نوشته شده توسط : جعفر

 

توسعه شهرنشینی و شمار زیاد وسایل نقلیه در جاده ها باعث ترافیک و ازدحام بزرگراه ها شده است تا جایی که روز به روز شاهد شلوغ تر بزرگراه ها هستیم . در این میان استفاده از سیستم پیشرفته مدیریت ترافیک – ATMS (advanced traffic management systems ) می تواند ترافیک را تا میزان زیادی کاهش دهد .hikvision

 

 

 

سیستم هوشمند مدیریت ترافیک با استفاده از تصویر دوربین مداربسته  می توانند ترافیک را تخمین زده و بطور هوشمند مسیر های جایگزین را به مسئولان ترافیکی شهر پیشنهاد بدهند . این مهم باعث می شود تا مقدار ترافیک به میزان چشمگیری کاهش بیابد .

توسعه راهکار های یکپارچه سازی شبکه ، استفاده از سرویس های مبتنی بر فیبر نوری و رادیو وایرلس ها  ، سرویس های مبتنی بر ابر الکترونیک ( Cloud ) ، نرم افزار های بهینه سازی هوشمند و سیستم های هوشمند یکپارچه سازی مدیریت ترافیک با استفاده از اطلاعات مختلف می تواند از میزان ترافیک بکاهد و شلوغی بزرگراه ها را کاهش دهد .

بیشتر بخوانید:        هایک ویژن      تی وی تی

چرا بزرگراه های پر پیچ و خم به سیستم های پیشرفته مدیریت ترافیک نیاز دارند ؟

در سال 2018 رانندگان در شهر های پر جمعیت به طور متوسط 272 ساعت  را در ترافیک سپری کرده اند . که منجر به هدر رفت میلیارد ها دلار  شده است . به علاوه ترافیک و شلوغی می تواند باعث بروز حوادث و همچنین افزایش آلودگی شهر های پرجمعیت بشود .

رشد شهرنشینی ، توجه آژانس های حمل و نقل را به بهبود روان بودن ترافیک معطوف کرده است این توجه نه تنها به منظور بهبود زمان مسافرت و کیفیت سفر ، بلکه به منظور کاهش خطر تصادفات و در نتیجه افزایش میزان رضایت مندی مسافران مورد توجه قرار گرفته است . با استفاده از نرم افزار ها و سخت افزار های مدیریت ترافیکی که قادر به مدیریت و ارائه اطلاعات مهم در زمینه کنترل ترافیک هستند ، این آژانس ها قادرند تا حمل و نقل های خود را در ساعت های خلوت تر برنامه ریزی کنند .

کشور های مختلف همواره به دنبال یافتن راهکار مناسب جهت ترافیک در بزرگراه ها و شهرها هستند اما به دلیل هزینه های بالای طرح های کنترل و مدیریت ترافیک و بعضا عدم مشارکت بخش خصوصی گاهی با مشکل تامین بودجه روبرو هستند .

کارشناسان بر این باورند که با رشد و توسعه شهر نشینی و افزایش نیاز ها جهت حل مشکل ترافیک ، نیاز به استفاده از سیستم های هوشمند مدیریت کنترل ترافیک در سالهای اخیر با تقاضای بیشتری روبرو خواهد شد .

ترافیک نه تنها منجر به ضرر اقتصادی و هدر رفت زمان می شود بلکه آلودگی هوا و تغییرات جهانی آب و هوا را نیز در بر خواهد داشت ، از این رو کشور های در حال توسعه و پر جمعیت جهان هر کدام به دنبال راهکار مناسبی جهت رفع این مشکل هستند .

طبق اعلام مرکز مطالعات  اقتصادی و اجتماعی  سازمان ملل ، تا سال 2030 شمار افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند به حدود 2.2 میلیارد نفر خواهد رسید . این رشد به ویژه در کشور های در حال توسعه مانند هند و نیجریه ملموس تر است که درصد بالایی از آنها را جمعیت جوان تشکیل می دهند . از این رو منطقه نیاز ه یک تحول اساسی در حوزه حمل و نقل و مدیریت هوشمند ترافیک دارد .

 

  نصب دوربین مداربسته

 

   پکیج دوربین مداربسته

 

 



:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

یکی از شیوه هایی که می تواند سطح ایمنی را افزایش دهد ، استفاده از سیستم کنترل تردد است . با توجه به پیشرفت روز افزون سیستم های امنیتی و ظهور سامانه های مختلف ، امروزه استفاده از سیستم کنترل تردد هوشمند می باشد .این سیستم وظیفه مدیریت و کنترل کردن رفت و آمد و یا تعریف سطح دسترسی به قسمت های مختلف را انجام می دهد و در مواقع بروز مشکل با اعلام خطر به کاربر خبر رسانی می کند . تعیین سطح دسترسی به قسمت های مختلف شامل ارائه مجوز عبور یا مسدود کردن درب ها و مبادی ورودی افراد یا وسایل نقلیه می باشد . از سیستم کنترل تردد هوشمند می توان در یک شرکت ، بانک ، کارخانه و حتی یک طبقه استفاده نمود و آن را بر اساس نیاز کاربر برنامه ریزی کرد .

سیستم کنترل تردد هوشمند در مواقع اضطراری و یا مواقعی که فرد یا افرادی قصد تردد غیر مجاز داشته باشند با ارسال اخطار و خبر رسانی به کاربر اتاق کنترل از بروز خطر جلوگیری می کند این سیستم بسته به نوع رویداد به ماموران امنیتی پیغام های مناسب را ارسال می کند . در ادامه برخی از مهمترین مزیت های سیستم کنترل تردد هوشمند را مشاهده می کنید :

کلید های الکترونیکی غیر قابل کپی کردن هستند و سطح ایمنی را بالا می برند . به علاوه با تغییر کاربر ، نیاز به تغییر قفل نخواهیم داشت و اجازه تردد توسط سیستم داده نمی شود.

ثبت کلیه تردد ها در حافظه سیستم کنترل تردد هوشمند انجام می شود و می توان کلیه ورود و خروج ها را به تفکیک تاریخ ، زمان و … مشاهده کرد . همچنین می توان به کاربران اجازه دسترسی های مختلفی داد.

سیستم کنترل تردد هوشمند از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و می توان برای هر کاربر تنظیمات تردد مختلفی را تعریف کرد.

کنترل قفل های الکترونیکی گیت ها از راه دور امکان پذیر است . با استفاده از سیستم مرکزی می توانید گیت های مختلف را در هر فاضله ای به سادگی تنظیم کرد.

سیستم کنترل تردد

 

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. شهرنت در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

 

 سیستم کنترل تردد استاندالون

در سیستم کنترل تردد استاندالون یا مستقل  ، کلیه تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری بدون نیاز به نرم افزار مرکزی عمل می کنند . این تجهیزات دارای حافظه داخلی ثبت اطلاعات پرسنلی افراد و رویداد ها بوده و برنامه دهی به این سیستم ها توسط صفحه کلید کارت خوان یا لپ تاپ ها انجام می شود .

محدودیت در برنامه ریزی تجهیزات و زمان طولانی گزارش گیری، از مهمترین نقاط ضعف سیستم کنترل تردد هوشمند مستقل است . محدودیت نصب تعداد درب ، عدم امکان شبکه شدن ، عدم توسعه پذیری سیستم ، عدم امکان یکپارچه سازی با سایر تجهیزات مانند دوربین مدار بسته از دیگر نقاط ضعف این سیستم ها می باشد.

از این  سیستم در پروژه های کوچک استفاده می شود .

  • سیستم کنترل تردد تحت شبکه

سیستم کنترل تردد تحت شبکه شامل یک کامپیوتر مرکزی و نرم افزار هوشمند کنترل تردد می باشد . این نرم افزار می تواند تمامی تجهیزات موجود در سیستم کنترل تردد هوشمند را مدیریت و مانیتور کند و در صورت نیاز فرامین مختلفی را صادر نماید .

کنترل لحظه ای گیت ها ، برنامه ریزی لحظه ای ، نمایش همزمان چندین گیت ، توسعه پذیری سیستم ، قابلیت تعریف کاربران مختلف با سطح دسترسی های متنوع وبسیاری دیگر از مزایای سیستم کنترل تردد تحت شبکه می باشد .

از این سیستم می توان در پروژه های بزرگ یا متوسط کنترل تردد استفاده نمود.

 

  1. دوربین مداربسته
  2. دوربین مداربسته
  3. قیمت دوربین مداربسته
  4. دوربین مدار بسته
  5. خرید دوربین مداربسته
  6. خرید دوربین مدار بسته
  7. فروش دوربین مداربسته
  8. دوربین مداربسته هایک ویژن
  9. دوربین هایک ویژن
  10. دوربین مداربسته

 



:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

سیستم اعلام سرقت یا دزدگیر یک راهکار مناسب و محبوب جهت ارتقای سطح امنیتی کاربران مختلف است . آپارتمان های مسکونی و تجاری ، ادارات و سازمان ها و … بیش از دیگران به فکر استفاده از سیستم اعلام سرقت هستند . این سیستم تمامی مبادی ورودی ساختمانها شامل درها و پنجره ها را پوشش می دهد و پس از تشخیص کوچک ترین تحرکی ، شما را باخبر می کند . در ادامه شما با اجزای سیستم اعلام سرقت آشنا می شوید .

hikvision

سیستم اعلام سرقت چیست ؟

کنترل و مدیریت کلیه تجهیزات یک سیستم اعلام سرقت بر عهده پنل کنترل دزدگیر می باشد. قلب یک سیستم اعلام سرقت این وسیله است و کلیه تجهیزات با کنترل پنل در ارتباط مستقیم هستند . معمولا جهت فعال کردن پنل از ریموت کنترل را صفحه کلید استفاده می شود .

سنسور ها وظیفه تشخیص هر حرکتی شامل باز شدن ، بسته شدن ، شوک ، ضربه و … را دارند . سنسور پس از تشخیص به کنترل پنل سیگنال ارسال می کند. سنسور های مختلفی در سیستم دزدگیر وجود دارند که عبارتند از :

  • سنسور تشخیص حرکت – چشمی

این سنسور ها با استفاده از امواج مادون قرمز حرکت افراد را تشخیص می دهد .

  • سنسور مگنت

این سنسور قابلیت آهنربایی دارد و با نصب بر روی درب ی پنجره ، هر تغییر وضعیتی را تشخیص و به کنترل پنل اعلام می کند .

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن  دوربین مداربسته آنالوگ

  • سنسور شوک

این سنسور هر ضربه یا شوکی را تشخیص و به کنترل پنل اعلام می کند . معمولا بر روی شیشه یا دیوار های قابل نفوذ نصب می شود .

  • سنسور مستقل

ای سنسور ها همانطور که از نامشان پیداست به تنهای می توانند حرکت و خطر را تشخیص داده و به کاربر هشدار بدهند.

  • شستی یا پدال دزدگیر

کاربران می توانند از شستی جهت فعال کردن فوری کنترل پنل استفاده کرده و سیستم دزدگیر خود را مسلح نمایند.

  • بلند گو سیستم اعلام سرقت

مهمترین کار پس از تشخیص حرکت در سیستم دزدگیر ، آگاه سازی کاربران است که این مهم توسط بلند گو انجام می شود. بلند گو یا آژیر وظیفه اطلاع رسانی به افراد در مواقع بحرانی را دارد. آژیر را باید در فضایی نصب کرد که در صورت روشن شدن ، صدای آن برای همه قابل شنیدن باشد .

  • آژیر سیرن یا پیزو

پیزو پس از تحرکی سنسور های دزدگیر به صدا در می آید و هر چه توان پنل بیشتر باشد، آژیر سیرن صدای بلندتری تولید می کند .

  • بلند گو با آژیر سیرن چه فرقی می کند ؟

بلند گو برای فعال شدن تنها توسط کنترل پنل فرمان می پذیرد و به صدا در می آید اما، آژیر سیرن با ولتاژ 12 ولت فعال می شود و می توان آن را بر روی دیگر تجهیزات هم مورد استفاده قرار داد.

  • باطری بکاپ سیستم اعلام سرقت

مهمترین تهدید سیستم دزدگیر ، قطع برق آن است برای رفع این مشکل از باطری بکاپ جهت تغذیه کنترل پنل استفاده می شود .

  • ریموت کنترل دزدگیر

برای روشن ، خاموش یا حالت بی صدا معمولا از یک یا دو ریموت کنترل مخصوص سیستم اعلام سرقت استفاده می شود.

  • تلفن کننده

هنگام بروز مشکل ، سیستم اعلام سرقت با استفاده از تلفن کننده می تواند با چندین شماره تماس و یک یا چند پیام ضبط شده را برای آنها پخش نماید . برخی از تلفن کننده های دزدگیر امکان ارسال اس ام اس را هم دارند.

  • چراغ گردان

هنگام بروز مشکل و فعال شدن دزدگیر ، علاوه بر بلند گو ، چراغ گردان هم می تواند با ساطع کردن نور گردان باعث ترساندن بیش از اندازه سارق و دور کردن آن از محل بشود .

 

 

 

  پکیج دوربین مداربسته  نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته 

 



:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

انتخاب دوربین مناسب همواره یکی از دغدغه های کارشناسان و طراحان یک سامانه دوربین مدار بسته است .یک طراح خوب بر اساس نیاز حفاظتی مشتریان و شرایط پروژه ، دوربین مناسب را انتخاب می کند ،در این راه مشخصات هر دوربین که در برگه مشخصات فنی دوربین ثبت شده می تواند تا حدود زیادی راهگشا باشد . در این محتوا ، برخی از مهمترین مشخصات دوربین هایک ویژن را توضیح می دهیم .


عامل حیاتی در انتخاب دوربین هایک ویژن ، وضوح تصویر دوربین است .هر چه رزولوشن دوربین بیشتر باشد ، اندازه و میدان دید دوربین بیشتر است و می توان فضای وسیع تری را پوشش داد .


سرعت تصویر برداری دوربین هایک ویژن ، از دیگر ویژگی های مهمی است که باید بصورت توامان با رزولوشن دوربین مورد توجه قرار بگیرد .هر چه فریم ریت – FPS دوربین بیشتر باشد ، پهنای باند و در نتیجه حجم تصویر دوربین بیشتر خواهد بود .


عامل مهم دیگر ،کدگذاری هوشمند تصویر دوربین است ، فرمت های H.264 ، H.265 و … می تواند پهنای باند و حجم تصاویر را به میزان قابل توجهی کاهش بدهد .


فیلتر های جبران کننده نور مانند BLC ، WDR ، HLC و …در دوربین هایک ویژن ، باعث می شود که بهترین کیفیت تصویر دوربین را در اختیار داشته باشیم . دوربین های هوشمند تر از فیلتر های بیشتری پشتیبانی می کنند .


دوربین های هوشمند هایک ویژن با آنالیز تصویر – VCA ، به کاربران امکان می دهد تا بر اساس نیاز موارد مختلف را تحت نظر داشته باشند و بر اساس رویداد های متعدد ، موارد را شناسایی و اطلاع رسانی نماید .


ویژگی مهم دیگر دوربین ، امکان تصویر برداری در شرایط کم نور یا هوای تاریک می باشد ، قابلیت دید در شب دوربین بر اساس شعاع دید در شب مورد نیاز در برگه مشخصات فنی دوربین هایک ویژن بیان شده است .

بیشتر بخوانیم: نصب دوربین مداربستهتی وی تیقیمت دوربین مداربسته

گستره دمایی و رطوبتی هر دوربین در دیتا شیت دوربین مشخص شده است و کارشناس سیستم های نظارتی بر اساس این مشخصه می تواند دوربین مناسب را جهت نصب در نقاط مختلف کشور انتخاب نماید .


عامل مهم دیگر در برگه مشخصات فنی دوربین ، توان مصرفی دوربین است که هنگام محاسبه دستگاه برق اضطراری – UPS و یا سوئیچ POE از آن استفاده می شود .


امکان نصب میکروفن یا بلند گو بر روی دوربین هایک ویژن ، عامل مهم دیگری است که طراح سامانه نظارت تصویری در برگه مشخصات فنی دوربین می تواند آن را پیدا کند . برای اینکه طراحی یک سیستم مدار بسته به نحو مطلوب انجام شود ، مشخصات فنی دوربین هایک ویژن باید توسط طراح سیستم امنیتی مورد توجه قرار بگیرد .



:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

یک وب سایت گروهی از صفحات وب در دسترس در سطح جهانی است که یک نام دامنه دارند. می تواند توسط یک فرد، تجارت یا سازمان توسعه و نگهداری شود. هدف این وب سایت ارائه خدمات متنوعی است. مثال: وبلاگ ها. یک وب سایت در یک وب سرور یک یا چندگانه میزبانی می شود. از طریق شبکه مانند اینترنت یا شبکه های محلی از طریق آدرس IP قابل دسترسی است. در حالی که وب اپلیکیشن ها اینگونه نیستند.

وب اپلیکیشن چیست؟

وب اپلیکیشن یک نرم افزار یا برنامه است که با استفاده از هر مرورگر وب قابل دسترسی است.

ظاهر آن معمولاً با استفاده از زبان هایی مانند HTML ،CSS ،Javascript ایجاد می شود که توسط مرورگر های اصلی پشتیبانی می شوند.

در حالی که باطن می تواند از هرگونه برنامه پشته مانند LAMP ،MEAN و … استفاده کند، برخلاف برنامه های تلفن همراه، SDK خاصی برای توسعه وب اپلیکیشن وجود ندارد.

با ظهور نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS)، وب اپلیکیشن ها مشهور شدند.

چرا به وب سایت احتیاج دارید؟

در اینجا دلایل اصلی نیاز به وب سایت وجود دارد:

  • روشی مؤثر برای به نمایش گذاشتن محصولات و خدمات شما.
  • ایجاد یک سایت به شما کمک می کند تا اثبات اجتماعی خود را ایجاد کنید.
  • در برند تجاری به شما کمک می کند.
  • به شما در دستیابی به اهداف تجاری کمک می کند.
  • به شما امکان می دهد پشتیبانی مشتری خود را افزایش دهید.

چرا به وب اپلیکیشن ها احتیاج دارید؟

 

به دلایل زیر محبوب تر هستند:

  • در مقایسه با برنامه های دسکتاپ، برنامه های تحت وب ساده تر هستند زیرا در کل برنامه از همان کد استفاده می کنند و هیچ مسئله سازگاری وجود ندارد.
  • وب اپلیکیشن ها در هر سیستم عامل قابل استفاده هستند: Windows،Linux،Mac… زیرا همه آن ها از مرورگر های مدرن پشتیبانی می کنند.
  • تأیید آپ استور تلفن همراه در وب اپلیکیشن ها لازم نیست.
  • هر زمان و به هر شکلی قابل استفاده است. نیازی به یادآوری کاربران برای بروزرسانی برنامه های خود نیست.
  • از هر رایانه ای می توانید 24 ساعت شبانه روز و 365 روز در سال به این وب اپلیکیشن ها دسترسی داشته باشید.
  • برای دسترسی به داده های مورد نیاز می توانید از رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود استفاده کنید.
  • وب اپلیکیشن ها گزینه ای مقرون به صرفه برای هر سازمانی است. مجوزهای صندلی برای نرم افزار دسک تاپ در آن جا که عموماً SasS گران است، به هر صورت که بخواهید قابل پرداخت است.
  • برنامه های مبتنی بر وب برنامه هایی با قابلیت اینترنت هستند که از طریق مرورگر وب موبایل قابل دسترسی هستند. بنابراین نیازی به بارگیری یا نصب آن ها ندارید.

 

 

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. شهرنت در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

ویژگی های وب سایت

  • کیفیت وب و محتوای وب.
  • طراحی وب کاربر پسند.
  • با استفاده از موتورهای جستجو مانند گوگل می توان به راحتی جستجو کرد.

ویژگی های وب اپلیکیشن

  • ذخیره سازی اطلاعات روی یک فضای ابری یا کامپیوتر
  • امکان طراحی به زبان های متفاوت
  • سرعت، دقت و عملکرد بالا
  • قابلیت اجرای خوب بدون نیاز به لوازم جانبی
 

معایب وب سایت

  • یک وب سایت می تواند خراب شود و یا برای هر کسی مفید نباشد، این بزرگترین ضرر برای تجارت شما است.
  • فرم تماس با ما در وب سایت شما منتشر شده است که می تواند بسیاری از ایمیل های ناخواسته اسپم را دعوت کند.
  • اگر به طور مرتب به روز نشود اطلاعات موجود در هر وب سایتی ممکن است غیرقابل اطمینان باشد.

معایب وب اپلیکیشن

  • امنیت تضمین نشده است، بنابراین برای دسترسی غیرمجاز آسیب پذیر است.
  • ممکن است از چندین مرورگر با اولویت برابر پشتیبانی نکند.
  • به طور صریح برای یک سیستم عامل خاص ساخته شده است، بنابراین یافتن آن در آپ استور ها دشوار است.
  • دامنه محدود برای دسترسی به ویژگی های دستگاه.

خلاصه:

  • یک وب سایت گروهی از صفحات وب در دسترس در سطح جهانی است که یک نام دامنه دارند.
  • وب اپلیکیشن یک نرم افزار یا برنامه است که با استفاده از هر مرورگر وب قابل دسترسی است.
  • توسعه وب سایت شما به شما در برند تجاری کمک می کند.
  • تأیید فروشگاه اپلیکیشن در وب اپلیکیشن ها لازم نیست
  • کیفیت و محتوای مرتبط وب مهمترین ویژگی یک وب سایت خوب است.
  • ذخیره سزی اطلاعات بر روی یک هاست ابری و یا کامپیوتر مهمترین ویژگی های یک وب اپلیکیشن خوب است


:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

چنانچه دوربین مداربسته به هر دلیلی ، در یک محل ناپایدار نصب شود ،
وجود لرزش های ناگهانی ناشی از عواملی همچون باد ، باران ، عبور وسایل نقلیه سنگین ، کم بودن ضخامت و سطح مقطع دکل محل نصب دوربین و … می تواند
تصویر دوربین را دچار مشکل نماید . لرزش های دوربین ، کیفیت تصویر دوربین را کاهش داده و باعث تار شدن تصویر می شود .

عامل دیگری که تصویر دوربین مدار بسته را تار می کند ، حالتی است که دوربین در حالت حداکثر زوم تنظیم شده است .
در این حالت کوچکترین لرزش دوربین ، تصویر دوربین را دچار تاری شدیدی خواهد کرد .
بروز این مشکل شاید پیش پا افتاده در طی زمان ، رضایت مشتریان را تحت الشعاع قرار داد
تا جایی که کارشناسان واحد طراحی و مهندسی هایک ویژن با ابداع یک فناوری شامل ترکیبی از شیوه های سخت افزاری و نرم افزاری ،
تلاش کردند تا کیفیت تصویر دوربین را افزایش بدهند .
استفاده از سنسور تثبیت کننده الکترونیکی کیفیت دوربین یا EIS یکی از این راهکار ها بود .

دوربین هایک ویژن که در محل های ناپایدار نصب شده با استفاده از EIS ،
کیفیت تصویر مناسبی را حتی به هنگام لرزش و تکان های مداوم دوربین ، ارائه می کند .


امکان تثبیت الکترونیکی تصویر دوربین – EIS یک افزایش کیفیت تصویر دوربین هایک ویژن است.
در این شیوه کیفیت تصویر بصورت الکترونیکی پردازش شده و تاری تصویر ناشی از لرزش دوربین بطور کامل ، حذف می شود .
روش عملکرد قابلیت EIS دوربین هایک ویژن ، به زبان ساده به این صورت است که دوربین توسط الگوریتم ویژه ای ،
پیکسل هایی از تصویر است که بطور غیر استانداردی
( در اثر لرزش دوربین ) تغییر کیفیت داده اند شناسایی می شود ،
اطلاعات موجود در این پیکسل ها توسط یک فناوری پیشرفه با نزدیک ترین فریم سالم در مجاورت آنها ،
جایگزین می شود و این مهم باعث بوجود آمدن یک تصویر متعادل و بدور از تاری می شود .

نکته ی مهم این است که در صورت اصلاح تصویر دوربین توسط EIS ،
اندازه تصویر نهایی از تصویر واقعی کمی کوچک تر خواهد بود .
این موضوع به دلیل حذف نقاط مرزی در تصویر دوربین است
که جهت ارتقای کیفیت توسط EIS ، حذف شده اند .
لازم به ذکر است که این کاهش اندازه تصویر قابل ملاحظه نیست و کیفیت کلی دوربین حفظ خواهد شد .

EIS یک قطعه سخت افزاری است که معادل نرم افزاری آن ،
تکنولوژی DIS است که به معنای تثبیت کننده تصویر بصورت دیجیتالی می باشد .
ذکر این نکته ضروری است که عملکرد قابلیت EIS از DIS به مراتب قابل اعتماد تر و بهتر می باشد .

با توجه به مطالب بالا ، هنگامی طراحی یک سامانه مدار بسته ،
چنانچه ناگذیر از نصب یک یا چند دوربین در محل ناپایدار باشیم که امکان لرزش و تکان دوربین در اثر عوامل خارجی ،
محتمل باشد ، پیشنهاد می شود از دوربین های هایک ویژن که از فناوری EIS پشتیبانی می کنند استفاده شود .

 

1.امنیت سایبری هایک ویژن

2.دوربین زیر آب هایک ویژن

3.تغییر رنگ تصویر در دوربین مداربسته

4.دوربین حرارتی هایک ویژن

5.نویز دوربین مداربسته

6.روندهای صنعت امنیت

7.تست هارد دوربین مداربسته

8.فناوری ابری در صنعت امنیت



:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 خرداد 1400 | نظرات ()