نوشته شده توسط : جعفر

 

از مشخصات اصلی دوربین اسپیددام قابلیت چرخش آن و زوم اپتیکال است که باعث حرفه ای شدن این دوربین ها شده است.

  • قابلیت چرخش اسپید دام

زاویه چرخش اسپید دام به صورت افقی و عمودی می باشد. این دوربین از نظر چرخش زاویه افقی، محدودیتی ندارد. از نظر عمودی نیز بیش از 90 درجه می چرخد. در کل زاویه چرخش اسپید دام طوری است که نسبت به سایر دوربین ها بیشترین منطقه را پوشش می دهد.

  • قابلیت زوم اپتیکال

قابلیت زوم اپتیکال اسپیددام کمک می کند تا در هنگام زوم کردن بر روی تصاویر کیفیت تصاویر حفظ شود. قابلیت اپتیکال اسپید دام باعث می شود تصاویر تا چند کیلومتری به خوبی قابل تشخیص باشند.

معمولا میزان زوم اپتیکال را با ضریب X نشان می دهند. بنابراین اگر در مشخصات دوربین مداربسته اسپید دام مثلا 12X را مشاهده کردید. این بدین معنی است که دوربین قادر است تا 12 برابر اندازه واقعی بر روی تصویر زوم کند.

دوربین اسپید دام
 

دوربین اسپید دام برای چه مکان هایی مناسب است؟

  • کاربرد اصلی دوربین های اسپیددام معمولا در محیط های بزرگ است. زیرا این دوربین ها اغلب دارای زوم یا بزرگنمایی قدرتمندی هستند که می تواند مسافت های دور را تشخیص دهد.
  • یکی از قابلیت های دوربین مداربسته اسپیددام امکان برنامه ریزی آنها است. به این ترتیب که می توان دستور های لازم را در قسمت پریست (PRESET) آن تنظیم نمود که در هر زمان چه قسمتی از محیط را تصویربرداری کند.
  • به دلیل اینکه این دوربین ها این قابلیت را دارند که در تمام جهات بچرخند. می توان از آنها در مکان هایی همچون معادن، کارخانجات بزرگ، چهارراه ها و میادین اصلی استفاده نمود.
 
 
 
 

قابلیت تعقیب خودکار (Auto Tracking)  دوربین PTZ

هایک ویژن در نسل جدید دوربین های چرخشی خود، قابلیت Auto Tracking یا ردیابی خودکار اضافه نموده است. با تنظیم این قابلیت می توان سوژه های مختلف در تصویر را ردیابی کرد.

نحوه عملکرد قابلیت تعقیب خودکار در دوربین مداربسته بدین شکل است که دوربین یک سوژه را بر اساس پارامتر های تعریف شده در خود، تشخیص داده و آن را در طول بازه دید خود، که معمولا بسیار گسترده است دنبال می کند. این قابلیت باعث افزایش کارایی دوربین های گردان می شود. زیرا همانطور که می دانید این دوربین ها با وجود امکان چرخش در جهات مختلف تنها می توانند یک محل یا هدف را نمایش دهند.

 
 
 
 

مزایای دوربین چرخشی اسپید دام

  • لنز تیره به کار رفته در دوربین مداربسته اسپید دام باعث شده تشخیص اینکه دوربین مداربسته در حال ضبط است یا خیر سخت شود.
  • این دوربین ها دارای قابلیت تنظیم نور سفید هستند. این ویژگی کمک می کند تا تصاویری که بسیار روشن و یا تیره هستند؛ بهتر دیده شوند.
  • طراحی منحصربفرد دوربین های PTZ و حبابی که به عنوان محافظ لنز به کار گرفته شده؛ عملکرد دوربین را بالا برده است.
  • از مزیت بسیار کاربردی دوربین های گردان قابلیت کنترل از راه دور آنها می باشد. شما می توانید، به راحتی با کمک نرم افزاری های کامپیوتری یا اپلیکیشن موبایل زاویه دوربین، میزان زوم و سایر تنظیمات دوربین را به راحتی انجام دهید.
  • هوشمند بودن این دوربین ها نیز یک ویژگی کلیدی مثبت است. شما می توانید با برنامه ریزی نرم افزار، دوربین را طوری تنظیم کنید تا در صورتی که شخصی یا وسیله نقلیه ای وارد محیط شد، دوربین شروع به فیلمبرداری کند. این عمل باعث می شود مدت زمان ذخیره فیلم توسط هارد افزایش یابد.
 
 
 
 

دید در شب دوربین اسپیددام

دوربین های اسپید دام دارای برد دید در شب بالایی هستند که برای هر مدل به طور جداگانه در کاتالوگ محصول آمده است. اما به تازگی نوع جدیدی از دوربین مداربسته اسپید دام در بازار یافت می شوند که به نام اسپید دام لیزری معروفند. این دوربین ها دارای برد دید در شب یک کیلومتر نیز می باشد.

 
 
 
 

نصب دوربین اسپید دام و راه اندازی آن

دوربین اسپیددام علاوه بر کابل تصویر و کابل برق دارای یک کابل اضافی به نام RS485 هستند. این کابل اضافی جهت کنترل دوربین اسپیددام است. به این ترتیب جهت اتصال و کابل بندی همانند سایر دوربین ها، کابل تصویر و برق را به دوربین وصل نمایید. پس از آن باید سیم های مربوط به کابل RS485 را وصل کنید. در این قسمت باید توجه کنید که سیم ها باید به پین های هم نام دوربین و دستگاه DVR وصل شوند.

به عنوان مثال؛ اگر یکی از سیم ها را به پین RS485+ روی DVR وصل کردید. باید سر دیگر همان سیم را به پین RS485+ دوربین وصل کنید. سیم دیگر را نیز همین طور؛ باید سرهای آن سیم را به پین های RS485- دوربین و دستگاه DVR وصل کنید.

 
دوربین اسپید دام
 

پس از نصب دوربین باید تنظیمات دوربین اسپید دام را انجام داد. دوربین های اسپیددام به دلیل کارکرد و قابلیت های متفاوتی که نسبت به سایر دوربین ها دارند؛ دارای تنظیمات خاصی نیز هستند.

 

تنظیمات دوربین اسپید دام

جهت آشنایی با تنظیمات اسپید دام مقاله تنظیمات PRESET در دوربین اسپیددام هایک ویژن را دنبال کنید.

 

دوربین اسپید دام بیسیم

دوربین اسپید دام بیسیم طوری طراحی شده اند که می توانند تصاویر و همچنین صدا را بر روی micro SD که بر روی دوربین تعبیه شده ضبط کنند. این دوربین ها تا 128 گیگ رم را پشتیبانی می کنند.

همچنین می توانید دوربین اسپیددام بیسیم را هم با سیم لن استفاده کنید. به این ترتیب می توانید در صورت تمایل با کمک کابل شبکه دوربین را به دستگاه NVR وصل کنید.

 
 
 
 

دوربین مینی اسپید دام چیست؟

دوربین های مینی اسپید دام نوعی از دوربین های گردشی هستند که همانطور که از نامشان پیداست سایز کوچکتری داشته و زوم های کمتر از 8x یا 10x دارند. با توجه به ابعاد کوچک آنها، این دوربین ها کاملا برای کاربری های مسکونی و یا تجاری مناسب بوده و دیگر لزومی به استفاده از دوربین های اسپیدددام بزرگتر با زوم 30x در این مکان ها نیست.

همانند تمام دوربین های PTZ این دوربین ها نیز می توانند در تمام جهت چرخش کنند و با توجه به دستورالعمل اپراتور، عمل بزرگنمایی و زوم را انجام دهند. آنها همچنین می توانند حرکات اتوماتیک از پیش تعریف شده انجام دهند.

 

سیستم های امنیتی    سیستم های ایمنی منزل     امنیت هوشمند    شاخص های شهر هوشمند



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

بسیاری از فروشندگان دوربین مداربسته به دنبال اخذ نمایندگی هایک ویژن می باشند. جهت گرفتن نمایندگی هایک ویژن و حفظ منافع خود و شرکت لازم است تعهداتی در زمینه فروش و نصب دوربین مداربسته هایک ویژن صورت بگیرد. لذا به منظور آگاهی از شرایط نمایندگی هایک ویژن اطلاعات مندرج شده را با دقت مطالعه نمایید.

 
 
 
 

چرا نمایندگی دوربین مداربسته هایک ویژن را بگیرم؟

سیستم نظارتی دوربین مداربسته بخصوص در سالهای اخیر بسیار پرطرفدار شده. به طوری که تقریبا بیش 90 درصد ساختمان های مسکونی، ادارات، مدرسه ها، بیمارستان ها، کسب و کارهای کوچک و بزرگ به منظور امنیت و کنترل اقدام به نصب دوربین مداربسته می کنند.

اما چرا نمایندگی دوربین هایک ویژن را انتخاب کنیم؟ در جواب این سوال باید گفت که دوربین هایک ویژن از نظر متخصصین حوزه سیستم های مداربسته از نظر کیفیت یکی از بهترین دوربین مداربسته در جهان است. دوربین های هایک ویژن در ایران نیز به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب و گارانتی معتبر بسیار پرطرفدار است.

هایک ویژن هر ساله بخش قابل توجه ای از سود سالانه خود را صرف تحقیق و گسترش فناوری دوربین مداربسته می کند. همین عامل باعث ماندگاری و تداوم برند هایک ویژن در عرصه رقابت شده است.

 

چطور از شما نمایندگی هایک ویژن بگیرم؟

اگر داوطلب اخذ نمایندگی هایک ویژن در شهر خود هستید لازم است به شرایط زیر متعهد باشید:

  1. فرد یا فروشگاه با اصالت از همان شهر مورد نظر باشد.
  2. دارای حداقل 3 سال سابقه کار مفید در زمینه دوربین مداربسته.
  3. از نظر خوشنامی و اعتبار کسب و کار در میان مردم آن شهر مورد قبول باشد.
  4. دارای محل ثابت کسب اعم از تجارتی یا اداری (در صورت استیجاری بودن ارائه قرارداد الزامی می باشد).
  5. مشخص نمودن حداقل حجم خرید در هر دوره
  6. عدم تخطی از قیمت گذاری های مصوب شرکت هایک ویژن و بی نظمی در بازار فروش دوربین

فرد یا مجموعه می تواند با دارا بود شرایط لازم و با پر کردن فرم درخواست که در پایین همین صفحه

آمده است نسبت به اخذ نمایندگی یا پخش محصولات هایک ویژن اقدام نماید.

 

تفاوت نمایندگی با فروشنده عادی در چیست؟

 
 

به طور کلی نماینده دوربین مداربسته البته در برابر تعهداتی که نسبت به شرکت پخش کننده دارد؛ می تواند از منافع بیشتری در فروش بهره ببرد. از سوی دیگر شرکت پخش کننده نیز متعهد خواهد شد یک حاشیه امن ایجاد کند تا رقابت را برای نمایندگی های هایک ویژن در برابر سایر برندهای دوربین مداربست راحت تر کند. در ادامه بیشتر راجع به تعهدات نماینده و پخش کننده صحبت می کنیم.
از این رو اگر مجموعه شما به صورت پیوسته و حرفه ای در این زمینه سیستم نظارتی فعالیت دارد. گرفتن نمایندگی دوربین مداربسته نه تنها توجیه پذیر است بلکه منافع قابل قبولی را برای شما فراهم می کند. چون مستقیما از پخش کننده، با قیمت همکار و پشتیبانی که هایک ویژن برایتان ترتیب داده دوربین را تهیه می کنید.
اما چنانچه به صورت موقت و دوره ای وارد این زمینه شده اید و هیچ هدف و برنامه خاصی در نظر ندارید گرفتن نمایندگی هایک ویژن غیرممکن می باشد.

 

 

تعهدات نماینده هایک ویژن چیست؟

 
 

تعهدات نمایندگی هایک ویژن در هر شهری با توجه به نوع قرارداد متفاوت است. البته این  قراردادها طوری  تنظیم خواهد شد که تعادل بین پخش کننده و نماینده برقرار باشد. از جمله مهمترین و رایج ترین شرایط اخذ نمایندگی هایک ویژن این است که:

  • اگر نماینده نتواند حداقل سقف فروشی را که متعهد شده را طبق قرارداد انجام دهد. نمایندگی او باز پس گرفته خواهد شد و قرارداد لغو می گردد.
  • نمایندگان هایک ویژن متعهد خواهند شد که تنها در محدوده جغرافیایی خود فروش انجام دهند.

اگر مشتری یا خریداری خارج از حوزه فعالیت این نماینده به او مراجعه کرد مطابق قرارداد و شرایط شرکت پخش کننده عمل کند.

 

 

تعهدات پخش کننده چیست؟

 
 

تعهدات پخش کننده هایک ویژن نیز می تواند با توجه قرار داد متفاوت باشند. اما مهمترین و رایجترین تعهدات پخش کننده در قبال نماینده عبارتند از:

  • پخش کننده متعهد خواهد شد در محدوه جغرافیای آن نماینده محصولات هایک ویژن را به هیچ مشتری دیگری نفروشد.
  • تعمیرات و خدمات پس از فروش برای کلیه تجهیزات هایک ویژن بر عهده پخش کننده خواهد بود.
  • همچنین پخش کننده برای نمایندگان خود با توجه به میزان کارکرد آنها در ماه اعتبار مالی تعیین می کند. به این صورت نمایندگان می توانند به صورت مدت دار محصولات هایک ویژن را دریافت کنند.
 


:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

یکی از مهمترین مسائلی که مردم را در هنگام خرید کالایی دچار سردرگمی می کند؛ قیمت متنوع یک نوع محصول است. دوربین مداربسته نیز از این قاعده مستثنی نیست. بسیاری از کاربران می خواهند بدانند آیا هزینه ای که بابت خرید دوربین پرداخت می کنند درواقع قیمت واقعی و مناسب است یا خیر. به همین دلیل ما در این مقاله 6 عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته را برمی شماریم. از جمله عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته شامل:

  1. برند دوربین مداربسته
  2. تکنولوژی دوربین مداربسته
  3. کیفیت تصویر دوربین مداربسته
  4. نوع لنز دوربین مداربسته
  5. جنس بدنه دوربین
  6. قابلیت های هوشمند دوربین مداربسته
 
 

1- برند دوربین مداربسته:

برند بیان کننده اعتبار آن کالا می باشد. این بدان معنا نیست که لزوما کالا یا تجهیزاتی که از برند مشهور نیستند، بی کیفیت و مشکل دارند. بلکه به این معناست وقتی از برند معتبری خرید می کنید، کیفیت و عملکرد آن محصول تضمین شده است.

مساله برند در لوازم الکترونیکی نقش بسیار پررنگی دارد. عموما شرکت های خوش نام و مشهور در زمینه دوربین مداربسته توجه بیشتری به کیفیت ساخت، طول عمر محصول، تکنولوژی آن دارند. حالا سوال اینجاست که بهترین برندهای دوربین مداربسته در ایران کدام است.

معتبرترین برندهای دوربین مداربسته موجود در ایران از نظر قیمت به سه دسته تقسیم می شوند:

  • برندهای گران قیمت دوربین مداربسته: سونی، پاناسونیک، اکسیس، دالمایر، بوش
  • برندهای با قیمت متوسط دوربین مداربسته: هایک ویژن، یونی ویو، داهوا
  • برندهای ارزان دوربین مداربسته: ژئوویژن، ویوتک، ای وی تک

قابل ذکر است؛ لزوما قیمت بالای یک برند نشان دهنده با کیفیت تر بودن آن برند نسبت به سایر برندها نیست. به عنوان مثال دوربین هایک ویژن از نظر تکنولوژی از برخی برندهایی مثل سونی و بوش پیشی گرفته است اما قیمت آن نسبت به این دو برند مناسب تر است.

عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته
 

2- تکنولوژی دوربین مداربسته

کلا دوربین های مداربسته از نظر تکنولوژی به دو دسته آنالوگ و IP تقسیم بندی می شوند. قیمت دوربین های تحت شبکه (IP) به دلیل کارایی بیشتر و قابلیت های هوشمندی که دارد، نسبت به دوربین های آنالوگ گرانتر است.

اگرچه دوربین تحت شبکه قابلیت های بیشتری دارد اما این بدان معنا نیست که دوربین IP برای شما مناسب تر است. شما باید بنا به نیاز کاربری که دارید نوع دوربین خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال در مکان های کوچک مثل اداره، ساختمان مسکونی و … دوربین های آنالوگ پاسخگو نیاز شما هستند و نیاز به صرف هزینه زیاد نیست.

بنابراین در مورد فاکتور تکنولوژی دوربین مداربسته شما باید در ابتدا نیاز کاربری خود را مشخص کنید تا بی جهت هزینه زیادی پرداخت نکنید.

 
 
 

3- کیفیت تصویر دوربین مداربسته:

 کیفیت تصویر به میزان قابل توجهی به رزولوشن دوربین بستگی دارد. هر چه قدر که رزولوشن دوربین مداربسته بیشتر باشد شما قادر خواهید بود جزئیات را با وضوح بالاتری ببینید. بالطبع قیمت دوربین ها با رزولوشن بالاتر، بیشتر خواهد بود.

اما یک مساله در مورد رزلوشن که به هنگام خرید دوربین مداربسته و دستگاه ضبط باید حتما به آن توجه کنید این است که رزولوشن دوربین و دستگاه ضبط باید با هم همخوانی داشته باشند.

به عنوان مثال اگر شما یک دوربین 5 مگاپیکسلی بخرید ولی دستگاه DVR شما نهایتا تا رزلوشن 3 مگاپیکسلی را پشتیبانی کند. در نهایت تصویری که مشاهده خواهید کرد دارای کیفیت 3 مگاپیکسلی است. در این صورت هزینه بالایی را بابت دوربین پرداخت کردید اما کیفیت بالایی را نمی توانید شاهد باشید.

برای فهمیدن این مساله که دستگاه DVR و دستگاه NVR تا چه کیفیتی را ساپورت می کند باید کاتالوگ هر محصول را مطالعه کنید.

 
 
 

4- نوع لنز دوربین مداربسته:

معمولا لنز دوربین مداربسته از نظر فاصله کانونی به دو دسته لنز ثابت (Fix)، وریفوکال (Vari-focal) تقسیم بندی می شوند.

  • لنز ثابت: دوربین هایی با لنز ثابت فاصله کانونی ثابتی دارند. بدین معنی که پس از نصب دوربین، زاویه دید ثابت است. به بیان دیگر لنز دوربین فیکس معمولا 2.8، 3.6 یا 6 می باشد. پس شما می توانید دوربین را یا بر لنز 2.8 فیکس کنید یا 3.6 و یا 6. خارج از این حالت ها ممکن نیست.
  • لنز وریفوکال (متغیر): در این لنزها امکان تغیر فاصله کانونی در بازه مشخصی مثلا بین 2.8 تا 12 امکان پذیر است. یعنی شما می توانید لنز دوربین را بین این دو بازه به صورت دستی تغیر دهید.

اگر در دوربین های وریفوکال موتوری برای تنظیم لنز دوربین تعبیه شده باشد به آنها وریفوکال موتوردار یا موتورایز می گویند. در این دوربین ها شما می توانید بدون دخالت دست و از طریق منوی دستگاه NVR زوم و زاویه دوربین را تغییر دهید.

انتخاب نوع لنز دوربین کاملا بستگی به نیاز کاربری شما دارد. به عنوان مثال در یک محیط کوچک که صرفا نظارت رفت و آمد بررسی می شود لنز ثابت پرکاربرد و مقرون به صرفه تر است و نیازی نیست که هزینه زیادی بایت لنز دوربین بکنید.

 
 
 

5- جنس بدنه دوربین مداربسته:

اصولا جنس بدنه دوربین های مداربسته فلزی است یا پلاستیکی هستند و یا ترکیبی از فلز و پلاستیک. جنس بدنه دوربین نیز از جمله عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته است. اصولا دوربین هایی با بدنه فلزی گرانتر می باشند. البته اگر بخواهید دوربین را محیط داخلی استفاده کنید جنس پلاستیکی مناسب می باشد. دوربین های فلزی معمولا در محیط های بیرونی بیشتر کاربرد دارد.

 
 
 

6- قابلیت های هوشمند دوربین مداربسته:

در سالهای اخیر بسیاری از کمپانی های معروف دوربین مداربسته بخشی از سود سالانه خود را صرف تحقیق و پژوهش می کنند تا با ارایه قابلیت های هوشمند دوربین نیاز کاربران را پاسخگو باشند. قابلیت های هوشمند مخصوص دوربین های IP است که امکان پردازش و آنالیز تصاویر را ممکن می سازد.

از جمله قابلیت های هوشمند دوربین مداربسته قابلیت شمارش افراد (People counting)، نقشه گرمایی (heat map)، تشخیص حرکت (Motion detection)، قابلیت تشخیص چهره (face detection) می توان اشاره کرد.

اگر چه قابلیت های هوشمند موجب افزایش قیمت دوربین مداربسته می شوند، اما تحلیل های مفیدی که آنالیز تصاویر به ما می دهند می توانند در مدیریت بهتر و کاهش ضرر و زیان موثر و مفید باشند. به عنوان مثال قابلیت هیت مپ به کاربر این امکان را می دهد تا محدوده های پر تردد و کم بازدید مکان تجاری خود را شناسایی کند. بر این اساس مدیریت می تواند بر اساس داده های هیت مپ چیدمان محصولات خود و نحوه قرارگیری نیروهای خود را تعیین کند.

 
 
 

نتیجه گیری :

با توجه به اینکه دوربین های مداربسته یک سیستم حفاظتی تخصصی هستند، تعمیر و پشتیبانی و خدمات آن نیازمند تخصص می باشد. بنابراین داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش تجهیزات الکترونیکی یک امتیاز فوق العاده مثبت در جهت تضمین کیفیت محصولات ارائه شده است.

لذا شما می توانید با در نظر گرفتن نیاز کاربری و عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته بهترین برند دوربین مداربسته را با قیمت متناسب خریداری کنید.

 

  1. قیمت پک دوربین مداربسته  قیمت دوربین مداربسته   شرکت نصب دوربین مدار بسته  هایک ویژن تهران
  2. قیمت جی پی اس حیوانات  هایک ویژن تهران  ردیاب سالمندان   آداپتور صنعتی


:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

تجهیزات سیستم مدار بسته اعم از  سوییچ، روتر، مودم، دستگاه های ضبط NVR ،  DVR و … به دلیل اینکه هر کدام در نقاط مختلفی نصب می شوند ممکن است به مرور زمان بر اثر شرایط جوی نامناسب دچار آسیب شوند. به همین دلیل برای جلوگیری از این آسیب های احتمالی از محفظه هایی با نام رک دوربین مداربسته استفاده می شود. رک ها محفظه های فلزی هستند که وظیفه محافظت از این تجهیزات را بر عهده دارند.

 
 

رک مونت (Rack Mount) به چه معناست؟

به تجهیزاتی از دوربین مدار بسته که دارای ابعاد متناسب و یکسانی با رک هستند و می توانند به راحتی داخل رک قرار بگیرند، اصطلاحا رک‌مونت گفته می شود.

 

اجزای تشکیل دهنده رک

 

(Blank panel) بلک پنل

صفحه هایی هستند که جهت جلوگیری از دسترسی به تجهیزات حساس طراحی و در جلوی آنها نصب می شوند. این صفحات در انواع 1، 2، 3 و 4 یونیت عرضه می شوند. (واحد اندازه گیری رک را یونیت می نامند. هر یونیت معادل 2 اینچ یا 5 سانتی متر است

 
رک دوربین مداربسته
 

لایت پنل

شامل یک لامپ فلورسنت است که در محفظه بالای رک جهت تامین روشنایی داخل رک نصب می شود.

درب رک

درب رک را می توانید به صورت تمام شیشه یا شیشه ای با فرم فلزی تهیه کنید. به دلیل شکستن راحت درب های شیشه ای استفاده از این درب ها توصیه نمی شود

 

سینی(Shelf)

وظیفه جدا سازی بخش های مختلف و همچنین قرار دادن وسایلی را که از عرض رک کوچکتر هستند (مانند سوﺋیچ و یا مانیتور) را به عهده دارد. سينی ها در دو نوع متحرک و ثابت بهمراه رک عرضه می شوند.

 
رک دوربین مداربسته
 

پاور ماژول

Power Module مانند یک چند راهی عمل می کند و شامل چند پریز است که برای تامین برق تمام اجزای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

 
رک دوربین مداربسته
 

فن

فن معمولا در سقف یا انتهای رک تعبیه می شود و نقش خنک کننده را به عهده دارد. در صورت نصب غیراستاندارد فن درون رک، جریان هوا به درستی درون رک منتقل نمی شود. از این رو ممکن است آسیب جدی به دستگاه های داخل رک مثل سوئیچ، nvr و یا dvr وارد شود.

پیچ و مهره رک

جهت نصب قطعات درون رک و سایر تجهیزات شبکه از پیچ و مهره مخصوصی استفاده می شود. این پیچ و مهره ها گالوانیزه هستند و به مرور زمان شکل صیقلی خود را حفظ می کنند.

 

انواع رک دوربین مداربسته

کلا دو نوع رک دوربین مداربسته داریم: رک دیواری و رک ایستاده که در ادامه هریک را توضیح خواهیم داد.

 

رک دیواری

این نوع رک ها معمولا در ارتفاع های ۵، ۶، ۷ و ۹ یونیت و عمق متفاوت (معمولا ۳۵، ۴۵ یا 60 سانتی متر) عرضه می شوند. روی دیوار نصب می شوند و مناسب برای شبکه های کوچک هستند. از این نوع رک برای قرار گیری سوئیچ های کوچک غیر رکمونت برروی دیوار استفاده می شود و عمق آن تنها ۲۹ سانتیمتر است. از رک های دیواری بیشتر در واحدهای کوچک استفاده می شود.

رک های 9 یونیت متنوع تر هستند. برخی پنل های بغل رک دیواری باز است و امکان دسترسی رک از بغل فراهم می کند.

 

رک ایستاده

این رک ها روی زمین قرار می گیرند و دارای فضای بیشتری برای نصب انواع پچ پنل، سوئیچ، سرور، یو پی اس و سایر قطعات رکمونت ۱۹ اینچی هستند. ارتفاع این رک ها می تواند ۱۶، ۲۱، ۲۸، ۳۶، ۴۰ و ۴۴ یونیت باشد و با عمق های ۶۰، ۸۰، ۱۰۰ سانتیمتر و بیشتر نیز تولید می گردند. دارای ورودی در قسمت بالا و پایین برای انواع کابل ها هستند و از هر 4 طرف نیز امکان دسترسی به داخل آنها وجود دارد.
جهت آرایش بهتر رک ایستاده برای وارد کردن کابل ها به داخل رک بهتر است ابتدا کابل ها را داخل باکس گلندخور کشیده سپس از طریق لوله فلکسی به رک انتقال داد. در این حالت وقتی که رک حرکت می کند به کابل ها فشار وارد نمی شود.
رک های ایستاده به صورت پیشفرض دارای یک فن هستند. اما امکان نصب تا 4 تا فن را دارند. پاور ماژول 8 پورت و 9 پورت افقی درون رک وجود دارد. اما در دیتاسنترها بسته به نوع و برند رک می توان از پاور ماژول عمودی نیز استفاده کرد.

 

 

عمق و عرض رک دوربین مداربسته چقدر باید باشد؟

رک های موجود در بازار دارای ابعاد مختلفی است. معمولا رک دوربین مداربسته دارای عرض 19 اینچی یا 48 سانتی متری است. زیرا تجهیزات دوربین مداربسته مثل سوئیچ شبکه، dvr و nvr تقریبا دارای عرض 48 سانتی متری هستند.

یک رک استاندارد چه خصوصیاتی باید داشته باشد:

  1. رک ها در اندازه های متفاوتی ساخته می شوند اما رایج ترین نوع رک ها، رک های 19 اینچی هستند که استفاده از آنها در تجهیزات مداربسته رایج است. فاصله 19 اینچ در ریلها می بایست مطابق با استاندارد کامپیوتری، مخابراتی و صوتی IEC60297 باشد.
  2. ورودی و خروجی برای انواع کابل ها از بالا و پایین رک وجود داشته باشند.
  3. سیستم تهویه یا فن مناسبی داشته باشد که معمولا در قسمت بالای رک قرار می گیرد.
  4. رک های ایستاده باید دارای پایه و چرخ جهت جابه جایی آسان باشند.
  5. دارای قفل امنیتی جهت جلوگیری از دسترسی افراد مختلف باشد.

دوربین پینهول

دوربین اسپید دام هایک ویژن

سویئچ شبکه

بهترین سویئچ شبکه

انواع سویئچ شبکه

سوئیچ شبکه 8 پورت

 



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()