن است به دوربین شما آسیب رسانده و منجر به مختل شدن و یا حتی سوختن آن شود.

3. بسته به مکان نصب (outdoor یا indoor)، دوربین یا سیستم مداربسته خود را انتخاب نمائید

اگر می خواهید دوربین مداربسته خود را در محیط های خارجی نصب کنید همیشه مدلی را انتخاب کنید که دارای استاندارد مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی سخت و دشوار است. برای مثال اگر می خواهید دوربین خود را در پارکینگ، گاراژ، حیاط روباز و .. قرار دهید باید حداقل دارای استاندارد IP66 باشد. تحت این استاندارد دوربین شما می تواند در باد، باران، گرد و غبار و ... عملکرد قابل قبولی داشته باشد. چنانچه دوربین مورد نظر را برای نصب در محیط های داخلی می خواهید دیگر نیازی به نگرانی در مورد دما و شرایط کار آن نخواهید داشت. زیرا معمولا در داخل از سیستم های گرمایشی مناسب استفاده می شود.

سایر نکات

  • برای محافظت بیشتر از دوربین های خود در برابر سرمای شدید و یا بارش برف و بارن سنگین می توانید از کاورهای پارچه ای ضخیم یا کاور های فلزی استفاده کنید.
  • معمولا دوربین های مداربسته ای که بتوانند سرماهای -60°C تا -80°C را تحمل کنند بسیار نایاب هستند. و شاید مدل های بسیار کمی از آنها وجود داشته باشد.
  • دمای مناسب برای کارکرد دوربین های مداربسته جزو ویژگی های آن است و توسط کارخانه تعیین می شود. لذا ممکن است در بالا یا پایین تر از این رنج دوربین بخوبی کار نکند.
  • توصیه می شود لنز دوربین هایی که در محیط های خارجی و در معرض هوای سرد نصب می کنید را مرتب پاک کنید زیرا برخی اوقات سرد و گرم شدن و یا شرایط آب و هوایی باعث نشستن بخار اب بر روی ان می شود.
  • اغلب سرمای هوا اختلالی در عملکرد نور مادون قرمز IR دوربین ندارد.

منابعی برای مطالعه بیشتر درباره دوربین های مداربسته:

  1. رابط کاربری تحت وب جدید شرکت Axis
  2. شرکت Hikvision به فروش با تخفیف سراسری معتاد شده است!
  3. اینترنت اشیاء – IOT در خدمت امنیت جامعه !
  4. استفاده از دوربین های 4K در پروژه های مداربسته چگونه است ؟
  5. لوکس نوری در دوربین هایک ویژن چیست ؟
  6. چگونه از هک دوربین مدار بسته خودمان جلوگیری کنیم ؟
  7. دوربین بولت حرارتی جدید هایک ویژن قبل از وقوع آتش سوزی به شما اطلاع می دهد!
  8. اخذ گواهینامه ” Common Criteria ” برای هایک ویژن
  9. چالش های امنیتی محافظت از کسب و کارهای کوچک و متوسط
  10. بزرگترین روندهای صنعت امنیت در سال 1400 چیست؟
  11. تست هارد دوربین مداربسته
  12. گسترش فناوری ابری در صنعت امنیت
  13. دلایل تغییر رنگ تصویر در دوربین مداربسته
  14. دوربين مداربسته Turbo HD هايک ويژن
  15. محاسبه مقدار ظرفيت هارد در دوربين مدار بسته
  16. دوربين مدار بسته HDCVI داهوا
  17. راهنماي خريد پک كامل دوربين مدار بسته بي‌سيم
  18. دوربين مداربسته تحت شبكه هايک ويژن
  19. کنترل دسترسی یکپارچه راهکاری بیش از امنیت
  20. حفاظت سایبری در دوربین های مداربسته
  21. نکات حفاظت سایبری در زمان دورکاری
  22. نکاتی درباره اکسس کنترل
  23. تجهیزات دوربین مداربسته
  24. دوربین مداربسته شیراز
  25. دوربین مداربسته مشهد


:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

روند انقلاب و رشد روشهای فشرده سازی ویدئویی با عبور از مراحل مختلفی پیش می رود. برای مثال کدک فشرده سازی MPEG-1 کمی بعد جایش را به MPEG-2 و بعد به MPEG-4 Part2 داد و بعد از آن هم به MPEG-4 AVC ارتقاء یافت(که امروزه به نام H.264 می شناسیم) و حالا هم H.265 در اختیار ماست. با کدک جدید H.265 امکان صرفه جویی 50 درصدی نسبت به کدک H.264 ممکن می شود.

بگفته Joseph Vo مدیر فنی شرکت Vantech:

بر اساس کدک H.264 با استفاده از یک دوربین مداربسته 2 مگاپیکسلی، در 24 ساعت یک روز کامل بیش از 50 گیگابایت از حافظه مصرف می شود. اما با استفاده از کدک H.265 این میزان به 25 گیگابایت تقلیل می یابد.

این روند تاثیر بسزایی بر روی گرایش سیستمهای امنیتی از رزولوشن 4K (3840*2160) به رزولوشن 8K(8192*4320) خواهد داشت.

به گفته Karen Sangha، متخصص بازاریابی بخش راهکارهای امنیتی شرکت پاناسونیک :

فشرده سازی کدک H.265 امکان رویارویی با چالش ویدئوهایی با رزولوشنهای بسیار بالاتر را با سطح بالاتری از فشرده سازی ممکن می سازد تا بهترین استفاده از پهنای باند و حافظه محدود مجود را در اختیار کاربران بگذارد.

کاهش مصرف پهنای باند و حافظه نیز به به شکل بهتری به کاربران نهایی سود می رساند. بیشترین منفعت یک سیستم H.265 نسبت به سیستم H.264 به کاهش نرخ انتقال داده ها بر خواهد گشت که باعث می شود تقریبا نیمی از هزینه های ذخیره سازی و پیاده سازی ارتباطات کاهش یافته و همزمان کیفیت تصاویر با توجه به پهنای باند محدود کمتر تغییر می کنند.

پشتیبانی هایک ویژن  hikvision

مزایای استفاده از سیستمی پکپارچه بر مبنای پلتفرم H.265

با درک فواید H.265 شرکتها رو به تولید کامل دوربینهای ماربسته براین اساس خواهند آورد. چیپستهای پشتیبان H.265 که فعلا توسط Ambrella و Hisilicon ارائه می شوند و در آینده بیشتر و بیشتر NVR ها نیز بر اساس کدک H.265 کار خواهند کرد و قطعا سیستمهای End-to-End یا یکپارچه و کامل بر اساس پلتفرم H.265 جای خود را تثبیت خواهند کرد.

بگفته Pieter Van de Loovern مدیر ارشد بازاریابی شرکت بوش اگر یک مشتری دوربین مداربسته H.265 خریداری نماید ولی رکوردر سازگار با H.264 داشته باشد عملا از مزیتی استفاده نکرده است. بنابراین تمام اجزای سازگار مثل نرم افزار مدیریت ویدئویی، مانیتورها، تجهیزات و حافظه تحت شبکه هم باید در اختیار او باشند تا بتواند بخوبی از رزولوشن بالای راهکارهای ویدئویی نظارت تصویری تحت پلتفرم H.265 بهره مند شود. بنابراین کاربر باید به یک سیستم کامل مبتنی بر کدک H.265 فکر نماید.

داشتن یک سیستم کامل H.265 امکان بهره مندی جامع از یک برند را میسر می نماید و برای نصاب نیز میتواند به صرفه جویی وقت و انرژی بینجامد. خرید NVR ها، دوربینهای مداربسته و سیستمهای مدیریت ویدئویی (VMS) از برندهای مختلف به این معناست که برای رفع مشکلات همواره نیاز به سه نوع تماس با تیمهای تکنیکی هر شرکت خواهید داشت. ضمن اینکه کیفیت و سطح سازگاری آن تجهیزات هم با توجه به برندهای آنها متفاوت است.

بازارهای مرتبط

بازارهای عمودی و مرتبط هم بدلیل نیاز به ضبط تصاویر با رزولوشنهای بالاتر همراه با کاهش انتقال بیت و مصرف فضای کمتر، بیشتر به سیستمهای جامع بر مبنای H.265 گرایش داشته اند. این قضیه بخوبی در پروژه های بزرگ با چندین دوربین مداربسته مگاپیکسلی و در سطحی وسیع ملموس است.

موارد بسیاری مثل راهکارهای نظارت تصویری پارکینگها، فروشگاهها، مراکز بزرگ مثل فرودگاهها و مراکز تفریحی بدلیل نیاز بیشتر به جزئیات تصویری و اطلاعاتی بیشتر از قبل به این سیستمها نیازمند هستند.

یک کاربرد ایده آل دیگر از پلتفرم H.265 به سیستمهای نظارت تصویری شهری برمی گردد. آیا کاربران علاقه به خرج بیشتر بر اساس کدک H.265 دارند؟ بستگی به مشتریان دارد! مثلا شهرهای بزرگ به خرج بر روی تکنولوژیهای نوین بسیار علاقه نشان می دهند که آنهم به این علت است که نیاز به تصاویری واضحتر و باکیفیت تر دارند و شاید از منظر مدیریت شهری از مهمترین عوامل به حساب بیاید.

  پکیج دوربین مداربسته  نصب دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

حساسیت بالا در نور کم با سنسورهای Exmor 35mm

دوربین مداربسته تحت شبکه جدید شرکت سونی با نام SNC-VB770 با رزولوشن 4K به پشتوانه سنسورهای Exmor 35mm قادرند در شدت نور بسیار کم با استفاده از لنزهای تخصصی سونی حداکثر کارایی را داشته و به داشتن تصاویری بسیار واضح در نور کم کمک می نماید. این قابلیتها و مشخصات، دوربین مداربسته تحت شبکه 4K، سونی را قادر می سازد در شرایط نور بسیار ضعیف در رزولوشن 4K با 30 فریم در ثانیه به ضبط تصاویر رنگی با نویزی بسیار کم بپردازد.

دوربین مداربسته سونی SNC-VB770

بهره مندی از حساسیت نوری با طیف بسیار بالای حداکثر ISO 409600 به دوربینهای مداربسته جدید سونی امکان می دهد بتوانند تصاویر ویدئویی تمام رنگی را حتی در تاریکی نسبتا شدید به کاربر ارئه نماید. با این شدت حساسیت بالا دوربین مداربسته SNC-VB770 می تواند در شدت نوری به کمی 0.004 لوکس و یا در شرایط چالش برانگیز نوری، تصاویر رنگی خوبی با رزولوشن 4K را با 30 فریم در ثانیه ضبط نماید.

دوربین مداربسته سونی SNC-VB770

hikvision    هایک ویژن

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته

قابلیت Inteligent Cropping دوربین مداربسته سونی را قادر می سازد در منطقه ای وسیع با یک دید محیطی خوب تمام صحنه را زیر نظر گرفته و هم زمان نمایی محدودتر و نزدیکتر را با توجه به نیاز کاربر بطور جداگانه نمایش دهد. درواقع دوربین مداربسته می تواند تمام تصویر را با رزولوشن Full HD ضبط نموده و بخش مورد نظر را بطور مجزا با رزولوشن VGA به کاربر نشان خواهد داد. با این قابلیت از پهنای باند شبکه بشکلی بهینه تر استفاده شده و نیاز به حافظه ذخیره سازی را تا 50 درصد کاهش خواهد داد. بعلاوه ردیابی چندگانه با تشخیص چندین هدف مجزا در یک صحنه و ردیابی مجزا در صفحات مختلف کمک شایانی به ناظر خواهد کرد. این کار ریسک از دست دادن هدف مظنون را کاهش می دهد و به اپراتور امکان می دهد اجسام را در تصاویر منقطع و مجزا در جلوی چشم داشته باشد.

دوربین مداربسته سونی SNC-VB770

این دوربین مداربسته می تواند در غالب دو تصویر با رزولوشن 1920*1080 یا چهار تصویر با رزولوشن 640*480 بصورت مجزا، تصاویر Inteligent Cropping را در اختیار کاربر قرار دهد. ضمن اینکه حداکثر تا 8 تصویر با رزولوشن VGA نیز می تواند در حالت دستی بکار گرفته شود(در حالت خودکار 4 حالت).

دوربین مداربسته سونی SNC-VB770

در این دوربین مداربسته طیف ISO از 100 تا 102400 در محدوده ای استاندارد و محدوده Expandable نیز در طیف 50 تا 409600 قرار دارد.

ضمن اینکه این دوربین مداربسته از دریچه نصب لنز از نوع E  و FE پشتیبانی می نماید. رزولوشن تصویر دوربین مداربسته SNC-VB770 برابر با 12.2 مگاپیکسل یا ابعاد پیکسلی 4240*2832 می باشد.

تارگت های لینک سازی تیام

   دوربین مداربسته تی وی تی          تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

فشرده سازی تصاویر در دوربین مداربسته

با توجه به اینکه رزولوشن یک مقیاس اندازه گیری فیزیکی تعداد پیکسلهاست، نمی توان فهمید که چه مقدار از پیکسلها در پروسه فشرده سازی تغییر کرده اند. هر پیکسل دارای یک مقدار رنگی معین است که این مقدار معمولا در یک مجموعه 16 میلیون عضوی از انواع رنگها (24 بیت رنگی) قرار می گیرد. این موضوع باعث می شود برای هر پیکسلی نیاز به حفظ مقدار زیادی داده داشته باشیم.

برای مثال یک جریان تصویری با رزولوشن 1080P با سرعت ضبط 30 فریم در ثانیه اگر قرار باشد فشرده نشود به حجمی برابر 1 گیگابیت بر ثانیه خواهد رسید! اما تصاویر ویدئویی دیجیتال امروزه در بخش نظارت تصویری و دوربین مداربسته بصورت فشرده در می آیند. بنابراین یک ویدئو با رزولوشن 1080P و با نرخ ضبط 30 فریم در ثانیه معمولا با حجمی برابر 1 تا 8 مگابیت بر ثانیه ضبط و تولید می شود؛ این یعنی با فشرده سازی 1 صدم تا 1 هزارم نسبت به ویدئویی غیر فشرده سر وکار داریم. اما سوال اینجاست که چقدر یک ویدئو – هرقدر هم حجیم - فشرده شده است؟

جنبه مثبت ماجرا این است که بدون کاهش شدید کیفیت تصاویر توانسته ایم حافظه و پهنای باند را بهینه تر و با کاهش بیشتری مصرف کنیم. این نشان می دهد که چرا اینقدر این موضوع مهم است و اجماع نظر بین متخصصان بر همین موضوع طبیعی است.

اما انتخاب میزان مناسبی از فشرده سازی کمی نیاز به دانستن فوت و فن و تجربه دارد. اینکه چقدر افت کیفیت بر اثر فشرده سازی قابل قبول است هم بستگی به هدف نهایی بینندگان یا جزئیاتی دارد که نیاز است ذخیره شود. بازهم مهم است که بدانیم آیا افزایش فشرده سازی می تواند به صرفه جویی بهتر در فضای ذخیره سازی و یا کاهش استفاده از سوئیچ و سرورها بینجامد؟

اگر دو دوربین مداربسته یکسان با رزولوشنی یکسان را در نظر بگیرید، کیفیت تصاویر می تواند با توجه به نوع فشرده سازی مورد استفاده و میزان(Level) فشرده سازی با یکدیگر تفاوت داشته باشد.

محدودیت در مقدار رزولوشن دوربین مدار بسته

حتی اگر کیفیت تصاویر هم با توجه به افزایش تعداد پیکسلهای تصویر بالاتر رود(قبلتر گفتیم که این باور غلط است) دو عامل کلیدی دیگر هم وجود دارند که در عمل برای کیفیت تصاویر محدودیت ایجاد می نماید : زاویه تصویر برداری و رزولوشن حداقلی مورد نیاز .

زاویه تصویر برداری دوربین مداربسته :

جدا از اینکه کیفیت یک تصویر چقدر است، لازم است که تصویر از زاویه مناسبی گرفته شود تا جزئیات یک شیء یا هدف بخوبی دیده شود. برای مثال در تصویر زیر میبینید که کیفیت تصویر و نتیجه برداشت شده از تصاویر کاملا متفاوت از رزولوشن دوربینهاست:

رزولوشن دوربین مداربسته

حتی اگر تصویر سمت چپ 10 برابر پیکسل بیشتر از تصویر راست هم میداشت باز هم جزئیاتی را که در تصویر راست واضح دیده می شود را در اختیار ما قرار نمی داد. این یک مشکل رایج است که مثلا در پروژه هایی مثل پارکینگهای بزرگ تنها با یک دوربین مداربسته با رزولوشن بالا، می تواند آزار دهنده شود. یعنی حتی اگر شما تعداد پیکسل مورد نیازتان را هم در تصویر داشته باشید بازهم ممکن است راننده ای که موازی یا مخالف جهت دوربین مداربسته حرک می کند را بخوبی نشناسید و جزئیات نا مفهوم و در زاویه ای بد دیده شود. تازه با آن زاویه علاوه بر اینکه نمی شد چیزی از چهره راننده را تشخیص داد، پلاک خودرو هم جالب دیده نمی شد.

رزولوشن مورد نیاز یا حداقل پیکسل مورد نیاز دوربین مداربسته

غالبا از گذشته اینطور بوده که سیستمهای نظارت تصویری همیشه تشنه رزولوشن بودند. در واقع همیشه نیاز به رزولوشن و احتیاجات امنیتی سریعتر از رزولوشن پیش می رفتند. وقتی رزولوشن تصاویر و تعداد پیکسلها به بیش از 2 مگاپیکسل رسید عملا دیگر موضوع پیکسل از صدر نیازمندیها خارج شد و بنوعی افزایش آن خیلی دردی را دوا نمی کرد. یعنی این رزولوشن برای داشتن جزئیات کافی از چهره و یا جزئیات پلاک خودرو می تواند کافی باشد و اغلب کاربران هم در عمل از افزایش رزولوشن سود زیادی نبرده اند. ممکن است که تصویر کمی زیباتر بنظر بیاید اما کیفیت نهایی و بعبارتی آنچه باقی می ماند خیلی هم فرق ندارد. آنچه می گوییم مفهوم مهمی است که درک آن با درک مفهوم PPF یا چگالی پیکسلها در تصویر یک هدف، یکسان است. هدف ما از طرح این جملات این است که گاهی انگار با اشتباه تصمیم گیری در پروژه و عدم تناسب رزولوشن یا موارد یاد شده می تواند تنها به "هدر دادن" پیکسلها بینجامد.

عوامل موثر بر روی رزولوشن

متاسفانه عوامل زیادی بر روی رزولوشن سیستمهای نظارت تصویری اثر می گذارند که در زیر آورده شده اند:

  • کارایی یا قابلیت کار در نور کم
  • کارایی WDR
  • تنظیمات فشرده سازی
  • زاویه دوربین مداربسته (زاویه افقی) یا زاویه عمودی
  • فکوس و نوع لنز مورد استفاده

رزولوشن قید شده در مشخصات دوربین مداربسته تنها یک متریک یا عدد مقیاس سنجی رایج است که خیلی نباید بر روی آن تاکید داشته باشید. نتیجه عمل همیشه متفاوت از اعداد و در مقابله با مشکلات متفاوت خواهد شد. درک موضوع رزولوشن تصویر و عوامل موثر در تغییر آن برای داشتن بالاترین کیفیت بصورت اختصاصی برای هر نوع کاربردی بسیار مهمتر از اعداد و ارقامیست که در مشخصات یک محصول قید می شود. تازه این با فرض این موضوع است که همه این ارقام واقعی و بدور از بزرگنمایی بوده باشد.

  1. دوربین مدار بسته دام  
  2.     تجهیزات دوربین مداربسته  
  3.    دوربین مدار بسته بولت
  4.     دوربین مداربسته برای منزل
  5. دوربین مداربسته شیراز  
  6.   دوربین مداربسته مخفی  
  7.  دوربین مداربسته اصفهان
  8. دوربین مداربسته تبریز
  9. کابل‌ کشی شبکه 

دزدگیر اماکن



:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

تحلیلگر ویدئویی در خدمت CCTV : نیازها و چالشها

تحلیل ویدئویی بتنهایی می تواند در آینده یک بخش مهم صنعت امنیتی بحساب بیاید. در دسترس بودن این قابلیت با تمام جذابیتهایش بعنوان یک سرویس می تواند مورد توجه همه مشتریان قرار گیرد.

دولت و آژانسهای امنیتی نیاز به مدیریت مرکزی سیستمهای نظارت تصویری و دستگاههای نظارت مرکزی را بیش از پیش حس کرده اند. این موضوع بعنوان یک کمبود عمومی می تواند در برخورد با تروریسم کمک بسیار بهتر و موثرتری را بهمراه داشته باشد.

خارج از عرصه امنیتی، کاربردهای جدیدی برای تحلیلگر ویدئویی درحال شکلگیری است تا هزینه های دستگاههای بروزی را که شرکتهای تولید کننده دوربین مداربسته تحت شبکه به بازار عرضه می کنند را نیز بیشتر رقابتی نماید و به اصطلاح هزینه ها توجیه پذیری بیشتری داشته باشند.

بازار برای تحلیلگرهای ویدئویی بشدت درحال رشد است اما هنوز هم با چالشهای خود روبروست. برای مثال استفاده از قابلیت تشخیص چهره،  در صورتی که شما دیتابیسی برای تطبیق تصاویر گرفته شده با اشخاص نداشته باشید عملا بی فایده و بی اثر خواهد بود. برای مقابله با این مشکلات خیلی از شرکتهای سازنده نرم افزارهای تحلیلگر رو به همکاری مشترک و بین رشته ای می آورند تا بخشهای حرفه ای یا ترکیبی کار را به گروههای تخصصی محول کنند.

مثلا راهکاری مثل Facewatch پلتفرمی است که خیلی با نوع کار نیروهای پلیس همخوانی داشته و به کسب و کارها و نیروهای امنیتی این امکان را می دهد تا از جرایم بصورت دیجیتالی گزارش آنلاین داشته باشند. بنابراین در مشاغل مختلف می شود این گزارشها و داده ها را به اشتراک گذاشت تا مثلا تصاویر مجرمین یا اهداف مهم در بین دیتابیسهای نرم افزارهای تشخیص چهره در همه جا به اشتراک و بهره برداری برسند.بیشتر بخوانید: هایک ویژن hikvision

بنابراین این نکته برای دوربینهای مداربسته رایج بعنوان سنسورهایی برای کسب اطلاعات افراد ناشناس می تواند تبدیل به یک مزیت شود که افراد زیادی را تشخیص دهد بی آنکه حتی فردی بیش از 1 بار از جلوی دوربین مداربسته رد شده باشد! به این معنی که می شود هرجایی از اطلاعات استفاده کرد، خواه در داخل سیستمهای امنیتی و یا در دفتر یک شرکت تجاری و خواه در دانشکده و .. . البته همه چیز طبق قانونی مدون خواهد بود.

بخشهای روبه رشد

شکی نیست که تحلیلگر ویدئویی بعنوان یک سرویس می تواند در روزها و سالهای پیش رو بعنوان یک نیازمندی در بحث پهنای باند و هزینه های جاری مورد توجه قرار گیرد. زیرا این راهکار می تواند با استفاده از سیستمهای نوآورانه به مقابله با چالشهای آشکار آینده سیستمهای نظارت تصویری برود.

البته نگرانیهای امنیتی داده های بدست آمده که در اختیار شرکتها و تولید کنندگان قرار می گیرد همچنان باقی خواهد ماند. در آخر اینکه آیا این راه حلها می توانند مشتریان را متقائد نمایند که از مزایای اتصال به فضای ابری با توجه به ریسکهای امنیتی همراه آن استفاده کنند یا خیر؟ باید ببینیم در آینده چه پیش می آید.

  دوربین مدار بسته   نصب دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()